10/4 Manchester United - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/4 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Skydefinten skrev:

Dembele havde røget direkte mod mål her. Utroligt skidt, som Roberto kun søger Messi.
Jeg tog mig også til hovedet over den der :sad:

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10/4 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Piquénbauer skrev:
Drake skrev:
Piquénbauer skrev:
Drake skrev:
whidgee skrev:Rigtig fint resultat. Men det var virkelig ikke imponerende. Ifølge mange herinde må det jo så være 4-3-3 der er noget galt med
Nej det er indstillingen og udskiftningerne fra Valverde der er noget galt med :mad:
Han læste kampen perfekt. Efter udskiftningerne rørte man u ikke bolden. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at pep ville have nydt at se det der.
Ja han læste kampen perfekt ud fra et Mourinho synspunkt :roll:
Sikke dog en gang vrøvl. Det er utroligt at du forsøger at fremstå som en “rigtig” fan men samtidig ikke kan se når holdet gør noget der er så ufatteligt “barca’sk” som at forsvare med bolden.
Hvad bilder du dig ind, og skrive: forsøger at fremstå som en “rigtig” fan? :mad:
Du så arrogant at høre på :roll:

Det er også fint at forsvare sig med bolden i perioder af kampen, og især som i går, hvor vi kun første med et mål, og ikke spillede bedre. Men når udgangspunket er en defensiv tankegang fra start af, eller 10 min inden i kampem, og skifter Vidal ind i det 65 min i stedet for Cou, som ellers gjorde det godt. Og Roberto ud for Arthur, som er en bedre boldspiller en ham. Så er det sgu ikke helt Barca værdigt, og det er selvfølgelig en overdrivelse med Mourinho synspunkt, men troede det var lidt tydeligt at det, men overdrivelse fremmer forståelsen, men bare ikke for alle.

Hvis han skulle ha skiftet Vidal ind for en offensiv, så skulle det ha været sidst i kampen , og ikke allerede i 65 min.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 10/4 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Skydefinten skrev:

Dembele havde røget direkte mod mål her. Utroligt skidt, som Roberto kun søger Messi.
Nu søger vores backs også Messi 99 ud af 100 gange ved flade indlæg. Messi tager bare et virkelig dårligt løb væk fra Roberto, der gør ham uspilbar. Ringe af Roberto, men de situationer kommer både Roberto og Semedo desværre ofte i. Der er det noget nemmere for Alba at lægge den til Messis venstreben, når Messi søger ud imod ham.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 10/4 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Skydefinten skrev:

Dembele havde røget direkte mod mål her. Utroligt skidt, som Roberto kun søger Messi.
Vi burde virkelig have fået mere ud af den chance. Han kunne nok have fået mere ud af selv at gå på mål, men der er godt nok heller ikke nogle særligt gode løb for ham

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 10/4 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Så behøver vi måske ikke være SÅ trætte af vores backs :lol:
Tonight, Ashley Young lost possession a total of 32 times and attempted 11 crosses with 0 meeting their target. No player on the pitch lost possession more or had a worse crossing rate than him.
Rey Abi!

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 10/4 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Er lidt ambivalent i forhold til kampen. På den ene side synes jeg, at vi sjuskede, spillede lidt for henholdende og var for tilfredse med 1-0 føringen frem for at gå efter mål nummer 2. Særligt underholdende var det heller ikke.

På den anden side. Vi spillede pragmatisk, holdt nullet og scorede. De seneste år har vi haft meget svært ved at score i knockout fasen. For eksempel har vi i de seneste tre sæsoner i kvarten tabt med henholdsvis 0-2 til Atl. Madrid, 0-3 til Juve og 0-3 til Roma. Og i år spillede vi 0-0 i Lyon i 1/8-finalen. På den baggrund er 1-0 mod United, som vi aldrig før har slået på Old Trafford, et super resultat.

Og hjemme har vi knockout fasen blandt andet slået Milan 4-0, Bayern 3-0, Chelsea 3-0, Lyon 5-1 og PSG 6-1 bare for at nævne nogle af de kampe, som jeg selv har overværet på Camp Nou.

Når jeg gør hele regnestykket op, er jeg alt i alt rigtigt godt tilfreds. Tror vi napper en 3-0 sejr i returen.

¡VISCA EL BARÇA!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10/4 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

!Option skrev:Så behøver vi måske ikke være SÅ trætte af vores backs :lol:
Tonight, Ashley Young lost possession a total of 32 times and attempted 11 crosses with 0 meeting their target. No player on the pitch lost possession more or had a worse crossing rate than him.
I karrierens bedste år evnede Ashley Young dårligt nok at være en breddespiller i United, men nu er han - som snart 34-årig - åbenbart god nok til at starte fast og være anfører. Det er seriøst en skændsel.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/4 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Flax_Generous skrev:
!Option skrev:Så behøver vi måske ikke være SÅ trætte af vores backs :lol:
Tonight, Ashley Young lost possession a total of 32 times and attempted 11 crosses with 0 meeting their target. No player on the pitch lost possession more or had a worse crossing rate than him.
I karrierens bedste år evnede Ashley Young dårligt nok at være en breddespiller i United, men nu er han - som snart 34-årig - åbenbart god nok til at starte fast og være anfører. Det er seriøst en skændsel.

Hvis dit hold skal tilbage i top 2 i PL og top 4-5 i Europa, hvor mange af de nuværende fra bedste start 11, er så egentlig gode nok??


De Gea, Pogba, Rashford?? Plus Lindeloef, Shaw (?), Martial, Lukaku til bredden/bænken.??

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10/4 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Man behøver ikke have store navne på alle positioner. De rette mekanismer, en ordentlig organisation og en god attitude, og så vil United være kommet langt. Det har vi allerede set under Solskjær. Da det fungerede bedst, så hentede United faktisk flere point end de rigtige titelaspiranter.

Det er dog klart, at højre back, centerforsvaret, den centrale midtbane og højre kant uden de store vanskeligheder kan opgraderes. Jeg gør mig ikke så meget i transfersnak, men hvis man kan finde erstatninger til Young, Smalling, Matic og Lingard i startopstillingen og så ellers få luget ud blandt ligegyldige breddespillere som Valencia, Darmian, Rojo og Sanchez, så vil jeg være meget tilfreds.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/4 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Flax_Generous skrev:Man behøver ikke have store navne på alle positioner. De rette mekanismer, en ordentlig organisation og en god attitude, og så vil United være kommet langt. Det har vi allerede set under Solskjær. Da det fungerede bedst, så hentede United faktisk flere point end de rigtige titelaspiranter.

Det er dog klart, at højre back, centerforsvaret, den centrale midtbane og højre kant uden de store vanskeligheder kan opgraderes. Jeg gør mig ikke så meget i transfersnak, men hvis man kan finde erstatninger til Young, Smalling, Matic og Lingard i startopstillingen og så ellers få luget ud blandt ligegyldige breddespillere som Valencia, Darmian, Rojo og Sanchez, så vil jeg være meget tilfreds.
Rette mekanismer og gpd attitude, er lidt flyvske elementer! Det er vel ting som SKAL være der, hvis noget stort skal realiseres.

Vil mene at der skal væsentlig kvalitet til, for at bevæge sig helt op! Men det rette koncept er selvfølgelig også essentielt!

Forventer man i øvrigt ay Gea og Pogba bliver?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10/4 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Der er ikke noget flyvsk i at træne opspil- og løbemønstre, eller skabe selvtillid og villighed til at ofre sig i de afgørende situationer. Det var den slags som var totalt fraværende under Mourinho, men som Solskjær har forsøgt at tilføre. Det er vel derfor, at United er gået fra at være ligaens sjettebedste hold til at være det (omtrent) tredjebedste uden køb af nye spillere.

Men ja, hvis United skal true City over en hel sæson, så kræver det selvfølgelig også, at der bliver investeret i truppen. Der er som sagt et åbenlyst stort forbedringspotentiale på visse positioner. Young ville eksempelvis få svært ved at spille sig på holdet i en bundklub - det er vitterlig et ægte mysterie, at han spiller fast lige for tiden.

Det er dog ikke nødvendigt at læsse halvdelen af truppen ud af Manchester. Lindelöf, Smalling, Shaw, Herrera, Rashford, Martial og Lukaku er gode nok til en topklub i England, også selvom de måske ikke er decideret verdensklassespillere. Dalot, McTominay, Lingard, Mata, Romero og Fred burde der også være plads til.

Hvis United sælger De Gea eller Pogba - eller sågar bare mister Herrera - så skal de selvfølgelig også erstattes, og det bliver ikke let. Det er altså nøglespillere. Jeg tror ikke, De Gea skifter, men Pogba er komplet utilregnelig og det ser desværre sort ud med Herrera.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 10/4 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Og United som klub er vel også bevis på at man ikke behøver lutter stjerner for at gøre det godt. I flere perioder under Ferguson var der ikke ligefrem lutter kvalitet på banen. Der har selvfølgelig været masser af kvalitet gennem en så lang periode som Ferguson var der, men der var bestemt også perioder, hvor man så hvor langt man kan komme med struktur, fight, selvtillid og mekanismer.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/4 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Selvfølgelig skifter man ikke 2/3 af en trup. Det er jo både fysisk og økonomisk umuligt. De folk du mener kan bruges, er også ca de folk jeg ser mest optimale i.

Vil nu mene at der under Ferguson, i hvert fald i de store år, var høj kvalitet på langt de fleste pladser. Alle topklubber har dog som regel en eller 2 o'shea eller oleguer i truppen.

Sådan generelt omkring CL og United i år, er der imo langt til toppen, også selvom der er heroiske sejre i Paris og Torino at tjekke af på.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10/4 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Antimadridista skrev:Sådan generelt omkring CL og United i år, er der imo langt til toppen, også selvom der er heroiske sejre i Paris og Torino at tjekke af på.
Ja, de to sejre var nok også mere held end forstand (hvilket hjemmebanenederlagene også viste). Det mest opløftende har været de mange sejre i Premier League og FA Cup, hvoraf en pæn del af dem var på baggrund af god fodbold. Det bliver interessant at se om der bliver bygget videre på det til sommer eller om det hele falder fra hinanden igen.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/4 Manchester United - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Flax_Generous skrev:
Antimadridista skrev:Sådan generelt omkring CL og United i år, er der imo langt til toppen, også selvom der er heroiske sejre i Paris og Torino at tjekke af på.
Ja, de to sejre var nok også mere held end forstand (hvilket hjemmebanenederlagene også viste). Det mest opløftende har været de mange sejre i Premier League og FA Cup, hvoraf en pæn del af dem var på baggrund af god fodbold. Det bliver interessant at se om der bliver bygget videre på det til sommer eller om det hele falder fra hinanden igen.
Noget lidt andet: Har United tænkt sig at gå stort ind på markedet ift transfers? Markedet er dog ret vanskeligt ift for blot få år siden,..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster