29/4 FC Barcelona - Granada

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af A$AP »

Billede

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af EasyBuddhist »

Umtiti, Roberto og ilaix spillede fordi de er naturlige subs for dem der blev sparet. Og fordi deres “konkurrenter” ikke rigtigt har vist sig bedre.
Umtiti er ikke backup for CB, der har man Araujo, som klart, helt klart skulle have have spillet i stedet. Ilaix er ikke backup for CM, det er Puig og Pjanic, når nu Coutinho er ude. Roberto er i ekstremt dårlig form og det burde Koeman have set. Han burde overhovedet ikke være i betragtning til en startplads.
En playmaker var ikke det vi havde mest brug for - bussi klarede det fint. Men ja jeg ved godt at puig skal nævnes som frelseren.
Det handler ikke om Puig, men om Koeman´s manglende evne til at spille med den type spiller. Den kreative offensive midtbane. Han har brug for spillere, der ikke tænker selv og som ikke træder ved siden af. Det er fair nok, det har alle trænere, men der skal være plads til det overraskende element, der gør fodbold værd at se og som kan åbne et forsvar som Granada´s 4-5 gange i løbet af en kamp. I øvrigt spillede Bussi rigtig godt i første halvleg, men helt af helvede til i anden, hvilket leder frem til et andet kritikpunkt.

I lang tid har Barca spillet med en gennemsnits alder på omkring 25 +/-. I går var den oppe på 28. Jeg troede man havde lært lektien med at spile med Piqué, Busquets, Alba og Messi på samme tid. Åbenbart ikke, for Koeman krydrede så med Roberto og Grizmann og toppede hele herligheden med Umtiti, som ikke kunne løbe fra en snegl. Der er for langsomt, det er for svagt rent fysisk. Der mangler bevægelse, dynamik, fart, løb og sprint. Spillet bliver derimod statisk, stationært, hvilket gør det meget let for modstanderne at dække op for. Koeman har ingen svar på det, andet end at stille med én mindre i angrebet. I går skulle man have stillet med 4-3-3 og man skulle have dræbt kampen inden for en halv time.
Resten er spekulativt og biased.
Spekulativt, nej. Enhver med øjne i hovedet kan se fejlene og manglerne, som træneren har. Biased, måske. Jeg er ved at være seriøst træt af at se på det samme lort gang, på gang. Javel, der har været nogle få lyspunkter, men de opvejer på ingen måde de dårlige og her snakker jeg ikke om spillerne, for der mangler sgu ikke noget, andet end en 9ér. Jeg snakker om svagt trænerarbejde på det taktiske område. Koeman har svært ved at få spillernes kvaliteter sat i spil og lige nu, kan jeg sgu ærligt taget ikke overskue en sæson mere uden spillemæssige fremskridt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Piquénbauer »

Det er sgu så random det der. Roberto var ikke særlig god i går men det er jo ikke fordi dest har spillet fremragende. Folk får det til at lyde som om Roberto erstattede prime alves.

Og ja jeg mener desuden at Roberto skal sælges og man skal satse på emerson. Men det var sgu ikke pga Roberto. Eller umtiti. Eller ilaix at vi tabte i går.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Piquénbauer »

Umtiti er ikke backup for CB, der har man Araujo, som klart, helt klart skulle have have spillet i stedet. Ilaix er ikke backup for CM, det er Puig og Pjanic, når nu Coutinho er ude. Roberto er i ekstremt dårlig form og det burde Koeman have set. Han burde overhovedet ikke være i betragtning til en startplads.
Det var granada. Det var en hjemmekamp mod granada. Du får det til at lyde som om vi var oppe imod real. Det er præcis sådan en kamp at man får gang i de spillere som skal spille en rolle i de resterende kampe. Men lad os gå dem igennem.

Araujo har ikke været god i et 3 mands forsvar. Samtidig har han problemer på bolden. At spille ham til venstre ville ikke have været optimalt. Koeman forsøgte sikkert at holde på "systemet" i den forstand at de subs der blev lavet ikke ville ændre det store - man fik spillere ind der passede nogenlunde til den profil starteren har. Jeg roser desuden ikke umtiti - jeg var selv efter ham hele kampen.

Jeg har ingen anelse om hvad du snakker om omkring pjanic og Puig. De har ikke spillet i lang tid og det er tydeligt at ilaix er foretrukket som reserve for pedri.

Og ja Roberto er i dårlig form. Dest er ikke selv i meget bedre men ok lad os holde os til Roberto. Hvordan får man ham i bedre form? Ved at spille ham hjemme mod granada. Og vi har sgu brug for en der kan tage over for dest.

Må jeg desuden lige høre hvordan Puig kan være svaret? Hvis umtiti og Roberto ikke er i form/har spillet nok og ilaix er for grøn - hvad er Puig så?
Det handler ikke om Puig, men om Koeman´s manglende evne til at spille med den type spiller. Den kreative offensive midtbane. Han har brug for spillere, der ikke tænker selv og som ikke træder ved siden af. Det er fair nok, det har alle trænere, men der skal være plads til det overraskende element, der gør fodbold værd at se og som kan åbne et forsvar som Granada´s 4-5 gange i løbet af en kamp. I øvrigt spillede Bussi rigtig godt i første halvleg, men helt af helvede til i anden, hvilket leder frem til et andet kritikpunkt.
Selvfølgelig handler det om Puig. Du har gjort Puig = Barca og derfor fatter Koeman ikke noget når han ikke spiler Puig. Pedri er desuden den spiller du vil have at Puig skal være. Hvis du vil vide lidt om hvor vigtig han er for vores offensiv så har jeg postet en analyse herinde for lidt tid siden.

Vi åbnede granadas forsvar flere gange i går. Det var ikke det der var problemet. Problemet var at holdet (sikkert af mange årsager) ikke var "der". Den slags sker når man spiller vigtige kampe hver tredje dag.
I lang tid har Barca spillet med en gennemsnits alder på omkring 25 +/-. I går var den oppe på 28. Jeg troede man havde lært lektien med at spile med Piqué, Busquets, Alba og Messi på samme tid. Åbenbart ikke, for Koeman krydrede så med Roberto og Grizmann og toppede hele herligheden med Umtiti, som ikke kunne løbe fra en snegl. Der er for langsomt, det er for svagt rent fysisk. Der mangler bevægelse, dynamik, fart, løb og sprint. Spillet bliver derimod statisk, stationært, hvilket gør det meget let for modstanderne at dække op for. Koeman har ingen svar på det, andet end at stille med én mindre i angrebet. I går skulle man have stillet med 4-3-3 og man skulle have dræbt kampen inden for en halv time.
Og alligevel havde vi rigeligt med chancer og kampen under fuldstændig kontrol indtil mingueza (en ung spiller) lavede en dum fejl.

Det hele kommer til at virke så ufatteligt reaktionært. Jeg var selv efter holdet under hele kampen. Men problemet var sgu ikke systemet eller fordi vi spillede Piqué, Busquets, Alba og Messi på samme tid. Problemet var at flere af spillerne ikke spillede på fuld tryk. Så kan vi sidde og spekulere over hvorfor dette var tilfældet men de nævnte spillere har alle spillet en stor rolle i at holdet overhovedet er i nærheden af et mesterskab.
Spekulativt, nej. Enhver med øjne i hovedet kan se fejlene og manglerne, som træneren har. Biased, måske. Jeg er ved at være seriøst træt af at se på det samme lort gang, på gang. Javel, der har været nogle få lyspunkter, men de opvejer på ingen måde de dårlige og her snakker jeg ikke om spillerne, for der mangler sgu ikke noget, andet end en 9ér. Jeg snakker om svagt trænerarbejde på det taktiske område. Koeman har svært ved at få spillernes kvaliteter sat i spil og lige nu, kan jeg sgu ærligt taget ikke overskue en sæson mere uden spillemæssige fremskridt.
Vi skal ikke ret lang tid tilbage før du var overbevist om at holdet ville vinde mesterskabet og koeman desuden gjorde det godt. Men nu har det så ændret sig.

Bevares koeman er ikke et taktisk geni eller en træner der skal sidde længe på pladsen. Han har fundet et system som fungerer men ligeså snart han skal finde spillere udenfor starteren så falder holdet igennem. Det er både hans problem men det er også et problem med truppen.

Omkring selve spillet så synes jeg vi har set noget af det bedste fodbold med 343/352. Men samtidig synes jeg det er tydeligt at spillerne er slidte nu og det betyder selvfølgelig at niveauet falder.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Kubala »

Jeg ved ikke, hvor succesfuldt 3-5-2 har været. Man har stillet op i 3-5-2 i 5 kampe, hvor man har vundet 3 og tabt 2. Det vil jeg ikke kalde for succesfuld.

Det er mere 3-4-3, der har været en fint formation, da man har stillet op i den 9 gange, hvor det er blevet til 7 sejre og 2 uafgjorte.

Desuden har 4-3-3 i 16 kampe betydet, at man har vundet 12, fået 1 uafgjort og tabt 3.

4-2-3-1 har betydet(stillet i det i 18 kampe), at man har vundet 11, fået 2 uafgjort og tabt 5.

Og en gang er man startet i 4-1-4-1, hvor det er blevet til 1 uafgjort.

Kilden er i øvrigt transfermarkt.com: https://www.transfermarkt.com/fc-barcel ... on_id/2020
Senest rettet af Kubala fre apr 30, 2021 12:46 pm, rettet i alt 1 gang.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af EasyBuddhist »

et er sgu så random det der. Roberto var ikke særlig god i går men det er jo ikke fordi dest har spillet fremragende. Folk får det til at lyde som om Roberto erstattede prime alves.
Det der, er random. Du siger jo intet. Dest bringer langt, langt mere til spillet, end Roberto. Og hvorfor skal Alves bringes ind i debatten? Manden har ikke spillet i Barca i 5 år. Det handler om at bruge de resurser, man har, på de rigtige tidspunkter rent taktisk og Koeman var way off på 4-5 positioner i går, så enkelt er det.
Men det var sgu ikke pga Roberto. Eller umtiti. Eller ilaix at vi tabte i går.
Nej, det var det ikke, det var pga en håbløs trænerpræstation på et yderst kritisk tidspunkt af sæsonen. Den kamp burde have været vundet stort og ville have været det, hvis træneren havde lavet bare 50% færre fejl i de taktiske dispositioner. Umtiti, Ilaix og Roberto er symptomer, ligesom manglen af Dembélé, Araujo, Dest og Puig er. Spillere som ikke har spillet for meget, som har et højt niveau i forhold til de valgte og som kunne bruges taktisk i netop dette opgør specifikt. Så lader vi alle de andre gange ligge for nu, hvor Koeman har lavet håbløse taktiske dispositioner.

I øvrigt, så kan du jo kigge kommentar sporet igennem igen. Du så det jo lige så vel som andre, måske på en anden måde, men du så problemerne. Spørgsmålet er så bare, hvad man gør ved det. Ingenting åbenbart, hvis man er Koeman.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
fre apr 30, 2021 11:15 am
Jeg ved ikke, hvor succesfuldt 3-5-2 har været. Man har stillet op i 3-5-2 i 5 kampe, hvor man har vundet 3 og tabt 2. Det vil jeg ikke kalde for succesfuld.

Det er mere 3-4-3, der har været en fint formation, da man har stillet op i den 9 gange, hvor det er blevet til 7 sejre og 2 uafgjorte.

Desuden har 4-3-3 i 15 kampe betydet, at man har vundet 12, fået 1 uafgjort og tabt 3.

4-2-3-1 har betydet(stillet i det i 18 kampe), at man har vundet 11, fået 2 uafgjort og tabt 5.

Og en gang er man startet i 4-1-4-1, hvor det er blevet til 1 uafgjort.

Kilden er i øvrigt transfermarkt.com: https://www.transfermarkt.com/fc-barcel ... on_id/2020
Jeg er meget enig. Tremandsforsvaret er en god variant, til at dække op for madstanderens kvaliteter, hvis man er overmatchet. Med andre ord, det er et alternativ. Mod Granada på hjemmebane kommer det mest af alt til at se dumt og kluntet ud.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Kubala »

Og det er helt vildt at give hele skylden til Mingueza. En spiller, man ikke er begejstret for. Det starter vel med Griez, så Umtiti, dernæst Mingueza(ved at han ikke når at opfange bolden ordentligt) og ja, så med Roberto, der fuldkommen sover og overser sin mand, som løber i ryggen på ham.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
fre apr 30, 2021 11:30 am
Og det er helt vildt at give hele skylden til Mingueza. En spiller, man ikke er begejstret for. Det starter vel med Griez, så Umtiti, dernæst Mingueza(ved at han ikke når at opfange bolden ordentligt) og ja, så med Roberto, der fuldkommen sover og overser sin mand, der løber i ryggen på ham.
Helt enig. Mingueza var klart bedste mand i trebackkæden. Piqué var useless og Umtiti fejlplaceret hele tiden. Mingueza er tilmed den eneste, der bidrager med noget i det offensive. Man skulle slet ikke have spillet med en 3-5-2 i går. Det var totalt overkill. 4-3-3 havde gjort det af med Granada, nemt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af EasyBuddhist »

https://www.mundodeportivo.com/futbol/f ... uillo.html

Mon ikke vi kommer til at se mere af det de næste par dage og med langt mere dybdegående kritik af Koeman´s taktiske fejl i denne kamp.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Kubala »

Med en defensiv formation kunne man ikke holde Granada fra scoringer. Granada. Helt ærligt. Det er jo helt til grin.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af ladislau »

Hvis Araujo ikke fungere i tremands forsvaret, så må træneren få ham til at fungere. Umtiti har jo været en joke længe, og er walking dead i klubben.

Busquets smider m sig med Pirlo afleveringer, men vi mangler kreativitet og især tempo. Selvfølgelig bliver Puig efterspurgt. Når alternativet er en 18 årig, der knokler som et bæst for ikke at løbe i vejen, så må man handle.

3 mands forsvarets succes kan vi diskutere længe, men igår(som mod andre mindre hold) bruger vi tre mand på at dække en aldrene Soldado. Stadigvæk bliver de tre overløbet fra Granadas andet geled.

Roberto spiller en skidt kamp, og skulle have været ude i pausen. Men jeg havde også prøvet med ham på dagen. Den vil jeg godt give Ronald.

Igen går vi bare på banen for at løbe og minimere fejl og håber individualisterne(Messi og idag Griz) får dem ind.
Der er simpelhen for lidt fokus på boldomgangen. Det er ren Valverde, bare 3-5-2 istedet for 4-4-2.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Kubala »

Nu må man holde op. 3-5-2 har været katastrofalt generelt. 3 sejr og 2 nederlag i 5 kampe(de kampe man har spillet med 3-5-2) er på ingen måde godkendt. Det er en formation man helt skal gå væk fra.
Senest rettet af Kubala fre apr 30, 2021 11:55 am, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Kubala »

Det var samme formation, man startede med mod Real i første halvleg, hvor man blev kørt fuldstændigt rundt. Det var først, da man skiftede til 4-3-3 i anden halvleg, at man fik helt styr på Real. Hvis man skal spille med et tremandsforsvar, så skal man spille med 3-4-3. Det har været en fin formation.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 29/4 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Kubala »

I går legede både De Jong og Moriba boks-til-boks spiller i 3-5-2. Det er jo helt hul i hovedet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster