7/5 Liverpool - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Han har de sidste to sæsoner lavet 2 mål i 21 Champions League-kampe. 2!

Og når man samtidig har Coutinho på venstrekanten, der decideret ikke byder ind med noget overhovedet, hvordan i alverden skulle vi så kunne vinde turneringen?
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hmm hvis jeg ikke husker forkert så skrev jeg i det du citerede at det var meget vigtigt for Messi og suarez at demb spillede?

Og nu handler det ikke kun om cl hvor det forresten er på sin plads at nævne at han har lagt op til 6 mål i de sidste 2 sæsoner. I ligaen har han lavet 46 mål og lagt op til 18 set over de sidste 2 sæsoner.

Vi kan alle blive enige om at der skal en erstatning for suarez ind men på nuværende tidspunkt er det begrænset med spændende spillere. Og jeg tror det bliver svært at finde en der kan komme tæt på de tal jeg lige har beskrevet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Piquénbauer skrev:Hmm hvis jeg ikke husker forkert så skrev jeg i det du citerede at det var meget vigtigt for Messi og suarez at demb spillede?

Og nu handler det ikke kun om cl hvor det forresten er på sin plads at nævne at han har lagt op til 6 mål i de sidste 2 sæsoner. I ligaen har han lavet 46 mål og lagt op til 18 set over de sidste 2 sæsoner.

Vi kan alle blive enige om at der skal en erstatning for suarez ind men på nuværende tidspunkt er det begrænset med spændende spillere. Og jeg tror det bliver svært at finde en der kan komme tæt på de tal jeg lige har beskrevet.
Det handler da i den grad om Champions League, hvis det er den turnering, vi gerne vil vinde. 2 mål i 21 kampe er horribelt - lige meget hvordan du vender og drejer det. Og når han udover det også er forfærdelig i opspillet, er der ikke mange forsonende elementer i manden.

Altså matche 31 store chancer misbrugt? Sandt. Benzema er 2'er på listen i La Liga med 17. Der er immervæk langt, langt op til Suárez.
Robert Zimmerman

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Roberto får godt nok meget kritik for tiden, især fordi mange fans hellere vil have Semedo starter inde. Men ser vi bort fra hans tilbagelægning, der næsten kostede et mål, så var han vores næstbedste spiller efter Vidal. God var han ikke, men det kunne have været langt værre imod en storspillende Mane og Robertson.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

DeanCassady skrev:
Piquénbauer skrev:Hmm hvis jeg ikke husker forkert så skrev jeg i det du citerede at det var meget vigtigt for Messi og suarez at demb spillede?

Og nu handler det ikke kun om cl hvor det forresten er på sin plads at nævne at han har lagt op til 6 mål i de sidste 2 sæsoner. I ligaen har han lavet 46 mål og lagt op til 18 set over de sidste 2 sæsoner.

Vi kan alle blive enige om at der skal en erstatning for suarez ind men på nuværende tidspunkt er det begrænset med spændende spillere. Og jeg tror det bliver svært at finde en der kan komme tæt på de tal jeg lige har beskrevet.
Det handler da i den grad om Champions League, hvis det er den turnering, vi gerne vil vinde. 2 mål i 21 kampe er horribelt - lige meget hvordan du vender og drejer det. Og når han udover det også er forfærdelig i opspillet, er der ikke mange forsonende elementer i manden.

Altså matche 31 store chancer misbrugt? Sandt. Benzema er 2'er på listen i La Liga med 17. Der er immervæk langt, langt op til Suárez.
Ja og? Suarez har stadig scoret flere mål end benz og hjulpet holdet til 2 titler.

Og nu er det ikke kun suarez der har været skidt i cl. På udebane har stort set samtlige spillere været elendige. Og ja det har suarez også men i stedet for bare at smide en mand på porten vi ved kan lave mål så håber jeg at man forsøger at løse det på andre måder.

Med det sagt så skal vi selvfølgelig kigge efter en erstatning men der er bare ikke ret mange spændende angribere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Piquénbauer skrev:
DeanCassady skrev:
Piquénbauer skrev:Hmm hvis jeg ikke husker forkert så skrev jeg i det du citerede at det var meget vigtigt for Messi og suarez at demb spillede?

Og nu handler det ikke kun om cl hvor det forresten er på sin plads at nævne at han har lagt op til 6 mål i de sidste 2 sæsoner. I ligaen har han lavet 46 mål og lagt op til 18 set over de sidste 2 sæsoner.

Vi kan alle blive enige om at der skal en erstatning for suarez ind men på nuværende tidspunkt er det begrænset med spændende spillere. Og jeg tror det bliver svært at finde en der kan komme tæt på de tal jeg lige har beskrevet.
Det handler da i den grad om Champions League, hvis det er den turnering, vi gerne vil vinde. 2 mål i 21 kampe er horribelt - lige meget hvordan du vender og drejer det. Og når han udover det også er forfærdelig i opspillet, er der ikke mange forsonende elementer i manden.

Altså matche 31 store chancer misbrugt? Sandt. Benzema er 2'er på listen i La Liga med 17. Der er immervæk langt, langt op til Suárez.
Ja og? Suarez har stadig scoret flere mål end benz og hjulpet holdet til 2 titler.

Og nu er det ikke kun suarez der har været skidt i cl. På udebane har stort set samtlige spillere været elendige. Og ja det har suarez også men i stedet for bare at smide en mand på porten vi ved kan lave mål så håber jeg at man forsøger at løse det på andre måder.

Med det sagt så skal vi selvfølgelig kigge efter en erstatning men der er bare ikke ret mange spændende angribere.
Nej, han har ikke. Begge ligger på 21 mål i ligaen, hvilket er imponerende, når man kigger på niveauforskellen på deres respektive mandskaber.

Nej, det er ikke kun Suárez, der har været skidt i Champions League. Coutinho f.eks. har også været decideret ubrugelig og må videre. Det ændrer dog ikke på Suárez. Man kan blive ved med at hive statistikker frem omkring ham. Igen, han har ikke scoret på udebane i turneringen i, hvad, tre år? Det er vanvid. Det rene vanvid. Og vi kan simpelthen ikke forvente at vinde turneringen med en 9'er, der ikke kan score mål og samtidig er en hæmsko i opspillet. Messi er god, men ikke så god.
Robert Zimmerman

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Kom forresten med Ten Hag som træner. Vi skal til at spille god fodbold igen.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej, han har ikke. Begge ligger på 21 mål i ligaen, hvilket er imponerende, når man kigger på niveauforskellen på deres respektive mandskaber.
Jeg snakker begge sæsoner. Du kan jo se på hvor mange suarez lavede i sidste sæson vs benz.
Nej, det er ikke kun Suárez, der har været skidt i Champions League. Coutinho f.eks. har også været decideret ubrugelig og må videre. Det ændrer dog ikke på Suárez. Man kan blive ved med at hive statistikker frem omkring ham. Igen, han har ikke scoret på udebane i turneringen i, hvad, tre år? Det er vanvid. Det rene vanvid. Og vi kan simpelthen ikke forvente at vinde turneringen med en 9'er, der ikke kan score mål og samtidig er en hæmsko i opspillet. Messi er god, men ikke så god.
Nej det har jeg forstået. Men det der lugter mere af straf end at finde en løsning. Man kommer ikke ret langt med "væk" hvis der ikke er andre der kan tage over. Det er der med cou men det er ikke så ligetil med suarez.

Du kan forresten også lige tjekke hvor lang tid det er siden Messi har scoret på udebane i en ko-kamp i cl.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Jeg snakker begge sæsoner. Du kan jo se på hvor mange suarez lavede i sidste sæson vs benz.
Og så? Det gør jeg ikke.
Nej det har jeg forstået. Men det der lugter mere af straf end at finde en løsning. Man kommer ikke ret langt med "væk" hvis der ikke er andre der kan tage over. Det er der med cou men det er ikke så ligetil med suarez.
Nej, det lugter netop af løsning, såfremt de pågældende spillere er en del af problemet.
Du kan forresten også lige tjekke hvor lang tid det er siden Messi har scoret på udebane i en ko-kamp i cl.
Jeg antager, at alle er enige om, at Messi er så tilpas dygtig en spiller, at det i langt, langt, langt højere grad end de andre kan tilgives.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Og så? Det gør jeg ikke.
Du snakkede om de sidste 2 sæsoner i cl? Men ok det gælder så kun cl og ikke la liga. Der er lidt cherry picking over det.
Nej, det lugter netop af løsning, såfremt de pågældende spillere er en del af problemet.
Nej for du nævner ikke en eneste spiller der kan tage over. Det er bare ud med ham.

Det er der jeg siger at det bliver svært at finde en spiller der kan levere det samme i ligaen som suarez har gjort. Og ligaen er trods alt også vigtig.
Jeg antager, at alle er enige om, at Messi er så tilpas dygtig en spiller, at det i langt, langt, langt højere grad end de andre kan tilgives.
Og jeg antog at du ville kunne regne ud at der er nogle underliggende problemer når to spillere der laver så mange kasser i ligaen har svært ved at gøre det samme i cl. Du skal nok se at det ikke bare er nok at fjerne spillere når selv Messi ikke kan levere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Det er virkeligt også et giga problem at vi i takt med at midtbanen bliver løbet over og ikke holder i bolden heller ikke får spillet mellem kæderne. Det betyder at Messi trækker absurd langt ned, skal drible 30-40 meter og 5 mand og den eneste fremme at spille sammen med er Suarez der ikke er god på bolden mere

Jeg savner virkelig en midtbane der både løber men også spiller vertikalt mellem kæderne så Messi kan findes 20 meter længere fremme mellem forsvaret og midtbanen så han ikke skal passere både midtbane og forsvar.

Det var noget af det Enrique fik succes med at Messi blev skudt lidt længere frem. Jeg tror og håber at De Jong kan bidrage med noget af dette som jeg ser ham spille i Ajax. Men en stor forklaring er virkelig også at Busquets meget sjældent har gjort dette i år. Og det er ellers derfor jeg har haft regnet Busquets som verdens bedste DM og så vigtig for os da han var så dygtig til dette

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

De Jong bliver guld værd. Det at have en spiller der kan bryde kæderne (især igennem driblinger) bliver virkelig godt for os. For på nuværende tidspunkt ser vi det alt for sjældent!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Hvem er I mest skuffet over igår?

Logisk er det Alba her. Han sælger os totalt 2 gange. Men lidt ulogisk peger det måske alligevel på den måske 2. bedste spiller igår - Messi. Ja, det er urimeligt, men hvor var han? Hvorfor tilbød han sig ikke mere? Holdte på bolden. Fordelte spillet. Synes han gemte sig og undlod at kæmpe. Skidt kaptajn arbejde.

At Valverde så fejler fuldstændigt taktisk for 2. År i træk, gør ham også til en kandidat. Men må indrømme at spillernes manglende mandsmod overskygger det for mig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Messi var involveret i samtlige farlige situationer og dem havde faktisk en del af. Hvis man vil være efter ham så er det pga arbejdet uden bold som var svagt. Men han var farlig med bolden.

Men for mig var det holdet. Vi spillede ikke som et hold og vi tabte til et hold. Pool løb alle de meter vi ikke gjorde, de kæmpede om bolden mens vi trak os. Vi fungerer ikke som et hold og derfor taber vi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 7/5 Liverpool - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Billede

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster