7/5 Liverpool - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:
Piquénbauer skrev:
MarkMenace skrev:Jeg er målløs over hvor lidt vores spillere er villige til at kæmpe sig til den finale plads.
Hvor fanden er vildskaben? Uanset Valverdes taktiske disponeringer, må spillerne da være i stand til at hive sig i nakkehårene og få 'fandme-nej' indstillingen frem, når de kan se at det er ved at gå helt galt!

Af alle folk i truppen var Vidal den eneste der kæmpede for at forsvare de blårøde trøjer, og selvfølgelig skal han ud, fremfor en S. Roberto som nærmest var mere ringe end Coutinho.
Jeg tror det er gamle trætte ben. Spillere som Suarez, Bussi, Rak og Pique har bare ikke den samme energi og vilje.

Og så kan man bare ikke altid forvente at Messi ordner det. Andre bliver også nødt til at tage intiativ men det sker ikke. Vi har brug for unge spillere der kommer med lidt vilje.
Men tror du Suarez, Bussi og Rak, ikke er blandt de foretrukne 11 i 2019-20??
Jeg tror at minimum en af dem ryger på bænken.

Og endnu vigtigere så tror jeg vi får en anden taktik at se som ikke sætter dem til vægs som vi feks så i går.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9225
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:At vi tabte til et bedre hold er der ingen skam i denne gang.

Men at det var tydeligt at indstillingen var helt mat og at man ikke havde gearet samtlige spillere op efter fadæsen i Rom, det er en decideret skam. Og det er den del jeg simpelthen ikke forstår.

Flashbacks:

0-4 Bayern
0-4 PSG
0-3 Juventus
0-3 Roma
0-4 Liverpool

Bayern (med deres styrke dengang) og Liverpool i dag - kan jeg forstå at man taber til - men ikke med de cifre! De andre nederlag er blot skammelige.
Bayern havde ALLE marginaler. Gomez offside mål, Robben frispark op til et af de øvrige mål, samt en skadet Messi.

PSG, Juve, Roma... :roll:

Men altså, Bussi og Rak er jo slet ikke ideelle, til den type bold vi praktiserer i disse år...

Syntes også det er lidt svært at vurdere om det er "trætte gamle ben" som Piq nævner, eller decideret tænding, eller simpelthen kvalitet...? PSG og Juve kampene, er trods alt 2 år siden og der manglede der lidt det samme som i går...!

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Der er for en gang skylds nogenlunde konsensus her på FCB.dk. Liverpool vandt fortjent. Barca manglede energi, gejst, mod, vilje. Alt det som Liverpool havde.

Når vi ser på de seneste års resultater i CL play-off er det nærmest rystende. Hjemme er vi ubesejrede, ude har vi det meget, meget svært. 0-4 mod Bayern, PSG og Liverpool. 0-3 mod Roma og Juve. 0-2 mod Milan etc. Hvad er der galt? Taktikken? Vi er blevet læst? Trykket fra tilskuerne? Undervurdering af modstanderne?

Det er lidt underligt, at vi har så svært ved at præstere, når vi ikke spiller på Camp Nou. Nu retter vi skytset mod Valverde, men “problemet” har efterhånden stået på i nogle år.

Nu bliver der ikke længere talt om miraklet, da vi slog PSG 6-1. I de kommende år, tror jeg, vil kampen mod Liverpool i går (desværre) blive fremhævet igen, igen og igen.

Antimadridista
Indlæg: 9225
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
Antimadridista skrev:
Piquénbauer skrev:
MarkMenace skrev:Jeg er målløs over hvor lidt vores spillere er villige til at kæmpe sig til den finale plads.
Hvor fanden er vildskaben? Uanset Valverdes taktiske disponeringer, må spillerne da være i stand til at hive sig i nakkehårene og få 'fandme-nej' indstillingen frem, når de kan se at det er ved at gå helt galt!

Af alle folk i truppen var Vidal den eneste der kæmpede for at forsvare de blårøde trøjer, og selvfølgelig skal han ud, fremfor en S. Roberto som nærmest var mere ringe end Coutinho.
Jeg tror det er gamle trætte ben. Spillere som Suarez, Bussi, Rak og Pique har bare ikke den samme energi og vilje.

Og så kan man bare ikke altid forvente at Messi ordner det. Andre bliver også nødt til at tage intiativ men det sker ikke. Vi har brug for unge spillere der kommer med lidt vilje.
Men tror du Suarez, Bussi og Rak, ikke er blandt de foretrukne 11 i 2019-20??
Jeg tror at minimum en af dem ryger på bænken.

Og endnu vigtigere så tror jeg vi får en anden taktik at se som ikke sætter dem til vægs som vi feks så i går.
Som i ny træner, eller ny Valverde..?

Xavi er vist lige stoppet... ;-)

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Antimadridista skrev:
Piquénbauer skrev:
Antimadridista skrev:
Piquénbauer skrev:
MarkMenace skrev:Jeg er målløs over hvor lidt vores spillere er villige til at kæmpe sig til den finale plads.
Hvor fanden er vildskaben? Uanset Valverdes taktiske disponeringer, må spillerne da være i stand til at hive sig i nakkehårene og få 'fandme-nej' indstillingen frem, når de kan se at det er ved at gå helt galt!

Af alle folk i truppen var Vidal den eneste der kæmpede for at forsvare de blårøde trøjer, og selvfølgelig skal han ud, fremfor en S. Roberto som nærmest var mere ringe end Coutinho.
Jeg tror det er gamle trætte ben. Spillere som Suarez, Bussi, Rak og Pique har bare ikke den samme energi og vilje.

Og så kan man bare ikke altid forvente at Messi ordner det. Andre bliver også nødt til at tage intiativ men det sker ikke. Vi har brug for unge spillere der kommer med lidt vilje.
Men tror du Suarez, Bussi og Rak, ikke er blandt de foretrukne 11 i 2019-20??
Jeg tror at minimum en af dem ryger på bænken.

Og endnu vigtigere så tror jeg vi får en anden taktik at se som ikke sætter dem til vægs som vi feks så i går.
Som i ny træner, eller ny Valverde..?

Xavi er vist lige stoppet... ;-)
Han SKAL have Barca DNA. Du ved, ligesom Valverde.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9225
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Nå men nye favorit hold indtil ca 2 juni: City og Ajax/Tottenham. Tror faktisk Tottenham ryger i finalen..

Edit: Bare lige for at gnide yderligere salt i mit eget sår: Havde håbet at dette kunne være blevet Messis CL. Altså den CL titel hvor man talte om at Messi gjorde det hele alene, på et middelmådigt hold. Som prikken over i'et for hans.karriere...
Senest rettet af Antimadridista ons maj 08, 2019 9:38 am, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er nok lidt af det hele. Noget mentalt/fysisk kombineret med en taktik der ikke passer spillerne og så en modstander der virkelig udnytter ens svagheder.

Men lige meget hvordan vi vender og drejer den så må pool ALDRIG scorer et mål som deres fjerde. Det var en skandale og noget af det mest pinlige jeg har set.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Omkring Valverde. Jeg tror at ledelsen, og til dels fans, kan leve med den pragmatiske tilgang som fx Valverde, Mou etc. har til kampene. Så længe holdet vinder titler. Men når det ikke sker, er fanden løs. I år har Barca, i min optik, ikke spillet specielt sprudlende. Men ok, tænkte jeg, vinder vi La Liga, Copa del Rey og CL, så er det absolut godkendt.

Nu blev vi smidt ud på - undskyld udtrykket - røv og albuer af et skadesplaget Liverpool hold. Det er ikke godt nok.
Jeg håber, at vi siger “farvel og tak for alt” til gennemført sympatiske Valverde. Jeg vil se smuk fodbold igen. Real Madrid har i øvrigt tidligere smidt trænere på porten, efter et vundet mesterskab, fordi holdet ikke spillede flot fodbold. Yes, I know, jeg er en forkælet snotunge (på 65 år :sørgelig: ).

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7210
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Tænk hvis City ledelsen havde insisteret på at få en træner med City-DNA. Så havde de fået Gerald nede fra pubben på sidelinjen.

Med hensyn til ny træner, er det nødvendigt, synes jeg, at vedkommende støvsuger truppen for dødvægt. Coutinho skal videre, det samme skal Raki. Suarez og Busi skal spille andenviolin eller videre. Holdet trænger til nyt blod og formentlig også tilførsel af en spiller fra øverste hylde.

Skrev i aftes, mens skuffelsen var størst, at jeg gerne byttede Cou med Neymar og det var måske ikke den mest gennemtænkte udmelding, men Neymar havde i det mindste en tro på, at vi kunne gøre det, dengang hvor PSG havde klasket os 4-0 i Paris.

Jeg skal i øvrigt aldrig se kampen igen, men mon ikke at vi i lang tid skal se den refereret? :sad:

Antimadridista
Indlæg: 9225
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Det er nok lidt af det hele. Noget mentalt/fysisk kombineret med en taktik der ikke passer spillerne og så en modstander der virkelig udnytter ens svagheder.

Men lige meget hvordan vi vender og drejer den så må pool ALDRIG scorer et mål som deres fjerde. Det var en skandale og noget af det mest pinlige jeg har set.
Jeg var komplet apatisk, da det skete...sad bare og gloede som en stenstøtte...som om en eller anden lige skulle knipse med fingrene..

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7210
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:Det er nok lidt af det hele. Noget mentalt/fysisk kombineret med en taktik der ikke passer spillerne og så en modstander der virkelig udnytter ens svagheder.

Men lige meget hvordan vi vender og drejer den så må pool ALDRIG scorer et mål som deres fjerde. Det var en skandale og noget af det mest pinlige jeg har set.
Ja, lige præcis det fjerde mål gjorde ondt helt ind i sjælen. Det MÅ bare ikke ske.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Det 4. Mål var at pisse sine fans i ansigtet. Jeg håber virkelig at der falder undskyldninger fra de ledende på holdet. Pique og Busquets er decideret pinlige efterhånden, og jeg BRÆKKER mig over at høre på Ter Stegen og Bussi udtale kamp efter kamp, at det er en holdindsats og ikke kun Messi. I skylder Messi ALT! Han er tungen på vægtskålen. Uden ham var vi Real og United niveau. Ganske enkelt.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Arg MAtS har om nogen stået for sin del af point til holdet.

Men omkring alt det med spillere osv så er det svært at spekulere i da vi lige netop ikke ved hvad der kommer til at ske på trænerfronten. Jeg vil feks mene at flere spillere stadig kan spille en rolle hvis taktikken er der. Det er den ikke nu og så vil man se nogle spillere se dårligere ud end de decideret er.

En spiller som demb ville feks have gjort en kæmpe forskel i går. Det samme kan siges om de jong.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9225
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Daluigi skrev:Det 4. Mål var at pisse sine fans i ansigtet. Jeg håber virkelig at der falder undskyldninger fra de ledende på holdet. Pique og Busquets er decideret pinlige efterhånden, og jeg BRÆKKER mig over at høre på Ter Stegen og Bussi udtale kamp efter kamp, at det er en holdindsats og ikke kun Messi. I skylder Messi ALT! Han er tungen på vægtskålen. Uden ham var vi Real og United niveau. Ganske enkelt.
I år ville vi max være sevilla, måske endda Betis/Espanyol niveau uden ham..

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7210
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

'Jeg sagde til mine spillere inden kampen, at det var umuligt at gå videre, men at de alligevel havde en chance, fordi jeg kender dem. Deres indsats var utrolig - det er svært at sætte ord på'. - Klopp.

Jeg gad godt vide, hvad Valverde sagde til vores spillere, inden de løb på banen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster