10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Piquénbauer skrev:
Daluigi skrev:
Xavi6Smede skrev:Hvis vi er trætte på nuværende tidspunkt i sæsonen, så det fordi spillerne er i for dårlig form. For hårdt kampprogram er virkelig en ringe undskyldning.

For lige at citere den altid kloge Morten Bruun fra hans blog forleden; "En af den moderne fodboldverdens mest sejlivede myter er, at det er en fordel ikke at spille så mange kampe, når tingene skal afgøres. Fordi spillerne får ro til at restituere og fokusere. Det skulle også give færre skader."

City spiller flere kampe end vi gør, og de virker okay friske.
Man skal nemlig være lettere tung i øverste etage, hvis man oprigtigt køber den myte. De her spillere bliver ikke trætte fysisk, så det er ren og skær mentalt, hvor træneren og anførerne har den vigtige opgave at sprede SULT i truppen! Hvis det bullshit om træthed pga kampe skulle passe, så havde vi ikke vundet The Treple i 09 og 15! City spiller som glubske ulve i dag mod Chelsea, og de vælter i kampe.

Om kampen i dag må siges, at det var Messis dårligste siden kampen i Roma. Jeg forstår ikke, at Valverde holder Semedo på venstre! Og så har Suarez for lang snor... Dembele kommer monster sent ind og vi skaber vitterligt 0 chancer en hel kamp. Vi bliver snydt for sejren til sidst med det straffe, men uafgjort er ikke ufortjent af Bilbao, som viser meget mere sult i dag end os.

Jeg frygter for at vi ikke vinder det spanske mesterskab - sågar selvom oraklet Piquenbaur mener, at vi allerede har vundet ...
Luis Suárez: "We come from playing many games and today we have shown fatigue."
Og vi har lige lavet et af de mest overraskende køb længe, lige netop af den grund. Hvorfor bruger man ham så ikke? Hvorfor spiller Messi, når han er skadet?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Fordi Valverde ikke evner at priotere 3 turneringer... Messi skulle tydligvis ikke have spillet de sidste 20 min mod Real, Suarez skulle slet ikke have spillet mod Real, men det skulle Prince etc... det er jo det de er købt for, ikke for at spare i ligaen, som er et langt større mål end CDR.

Derfor!
Senest rettet af SpillerSomMESSI man feb 11, 2019 12:11 am, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

A$AP skrev:
Piquénbauer skrev:
Daluigi skrev:
Xavi6Smede skrev:Hvis vi er trætte på nuværende tidspunkt i sæsonen, så det fordi spillerne er i for dårlig form. For hårdt kampprogram er virkelig en ringe undskyldning.

For lige at citere den altid kloge Morten Bruun fra hans blog forleden; "En af den moderne fodboldverdens mest sejlivede myter er, at det er en fordel ikke at spille så mange kampe, når tingene skal afgøres. Fordi spillerne får ro til at restituere og fokusere. Det skulle også give færre skader."

City spiller flere kampe end vi gør, og de virker okay friske.
Man skal nemlig være lettere tung i øverste etage, hvis man oprigtigt køber den myte. De her spillere bliver ikke trætte fysisk, så det er ren og skær mentalt, hvor træneren og anførerne har den vigtige opgave at sprede SULT i truppen! Hvis det bullshit om træthed pga kampe skulle passe, så havde vi ikke vundet The Treple i 09 og 15! City spiller som glubske ulve i dag mod Chelsea, og de vælter i kampe.

Om kampen i dag må siges, at det var Messis dårligste siden kampen i Roma. Jeg forstår ikke, at Valverde holder Semedo på venstre! Og så har Suarez for lang snor... Dembele kommer monster sent ind og vi skaber vitterligt 0 chancer en hel kamp. Vi bliver snydt for sejren til sidst med det straffe, men uafgjort er ikke ufortjent af Bilbao, som viser meget mere sult i dag end os.

Jeg frygter for at vi ikke vinder det spanske mesterskab - sågar selvom oraklet Piquenbaur mener, at vi allerede har vundet ...
Luis Suárez: "We come from playing many games and today we have shown fatigue."
Og vi har lige lavet et af de mest overraskende køb længe, lige netop af den grund. Hvorfor bruger man ham så ikke? Hvorfor spiller Messi, når han er skadet?
Hehe prøv at se hvor hysteriske folk er nu. Hvordan ville det ikke have været hvis Messi/suarez ikke spillede?

Panik panik panik. Hvis der er en ting der står klart efter 10 år herinde så er det at stort set alle andre end holdet panikker ved den mindste modgang. Heldigvis. Det er derfor vi har været så gode over en årrække.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Det er simpelthen at flytte alt ansvar, at I smider skylden over på Copa. Det er helt vildt jo. Der er spillet 26/27 kampe i England på nuværende tidspunkt. Vi HAR sparet i Copa i år. Det er profesionelle atleter. Valverde må være bedre til at rotere Suarez og Rakitic generelt set. Det har ikke noget med Copa at gøre.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vi smider skam ikke alt skyld over på cdr. Vi påpeger bare at det har konsekvenser med et så hårdt program og en ældre stamme af spillere. Det er blevet skrevet gang på gang men “vi er Barca” og du ved.

Det er ikke uden grund at feb bliver kaldt hlebuary på twitter. Vi har ofte et formdyk og man må så spørge hvorfor det er tilfældet. Personligt tror jeg ikke at 5 ekstra kampe fordelt over en måned har den bedste indflydelse på holdet. Men ok... Jeg er ikke Morten Bruun.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Goaaal skrev:Det er simpelthen at flytte alt ansvar, at I smider skylden over på Copa. Det er helt vildt jo. Der er spillet 26/27 kampe i England på nuværende tidspunkt. Vi HAR sparet i Copa i år. Det er profesionelle atleter. Valverde må være bedre til at rotere Suarez og Rakitic generelt set. Det har ikke noget med Copa at gøre.
Nej, det kaldes erfaring at flytte ansvaret iver på CDR... den har vi jo prioteret at vinde og har haft stor success med det....

Med CHl, not so much.

Hvad fortæller det os at vi vitterlig tror at vi skal vinde alle 3 turneringer?

Erfaringen fortæller os at det blir det ene eller det andet..jeg jeg gider personligt ikke og sidde og se en CDR finale i stedet for en CHl finale med Barca.

Sådan burde Barcas prioteter også være.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:
Daluigi skrev:
Xavi6Smede skrev:Hvis vi er trætte på nuværende tidspunkt i sæsonen, så det fordi spillerne er i for dårlig form. For hårdt kampprogram er virkelig en ringe undskyldning.

For lige at citere den altid kloge Morten Bruun fra hans blog forleden; "En af den moderne fodboldverdens mest sejlivede myter er, at det er en fordel ikke at spille så mange kampe, når tingene skal afgøres. Fordi spillerne får ro til at restituere og fokusere. Det skulle også give færre skader."

City spiller flere kampe end vi gør, og de virker okay friske.
Man skal nemlig være lettere tung i øverste etage, hvis man oprigtigt køber den myte. De her spillere bliver ikke trætte fysisk, så det er ren og skær mentalt, hvor træneren og anførerne har den vigtige opgave at sprede SULT i truppen! Hvis det bullshit om træthed pga kampe skulle passe, så havde vi ikke vundet The Treple i 09 og 15! City spiller som glubske ulve i dag mod Chelsea, og de vælter i kampe.

Om kampen i dag må siges, at det var Messis dårligste siden kampen i Roma. Jeg forstår ikke, at Valverde holder Semedo på venstre! Og så har Suarez for lang snor... Dembele kommer monster sent ind og vi skaber vitterligt 0 chancer en hel kamp. Vi bliver snydt for sejren til sidst med det straffe, men uafgjort er ikke ufortjent af Bilbao, som viser meget mere sult i dag end os.

Jeg frygter for at vi ikke vinder det spanske mesterskab - sågar selvom oraklet Piquenbaur mener, at vi allerede har vundet ...
Luis Suárez: "We come from playing many games and today we have shown fatigue."
Du tror ikke, at jeg nogensinde har set en spiller komme med den undskyldning for ringe performance? Myten starter sjovt nok et sted. Bliv du endelig bare ved med at acceptere den slags undskyldninger - og så takker vi for mesterskabet på forhånd.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nå men for 3 uger siden var vi foran med 5 point. Nu er vi oppe med 6. Vamos!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Suarez sagde umiddelbart efter Roma nederlaget sidste år at det var en fejl at de sammen spillere havde spillet liga kampen 3 dage forinden.

Jeg tror ikke at det bare var en undskyldning... der er nok noget om snakken.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Starnils »

Vent.. Mener folk herinde, at Barca bare kan spille med den samme start 11'er hver kamp, fordi det ikke er hårdt at spille 2 kampe om ugen? På baggrund af et blogindlæg af Morten Bruun? Ja okay..
Socio. no. 54.257

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:Nå men for 3 uger siden var vi foran med 5 point. Nu er vi oppe med 6. Vamos!
Ja og det er netop sådan man skal se det lige nu.. vi har overstået en udekamp mod Bilabo i et tætpakket kampprogram og øget forspringet i ligaen... i sidste uge var vi 6 point foran nr 2 - nu er vi (7)6 point foran nr 2 ( fordi vi jo er bedre end Real indbyrdes)

Så for 3 uger siden var vi 5 point foran, nu er vi reelt 7 point foran.

VAMOS!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

SpillerSomMESSI skrev:Suarez sagde umiddelbart efter Roma nederlaget sidste år at det var en fejl at de sammen spillere havde spillet liga kampen 3 dage forinden.

Jeg tror ikke at det bare var en undskyldning... der er nok noget om snakken.
Hvis der var noget om snakken, så havde man jo prioriteret anderledes end den sidste uge. Det er såre simpelt. Dårlige undskyldninger. Da vi vandt ALT i 2015 var det netop fordi LE stoppede den latterlige rotation, og bare stillede stærkest. Der var Lui yngre og knap så langsom. Så må man istedet se at få noget yngre og mere kvalitet ind på hans position. Han er også voldsomt ustabil set over det seneste år - måske endda 2. Hans træthed virker kronisk sjovt nok.
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Men generelt vil jeg gerne understrege, at jeg selvfølgelig gerne ser en bedre kvalitet i bredden af truppen. Det giver flere taktiske alternativer. I dag er vi jo ikke trætte - vi er læste! Bilbao lukker fuldstændig rummene ned, og Alba er der ikke til at redde os i dybdeløbene.
Forumlegende

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Det derfor store hold har store trupper og gode trænere, så der kan roteres og hele truppen kan holdes i gang. Det formår vi og Valverde åbenbart ikke. Ude imod Sevilla sparede vi et par af vores stjerner, men spillede med et virkeligt stærkt hold. Alligevel var holdningen, at vi var heldige hvis vi ikke blev ydmyget.. Fordi vi er så fandens middelmådige hvis vi fjerner de vigtigste spillere. Imens løber Real Madrid rundt og vinder kamp efter kamp med et angreb bestående af Vinicius-Benzema-Lucas,- det sgu ikke bedre end Coutinho-Prince-Malcom.

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Ba sai luo na »

0-0 mod Bilbao er bare ikke godt nok.
Så jeg pænt ligeglad med hvilken stemning osv. Bilbao har en dårlig sæson , de manglede spillere og vi har Real Madrid som skal holdes tilbagev. Ikke godt nok at komme med sådan en indsats.

Barca har ikke været gode hele denne sæson - de har bare været mindst ringe. Der har været så mange skuffende kampe imellem. De er bare ikke bedre . Vi ender på 85 point. Så må vi se om det bliver nok.

Den med træthed køber jeg heller ikke. Copa er bare blevet den bedste forklaring på at forklare hvorfor Barca har fejlet - fordi anderkendelse af eget niveau har gjort for ondt.

Real har haft et endnu hårdere kampprogram og 2 dages hvil mod atl Madrid . De kæmpede røven ud af bukserne i den kamp. Vilje til forskel ellers også burde Barca seriøst ansætte en anden stab hvis de virkelig er så trætte nu.

Nu er der 6 point. Det er stadig et pænt forspring - jeg håber at spillerne og Valverde forstår alvoren nu, dette bliver ikke en walk over sæson.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster