7/5 Liverpool - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Piquénbauer skrev:Vi mistede bolden 138 gange i går. 138 gange. Det er fuldstændig sindssygt.
Det er absurd.
Ikke kun antallet, men også placeringen af boldtabene. Vi smed den de helt sindssyge steder.

Jeg er helt igennem fuldstændig i chok over vores præstation.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Fuldstændig enig. Det er begge parter
Jeg synes ret beset af Vidal og ter Stegen er de eneste der kan gå fri af kritik groft set. Resten var udueligt

Og det gør simpelthen også at man tænker det er mere end ny træner der skal til. Der skal nyt blod til holdet. Ikke nødvendigvis en guardiola revolution, men vi skal have nyt blod og alle skal gerne være både boldsikre, hurtige og løbe villige frem for alt

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:Fordi de blev presset og der ikke var løb nok omkring dem. Elendigt.

Vi kan alle blive enige om at Valverde skal videre men spillerne skal ikke fratages deres del af ansvaret. Det er simpelthen for ringe det vi så fra flere af dem i går.
Enig.
Man så ofte en aflevering på tværs, men intet løb. De stod som en flok kegler og de få gange, hvor vi kom til chancer, var der netop bevægelse, men derudover, var spillernes indstilling på det nærmeste opgivende.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Champione skrev:
Antimadridista skrev:Nå men nye favorit hold indtil ca 2 juni: City og Ajax/Tottenham. Tror faktisk Tottenham ryger i finalen..

Edit: Bare lige for at gnide yderligere salt i mit eget sår: Havde håbet at dette kunne være blevet Messis CL. Altså den CL titel hvor man talte om at Messi gjorde det hele alene, på et middelmådigt hold. Som prikken over i'et for hans.karriere...
Skal ikke se mere CHL i år.

Var også min tanke i går, men nu har Real gjort at jeg har misset de sidste 3 finaler. Har faktisk lidt lyst til at se afslutningen i år...

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Jeg forestiller mig, at en midtbane bestående af Arthur, de Jong og Alena, vil være præcis den akse vi har behov for. I front har vi Messi og Dembouz som de sikre valg. Er sikker på at sidstnævnte nok skal finde det gode spil frem. Suarez derimod, er klar til at indtage positionen som "Henke," på bænken og kan skiftes ind, når førstevalget, hvem vedkommende end er, trænger til en puster.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Og så har jeg faktisk ikke ondt i røven over nogle af de hold der er tilbage. Jeg vil helst have at ajax vinder men de andre er også ok.

Det er en lille trøst nu hvor vi fuckede op at vi ikke skal se på real, Juve eller city.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Dytrax skrev:Jeg forestiller mig, at en midtbane bestående af Arthur, de Jong og Alena, vil være præcis den akse vi har behov for. I front har vi Messi og Dembouz som de sikre valg. Er sikker på at sidstnævnte nok skal finde det gode spil frem. Suarez derimod, er klar til at indtage positionen som "Henke," på bænken og kan skiftes ind, når førstevalget, hvem vedkommende end er, trænger til en puster.
Jeg skulle lige til at skrive at den ikke er god nok defensivt men så kom jeg i tanke om at de jong er ekstremt undervurderet defensivt. Det bliver nok ikke så voldsomt til at starte med hvor vi sikkert får noget Busi, de jong og Arthur men på sigt kan det sagtens ske.

Og så har jeg altså stadig ikke samme problem med suarez som mange andre herinde. Giv ham lidt plads og han er farlig. Problemet er at vi spiller med cou pt og han tager plads fra både suarez og Messi. Men giv pladsen til demb og han søger bredt og samtidig giver han de to gamle en spiller de kan sende afsted i dybden. Jeg kunne godt se Messi, demb og suarez have en fin sidste sæson sammen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
Dytrax skrev:Jeg forestiller mig, at en midtbane bestående af Arthur, de Jong og Alena, vil være præcis den akse vi har behov for. I front har vi Messi og Dembouz som de sikre valg. Er sikker på at sidstnævnte nok skal finde det gode spil frem. Suarez derimod, er klar til at indtage positionen som "Henke," på bænken og kan skiftes ind, når førstevalget, hvem vedkommende end er, trænger til en puster.
Jeg skulle lige til at skrive at den ikke er god nok defensivt men så kom jeg i tanke om at de jong er ekstremt undervurderet defensivt. Det bliver nok ikke så voldsomt til at starte med hvor vi sikkert får noget Busi, de jong og Arthur men på sigt kan det sagtens ske.

Og så har jeg altså stadig ikke samme problem med suarez som mange andre herinde. Giv ham lidt plads og han er farlig. Problemet er at vi spiller med cou pt og han tager plads fra både suarez og Messi. Men giv pladsen til demb og han søger bredt og samtidig giver han de to gamle en spiller de kan sende afsted i dybden. Jeg kunne godt se Messi, demb og suarez have en fin sidste sæson sammen.

God pointe. Kan godt se, at Cou har det med at løbe ind og tage plads, hvor han ikke "Burde," gøre det. Min anke i forhold til Suarez, er at han, synes jeg, har set skidt ud flere gange, hvor han fumler eller simpelthen ikke er hurtig nok. Omvendt, når han rammer dagen, er han i min optik verdens bedste 9'er.

SÅ jeg er virkelig splittet med kaninen, for der er ingen tvivl om, at en Suarez i sin bedste udgave, er sikker starter på holdet.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Til den midtbane med frenkie, Alena og Arthur kunne Eriksen virkelig også passe perfekt ind

Mit problem med Dembele i venstre er at højresiden er usynlig. Det kræver en ekstremt dygtig højre back som Alves I sin prime for at det fungerer godt. Kimmich kunne udfylde den rolle men han er nok umulig at komme i nærheden af

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af LeoMessi »

Xavi6Smede skrev:
LeoMessi skrev:
Xavi6Smede skrev:
FCBSOCI skrev:Værst af alt og urimeligt over for Messi: Nu skal vi høre på, at Messi aldrig kan, når det virkelig gælder. Og mon ikke Ballon D’or går til Virgil Van D. Men bare Messi slutter i top 5 som sidste år. Så er jeg meget tilfreds, eller noget...
Til dels urimeligt, og dog. Det er over 6 år siden han sidst har scoret på udebane i CL efter ottendedelsfinalerne :eek: Det ikke tilfældigt at vi ryger ud i de kampe han ikke præsterer, men når spillet er bygget op omkring ham er han også nødt til at præstere i kampe som i dag.
Jeg tror måske man skal passe på med at skrive, at Messi ikke præsterede.

Whoscored gav ham en rating på 7.3, og den fik han blandt andet på baggrund af nogle af sine fremragende key passes som kan ses i nedenstående klip;

(aflevering til Coutinho)

(aflevering til Rakitic)

(Aflevering til Alba)

(Aflevering til Suarez)
Når jeg siger han ikke præsterer, er det ud fra de forventninger der er til ham. For det var da ganske vist ham, der skabte mest for Barcelona i dag. Og det var det også ude i mod Roma sidste år, og det samme kan garanteret siges om de andre år med dårlige resultater. Men det er efterhånden sjældent at han rammer sit niveau i de her udekampe, hvor der mangler produkt (skyldes så også manglende skarphed fra holdkammerater), og hvor han som i dag ikke kæmper røven ud af bukserne. Og så er kritik ikke ufortjent, heller ikke for verdens bedste fodboldspiller.

"Det ikke tilfældigt at vi ryger ud i de kampe han ikke præsterer," skal forstås som at vi ryger ud hvis han ikke redder os. Ronaldo har ofte præsteret forfærdeligt i de store kampe, men holdet har formået at gå videre.. Og så betyder en dårlig præstation pludselig ikke det store.
Men hvilke forventninger er der til ham - sådan helt specifikt?

Jeg er så vidt enig omkring kritikken af, at hans arbejdsindsat i kampen ikke var godkendt. Som Messi fan synes jeg det er enormt skuffende, at han først reelt begynder at løbe uden bold efter Liverpool kommer foran 3-0. At kæmpe røven ud af bukserne i disse type kampe burde være et minimum. Men udover dette så levere han vel den vare man kan forvente af ham i sådan en type kamp? Messis arbejdsbetingelser er nødt til at blive taget i betragtning når man skal vurdere ham, alt andet er simpelthen unfair.

Al fokus er jo nærmest på ham, og derfor kan jeg ikke forvente, at han snører to-tre Liverpool spillere og banker den i målet. Han forsøgte et par gange, og der var en situation hvor han rent faktisk var ved at komme igennem og hvor Matip var nødt til at lægge ham ned. Der startede han fra midten og var omringet af 5 spillere, og at han stadig er tæt på at komme igennem er jo helt vanvittigt.

Ikke en eneste gang formår holdkammeraterne at sætte ham op, så han kan stå alene med målmanden, og så bliver det altså svært. Der er én chance som jeg synes han skulle have gjort noget mere ud af, men her stod Van Dijk i vejen.

Det at han levere 4 gyldne afleveringer i en kamp burde være nok, og jeg kan ærgerligt ikke forvente mere af en spiller, selv når der er tale om Messi.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Piquénbauer skrev:
Dytrax skrev:Jeg forestiller mig, at en midtbane bestående af Arthur, de Jong og Alena, vil være præcis den akse vi har behov for. I front har vi Messi og Dembouz som de sikre valg. Er sikker på at sidstnævnte nok skal finde det gode spil frem. Suarez derimod, er klar til at indtage positionen som "Henke," på bænken og kan skiftes ind, når førstevalget, hvem vedkommende end er, trænger til en puster.
Jeg skulle lige til at skrive at den ikke er god nok defensivt men så kom jeg i tanke om at de jong er ekstremt undervurderet defensivt. Det bliver nok ikke så voldsomt til at starte med hvor vi sikkert får noget Busi, de jong og Arthur men på sigt kan det sagtens ske.

Og så har jeg altså stadig ikke samme problem med suarez som mange andre herinde. Giv ham lidt plads og han er farlig. Problemet er at vi spiller med cou pt og han tager plads fra både suarez og Messi. Men giv pladsen til demb og han søger bredt og samtidig giver han de to gamle en spiller de kan sende afsted i dybden. Jeg kunne godt se Messi, demb og suarez have en fin sidste sæson sammen.
Suárez var igen uduelig. Han er langsom, har dårlig teknik og scorer ikke mål i Champions League - især ikke på udebane. Hvis vi vil vinde turneringen, skal vi have en anden angriber.

Jeg begriber simpelthen ikke, at man kan forsvare ham.
Robert Zimmerman

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Og i øvrigt:

Billede

Fin statistik på Suárez i La Liga, der ellers er hans stærkeste turnering. Det er det rene vanvid. Jeg er decideret forarget over, at han formentlig ikke bliver sparket ud til sommer.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Fred med at du har det sådan. Det har jeg ikke. Og endnu vigtigere så kan jeg overhovedet ikke se hvem der skal tage over.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

DeanCassady skrev:Og i øvrigt:

Billede

Fin statistik på Suárez i La Liga, der ellers er hans stærkeste turnering. Det er det rene vanvid. Jeg er decideret forarget over, at han formentlig ikke bliver sparket ud til sommer.
Hvor er statistikken fra?

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Den blev postet af en moderator på Barcaforum. Det kunne ligne noget transfermarkt eller whoscored.
Robert Zimmerman

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster