FC Barcelona - Osasuna

Alle kamptråde fra sæsonen 2019/2020

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona - Osasuna

Indlæg af Lopezzz »

De gamle ved ikke engang hvor de vil spille efter Barca eller måske er de bange for at skifte til en anden klub.
Pique, Busquets, Alba, Suarez, Rakitic må gerne indrømme at det er bedst for klubben hvis de stopper. Også Vidal, Roberto og Griezmann burde give plads til nogen andre.
Jeg ser også kun Semedo i forsvaret og hverken Umtiti og Lenglet har formodet at forstærke det.
Så pinligt at vi indkasserer mange simple mål på stribe.

Stakkels Messi
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: FC Barcelona - Osasuna

Indlæg af Dytrax »

Bein Sports french commentator on Busquets' terrible play that led to an Osasuna goal:

"Busquets is nonchalant. This is totally staggering. Quiqué Sétien is clearly boycotted by his players.
An incredible scene is that of Sergio Busquets who totally abandons his teammates. It is surprising and quite scandalous, it must be said.
These are things that we try to do at the beach."

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: FC Barcelona - Osasuna

Indlæg af DeanCassady »

Lopezzz skrev:
fre jul 17, 2020 12:06 am
De gamle ved ikke engang hvor de vil spille efter Barca eller måske er de bange for at skifte til en anden klub.
Pique, Busquets, Alba, Suarez, Rakitic må gerne indrømme at det er bedst for klubben hvis de stopper. Også Vidal, Roberto og Griezmann burde give plads til nogen andre.
Jeg ser også kun Semedo i forsvaret og hverken Umtiti og Lenglet har formodet at forstærke det.
Så pinligt at vi indkasserer mange simple mål på stribe.

Stakkels Messi
Messi er tydeligvis selv en del af problemet. Det er hele den gamle garde. Det er en pinligt indstilling, der gennemsyrer hele klubben, og muliggør farcer som den, vi så i aftes.

At Messi - som den eneste af de gamle - fortsat burde være selvskrevet til startopstillingen er en anden snak.
Robert Zimmerman

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: FC Barcelona - Osasuna

Indlæg af PuyolErGud »

Nå, kan se at det var meget passende at smutte i seng ved pausen sådan som det har udviklet sig.

Udviklingen i spillet, tillagt corona-krisen hvor der ingen tilskuere og nerve er, tærer virkelig på lysten til at se os, og generelt se andre spille. Nu er der ikke engang en lang sommer, hvor tingene kan cleares og man kan få ryddet lidt op, så man kan jo kun håbe på at visse spillere ryger ud og nyt blod kommer ind.

Derudover har jeg virkelig svært ved at se hvad Setien kan tilbyde holdet, især hvis det bare er de samme spillere som fortsætter.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona - Osasuna

Indlæg af Tello »

Dytrax skrev:
fre jul 17, 2020 12:22 am
Bein Sports french commentator on Busquets' terrible play that led to an Osasuna goal:

"Busquets is nonchalant. This is totally staggering. Quiqué Sétien is clearly boycotted by his players.
An incredible scene is that of Sergio Busquets who totally abandons his teammates. It is surprising and quite scandalous, it must be said.
These are things that we try to do at the beach."
Boycotted by his players er helt korrekt. Elendig indstilling.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona - Osasuna

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg synes at det der er virkelig mærkeligt når man kigger på Barcas spillere så kan man ikke forstå at Real kunne genrejse sine gamle spillere... hvis vi tænker de sidste 2 forrige sæsoner har Real spillet som en sæk kartofler og ikke haft en kina mands chance i ligaen .. folk skreg efter udrensning i Real af den gamle garde. Ronaldo blev solgt, men det var også den eneste, og det var fordi han krævede en uhyrlig løn.

De havde en skrækkelig liga de sidste to år og røg endda ud på ydmygende måde i CHL sidste sæson.

Men de beholdte, Ramos, Marcelo, Modric, Kroos, Benzema, Bale etc..

De går ud og henter Zidane tilbage som netop ikke troede at de kunne vinde noget med den gamle garde og at der skulle en større udrensning til. Det er der ikke kommet, Hazard er endda skadet, som var den der skulle genrejse dem.

Hvorfor kan deres gamle garde pludselig genrejse sig og vinde alle deres kampe efter Corona pause?

Det er fordi de er ekstremt sultne efter at vinde ligaen!

Barca har vundet den igen og igen og det er efterhånden noget de har gjort uden at anstrenge sig.
Real vandt CHL pga sult, fordi de absolut skulle vinde den tiende.

Barca var snublende tæt på at vinde CHl sidste sæson pga sult men fik en nedsmeltning i Liverpool ellers ville vi have taget den, og det ville være pga sult.

Real var tæt på nedsmeltning hjemme mod Juventus forrige år og kunne ligeså godt blive slået ud i den kamp i CHL, men med lidt held fik de et straffespark som reddede dem.

Marginaler og sult har været forskellen.

Jeg tror ikke på at vores gamle garde i Barca vil kunne vinde hverken CHl eller ligaen igen, da sulten er helt væk.
Messi, Ansu, Puig, De Jong, (Alena, Pjanic) Semedo, Stegen er de eneste der bør være tilbage på holdkortet af de nuværende spillere, men så stor udrensning er umulig og økonomisk utopi sådan som tingene er.
Realistisk set forbliver, Busquets, Rakitic, Pique, Lenglet, Umtiti, Alba, Firpo, Vidal, Griezmann, Martin, Suarez stadig i truppen og optager alle a holds pladser,,, det bliver same ol same ol.

Messi tror jeg derimod ikke skifter klub. Han vil kun vinde med Barca, ikke med en anden klub. Han har det ligesom Iniesta. Messi er Barca spiller i med, og modgang, always.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: FC Barcelona - Osasuna

Indlæg af emo »

Jeg hæfter mig lidt ved at Messi siger at siden Januar har det været skidt. Siden Valverde smuttede har det været skidt? Skal man tolke mere på det, måske en smule?
Allez...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona - Osasuna

Indlæg af Antimadridista »

emo skrev:
fre jul 17, 2020 9:24 am
Jeg hæfter mig lidt ved at Messi siger at siden Januar har det været skidt. Siden Valverde smuttede har det været skidt? Skal man tolke mere på det, måske en smule?
Bed jeg også mærke i!

Men se dog på manden (setien), han ligner en der ønsker sig langt langt væk. Det ligner frygt og afmagt i øjnene på ham.
Sådan var det ikke i starten.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: FC Barcelona - Osasuna

Indlæg af Norbit »

Der foregår helt sikker en masse bag kulissen. Spillerne er ikke på talefod med Setien.
Messi scorer til 1-1, virker overhovedet ikke glad. Han havde samme attitude fra starten af kampen.

Suarez kom ind og scorede til 2-1 (et offside mål), han fejrede målet ved at råbe et eller andet i mod bænken - på det tidspunkt var der ikke dømt offside endnu. Under normale omstændigheder ville han have fejret det meget større, det var et smukt og afgørende mål. Men nej, han råbte et eller andet mod Setien og co. Hvis man tolker på det, så har det sikkert noget at gøre med at han var henvist til bænken. Vi kan sige så meget vi vil om Suarez, men når alternativet hedder Martin Braithwaite, så er Saurez med dimensioner bedre end danskeren. Suarez er den eneste, og bedste, fuldblods-angriber vi har i truppen.

Det er ikke normalt, at to af de største målscorer i klubben vælger at fejre deres mål som de gjorde. Jeg vælger at tolke på det som, at de nu "officielt" er gået i mod Setien og ikke tror på hans idéer. Af samme grund, bør Setien være færdig i klubben meget snart. Han har ingen autoritet, Zidane kan motivere spillerne grundet hans historik - bare det, at han er i omklædningsrummet er en motivation for de unge gutter. Det er vel kun Ramos som har vundet mere end Zidane, omvendt er Zidane et meget større navn end Ramos. Derudover, så virker det som om at Ramos og Zidane er forventnings afstemte - modsat Setien og Messi. (Zidane og Ramos er tættere på hinanden end Setien og Messi er/bliver).

Hvem er så skyld i alt den ballade, kan man spørge sig om. I min optik, så er det Bartomeu og Abidal. De har klokket gevaldigt i det, nu må de tage konsekvensen og skride. Forfærdelige indkøb år efter år. Forfærdeligt mandskabs-pleje. Det er tydeligt, at der foregår ting i kulissen som spillerne tager med sig på banen. Tror ikke der går længe, før der kommer endnu mere brænde på bålet.
Senest rettet af Norbit fre jul 17, 2020 1:56 pm, rettet i alt 1 gang.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona - Osasuna

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
fre jul 17, 2020 8:50 am
Jeg synes at det der er virkelig mærkeligt når man kigger på Barcas spillere så kan man ikke forstå at Real kunne genrejse sine gamle spillere... hvis vi tænker de sidste 2 forrige sæsoner har Real spillet som en sæk kartofler og ikke haft en kina mands chance i ligaen .. folk skreg efter udrensning i Real af den gamle garde. Ronaldo blev solgt, men det var også den eneste, og det var fordi han krævede en uhyrlig løn.

De havde en skrækkelig liga de sidste to år og røg endda ud på ydmygende måde i CHL sidste sæson.

Men de beholdte, Ramos, Marcelo, Modric, Kroos, Benzema, Bale etc..

De går ud og henter Zidane tilbage som netop ikke troede at de kunne vinde noget med den gamle garde og at der skulle en større udrensning til. Det er der ikke kommet, Hazard er endda skadet, som var den der skulle genrejse dem.

Hvorfor kan deres gamle garde pludselig genrejse sig og vinde alle deres kampe efter Corona pause?

Det er fordi de er ekstremt sultne efter at vinde ligaen!

Barca har vundet den igen og igen og det er efterhånden noget de har gjort uden at anstrenge sig.
Real vandt CHL pga sult, fordi de absolut skulle vinde den tiende.

Barca var snublende tæt på at vinde CHl sidste sæson pga sult men fik en nedsmeltning i Liverpool ellers ville vi have taget den, og det ville være pga sult.

Real var tæt på nedsmeltning hjemme mod Juventus forrige år og kunne ligeså godt blive slået ud i den kamp i CHL, men med lidt held fik de et straffespark som reddede dem.

Marginaler og sult har været forskellen.

Jeg tror ikke på at vores gamle garde i Barca vil kunne vinde hverken CHl eller ligaen igen, da sulten er helt væk.
Messi, Ansu, Puig, De Jong, (Alena, Pjanic) Semedo, Stegen er de eneste der bør være tilbage på holdkortet af de nuværende spillere, men så stor udrensning er umulig og økonomisk utopi sådan som tingene er.
Realistisk set forbliver, Busquets, Rakitic, Pique, Lenglet, Umtiti, Alba, Firpo, Vidal, Griezmann, Martin, Suarez stadig i truppen og optager alle a holds pladser,,, det bliver same ol same ol.

Messi tror jeg derimod ikke skifter klub. Han vil kun vinde med Barca, ikke med en anden klub. Han har det ligesom Iniesta. Messi er Barca spiller i med, og modgang, always.
Har jeg også spekuleret lidt i. Altså at vores trup ik er voldsomt meget ældre end deres, på nøglepositionerne. Juves trup er også halv gammel, som jeg lige husker den!

Enkelte hurtige folk og den rette træner, samt udskiftning på gangene! Så kan alt ske :thumbup: Men.måske jeg blot er fredagsoptimist...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona - Osasuna

Indlæg af Lopezzz »

Alt ville være anderledes i dag hvis vi sendte Liverpool ud af CL sidste år
MDCCCXCIX

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: FC Barcelona - Osasuna

Indlæg af VicValde »

Lopezzz skrev:
fre jul 17, 2020 1:04 pm
Alt ville være anderledes i dag hvis vi sendte Liverpool ud af CL sidste år
Hvorfor?

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: FC Barcelona - Osasuna

Indlæg af Norbit »

Antimadridista skrev:
fre jul 17, 2020 11:56 am
SpillerSomMESSI skrev:
fre jul 17, 2020 8:50 am
...
Har jeg også spekuleret lidt i. Altså at vores trup ik er voldsomt meget ældre end deres, på nøglepositionerne. Juves trup er også halv gammel, som jeg lige husker den!

Enkelte hurtige folk og den rette træner, samt udskiftning på gangene! Så kan alt ske :thumbup: Men.måske jeg blot er fredagsoptimist...
Problemet er vel netop, at det ikke er nemt at finde "den rette træner" og gennemføre "udskiftning på gangene". Problemer er netop i ledelsen og træneren. Hvis vi får en ny ledelse, så får vi også en ny træner. Det er 100%. Med en ny præsident, kan ingen føle sig sikre, hverken Abidal, Setien, Pique etc.. Der skal nye boller på suppen, det her går slet ikke.

Jeg er glad for, at Messi går ud og snakker i offentligheden. Han har trods alt noget at skulle have sagt.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona - Osasuna

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:
fre jul 17, 2020 1:04 pm
Alt ville være anderledes i dag hvis vi sendte Liverpool ud af CL sidste år
Ret enig. Det kolossale pres som var blevet bygget op ift CL, blev bare udstillet i ekstrem grad. Det var mentalt at det gik galt og selvforstærkende, i den henseende, at der allerede inden Liverpool fadæsen, var opbygget et enormt pres, efter nederlagene i 17 og 18.
Havde Messi scoret der ved 0-0, eller Suarez lige sneget den ind til 1-4, så havde de også taget finalen og al det der CL hysteri havde fået en forløsning for dette hold. Ville have resulteret i langt større afslapning og tro på sig selv i sæsonerne derefter.

Men selvfølgelig havde det ikke ændret på at truppen er aldrende og det meste er op til Messi, så fremtiden var selvfølgelig ikke blevet løst ved en CL sejr. Men det er noget helt andet. Imo.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona - Osasuna

Indlæg af Antimadridista »

Norbit skrev:
fre jul 17, 2020 2:01 pm
Antimadridista skrev:
fre jul 17, 2020 11:56 am
SpillerSomMESSI skrev:
fre jul 17, 2020 8:50 am
...
Har jeg også spekuleret lidt i. Altså at vores trup ik er voldsomt meget ældre end deres, på nøglepositionerne. Juves trup er også halv gammel, som jeg lige husker den!

Enkelte hurtige folk og den rette træner, samt udskiftning på gangene! Så kan alt ske :thumbup: Men.måske jeg blot er fredagsoptimist...
Problemet er vel netop, at det ikke er nemt at finde "den rette træner" og gennemføre "udskiftning på gangene". Problemer er netop i ledelsen og træneren. Hvis vi får en ny ledelse, så får vi også en ny træner. Det er 100%. Med en ny præsident, kan ingen føle sig sikre, hverken Abidal, Setien, Pique etc.. Der skal nye boller på suppen, det her går slet ikke.

Jeg er glad for, at Messi går ud og snakker i offentligheden. Han har trods alt noget at skulle have sagt.
Tror overhovedet ikke at det bliver let, men det er det der skal til.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster