23/2 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Black, min pointe er jo at CHL har toppriotet, netop fordi det er den turnering der åbenbart tæller mest i de flestes opfattelser...

Nu er CHL også ret sværere at vinde end CDR.

Ligaen har mistet noget af sin betydning i nogle menneskers mening, det kan man kun tolke sådan ... efter Messis placering ved BdO.

Det der med at have mod, er nok ikke problemet, det er mere det med at have friske spillere.

Lad reserverne snuppe den der CDR hvis de kan... men lad stamspillerne være friske til CHL er egentlig det jeg prøver at argumentere for, for det er CHL der betyder mest, som Messi slog fast ved sæson starten.

Ligaen kan tabes ret hurtigt, eftersom vi mangler at spille mod de nærmeste 2 forfølgere på udebane, så derfor er 7 point med 13 spillerunder ikke et stort forspring. Men jeg tror at vi vinder ligaen hvis vi undgår skader til Messi og andre vigtige stamspillere, så derfor gir det også god mening at holde ham og de andre friske og skadesfri i resten af sæsonen.

Men, hey, det er jo blot min mening og mine argumenter.. jeg synes hverken det er kujonagtigt (jævnfør chl kvartfinalerne 2014, 2016, 2017, 2018) ej heller taberagtigt.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

CdR betyder da noget for klubben, træneren og spillerne, ellers ville man jo nedprioritere det? Det betyder også noget for klubbens historie. At Messi ikke vandt ballon d’or, skal da ikke afholde Barca fra at gå efter CdR.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Selvfølgelig betyder CDR noget..

Men hvis vi bruger kræfter og risikerer skader til vores stamspillere i den turnering, vil man så sige at det står mål med de klare mål vi har sat os før sæsonstart med CHL som priotet og Liga derefter?

Det er sådan set hele min pointe..ikke at boykotte turneringen, men lade breddespillerne se om de kan vinde den, og så hvile stamspillerne til det helt store mål: CHL og Liga.

Jeg kan ikke forstå at jeg skriver det samme igen og igen, uden nogen tilsyneladende forstår at det gælder prioritering af vore mål... og der er CDR den mindst betydende og derfor skal vores kræfter ikke bruges i CDR men derimod - CHL hvor kræfterne nødvendigvis skal være på 100% - hvis vi skal vinde den sværeste turnering af dem alle.

Nu så vi i igår at Man U får 3 skader i første halvleg (endda 4 hvis vi tæller Rashford med) - og Liverpool får en skade til Firmino.. hvergang man spiller en kamp risikerer man skader, blot ved at være uheldig, eller og i sidste ende skade pga overbelastning af stamspillerne.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Der er jo altid en risiko for skader? Jeg forstår godt din pointe, men Barca er i semifinalen nu og det er mod rivalen. Der er en mulighed for at frarøve dem et trofæ, muligvis det eneste trofæ, de kan ende med at vinde i denne sæson, så derfor burde man ikke bare kaste håndklædet i ringen. Det vil være flovt. Hvis man var røget ud tidligere, så var det fint nok, men nu er man her og møder rivalen, derfor burde man gå efter det, som sagt.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Det skal jo så opvejes mod at vi selv har risikoen for at tabe CHL pga af dette...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hvis enkelte kampe har så stor risiko på CL, så tror jeg sgu ikke på, at holdet har det, der skal til for at vinde den turnering.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kubala skrev:Hvis enkelte kampe har så stor risiko på CL, så tror jeg sgu ikke på, at holdet har det, der skal til for at vinde den turnering.
Men du kan da godt forstå at hvis vi skal bruge vores stamspillere i denne svære CDR kamp så er risikoen for at blive skadet/overbelastet da større end hvis breddespillerne spillede den?

Så ville vi kunne stå med udhvilede stamspillere i CHL.

Vi har jo netop 2014,2016,2017,2018 CHL kampene som illustrerer pointen for os.. NOGET må være gået galt i disse kvartfinaler.. i år skal det i hvertald ikke være pga CDR vel?

Måske HAR vi ikke holdet til at vinde CHL, men vi skal da gå all in for at gøre det med max optimerede forhold for vores stamspillere.. som Messi gjorde klart var vores mål nr. 1 fr sæsonstarten af.

Why risk it?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Men jeg tror jeg har argumentret min pointe tydeligt nok nu.. vi ser hvad EV gør.. og lur mig om han ikke stiller i stærkeste i CDR, og Messi spiller under niveau mod Lyon.. og så har vi balladen.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Fordi man er i semifinalen mod rivalen, derfor burde man tage den risiko. Det er da maks pinligt at kaste håndklædet i ringen lige nu. Der er gode muligheder for at hvile spillerne i ligaen. Man har en rigtig fin føring. Barca sidder med rigtig gode kort i hånden.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Messi har fået hvilet en del ift. tidligere, så jeg kan ærlig talt ikke se problemet. Og man burde kunne slå Lyon, med Messi på 100 eller ej. Kan man ikke det, så er CL umulig at vinde.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af LeoMessi »

FC Barcelonas kamp program:
- 27. februar - Real Madrid - FC Barcelona (Copa Del Rey)
- 02. marts - Real Madrid - FC Barcelona (La Liga)
- 09. marts - FC Barcelona - Rayo Vallecano (La Liga)
- 13. marts - FC Barcelona - Lyon (Champions League)
Copa Del Rey betyder selvfølgelig noget når modstanderen hedder Real Madrid i en semi-finale, så selvfølgelig skal Valverde gå all in på onsdag. Jeg vil også mene, at man skal stille i stærkeste opstilling mod Real Madrid i ligaen, for så efterfølgende at spare spillere mod Rayo Vallecano. Så efter den 02. marts, så kan Messi altså få sin hvile, og her er der tale om hele 10 dage før kampen mod Lyon, hvilket er mere end rigeligt. Hvis han ikke kan nå at komme sig til den tid, ja så er Champions League jo ikke aktuel.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg vil nødig sige... told ‘ya so... men efter chl kvartfinalerne 2014,2016,2017,2018 burde vi have lært lektien...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Black
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn feb 17, 2019 5:34 pm

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Black »

Det er til at græde over, at man er bange for træthed mod Lyon, en kamp der spilles den 13.3, og derfor vil man spare spillere til en pokalafgørende kamp der spilles den 27.2.

Hvorfor ikke spille på fuld blus i de to El Clasicos, og så give stamspillerne lidt ro i hjemmekampen mod Rayo? Hvis Messi fx spares helt mod Rayo (eller lige får 10-20 min), så har han, hvad, næsten 11 dages ro, inden Lyon kampen, fra Liga-classicoen til Lyon? Er det ikke nok?

Hvis han virkelig har brug for mere end næsten 2 ugers ro for at spille godt mod Lyon, jamen, så er det jo helt godnat.
Senest rettet af Black man feb 25, 2019 9:22 pm, rettet i alt 1 gang.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Det er jo en snak vi snart har kørt i utallige tråde. Tilgangen til cdr har været og er til dels stadig et problem. I år har valverde dog roteret lidt mere.
Problemet er dog ikke onsdagens kamp, men tilgangen til de 5 cdr kampe i år, der allerede er spillet og deres impact ift slitagen i feb/mar/apr.

Nu hvor man er i en knald eller fald kamp mod Real, skal man selvfølgelig, imo, gå efter det, med en relativ stærk formation. Dog ikke nødvendigvis absolut stærkeste. Weekendens kamp ER vigtigere!
Vi er ok i front, men det er arrogant at tro, at selv et nederlag og dermed kun henholdsvis 4 & 6 points forspring, vil være rigeligt!!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 23/2 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Black skrev:Det er til at græde over, at man er bange for træthed mod Lyon, en kamp der spilles den 13.3, og derfor vil man spare spillere til en pokalafgørende kamp der spilles den 27.2.

Hvorfor ikke spille på fuld blus i de to El Clasicos, og så give stamspillerne lidt ro i hjemmekampen mod Rayo? Hvis Messi fx spares helt mod Rayo (eller lige får 10-20 min), så har han, hvad, næsten 11 dages ro, inden Lyon kampen, fra Liga-classicoen til Lyon? Er det ikke nok?

Hvis han virkelig har brug for flere end næsten 2 ugers ro for at spille godt mod Lyon, jamen, så er det jo helt godnat.

Nu er det ikke kun Messi det handler om, ligesom det ikke kun drejer sig om tidsrummet fra Classicos' til Lyon, men også om forbruget af ressourcer i ugerne/månederne op til. Forstår ikke at det er så svært at forstå?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster