21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
man feb 22, 2021 3:46 pm
Jeg kan ikke se nuværende trup i en 442 som under Valverde. Men man ved aldrig. Jeg må dog indrømme at jeg ser det som stort set umuligt.
Jep, det er jo ikke så ligetil. Og jeg skrev også, at man måske ville kunne konkurrere om mesterskabet. Det er altså noget, som kritikerne(dem, der er imod Messis afgang), skal have med, når de argumenterer for, at Messi skal blive.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Fair. Og ja jeg ret ligeglad med ratings i SofaScore. Jeg var også ligeglad med når jeg blev præsenteret for Ronaldos mål og assists stats da han var i real og blev kaldt verdens bedste.

Jeg har øjne i hovedet og ligesom det var tydeligt at Ronaldo aldrig var bedre end Messi så er det tydeligt at Messi ikke længere i nærheden af den spiller han var for 3 år siden.

Som en gut der har Messi trøjer med nummer 30, 19 og 10 på ryggen samt en dreng der også render rundt i en Messi trøje gør det ondt at sige. Men det er rigtigt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Ja, sådan er der jo så meget. Men vi diskuterer altså noget, der godt kunne være irrelevant, da det nok er op til Messi selv, om han vil blive eller smutte. Vi gejler os selv op uden nogen grund. :lol: :lol: :lol:

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af SparetireDad »

Kubala skrev:
man feb 22, 2021 3:59 pm
Ja, sådan er der jo så meget. Men vi diskuterer altså noget, der godt kunne være irrelevant, da det nok er op til Messi selv, om han vil blive eller smutte. Vi gejler os selv op uden nogen grund. :lol: :lol: :lol:
Haha, den er lidt sød den der.... hvis det, du skriver skal stå til troende, så er samtlige indlæg i hele dette forum (tæt på) jo overflødige og irrelevante.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

SparetireDad skrev:
man feb 22, 2021 4:07 pm
Kubala skrev:
man feb 22, 2021 3:59 pm
Ja, sådan er der jo så meget. Men vi diskuterer altså noget, der godt kunne være irrelevant, da det nok er op til Messi selv, om han vil blive eller smutte. Vi gejler os selv op uden nogen grund. :lol: :lol: :lol:
Haha, den er lidt sød den der.... hvis det, du skriver skal stå til troende, så er samtlige indlæg i hele dette forum (tæt på) jo overflødige og irrelevante.
Jeg vil ikke sige samtlige, men nogle, da en stor del af diskussioner er ud fra stærkere beviser på og/eller klarere indikationer på noget.

PS. Jeg siger heller ikke, at diskussionerne er irrelevante, men kunne blive irrelevante, så måske skulle man ikke gejle sig for meget op omkring dem? Ingen grund til, at man hidser sig alt for meget op omkring dem.
Senest rettet af Kubala man feb 22, 2021 4:27 pm, rettet i alt 4 gange.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

Omkring Messi, så virker det eller lader det til, at Laporta gerne vil gøre meget for at beholde ham, og han er nærmest den største favorit til at blive valgt som præsident, Messis familie, der ønsker at blive i Barca og så det, at den gamle ledelse er væk. Der er mere, der indikerer, at han bliver end at han smutter.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Xavi6Smede »

SpillerSomMESSI skrev:
man feb 22, 2021 3:12 pm
Piquénbauer skrev:
man feb 22, 2021 3:06 pm
Barca - Juve: 0-3
Barca - PSG: 1-4
Getafe - Barca: 1-0
Barca - Real Madrid: - 1-3
Atletico Madrid - Barca: 1-0
Cadiz - Barca: 2-1
Sevilla - Barca: 2-0
Barca - Ath Bilbao: 2-3
Barca - Sevilla: 1-1
Alaves - Barca: 1-1
Barca - Valencia: 2-2
Barca - Eibar: 1-1
Barca - Cadiz: 1-1

3 mål fra messi i disse kampe.
SofaScore ratings:
Denne sæson:

La Liga
Messi 8.21 ratings
Med afstand bedste
Nr. 2 er Toni Kroos med 7.73

Topscorer:
16 Messi / Suarez

Mål + assists ligger Messi nr 1 med 19
nr 1 i frisparksmål (2 stk)
nr 1 i totale skud pr kamp
nr 1 i store chancer skabt
nr 2 i keypasses
nr 1 i successfulde driblinger

CHL:
Toprating:
1 Joshua Kimmich 8.47
2/3 Lionel Messi / Erlin b Haaland 8.28

Desuden ligger Messi helt i front med succesfulde driblinger, Key passes, straffe vundet, store chancer skabt, antal afslutninger.


Hvorfor tager du ikke at kigge på Key passes og store chancer skabt, i de der udvalgte kampe? Det er jo der de der milliarddyre angrebspartnere skal levere, når Messi leverer chancerne på sølvfade for dem i stdet for at score.

Det har de så bare slet ikke gjort.. ej heller i de der kampe.
Der skulle være straf for at bruge player rating som argument, det svarer til at bruge Ballon d'or som argument :grin:

Og selvfølgelig har Messi gode offensive statistikker. Han er vel den eneste spiller på topplan, der har hele spillet bygget op omkring sig, og som (næsten) udelukkende skal fokusere på det offensive. Men igen er det ikke et spørgsmål om hans kvaliteter, selvom de helt naturligt er en anelse dalende. Det er den rolle han har på holdet, som jeg har været kritisk for herinde i over 3 år nu. Så det fint at han har gode statistikker, men for hold med kvalitet er det bare ikke særlig svært at håndtere. Han lavede 25 mål og 21 oplæg sidste sæson i ligaen. Imod top 10 klubber var det 6 mål og 5 oplæg! Og så kan du helt forståeligt som Messi fan argumentere for, at det største problem er at hans holdkammerater ikke er gode nok, men det er de heller ikke næste sæson, eller sæsonen efter.
Vi kan holde os relevante med Messi, men hvor vi formentlig gradvist bliver dårligere og dårligere som de sidste mange år (forhåbentlig reddder Fati og Pedri lidt). Eller vi kan starte helt forfra uden Messi, med større chance for hurtigere at ramme toppen igen med et nyt projekt.
Indtil videre har jeg kun set dig argumentere med at Messi er vores bedste spiller, uden at komme med et realistisk forslag til hvordan vi ændrer den negative retning, som vi har haft i årevis.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Norbit »

SpillerSomMESSI skrev:
man feb 22, 2021 3:12 pm
Hvorfor tager du ikke at kigge på Key passes og store chancer skabt, i de der udvalgte kampe? Det er jo der de der milliarddyre angrebspartnere skal levere, når Messi leverer chancerne på sølvfade for dem i stdet for at score.

Det har de så bare slet ikke gjort.. ej heller i de der kampe.
Det er Barcas problem. Ikke Messi i de kampe. Hvor mange mål har Griezmann og Dembele medvirket til i præcis de samme kampe?
For modstanderne er det MEGET nemmere at dække Messi op nu end det var førhen. Dembele og Griezmann skal nok selv sørge for at blive usynlige, det behøves der ikke mandsopdækning til for.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Norbit »

Xavi6Smede skrev:
man feb 22, 2021 4:56 pm
Indtil videre har jeg kun set dig argumentere med at Messi er vores bedste spiller, uden at komme med et realistisk forslag til hvordan vi ændrer den negative retning, som vi har haft i årevis.
Køb en rigtig angriber, ikke en wish-udgave i form af Griezmann. Spil med Fati - ny angriber - Messi på toppen.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Xavi6Smede »

Norbit skrev:
man feb 22, 2021 5:16 pm
Xavi6Smede skrev:
man feb 22, 2021 4:56 pm
Indtil videre har jeg kun set dig argumentere med at Messi er vores bedste spiller, uden at komme med et realistisk forslag til hvordan vi ændrer den negative retning, som vi har haft i årevis.
Køb en rigtig angriber, ikke en wish-udgave i form af Griezmann. Spil med Fati - ny angriber - Messi på toppen.
Det var jo det samme da vi havde Suarez, og vi køber jo ikke nogen bedre til sommer..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Ja messi skal ud på kanten igen. Det fungerer virkelig godt. Og så skal vi bare lige finde en angriber der kan leverer bedre end de 101 mål og 49 assists som suarez leverede siden 16/17. Så skal det hele nok blive godt igen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
man feb 22, 2021 5:36 pm
Ja messi skal ud på kanten igen. Det fungerer virkelig godt. Og så skal vi bare lige finde en angriber der kan leverer bedre end de 101 mål og 49 assists som suarez leverede siden 16/17. Så skal det hele nok blive godt igen.
Behøves ikke at være "bedre", bare i nærheden af ville også gøre det - alt andet end Griezmann på toppen. Det var det helt rigtige at få skippet Suarez. Jeg ved ikke hvor du vil hen? Lol Suarez 2015 kontra Suarez 2020.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af SparetireDad »

Norbit skrev:
man feb 22, 2021 5:47 pm
Piquénbauer skrev:
man feb 22, 2021 5:36 pm
Ja messi skal ud på kanten igen. Det fungerer virkelig godt. Og så skal vi bare lige finde en angriber der kan leverer bedre end de 101 mål og 49 assists som suarez leverede siden 16/17. Så skal det hele nok blive godt igen.
Behøves ikke at være "bedre", bare i nærheden af ville også gøre det - alt andet end Griezmann på toppen. Det var det helt rigtige at få skippet Suarez. Jeg ved ikke hvor du vil hen? Lol Suarez 2015 kontra Suarez 2020.
Altså jeg kunne godt tolke Piquens sarkasme og ironi...

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Kubala »

En af de ting, der blev mere og mere markant, var, at Barca i en periode gik væk fra en decideret angriber, da angribere spillede som venstre kant, fordi man tilgodeså Messi i den henseende, indtil, man købte Suarez, Jeg var tvivlende over for, om Suarez, Messi og Ney ville fungere, fordi erfaringerne havde givet et andet billede, men umiddelbart havde de en rigtig god synergi. Det betød også, at midten blev gradvis mere og mere betydningsløs, da man var nødt til at kompensere for de manglende defensive bidrage fra de tre i fronten. Her havde det både effekt på Bussi og også de andre midtbanespillere, hvor de kreative outputs udeblev.

Det skal man have i mente, når man argumenterer for at iscenesætte Messi eller gøre ham til omdrejningspunkt igen. Det er på bekostning af noget. Vil FDJ, Pedri og Bussi lide under det? Højst sandsynligt, og måske har de spillere ikke de fornødne egenskaber til at kunne kompensere for de manglende defensive bidrage fra dem i fronten, hvis man igen skal ud og finde en spiller, der sammen med f.eks. Ansu og Messi skal skabe noget af det, som man havde med Ney, Suarez og Messi.
Senest rettet af Kubala man feb 22, 2021 7:24 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/2 FC Barcelona - Cádiz CF

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad ville det gøre? Hvad tror vi kan opnå ved at spille Messi som kant og få en god angriber? Jeg kan vitterligt ikke se det?

Jeg ved udemærket godt at du ikke vil se griez på toppen. Men det ændre stadig ikke på at med vores økonomiske situation så er det en løsning man nok bliver nødt til at tage indtil vi får penge i kassen. Og vi ville i det mindste få et hold igen ved at gøre det. Så kan jeg sagtens leve med at den offensive kvalitet ville falde. Men ok du vil have Messi på kanten så noget siger mig at du er hamrende ligeglad med hvordan vores hold står på banen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster