23/2 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det er helt vildt, hvor meget der bliver brokket over Valverde. Jeg kan personligt ikke lide måden, han praktiserer fodbold på, men altså, alt er heller ikke hans skyld. Og hvem skal erstatte ham, hvis man fyrer ham? Der er jo ikke rigtigt bedre alternativer derude lige nu. Der bliver bare råbt: “Han skal fyres, det løser alt.”

PS: Pga. af den kedelige måde, man spiller på, har jeg nærmest ikke set eneste kamp med Barca i denne sæson. Jeg har måske set nogle minutter af enkelte kampe, men ikke en fuld kamp. Jeg råber dog ikke på en Valverde fyring sådan ca. hver tredje eller fjerde dag. Han stopper nok på et tidspunkt, før eller senere.
Senest rettet af Kubala lør feb 23, 2019 9:45 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Der bliver skrevet mange fornuftige ting i denne tråd. For mig er der dog fem punkter der springer i øjnene:

1. Messi er genial. Mere er der ikke at sige.

2. Mens der er flere gode observationer omkring defensiven så synes jeg det største problem er det manglende pres og de dovne tilbageløb. Deres første mål kom direkte af at vores forsvar ikke fik nogen opbakning overhovedet.

3. Indstillingen i anden halvleg skal være udgangspunktet. Det er sådan vi skal gribe kampene an. Ikke det dovne gå bold.

4. 4231 er spændende. Vi er sårbare for kontraangreb men samtidig tvinger vi modstanderen til at tænke defensivt med et så voldsomt offensivt pres.

5. Jeg fatter ikke hvorfor folk var utilfredse med udskiftningen af semedo for Roberto. Vi var bagud og semedo kommer ikke med noget offensivt overhovedet. Og hvis han ikke snart begynder at gøre det så har han ikke en fremtid i klubben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9172
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 913 gange
Blevet takket: 938 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Daluigi skrev:
Tello skrev:@Daluigi

Din analyse af Pique er en absurd underdrivelse - selv i punktform.

- Skrev nu også fatale fejl. Fatale fejl er pure elendighed. Der findes standard fejl, men fatale fejl koster kampe.

At forvente vi kan dominere kampene de første 60 minutter er desværre utopi med vores spillestil. Vores dominans kommer først senere i kampene, når modstanderne er en smule ukoncentreret af træthed. Messi fik marginalt mere plads den sidste halve time - og SÅ hugger han altså!

- Ikke ligefrem dominere, men score mål og køre dem trætte, i stedet for at smadre os selv i gulvet fra minut 60-90. Vi skal køre dem trætte, de skal ikke køre sig selv trætte af at udspille os i 60 minutter.

Valverde er en typisk træner for de mindre hold. Han reagerer bedre end han agerer. Vi har sjældent en rød tråd gennem kampene. At Suarez stadig er fredet, er mig en kæmpe gåde. Synd for Malcolm at han ikke får nogle flere chancer.

- Enig.

Indstillingen især i 1. halvleg i dag er under al kritik. Dét må Messis magi ikke overskygge! Det var PINLIGT, og særligt Pique bør skamme sig gul og grøn. Det andet mål er en grotesk fadæse af ham. Det må ikke ske på et niveau som dette.

- Og med det niveau vinder vi absolut ikke CL.
Modtaget. Fatale fejl, enig.

Jeg har hele sæsonen været irriteret over folks fokus på CL - som udelukkende udspringer af Reals dygtige/heldige run de seneste sæsoner i netop den turnering. CL er ALT for tilfældig og kortvarig, til at man kan tillade sig at prioritere den, som flere herinde ønsker, og naivt tror man kan! Vi skal vinde ligaen, og så er alt andet en lækker bonus! Dét viser sand kvalitet! Også selv om man ved vandkøleren på arbejdet, mest skal høre for CL, da den rent faktisk sendes på dansk TV! Hvis det havde været Chelsea, Porto eller nogle andre end Real og Ronaldo, som havde vundet, så var folks bitterhed ikke kørt af sporet på denne måde. CL er en cupturnering. Ligesom Copaen er. At vi har vundet den på stribe, er også en blanding af dygtighed og held. For man kan ikke sammenligne disse turneringer med en liga på 38 kampe!

Vi har vist flere gange før alene indenfor de seneste 10 sæsoner at vi formår at vinde samtlige trofæer i én og samme sæson. Ligaen er alle dage nr. 1, og resten er bonus! Spillernes indstilling i dag, får mig til at frygte for, om deres fokus er blevet påvirket for meget af tilhængernes bitterhed over CL. De SKAL være mest sultne på ligaen. Det kan ikke diskuteres. Fair at Messi melder ud, at vi vil have CL i år som fokus - men det er uprofessionelt at det koster os i ligaen!
Aaarh, nu skal vi altså heller ikke gøre CL til en sølle cup turnering på cdr niveau. Det er for fjollet. Den har alle dage betydet meget og har stor historisk betydning.
Om man sidestiller den med ligaen eller 5-10% under, er op til den enkelte, men forstår godt at spillerne fokuserer meget på CL. Det er her du bliver mødt af de bedste hver gang og kan ikke skrabe en let sejr hjem på 80%, som du kan ihvertfald en 7-8 gange på en la liga sæson.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

PS: Pga. af den kedelige måde, man spiller på, har jeg nærmest ikke set eneste kamp med Barca i denne sæson. Jeg har måske set nogle minutter af enkelte kampe, men ikke en fuld kamp
Nu spørger jeg af ren nysgerrighed men er Barca bare underholdning for dig? Jeg har det denne slags flere steder og jeg forstår det ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

I øvrigt bliver Semedo rost rigtigt meget herinde, og jeg har godt nok ikke set kampene, som sagt, men når jeg kigger på stats, så ser jeg bare næsten den samme spiller. Han har godt nok forbedret sig, defensivt set ift. stats, men offensivt set, er der ingen forbedringer. Stadig lave tal ift. keypasses og driblinger. Her er Roberto meget mere frem, hvis man altså kigger på stats.

Antimadridista
Indlæg: 9172
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 913 gange
Blevet takket: 938 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Der bliver skrevet mange fornuftige ting i denne tråd. For mig er der dog fem punkter der springer i øjnene:

1. Messi er genial. Mere er der ikke at sige.

2. Mens der er flere gode observationer omkring defensiven så synes jeg det største problem er det manglende pres og de dovne tilbageløb. Deres første mål kom direkte af at vores forsvar ikke fik nogen opbakning overhovedet.

3. Indstillingen i anden halvleg skal være udgangspunktet. Det er sådan vi skal gribe kampene an. Ikke det dovne gå bold.

4. 4231 er spændende. Vi er sårbare for kontraangreb men samtidig tvinger vi modstanderen til at tænke defensivt med et så voldsomt offensivt pres.

5. Jeg fatter ikke hvorfor folk var utilfredse med udskiftningen af semedo for Roberto. Vi var bagud og semedo kommer ikke med noget offensivt overhovedet. Og hvis han ikke snart begynder at gøre det så har han ikke en fremtid i klubben.
Point 1-4 enig. Dog blev vi simpelthen fanget af messis boldtab, på en lidt uheldig måde.

5. Meget uenig. Semedo har forbedret sig meget offensivt, ligesom han er en klasse over Roberto defensivt. Han har klart en fremtid i klubben.

Tello
Indlæg: 7689
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Jeg har hele sæsonen været irriteret over folks fokus på CL - som udelukkende udspringer af Reals dygtige/heldige run de seneste sæsoner i netop den turnering. CL er ALT for tilfældig og kortvarig, til at man kan tillade sig at prioritere den, som flere herinde ønsker, og naivt tror man kan! Vi skal vinde ligaen, og så er alt andet en lækker bonus! Dét viser sand kvalitet! Også selv om man ved vandkøleren på arbejdet, mest skal høre for CL, da den rent faktisk sendes på dansk TV! Hvis det havde været Chelsea, Porto eller nogle andre end Real og Ronaldo, som havde vundet, så var folks bitterhed ikke kørt af sporet på denne måde. CL er en cupturnering. Ligesom Copaen er. At vi har vundet den på stribe, er også en blanding af dygtighed og held. For man kan ikke sammenligne disse turneringer med en liga på 38 kampe!
Man kan godt både hive CL og ligaen hjem. Man kunne eksempelvis tilsidesætte Copaen for en gangs skyld, og bruge den til talenterne.

Der viser bestemt kvalitet at kunne hive ligaen hjem, men det viser også kvalitet at slå de største europæiske klubber ud i knald eller fald kampe. Og bør vi ikke altid sigte efter at slå Real? Det gør dobbelt så ondt, at det er dem der gjorde det.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9172
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 913 gange
Blevet takket: 938 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:I øvrigt bliver Semedo rost rigtigt meget herinde, og jeg har godt nok ikke set kampene, som sagt, men når jeg kigger på stats, så ser jeg bare næsten den samme spiller. Han har godt nok forbedret sig, defensivt set ift. stats, men offensivt set, er der ingen forbedringer. Stadig lave tal ift. keypasses og driblinger. Her er Roberto meget mere frem, hvis man altså kigger på stats.
Man kan jo ikke bruge dit bidrag overhovedet, hvis du ingen kampe har set :roll:

Vil alle dage foretrække ham for Roberto, også selvom roberto måske har flere assist. Du kan ikke læse alt ud fra enkelte key passes eller assist

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
PS: Pga. af den kedelige måde, man spiller på, har jeg nærmest ikke set eneste kamp med Barca i denne sæson. Jeg har måske set nogle minutter af enkelte kampe, men ikke en fuld kamp
Nu spørger jeg af ren nysgerrighed men er Barca bare underholdning for dig? Jeg har det denne slags flere steder og jeg forstår det ikke.
Om det bare er underholdning? Jeg vil i hvert fald ikke kede mig foran skærmen, det orker jeg ikke, for så kan jeg lave en masse andre ting. Jeg holder da stadig med Barca, det er bare ikke så intens længere. Det har med alderen at gøre, tror jeg; at det ikke er så intens mere.
Senest rettet af Kubala lør feb 23, 2019 8:30 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

5. Meget uenig. Semedo har forbedret sig meget offensivt, ligesom han er en klasse over Roberto defensivt. Han har klart en fremtid i klubben.
Kan du ikke vise mig nogle stats der understøtte dette? For jeg kan vitterligt ikke finde nogen. Ingen tvivl om at semedo er ikke bare bedre end Roberto defensivt men også klasse i det hele taget. Offensivt er han dog under Roberto og ærlig talt dårlig. Hvis jeg ikke tager fejl så har han et mål og en assist. Det er for dårligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
Kubala skrev:I øvrigt bliver Semedo rost rigtigt meget herinde, og jeg har godt nok ikke set kampene, som sagt, men når jeg kigger på stats, så ser jeg bare næsten den samme spiller. Han har godt nok forbedret sig, defensivt set ift. stats, men offensivt set, er der ingen forbedringer. Stadig lave tal ift. keypasses og driblinger. Her er Roberto meget mere frem, hvis man altså kigger på stats.
Man kan jo ikke bruge dit bidrag overhovedet, hvis du ingen kampe har set :roll:

Vil alle dage foretrække ham for Roberto, også selvom roberto måske har flere assist. Du kan ikke læse alt ud fra enkelte key passes eller assist
Aha ok, tak for svaret. :)

Antimadridista
Indlæg: 9172
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 913 gange
Blevet takket: 938 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
Antimadridista skrev:
Kubala skrev:I øvrigt bliver Semedo rost rigtigt meget herinde, og jeg har godt nok ikke set kampene, som sagt, men når jeg kigger på stats, så ser jeg bare næsten den samme spiller. Han har godt nok forbedret sig, defensivt set ift. stats, men offensivt set, er der ingen forbedringer. Stadig lave tal ift. keypasses og driblinger. Her er Roberto meget mere frem, hvis man altså kigger på stats.
Man kan jo ikke bruge dit bidrag overhovedet, hvis du ingen kampe har set :roll:

Vil alle dage foretrække ham for Roberto, også selvom roberto måske har flere assist. Du kan ikke læse alt ud fra enkelte key passes eller assist
Aha ok, tak for svaret. :)
Du mener seriøst, at du kan tjekke whoscored og dermed sætte dit Barca allstar hold. Ok! Hver sin tilgang selvfølgelig :|

Antimadridista
Indlæg: 9172
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 913 gange
Blevet takket: 938 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
PS: Pga. af den kedelige måde, man spiller på, har jeg nærmest ikke set eneste kamp med Barca i denne sæson. Jeg har måske set nogle minutter af enkelte kampe, men ikke en fuld kamp
Nu spørger jeg af ren nysgerrighed men er Barca bare underholdning for dig? Jeg har det denne slags flere steder og jeg forstår det ikke.
Om det bare er underholdning? Jeg vil i hvert fald ikke kede mig foran skærmen, det orker jeg ikke, for så kan jeg lave en masse andre ting. Jeg holder da stadig med Barca, det er bare ikke så intens længere. Det har med alderen at gøre, tror jeg; at det ikke er så intens mere.
Damn!! Hvornår slutter det, for tror sku jeg er ved at være oppe over så :lol:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14927
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1670 gange
Blevet takket: 1112 gange
Kontakt:

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Han er sindssyg. 3 klassemål :glad:

phpBB [video]
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
Kubala skrev:
Antimadridista skrev:
Kubala skrev:I øvrigt bliver Semedo rost rigtigt meget herinde, og jeg har godt nok ikke set kampene, som sagt, men når jeg kigger på stats, så ser jeg bare næsten den samme spiller. Han har godt nok forbedret sig, defensivt set ift. stats, men offensivt set, er der ingen forbedringer. Stadig lave tal ift. keypasses og driblinger. Her er Roberto meget mere frem, hvis man altså kigger på stats.
Man kan jo ikke bruge dit bidrag overhovedet, hvis du ingen kampe har set :roll:

Vil alle dage foretrække ham for Roberto, også selvom roberto måske har flere assist. Du kan ikke læse alt ud fra enkelte key passes eller assist
Aha ok, tak for svaret. :)
Du mener seriøst, at du kan tjekke whoscored og dermed sætte dit Barca allstar hold. Ok! Hver sin tilgang selvfølgelig :|
Nej, det mener jeg ikke. Jeg undrede mig bare. Der må dog sidde nogen og se kampene på whoscored.com, hvor de så vurderer de enkelte spiller og rater dem. De har bare en helt anden holdning end den, der hersker herinde, derfor at jeg undrede mig. Han rates lavere end Roberto også, så noget må de have vurderet, som nogen herinde ikke vurderer, som sagt.
Senest rettet af Kubala lør feb 23, 2019 8:52 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster