23/1 Alavés - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Der skal simpelthen andre boller på suppen når Simeone kommer på besøg efter landsholdspausen
MDCCCXCIX

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Mésqueunclub »

Jeg ved ikke om jeg nogensinde har været så skuffet over en vundet kamp, for det var godt nok elendigt spil i dag. Sløset, dovent, fejl efter fejl, og så virker de uinspireret som om de ikke gad at være der… og det var mod et bundhold som Alaves……..Alaves. Jeg håber inderligt dette er en engangsaffærer og at de har husker deres taktiske egenskaber til næste kamp, for selv hvis de ingen træner havde eller noget taktisk grundlag for kampen, skulle de stadig have spillet bedre end de gjorde i dag…..Wauw….

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi Hernández: "It's a very important victory. It was difficult because the field was frozen but it's a crucial victory and it leaves us happy after the effort put in."
Det her giver så utrolig god mening i forhold til boldomgang og sjuskede berøringer. Jeg synes også spillet så underligt ud.

Hermed ikke sagt at det er en undskyldning eller noget. Vi spillede en rigtig skidt kamp. Men når man selv har spillet på en frossen bane så ved man godt hvor nederen det er.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Bortset fra målet, som var fucking genialt!
Så synes jeg ikke vi spillede ret godt. Men nu Xavi kan ha mere tid på træningsbanen og med memphis tilbage lysner det memphis med folk der laver gode dybdeløb omkring ham bliver klasse!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Sikke en omgang bovlam fodbold. Xavi skal virkelig til at vågne op. Det taktiske oplæg var elendigt og alt, alt for låst, ingen af spillerne troede på det. Ingen tør spille det åbenlyse, ingen tager chancerne, ingen angreb, ingen aggressivitet, ingen skønhed. Det hele virker som en tung, tung pligt, der vejer som et ondt år.

Meget af det, jeg frygtede ville ske, ved Xavi´s ankomst, er desværre ved at manifestere sig. Hvis man skal rykke sig væk fra det spillemæssige dødvande, så skal de tre gamle væk. Der sker absolut intet nyt på banen og det hele er ligesom at opleve en gammel optagelse fra for 10 år siden i super, super slowmotion og sort/hvid :thumbdown:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Rekick »

EasyBuddhist skrev:
man jan 24, 2022 12:35 am
Sikke en omgang bovlam fodbold. Xavi skal virkelig til at vågne op. Det taktiske oplæg var elendigt og alt, alt for låst, ingen af spillerne troede på det. Ingen tør spille det åbenlyse, ingen tager chancerne, ingen angreb, ingen aggressivitet, ingen skønhed. Det hele virker som en tung, tung pligt, der vejer som et ondt år.

Meget af det, jeg frygtede ville ske, ved Xavi´s ankomst, er desværre ved at manifestere sig. Hvis man skal rykke sig væk fra det spillemæssige dødvande, så skal de tre gamle væk. Der sker absolut intet nyt på banen og det hele er ligesom at opleve en gammel optagelse fra for 10 år siden i super, super slowmotion og sort/hvid :thumbdown:
Sjovt som vi lige pludselig har ramt dommedag efter vi for 3 kampe siden så tydelige forbedringer ved spillet.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Ser ikke de gamle som problemet idag.
Om det var frosten eller hvad fanden der foregik, så handler alt idag jo om boldtab.
Vi skal kunne spille bolden rundt.

Alle i og omkring klubben skriger på Quick fixes. Meget symbolsk udspiller det sig også på banen idag. Vi skal starte fra bunden og have styr på bolden, men det kommer til at tage lang tid. Det bliver ikke et Xavi mirakel, men en lang implementering.
Vi kommer til at spille mange dårlige kampe i år, og det gør vi nok også næste år.
Men bortset fra “vi er Barca”-folket, så bliver udviklingen sygt spændene at følge.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Rekick skrev:
man jan 24, 2022 12:36 am
EasyBuddhist skrev:
man jan 24, 2022 12:35 am
Sikke en omgang bovlam fodbold. Xavi skal virkelig til at vågne op. Det taktiske oplæg var elendigt og alt, alt for låst, ingen af spillerne troede på det. Ingen tør spille det åbenlyse, ingen tager chancerne, ingen angreb, ingen aggressivitet, ingen skønhed. Det hele virker som en tung, tung pligt, der vejer som et ondt år.

Meget af det, jeg frygtede ville ske, ved Xavi´s ankomst, er desværre ved at manifestere sig. Hvis man skal rykke sig væk fra det spillemæssige dødvande, så skal de tre gamle væk. Der sker absolut intet nyt på banen og det hele er ligesom at opleve en gammel optagelse fra for 10 år siden i super, super slowmotion og sort/hvid :thumbdown:
Sjovt som vi lige pludselig har ramt dommedag efter vi for 3 kampe siden så tydelige forbedringer ved spillet.
Jep, de sidste par kampe har været to skridt tilbage og sådan har det stået på alt for længe. Jeg tror ikke længere på, vi rammer bunden, før de gamle har spillet deres sidste kamp. Der mangler resiliens i holdet og det er som bekendt ungdommens egenskab. Lidt lige som, de alt for mange ældre i vores samfund, der stemmer på DF og konservative. Der mangler udvikling, nytænkning og gåpåmod og reelt set, snakker vi stadig om afvikling og jeg hader det.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Er der nogen som har kommenteret udskiftningerne? 3 udskiftninger, hvor det første reele kom i det 74. Minut, mens de to sidste var ren og skær tidsspild.

Gad godt se Xavi turde mere med spillerne fra bænken, når han kan se at spillet er så ringe som i første halvleg, så havde jeg regnet med at han ville rykke lidt rundt på nogle brikker. Jeg havde godt set Puig og Braithwaite (det lyder for vanvittigt at skrive det) komme ind fra 2. Halvleg start.

I min optik var Abde, Pedri, Luuk var de tre dårligste idag. Abde og Pedri, fordi jeg forventer en masse af dem. Luuk var bare decideret ringe på sine berøringer. Man savner jo Suarez for vildt, når man ser hollænderen skøjte rundt.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Ba sai luo na »

For 2 år siden lignede det en offensiv i 2022 ville bestå af
Messi, Dembele, Griezmann, Fati med en supplerende Suarez. De er alle væk. ( desværre er fati skade historik nu så grum at man ikke kan bygge holdet op omkring ham nu)

Så har været noget quick fix løsninger som aguero og MB. Karriere stop og en lang skade

Offensiven i dagens Barca er simpelthen bare ikke god nok. Det kræver lidt mere tid at få torres og memphis igang - samt de begge heller ikke er fra øverste hylde.
Offensiven idag er på papiret ikke bedre idag en Alaves og andre hold i den ende af tabellen. Så skal det blive lidt op af bakke - det må man forvente

At banen så også er frosen er da også træls....

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan slet ikke forstå hvordan pedri kan nævnes som dårlig i dag. Han var, imo, klart en af vores bedste:
OPTA] | Pedri has created six chances against Alavés, more than any other Barcelona player in the same LaLiga game this season.
Nå men det kommer til at tage lang tid det her. Det er ikke noget vi kan købe os fra. Og jeg er med hele vejen. Det er spændende og jeg vil langt hellere se dette end det vi så de seneste sæsoner med spillere der tjente for meget og leverede for lidt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
man jan 24, 2022 1:05 am
Rekick skrev:
man jan 24, 2022 12:36 am
EasyBuddhist skrev:
man jan 24, 2022 12:35 am
Sikke en omgang bovlam fodbold. Xavi skal virkelig til at vågne op. Det taktiske oplæg var elendigt og alt, alt for låst, ingen af spillerne troede på det. Ingen tør spille det åbenlyse, ingen tager chancerne, ingen angreb, ingen aggressivitet, ingen skønhed. Det hele virker som en tung, tung pligt, der vejer som et ondt år.

Meget af det, jeg frygtede ville ske, ved Xavi´s ankomst, er desværre ved at manifestere sig. Hvis man skal rykke sig væk fra det spillemæssige dødvande, så skal de tre gamle væk. Der sker absolut intet nyt på banen og det hele er ligesom at opleve en gammel optagelse fra for 10 år siden i super, super slowmotion og sort/hvid :thumbdown:
Sjovt som vi lige pludselig har ramt dommedag efter vi for 3 kampe siden så tydelige forbedringer ved spillet.
Jep, de sidste par kampe har været to skridt tilbage og sådan har det stået på alt for længe. Jeg tror ikke længere på, vi rammer bunden, før de gamle har spillet deres sidste kamp. Der mangler resiliens i holdet og det er som bekendt ungdommens egenskab. Lidt lige som, de alt for mange ældre i vores samfund, der stemmer på DF og konservative. Der mangler udvikling, nytænkning og gåpåmod og reelt set, snakker vi stadig om afvikling og jeg hader det.
Ja stemmeretten burde afskaffes når man fylder 70 :thumbup:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Pedri var bestemt ikke den værste i går, men han lavede også en del fejl af både teknisk og taktisk karakter. Manglen på bevægelse var mildest taget uhyggelig mod Alaves. Spillet var alt for statisk og det er ikke der, Pedri excellerer. Han har brug for at spillerne laver de rigtige løb, så han ikke forfalder til at spille for meget til siden.

Man manglede tydeligvis Gavi til at levere den nødvendige dynamik, der kan få modstanderen ud af balance og som skal få fart ind i boldomgangen, der var dræbende langsom. I tilgift, så skulle Nico have været inde langt hurtigere, end tilfældet var og ideelt set, skulle han have startet kampen. Hvis man skal snakke om en spiller, der fik brudt kæderne i går og på den måde fik skabt et minimum af dynamik, så var det Frenkie. Han fik taget en del dybdeløb og var vel den eneste barcaspiller, der løb diagonalt og selvom kvaliteten for det meste udeblev, så var det nok til at retfærdiggøre en motm titel mod et helt utroligt dårlig og ekstremt stillestående Alaves hold, der ikke frembød på nogen som helst form for offensiv udfordring.

Der var mange gange, jeg råbte på bevægelse og specielt Wingerne havde store problemer med at levere den nødvendige bredde, når det var påkrævet for at skabe luft og rum til de andre at løbe i. Ikke at det betød så helvedes meget pga den føromtalte manglende boldomgang og bevægelse centralt. Spillet klumpede sammen og rykkede sig kun i slowmotion, mest til siden og sjældent fremad. Det var frustrerende at se på og jeg tør ikke tænke på, hvordan Xavi havde det, men han kan jo lune sig ved de tre point, som selvsagt er vigtige i denne fase.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan vitterligt ikke følge snakken om pedri. Han er vores højst ratede spiller ved sofascore og nummer to hos whoscored. Han havde 6 key passes i en kamp hvor alle stod stille (det højeste en spiller har præsteret for os i år). Imo er han i går den eneste på midten der bringer noget med bolden for fødderne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:
man jan 24, 2022 10:28 am
Jeg kan vitterligt ikke følge snakken om pedri. Han er vores højst ratede spiller ved sofascore og nummer to hos whoscored. Han havde 6 key passes i en kamp hvor alle stod stille (det højeste en spiller har præsteret for os i år). Imo er han i går den eneste på midten der bringer noget med bolden for fødderne.
Han var godkendt, i det meste af kampen ja, som jeg ser det. Men de sidste 15 min hang han og lavede nogle lidt dumme beslutninger samt boldtab. Han var ikke alene gjorde de alle, men derfor kan man godt mene at han generelt i hele kampen ikke har ramt det niveau man havde regnet med, dog skal man også lige tænke på at han lige er kommet tilbage og har spillet hvad, over 100min i seneste kamp.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster