16/2 FC Barcelona - Valladolid

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Rb88 »

Så ikke kampen pga abefest. Lyder til man ikke missede noget??

I det mindste fik vi 3 point, I hvad der på papiret lignede en noget alternativ opstilling med pause til diverse stamspillere

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Blach »

Vi vinder en kamp, hvor vi stiller uden fem normale startere. Heraf er en af dem der starter I dag helt ny og spiller sin kun anden kamp. To andre der starter i dag, er normale startere på vej tilbage fra skader. Vi vinder, og burde have vundet større.

En anden ting, er at jeg tror alles fokus ligger på de næste ugers kampe. Sådan var det også under andre trænere, og sådan er det også for andre hold.

Lad nu værre med at dømme dommedag. Uanset hvad Valverde gør, er der et eller andet galt. Enten rotere han ikke nok, giver ikke nok spilletid til talenter, vinder ikke stort nok og jeg kan blive ved. Vi vinder i dag. Lad os se om ikke spillet er bedre tirsdag.
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Helt enig omkring fokus. Der er ingen tvivl om at spillerne tænkte på andet end kampen i går. Det er også forståeligt da vi går ind i en periode der har store betydninger for sæsonen.

Så kan man snakke om de ting der er blevet nævnt gang på gang (Valverde, x spillers niveau osv) men jeg har to ting som jeg vil holde øje med i de næste kampe:

1. Messis form. Det er efterhånden tydeligt at det ikke bare var et trælår han fik mod Sevilla hvilket gør det endnu mere uforståeligt at han ikke bare skulle mod ath bilbao men også Real. Han er ikke hvor han skal være og det behøver man ikke være et geni for at se. Dumme beslutninger, dårlig og opgivende attitude samt et niveau der er et stykke under normen. Jeg håber virkelig at han kan løfte sig med de vigtige kampe og så skal han spares ligeså snart der er mulighed for det.

2. Midtbanen. I de næste 4 kampe vil vi blive presset på midten. Og uden Arthur mangler vi virkelig en der kan holde i bolden. Jeg håber derfor ikke at planen konsekvent er at spille sig ud af presset i forsvaret og på midten for det kan ende skidt. Jeg ville ikke have noget imod hvis vi tog en mere afventende stil til os og forsøgte os med nogle kontraangreb igennem især Dembele. Selvfølgelig ikke hele tiden men jeg tror det er nødvendigt at man nogle gange “hopper” midtbanen over.

Jeg tror at næste kamp bliver en god indikator for hvordan de næste kampe kommer til at forløbe. Vi har tidligere i denne sæson været meget slatne i ligaen for så spille rigtig godt i cl/store kampe. Det håber jeg også kommer på tirsdag og frem. For en ting er sikkert - vi kan ikke brænde de samme chancer som i går hvis vi har forhåbninger om titler.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SIOUX
Indlæg: 1457
Tilmeldt: søn mar 11, 2018 5:33 pm
Har takket: 389 gange
Blevet takket: 195 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af SIOUX »

klogfyr skrev:Jeg kan simpelthen ikke se noget koncept på dette hold. Hvis vi ikke havde Messi, som selv på en af sine dårligste dage, stadig er den der skaber chancer, så ville vi jo intet have at byde på offensivt.

I dag var virkelig lavt niveau, men synes vitterligt ikke, at vi spiller så meget bedre på en normal dag, der er vi bare lidt skarpere. Jeg er godt nok ikke fortrøstningsfuld, når det kommer til vores CL chancer.
Tænker fuldstændig det samme. Vi har Messi/Alba som det eneste våben, og det er ved at blive forudsigeligt. Vi skal simpelthen havde flere tangenter at spille på.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 16/2 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Vi har også Dembele og suarez. Jeg siger ikke at vi spiller smuk flydende offensiv fodbold men vi er det hold i la liga der har scoret flest mål i åbent spil. Endda tæt på dobbelt så mange som nummer 2 (Real).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster