7/5 Liverpool - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af LeoMessi »

Hold da fast hvor skal man læse meget lort om Ernesto Valverde. At rigtigt mange nærmest udelukkende giver ham skylden for nederlaget til Liverpool, synes jeg er meget forkert. Ser vi på hvad der reelt skete i kampen, så får jeg et lidt andet billede.

Først og fremmest så havde FC Barcelona jo chancerne til at scorer et par mål, men når du har en slatten Coutinho, Suárez, Alba, Rakitić og Messi foran målet, i en og samme kamp - hvad er det så egentligt Valverde skal gøre i dette tilfælde? De var jo horrible foran målet. På dette punkt (at skabe chancerne) har man jo klart forbedret sig sammenlignet med Roma kampen.

Tre af målene Liverpool scorer sker på baggrund af personlige og tåbelige fejl, og det fjerde mål, altså helt ærligt? Her kan jeg heller ikke se hvordan det skulle være Valverdes skyld.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvorvidt Valverde rent mentalt havde sat dem rigtigt op inden kampen, men når man står i en Champions League semifinale, med den ene fod i finalen, burde man som spiller ikke SELV kunne sætte sig op til sådan en kamp? Vidal havde ihvertfald ikke problemer med det, han var den eneste mand der med sit kropssprog viste at han altså gerne vil spille finale, koste hvad det vil. Messi begyndte først at løbe uden bold efter Liverpool havde scoret det trejde mål, det var åbenbart først der det gik op for ham, at kampen ikke var overstået. I to omgange fanger jeg ham stå 1-2 meter fra en Liverpool spiller med bolden i fødderne, og han gør absolut intet, han står vitterligt bare og glor - det er skuffende.

Så er der hele denne her snak med, at Semedo skulle have startet fremfor Sergio Roberto, og jeg personligt ville da også have valgt førstnævnte, men havde Roberto egentligt ikke ret godt styr på Mané? Det var ihvertfald ikke fra hans side af størstdelene af målene faldt, det var fra Jordi Albas side, som ved mål nummer to havde enormt travlt med at vinke til linjedommeren fremfor at koncentrere sig om at spille fodbold. (fantastisk sæson han forresten har haft, bare en uheldig kamp)

*(Jeg vil ikke ind i en diskussion om hvorvidt Valverde skal fyres eller ej, eller om han har en enormt pragmatisk tilgang til spillet, mit indlæg handler udelukkende om Liverpool kampen.)
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Altid lækkert når man endelig har fået lukket sit mareridt så nogenlunde ned, så kommer der lige en madridista og skruer blusset op igen....

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men det er rigtigt. Der var mange spillere der fejlede hvorfor det også får konsekvenser i truppen.

Jeg kan dog fortælle hvor Valverde fejlede. Taktisk var vi hverken kontrollerende eller offensive/direkte. Det var tydeligt at man i perioder ikke vidste hvad man skulle gøre. Men endnu mere skræmmende (og især på baggrund af Roma kampen) - Valverde reagerede ikke. Han ændrede ikke på taktikken eller lavede udskiftninger. De fortsatte bare med en ide om at det nok skulle gå. Det var det store problem og det kommer til at koste ham jobbet.

Jeg håber at ledelsen går til problemerne stille og roligt og holder sig fra den panik der er blandt fansene. Der er ting der skal ordnes men alt er ikke lort.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af LeoMessi »

Piquénbauer skrev:Men det er rigtigt. Der var mange spillere der fejlede hvorfor det også får konsekvenser i truppen.

Jeg kan dog fortælle hvor Valverde fejlede. Taktisk var vi hverken kontrollerende eller offensive/direkte. Det var tydeligt at man i perioder ikke vidste hvad man skulle gøre. Men endnu mere skræmmende (og især på baggrund af Roma kampen) - Valverde reagerede ikke. Han ændrede ikke på taktikken eller lavede udskiftninger. De fortsatte bare med en ide om at det nok skulle gå. Det var det store problem og det kommer til at koste ham jobbet.

Jeg håber at ledelsen går til problemerne stille og roligt og holder sig fra den panik der er blandt fansene. Der er ting der skal ordnes men alt er ikke lort.
Hvis vi tager et kig på bænken, hvad havde Valverde så egentligt af offensive kræfter at skyde med - Malcom og en formsvag Arthur? Det er godt nok en svag bænk, og ikke en af dem kunne have ændret udfaldet af kampen.

Blandt en af årsagerne til at Real Madrid eksempelvis havde så stor succes i Champions League var netop, at man havde en formstærk bænk. Det er jo ikke tilfældet i FC Barcelona, sorry men jeg kan sgu ikke tage Malcom seriøs. Han ligner en af de der serie 5 spillere der møder op til kampen med de dyreste fodboldstøvler og smarteste frisure, men så når han begynder at spille bold, så er det sådan lidt... cringe. Men okay, Malcom havde handsker på i kampen, det så sejt ud.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Godt nok noget af en nedgørelse af en spiller der har gjort det godt, når han har fået chancen i år. Og så arbejder han mere uden bold end både Coutinho og Dembele. Måske det er frisuren. Alena havde man også. Og at man overhovedet skal ind og bruge den undskyldning efter man har haft en føring på 3-0 efter første kamp siger alt om, hvor dårligt Valverde igen havde sat holdet op. Hans udtalelser efter kampen var også meget sigende for hvor begrænset han er taktisk.

Faktum er bare, at vi har spillet middelmådigt fodbold igen i år. Barcelona er og har ikke været noget ekstraordinært hold under Valverde. Uge efter uge har man bare sagt ''3 point videre, det er hvad der gælder.'' Det er på tide, at der kommer en mand ind der tør at tage tyren ved hornene og ikke bare være en nikkedukke for de bærende spillere.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Champione »

---------------------------------------
Barca is my religion!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Billede

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster