5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

nu vi har outsourcet midtbanen.
Det må du simpelthen uddybe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Varane har forresten fået Covid. Han er ikke med i aften og er meget tvivlsom til el clasico.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Kubala »

Det med outsource midtbanen har vist med 3-4-3 at gøre. At midten kun består af to spillere. Det må være det? Det er selvfølgelig ikke i den traditionelle forstand, med 4-3-3, men jeg synes generelt at midten er blevet mere involveret. I går angreb man ikke ret meget igennem midten, men mere igennem kanterne, hvor især venstreside blev brugt mest til angreb. Bussi har f.eks. i nogle kampe før landsholdspausen prøvet at skabe chancer. Han har været i en lidt mere Xavi-lignende rolle. I går prøvede Pedri også enkelte gange, dog uden succes. Pedri har overtaget sådan lidt Bussi-rolle, altså før landsholdspause.

Er det godt nok ift. tidligere med Ini-Bussi-Xavi? Nej, men det er også svært at måle sig op mod. Det er dog bedre end i de seneste mange år. Og er man stadig afhængige af Messi? Ja, det er man nok, men det er også svært ikke at være det qua Messis betydning.
Senest rettet af Kubala tirs apr 06, 2021 3:01 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

https://theanalyst.com/eu/2021/04/pedri ... barcelona/

Jeg synes også at midten er langt mere involveret. Ovenstående analyse af pedri er god læsning og understreger også hvor meget han bidrager.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8339
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Michman »

Nu kommer jeg lige med min mening om vores midtbane.. Den er kort men præcis.. Den har ikke været bedre siden Xavi og Iniesta.. Det er i min optik bare facts. I forhold til den måde vi gerne vil spille fodbold på har den ikke været bedre.. Da både Pedri og De Jong bringer det pasnings spil.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Madameskrald »

Mich - helt enig. Det er ganske opløftende ifht. det skrald, som vi har været vidner til i en længere periode.

Og nej det fungerede åbenlyst ikke i går. Flere af de medvirkende faktorer er nævnt - DeJong og Messi med alibi indsatser, langsom boldomgang (hvorfor tør de ikke slå en førstegangsaflvering?), ingen/begrænset kantspil mv..

Og ja jeg så også gerne flere minutter til Puig, men jeg forstå fortsat godt, at der er andre spillere foran ham i køen. I går skulle start-11 ligeså meget falde ind i en god rytme op mod to sæson definerende kampe, som de skulle vinde over Valladolid.

Og Puig skaber uro for modstanderen, men også på eget hold med hans lidt uhæmmede og hektiske spillestil. Barcelona midtbanespillere er berømte for at `tage temperaturen` på kampen - Puigs temperatur på 1. holdet syntes overvejende i den høje ende.

Ps. Varane og Ramos tvivlsomme til Classico - både ærgerligt og lidt lækkert :!:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af EasyBuddhist »

Michman skrev:
tirs apr 06, 2021 4:14 pm
Nu kommer jeg lige med min mening om vores midtbane.. Den er kort men præcis.. Den har ikke været bedre siden Xavi og Iniesta.. Det er i min optik bare facts. I forhold til den måde vi gerne vil spille fodbold på har den ikke været bedre.. Da både Pedri og De Jong bringer det pasnings spil.
Nej, den har måske ikke været bedre, men det behøver ikke betyde at der ikke er meget lang vej dertil. Jeg synes, der mangler kreativitet, teknik og en mod en ekvilibrisme og det i ret betydelige mængder, for at nå i nærheden af det niveau. Pedri og De Jong mangler flair, dribleevner og de overraskende momenter. Det bliver hurtigt en flad fornemmelse at se dem, når se kommer op mod en modstander, der pakker sig ned. Jeg er vild med dem begge, men er jo altså ikke ligefrem spillere, der flår et hold fra hinanden med lækre afleveringer, kælen boldteknik og snævre driblinger, så når i snakker om at jeg hyper på Puig, så snakker jeg lige så meget om de andre midtbanespilleres begrænsninger, som om Puigs unikke evner. Koeman har en evne til at blive for system orienteret og det klæder ikke spillet, ligesom det bliver for nemt for modstanderne at læse. Hvis ikke han evner at få de individuelle kvaliteter sat i spil, så får han problemer fremadrettet
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Det er lige netop der jeg står af. At du kan skrive sådan der om 2 af de mest spændende unge cm’er for samtidig at sammenligne puigs overblik med Xavi og iniesta og påstå at han ville gøre det bedre end griez offensivt er imo tosset.

Han må virkelig have været god på b-holdet. På førsteholdet har han ikke vist noget som helst som skulle retfærdiggøre den slags beskrivelser.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Madameskrald »

Han har mig bekendt heller aldrig sat tredje division i brand... han har bestemt nogle spændende kompetencer, men han skal forvalte dem bedre. Sammenligningen til Iniesta og Xavi er i øvrigt far-fetched - de var begge ufatteligt gode til ar læse kampen, og det er en af de parametre, hvorpå Puig skal udvikle sig betragteligt.

Koeman har allerede inkorporeret to individualister på holdet - Dembele og Messi. Vurderingen er nok, at holdet ikke kan kompenserer sig ud af flere spillere med åbenlyse begrænsninger.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
tirs apr 06, 2021 7:42 pm
Han har mig bekendt heller aldrig sat tredje division i brand... han har bestemt nogle spændende kompetencer, men han skal forvalte dem bedre. Sammenligningen til Iniesta og Xavi er i øvrigt far-fetched - de var begge ufatteligt gode til ar læse kampen, og det er en af de parametre, hvorpå Puig skal udvikle sig betragteligt.

Koeman har allerede inkorporeret to individualister på holdet - Dembele og Messi. Vurderingen er nok, at holdet ikke kan kompenserer sig ud af flere spillere med åbenlyse begrænsninger.
Jeg har set ham spille nogle fantastiske kampe for Barca B, hvor han i øvrigt var fast mand som 17 årig. Jeg køber ikke forklaringen om at der ikke er plads til ham på taktikbrættet, af den simple grund at der er adskillige spillere, som har et ringere taktisk output end Riqui. Puig skal ikke blive bedre til at læse kampen, han er allerede langt foran sine medspillere. Hvad han skal blive bedre til, er at falde ind i kamprytmen hos sine medspillere, men det er jo åbenlyst komplet umuligt, når han kun får et par minutter her og der. Puig ser spillet lige så godt og lige så hurtigt som Messi. På det plan er de ud af det samme stykke, samtidig kender han spillestilen bedre end nogen anden, han er spillestilen, ganske simpelt. Når man så samtidig ser spillere som Grizmann og Dembélé klokke rundt i det en hel kamp igennem, så bliver man altså en kende frustreret. Jeg siger ikke at Puig skal starte inde og de spillere jeg nævner er ikke dem han skal erstatte, for de spiller andre positioner, men han skal have mere spilletid. At sige at han ikke har vist eksempler på hans kvaliteter på første holdet er himmelråbende dumt. Han har sågar reddet Koeman´s røv op til flere gange denne sæson. Det er pisse ærgerligt, for han var ved at få rigtig fat under Setien til sidst, uden at vi skal ind i en længere snak om ham. Under Valverde var han også ved at blive spillet ind, så det er et kæmpe setback under Koeman, som kun kan skyldes andre faktorer. Der må være noget i Puig´s mentalitet, som ikke falder i Koeman´s smag og det pisser mig af. Jeg vil lade snakken ligge for nu, men hvis man er interesseret i Puig og og hans spillestil og fremfor alt, hvorfor han bliver betragtet som et af de største midtbane talenter i verden, så kan læse lidt i nedenstående spilanalyser.

https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics

https://barcelonaanalysis.com/analysis/ ... is-tactics

https://thecouchscout.com/2020/08/03/pl ... iqui-puig/

https://www.tickethuddle.com/blog/riqui ... owerhouse/

https://barcatimes.com/the-evolution-of ... -la-masia/

Jeg fastholder at Barca og barcafans verden over kommer til at begræde det, hvis man lade Puig slippe væk. Han har evnerne til at gøre spillet smukt, ligesom Xavi og Iniesta havde det og det skal man bare gå den ekstra distance for at se blive foldet ud.

Jeg håber han får en halv time mod Real på lørdag og overbeviser Koeman én gang for alle.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9164
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 911 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Antimadridista »

Puig er med afstand den spiller med bedste “indlæg dette Forum/min spillet” ratio.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Han er simpelthen allerede langt foran sine medspillere når det kommet til at læse kampen. Og han ser spillet ligeså godt og hurtigt som Messi...

Det er alligevel voldsomt. Godt nok underligt at han ikke kan slå nogle af vores cm’er af holdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af Kubala »

I går var det ikke kun de gule kort, der begrænsede Messi og De Jong, som var udslagsgivende for spillet, men også genpresset og bevægelighed. Genpresset var ikke kollektivt, det var enkelte spillere(f.eks. Pedri til tider), der pressede, og det går ikke. Det var lidt det, Pique blev sur på Griez for, da han løb hovedløs rundt mod PSG. Man presser og erobrer bolden med det samme eller på få sekunder. Sker det ikke, så falder man tilbage i positionerne og gør det svært for modstanderen at finde sine medspillere. Og så er der bevægelighed. Hvis man ikke hele tiden har en bevægelighed, så gør man det let for modstanderen at stå dybt og bare afvente. Det skete ikke i går, altså bevægeligheden manglede. Det var statisk. Inden landsholdspausen gjorde man alle de ting, derfor fungerede tingene og spillet flød.

Easy har været inde på det, jeg gentager det bare her igen. Fremadrettet skal man have de ting med for at lykkes med spillet og flowet i spillet, ellers kommer man til at se mange af sådanne nogle kampe som i går, og de kan koste mht. point.

Generelt angriber man lidt for meget over kanterne, ikke så meget igennem midten, det skal man også gøre mere af. Det bunder måske også i, at Demb ikke er en rigtig angriber. Spillet må gerne bindes bedre mellem Messi, Griez og Demb, det mangler lidt. De har ikke sådan en synergi/der er ikke en symbiose, og spørgsmålet er, om de nogensinde får det? Måske kunne en angriber give den symbiose og synergi? Eller kunne Fati, hvis altså han kommer tilbage og kan finde samme niveau?

Mht. Puig så har han nok brug for, at man giver ham en masse spilletid, eller flere minutter pr. kamp, f.eks. 20-30 minutter. Jeg tror bare ikke, at det bliver muligt. Der er alt for store forventninger til Barca, og de tider, hvor Xavi og Ini fik en masse minutter, er ovre, for der var forventningerne ikke ligeså tårnhøje som i dag, og de kunne slippe af sted med mere, hvilket de også gjorde.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
tirs apr 06, 2021 9:06 pm
Puig er med afstand den spiller med bedste “indlæg dette Forum/min spillet” ratio.
Haha, ja, men når man ser, hvad han kommer ind og bidrager med, så er det bare frustrerende, at han ikke spiller mere. 2 min på banen og så ligger bolden i rusen. Hans evner til at vende spillet og fremfor alt den fart han accelererer i spillet og boldomgangen, er det som man sukker efter i sådan en kamp. Så er det sgu bedre at pille Grizmann ud og spille 3-5-2 eller spille med 4-3-3, så der bliver plads til ham. Han evner at spile i ultra små rum og holde en ekstremt høj fart i boldomgangen, men det nytter jo ikke, hvis ikke medspillerne er med på det og der spiller man altså med én for mange af enten Grizmann eller Dembélé. Det er dem, der er luxus spillerne, ikke Puig, som arbejder non stop for holdet kampen igennem og for at optimere chancerne for angriberne.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Real Valladolid

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 06, 2021 9:07 pm
Han er simpelthen allerede langt foran sine medspillere når det kommet til at læse kampen. Og han ser spillet ligeså godt og hurtigt som Messi...

Det er alligevel voldsomt. Godt nok underligt at han ikke kan slå nogle af vores cm’er af holdet.
Det er fair nok at du er af en anden mening, men kunne du så ikke prøve at argumentere for den? Du kommer jo ikke nogen indspark, der ligesom nuancerer tingene. Jeg kommer med masser af grunde til at Puig burde blive en langt større del af holdet og hvorfor der er grund til at kritisere Koeman for manglende taktisk forståelse. Der er ingen grund til at falde helt på røven over spillet i denne sæson og det er jo altså ikke fordi at spillematerialet er dårligt. Udgangspunktet var nok, men man står et andet sted nu og der er masser af grund til at bygge videre, i stedet at stagnere. Koeman skal oppe sig, ligeså vel som spillerne skal, ellers bliver der ingen pokaler i år.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst