6/3 Osasuna - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og som det fremgår i Koeman dok'en så havde han samme tilgang til pedri. Men efter en træning var han overbevist. Underligt at det åbenlyse og unikke talent, Puig, ikke kunne gøre det samme.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Noget andet er også, at både Pedri og Moriba vil opleve dyk. Og måske i længere perioder. Jeg håber bare, at man er tålmodige der og viser dem tillid.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Måske er det også spillertyper? Nogen passer bedre end andre?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Og nogle er bedre end andre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Pedri har allerede haft nogle af sine dyk, og der kommer mange flere af dem. Man skal stole på spilleren og når denne ikke leverer i et par kampe er det ikke lige med at denne skal væk fra klubben.

Der skal være meget tillid. Tænker dog at den situation man er i nu, hvor det hele sejler lidt samt corona ramt økonomi, er god hvad angår tillid til de unge, for man kan ikke bare gå ud og hente en erstatning.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Pedri har allerede haft nogle af sine dyk, og der kommer mange flere af dem. Man skal stole på spilleren og når denne ikke leverer i et par kampe er det ikke lige med at denne skal væk fra klubben.
Selvfølgelig. Problemet er når en spiller aldrig rigtigt har leveret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, og kigger man på Pedri, sådan statistisk, så rates han altså ikke så højt, faktisk ret lavt. Men ja, tillid er vigtigt og kontinuerligt spilletid eller i hvert fald nogenlunde spilletid.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Heldigvis har vi øjne i hovedet og kan se hvad han leverer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det har de folk, der rater ham også. Og de gør det også ud fra nogle statistisk parametre. Så det er ikke noget unikt, at du og jeg har øjne.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej det har algoritmerne ikke. De behandler ham ud fra data.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Puig kommer til kort ift. det defensive. Her er Pedri tydeligvis bedre. Statistisk set.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Som man ikke bare sådan uden videre kan negligere.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs mar 09, 2021 3:28 pm
Pedri har allerede haft nogle af sine dyk, og der kommer mange flere af dem. Man skal stole på spilleren og når denne ikke leverer i et par kampe er det ikke lige med at denne skal væk fra klubben.
Selvfølgelig. Problemet er når en spiller aldrig rigtigt har leveret.
Puig har leveret, også på højt niveau, rigtig højt niveau. Problemet er at han ikke får nok spilletid. Det er jo det, som hele debatten går ud på. For så vidt ikke om Puig´s talent er stort nok, for det er ikke ret mange i tvivl om, det er kæmpe stort. Debatten går på hans udvikling og om han får nok spilletid og i snakken om Puig, synes jeg altså at Koeman har fejlet.

Ingen af de store de store sportsjournalister i Spanien er i tvivl om hans talent, hverken i Madrid eller i Barcelona. Det er der skrevet utallige artikler om, så det er altså ikke kun os herhjemme i stuerne, som fremhæver det. Alle har Puig som en vigtig del af Barca´s fremtid, så den diskussion er ikke rigtig værd at tage. Derimod er det værd at snakke om, hvorfor Puig ikke får den spilletid, som hans åbenlyse talent berettiger ham til og hvorfor han ikke udvikler sig tilfredsstillende. Noget falder selvfølgelig tilbage på Puig, noget falder tilbage på hans fysik, men noget falder også tilbage på Koeman, for Puig har vist masser af gange, hvad han kan bidrage med.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Nu har vi også kørt rimelig rundt i det. Hvad der kommer til at ske med Puig, må tiden vise. Jeg håber dog, at man viser talenterne tillid og tålmodighed. Og kan man ikke finde plads til nogle af disse, så burde man sende dem videre ret tidligt.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 6/3 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
tirs mar 09, 2021 11:05 am
Madameskrald skrev:
tirs mar 09, 2021 7:59 am
EasyBuddhist skrev:
tirs mar 09, 2021 12:48 am
Puig havde åbenlyst fået mere spilletid, hvis Koeman stolede på ham, men det er tankevækkende, at han tilsyneladende vægtes for umoden taktisk til at få mere spilletid, når Koeman formentligt er ganske bevidst om, at især Pedri spiller for meget ifht. hans spinkle historik på rigtigt højt niveau. Mens De Jong også har for mange spilminutter.
Det er jo lige præcis et af mine kritik punkter. Han får for lidt spilletid. Hans præstationer har måske ikke været de stærkeste, undtaget nogle gode indhop, men de har heller ikke været så dårlige, at han ikke skal have mere spilletid, end han har fået. F.eks. kunne han godt have mere spilletid i lørdags. Halvdelen af holdet var på flade dæk og de spillede ikke særligt godt, så der var rigeligt med mulighed for at give ham minutter.

Jeg håber han snart tager et ryk i sin udvikling, for så meget er det heller, der mangler. Et par gode kampe kan være nok til at det vender og han finder det sidste. Jeg håber at det bliver hos Barca, det sker, for jeg er ikke tvivl om at han har en stor fremtid.
Deri syntes Koeman ikke at være enig. Hvis han havde solgt sejren i de 80 minut, så var både Koeman og Puig blevet ristet af hele fambasen og medierne - og vi var vel sagtens ude af titelræset.
Jeg tror ikke, at det var en tilfældighed, at han først kom på banen ved 2-0.

Vi hiver generelt kun lige sejrene hjem, og det efterlader selvfølgelig mindre plads til ustabile udviklingsspillere. For mange svipsere kan blive dels sæson og dels karriere definerende, så jeg forstår godt Koeman her.
Jeg må tillade mig at være uenig. Jeg opfatter, som sagt, ikke, Puig så udisciplineret, som i prøver at fremstille ham. Hvis det er tilfældet, hvorfor giver man ham så ikke en bunden taktisk opgave. Det er det, man normalvis plejer at gøre med unge talenter. Jeg kan i hvert fald ikke se at han har fået en sådan, de gange han kommer ind. Der bruger Koeman ham mere som en form for disruptor, der kan komme ind og ruske tingene lidt op, hvis kampen er i et taktsik dødvande, eller hvis Barca har haft svært ved at spille sig igennem til chancer(og dem har der sandt for dyden været mange af i denne sæson). Det er en rolle han ved flere lejligheder har udfyldt rigtig godt og det er jo sådan set godt nok, for det er netop en af hans helt store forcer. Fra mit synspunkt, burde det være noget, man kan bruge på holdet på mere kontinuerlig basis. Det burde være muligt at integrere hans spillestil, som åbenlyst passer holdet godt, på holdet, således at man kontinuerligt får nytte af hans unikke evner til at sætte fart i spillet og til at få modstanderen ud af deres organisation. Barca har, som sagt, store problemer med netop det facet og hvor tit har man ikke siddet og bandet dem af helvede til, hvor de med 70-80% boldbesiddelse ikke kan fine ud af at pruducere en ærlig chance.

Jeg holder på at det faktum at Puig ikke spiller mere, end han gør, er udtryk for en taktisk begrænsning hos Koeman, eller fordi der, som der også har været forlydender om, er et personligt mismatch imellem dem. Jeg ved ikke, hvad der er værst, for hvis det første er tilfældet, og det hælder jeg mest til, så er jeg en af dem, der mener at Koeman skal have kort tid på posten. Han har gjort det fint, ingen tvivl om det, men hvis Barca skal tilbage til fordums styrke og gamle dyder, hvilket jeg gerne ser, så skal man spille med La Masia spillere, der har så unikke evner som Puig. Han er lige præcis den type, der gør fodbold så fedt at se på og hvis Koeman ikke kan finde plads til det på holdet, så siger jeg tak for indsatsen og velkommen tilbage, Xavi!
Hvilken taktisk rolle ville du binde ham i?

I øvrigt forklarer du jo på fornemmeste vis, hvorfor han ikke får flere minutter. Han er måske den spiller i truppen, der kombinerer blik for spillet med at spille hurtigt bedst (når nu Messi ynder at drible og varme bolden), og derfor får han primært minutter, når vi er presset til at skabe noget fremad banen; typisk mod hold, der står lavt og kompakt. Men han mangler taktisk overblik i hans defensiv og fysik, hvorfor andre spiller vælges over ham, når stamspillerne skal spares i kampe, hvor en spinkel sejr skal køres hjem.

Og ja han kunne bestemt bruge flere minutter på banen (og jeg haved håbet på mere spilletid fra hans side), men med en sårbar strukturel defensiv organisation, flere offensive spillere uden nævneværdig defensiv indsats (kvantitativ og kvalitativ > Messi og Dembele) og en generelt sårbar defensiv, så forstå jeg ganske udmærket, at Koeman prioriter De Jong, Pedri og Busq - specielt da Koeman træner/kæmper for sit liv i klubben (jf. han har ikke råd til at tænke alt for langsigtet).

Hvis vi havde flere kampe, hvor vi førte med en stor marginal, så er jeg ganske sikker på, at Puig også havde fået flere minutter. Og hvis Koeman og hans trænerteam er opgaven voksen, så ved Puig godt, hvad han skal bidrage med for at spille mere - så længe han ikke kan levere det relativt til konkurrenterne, så har han ikke fra mit perspektiv krav på spilletid.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster