1/5 FC Barcelona - Liverpool

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 1/5 FC Barcelona - Liverpool

Indlæg af Jamial »

Jeg er ikke nervøs. Jeg glæder mig helt vildt!! Det bliver helt sikkert nogle fede kampe.

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 1/5 FC Barcelona - Liverpool

Indlæg af Muddi12345 »

Piquénbauer skrev:Jeg ser sgu os som favoritter... Hermed ikke sagt at vi ikke kan få en på hatten men vi kan igennem vores "normale" spil tage pools største styrke fra dem - deres omstillinger. Jeg vil ikke gå så langt som at kalde pool for et decideret kontrahold men imo er de bedst når det går hurtigt og de er direkte. Det er ikke et hold der sætter tempoet fra deres midt hvor deres cm'er mest går op i at tage bolden end at have den (sat på spidsen).

Som det er i de fleste semi'er så skal vi ramme vores topniveau og hvis det ikke sker så får vi store problemer. Men hvis vi gør så tror jeg vi kan komme igennem kampene ret overbevisende.
Fuldstændig enig her. Vores midtbane vil alle dage være deres midtbane overlegen rent spillemæssigt, og derfor bør vi også kunne kontrollere midten. Deres midtbane er mere spilbrydende, og knap så gode til at kontrollere kampe via boldbesiddelse. Vores angreb ser jeg også som stærkere end deres, og jeg tror derfor også på, at vi kommer igennem kampene rimelig overbevisende.
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: 1/5 FC Barcelona - Liverpool

Indlæg af Champione »

Jeres selvsikkerhed og argumentation er beroligende - for en nervøs type som mig.
Jeg frygter nemlig at Liverpool er skræddersyet til os. De har det helt fint med at vi har bolden / og dermed kontrol på kampen, hvor de så vil afvente og angribe i de rum vi vil efterlade.

Synes sjældent vi har så meget kontrol, at vi mindsker omstillinger.
Mod United og også mod Lyon hjemme i chl - har vi haft boldtab, som fører til kontra - og her har både Salah og Mané tur i den. De løber sygt stærkt - og farligst af alt, helt rigtigt for hinanden.

Skal vi have succes, så skal vi mindske boldtab og kunne sætte den på spil de rigtige steder. Opspilsfejl skal minimeres og det bliver kampens store spørgsmål, vil Liverpool lukke ned højt oppe og lukrere på fejl eller stille sig længere ned, for at køre længere omstillinger?
Tror vi kan håndtere de lange omstillinger, men synes vi har set svagest ud mod hold der lukker os ned højt oppe - hvilket Liverpool er i stand til.

Vi skal virkelig have et godt udgangspunkt - det betyder sejr og clean sheet. Helt optimalt: 2-0. Udemærket udgangspunkt: 1-0.
Men tror ikke vi kan holde dem fra scoring.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/5 FC Barcelona - Liverpool

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil ikke sige jeg er selvsikker - det kan sagtens gå galt. Men hvis vi rammer det niveau som man skal have i en semi i cl så burde vi kunne slå dem ud. Jeg har desuden intet imod at vi spiller røvkedeligt og sikkert. Bolden skal holdes på deres banehalvdel og tæt på deres felt så de lige netop skal løbe langt i deres omstillinger.

Det store spørgsmål bliver om Valverde stiller op efter om vi har bolden eller ikke ej. Hvis han går efter at vi skal dominere bolden så bliver det Roberto, Arthur og cou. Hvis ikke så er det semedo, Vidal og demb. Personligt foretrækker jeg det første for jeg er sikker på at hvis kampen bliver "åben" så er vi færdige. Her vil ikke betyde det store at semedo er hurtig, Vidal er god i presspillet og demb er hurtig når de andre på banen ikke er det.

Det mest spændende og det som jeg virkelig vil holde øje er dog hvor hårdt suarez og Messi kommer til at arbejde. Pools helt store fordel er at de er et hold og ALLE arbejder røven ud af bukserne. Det gør vores hold ikke hvor der til tider er spillere der melder sig ud. Det må de ikke gøre i morgen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Alexanderbt
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn sep 10, 2017 9:35 pm
Blevet takket: 4 gange

Re: 1/5 FC Barcelona - Liverpool

Indlæg af Alexanderbt »

Piquénbauer skrev: Det mest spændende og det som jeg virkelig vil holde øje er dog hvor hårdt suarez og Messi kommer til at arbejde. Pools helt store fordel er at de er et hold og ALLE arbejder røven ud af bukserne. Det gør vores hold ikke hvor der til tider er spillere der melder sig ud. Det må de ikke gøre i morgen.
Tænker Messi har startet på bænken de to seneste kampe, for at have energi til at arbejde. Vi så det i udekampen imod Spurs, hvor han var en stor del af presset - Håber at se det samme.

Tror vi kommer til at se Liverpool presse højt til at starte med, lukke for Ter Stegens korte afleveringer og presse bagkæden, hvorefter de stiller sig ned, når bolden kommer op til midtbanen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/5 FC Barcelona - Liverpool

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det kunne jeg også godt se dem gøre. Og der skal vi være på med det samme for hvis de mærker vi er usikre så har de os. Det er også derfor jeg ser Roberto og Arthur spille fremfor semedo og vidal.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 1/5 FC Barcelona - Liverpool

Indlæg af Rb88 »

Men der kunne godt slås et slag for at spille med Dembele for at kunne true bagrummet og true på omstillinger. Det kræver så bare han er fit nok til det for han skal samtidig gerne løbe tilbage i en højre kant i 442 når vi forsvarer. Spørgsmålet er om Valverde vil stille med en 442 med både Vidal, rak, bus og Arthur eller den opstilling kommer til at blive en Annfield version hvis vi får et godt resultat imorgen

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 1/5 FC Barcelona - Liverpool

Indlæg af Kvoller »

Håber Messi er blevet sparet så meget, at han har energi til at arbejde så meget som mod Spurs. Det var nok en af de bedste kampe jeg nogensinde har set ham spille.

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 1/5 FC Barcelona - Liverpool

Indlæg af Muddi12345 »

Kvoller skrev:Håber Messi er blevet sparet så meget, at han har energi til at arbejde så meget som mod Spurs. Det var nok en af de bedste kampe jeg nogensinde har set ham spille.
Jeg håber og forventer også en god løbeindsats fra Messi og resten af holdet. Jeg køber dog ikke den der, Messi er professionel fodboldspiller og kan sagtens løbe meget i en kamp uanset om han er blevet sparet eller ej. Spillere som Vidal og Rakitic gør det kamp efter kamp, så kan Messi også i de her to vigtige kampe.
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2804
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: 1/5 FC Barcelona - Liverpool

Indlæg af whidgee »

Truppen
Ter Stegen, Cillessen, Semedo, Piqué, Lenglet, Umtiti, Alba, Busquets, Rakitic, Vidal, Arthur, Sergi Roberto, Aleñá, Coutinho, Messi, Malcom, Dembélé og Suárez.

DeanCassady
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: 1/5 FC Barcelona - Liverpool

Indlæg af DeanCassady »

Krydser fingre for Semedo fremfor Roberto. Sidstnævnte er simpelthen for langsom til at kunne følge Mané i kontrafaserne.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 1/5 FC Barcelona - Liverpool

Indlæg af A$AP »

Chancerne for en gentagelse af denne her præstation? Eller noget der bare er tilnærmelsesvis så godt.

phpBB [video]

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 1/5 FC Barcelona - Liverpool

Indlæg af A$AP »

De engelske fodbold fans er i hvert fald i gang igen, i Barcelona. Skubber lokale i vandet, synger racistiske sange og kommer med racistiske kommentarer. Og snart synger de selvsamme fans deres ynwa sang på stadion.


Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 1/5 FC Barcelona - Liverpool

Indlæg af Tello »

Godt, at de ikke skal walk alone. Det bliver en lang walk of shame hjem til Pool.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 1/5 FC Barcelona - Liverpool

Indlæg af Skydefinten »

A$AP skrev:De engelske fodbold fans er i hvert fald i gang igen, i Barcelona. Skubber lokale i vandet, synger racistiske sange og kommer med racistiske kommentarer. Og snart synger de selvsamme fans deres ynwa sang på stadion.

Er på vej i AvE lyntoget mod Barcelona. Ingen panik.
Jeg får de styr på englændere inden længe!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster