10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Xavi6Smede skrev:Det derfor store hold har store trupper og gode trænere, så der kan roteres og hele truppen kan holdes i gang. Det formår vi og Valverde åbenbart ikke. Ude imod Sevilla sparede vi et par af vores stjerner, men spillede med et virkeligt stærkt hold. Alligevel var holdningen, at vi var heldige hvis vi ikke blev ydmyget.. Fordi vi er så fandens middelmådige hvis vi fjerner de vigtigste spillere. Imens løber Real Madrid rundt og vinder kamp efter kamp med et angreb bestående af Vinicius-Benzema-Lucas,- det sgu ikke bedre end Coutinho-Prince-Malcom.
Helt enig i at Valverde ikke er en god nok træner. Det har han aldrig været. Han sætter slet ikke noget topholdspræg på truppen. Jeg så gerne at vi snart fik en decideret trænerprofil som Löw, Klopp eller selvfølgelig Pep igen. En fucking leder med nosser og en klar filosofi.

Det er ikke underholdende at se os spille mere. Kun sporadisk når Messi får hele holdet til at stråle.
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Ba sai luo na skrev:0-0 mod Bilbao er bare ikke godt nok.
Så jeg pænt ligeglad med hvilken stemning osv. Bilbao har en dårlig sæson , de manglede spillere og vi har Real Madrid som skal holdes tilbagev. Ikke godt nok at komme med sådan en indsats.

Barca har ikke været gode hele denne sæson - de har bare været mindst ringe. Der har været så mange skuffende kampe imellem. De er bare ikke bedre . Vi ender på 85 point. Så må vi se om det bliver nok.

Den med træthed køber jeg heller ikke. Copa er bare blevet den bedste forklaring på at forklare hvorfor Barca har fejlet - fordi anderkendelse af eget niveau har gjort for ondt.

Real har haft et endnu hårdere kampprogram og 2 dages hvil mod atl Madrid . De kæmpede røven ud af bukserne i den kamp. Vilje til forskel ellers også burde Barca seriøst ansætte en anden stab hvis de virkelig er så trætte nu.

Nu er der 6 point. Det er stadig et pænt forspring - jeg håber at spillerne og Valverde forstår alvoren nu, dette bliver ikke en walk over sæson.
Real spillede sågar VM, og de blomstre netop nu! Gad vide hvordan den dovne Suarez forklarer et fænomen som Benzema, der er mindst ligeså langsom og kvabset, kan æske kamp efter kamp for tiden, i et angreb med en teenager og fucking Lucas...

Real smadrede ATM ude med 2 dages hvil... Stop jer selv med “træthed”, det er alle klubbers kriterier i toppen! Og Real stillede dælme stærkere end os i Copaen denne uge!
Forumlegende

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Real har momentom nu, og de virker ikke slidte eller trætte... det er korrekt, men det gjorde de i alle turneringer indtil for en måned siden.

Vi har været on/off i hele sæsonen, men Real har bare været off

At de lige nu blomstrer skal nok også ses i lyset af at de slet ikke har kæmpet helhjertet i alle turneringer indtil Solari kom til.

Derfor har de nok også lidt mere overskud lige nu.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

SpillerSomMESSI skrev:Real har momentom nu, og de virker ikke slidte eller trætte... det er korrekt, men det gjorde de i alle turneringer indtil for en måned siden.

Vi har været on/off i hele sæsonen, men Real har bare været off

At de lige nu blomstrer skal nok også ses i lyset af at de slet ikke har kæmpet helhjertet i alle turneringer indtil Solari kom til.

Derfor har de nok også lidt mere overskud lige nu.
De har smidt tonsvis af point under Solari. Men det svarer slet ikke på pointen - de formår at have energi, uden rotation i midtugen. Så drop nu lige undskyldningerne og se det reelle problem her; Træneren og vores generelle spil på banen.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er simpelthen ufatteligt så lidt tro der er på dette hold. 7 mesterskaber på de sidste 10 sæsoner og med over halvdelen af kampene spillet har man 6 point ned med en bedre indbyrdes målscore på +4. Vi har endda set på de sidste 3 uger øget vores forspring til nummer 2.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Nå, på med ja-hatten. Jeg mener ikke at denne kamp er så alarmerende. Det var netop en kamp som idag hvor man kunne forvente en nedtur. måske endda et nederlag.

Spillerne kommer fra et vildt comeback mod Sevilla hvor de gik all-in. Fra en Clasico mod Real Madrid. Og der venter lige et par clasicos mere rundt om hjørnet og Champions League mod Lyon. Så spillerne har nok haft svært ved at sætte sig helt op til Bilbao-kampen.

Det var stadig en lorteindsats i dag. Men jeg tror nu nok vi skal komme tilbage og vise gode takter.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Daluigi skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Real har momentom nu, og de virker ikke slidte eller trætte... det er korrekt, men det gjorde de i alle turneringer indtil for en måned siden.

Vi har været on/off i hele sæsonen, men Real har bare været off

At de lige nu blomstrer skal nok også ses i lyset af at de slet ikke har kæmpet helhjertet i alle turneringer indtil Solari kom til.

Derfor har de nok også lidt mere overskud lige nu.
De har smidt tonsvis af point under Solari. Men det svarer slet ikke på pointen - de formår at have energi, uden rotation i midtugen. Så drop nu lige undskyldningerne og se det reelle problem her; Træneren og vores generelle spil på banen.

Jo det var det jeg svarede på.. selvom det ikke er en eksakt videnskab hvorfor et hold pludselig får momentom, så er det det der er sket med Real... svaret på pointen var at de var rædderlige og ugidelige indtil for en måned siden i alle turneringer, og derfor har de nok også mere energi nu, hvor de også har momentom.

Men det er også lidt ligegyldig... men hvem af jer så ikke hellere at vi kom til kampen i aften med den energi og indstilling som vi jo vitterlig kom med til retur kampen mod Sevilla?

Forskellen er bare at den ene turnering er nada, og den anden er liga.

Jeg ved godt hvor jeg helst ville se den vinder mentalitet...

Ja ja ja vi skal kunne give den fuld skrue i alle 3 turneringer og vinde dem alle 3.

Nej, det skal vi ikke, det sagde Messi selv ved sæsonstart, Puyol sagde det efter Roma kampen..

Edit. Men jeg er enig med dig i at træneren ikke er god og spillet lige nu er virkelig bekymrende... men jeg tror vi får momentom igen ... det skal bare helst ikke være i CDR, men i CHL og ligaen.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Piquénbauer skrev:Det er simpelthen ufatteligt så lidt tro der er på dette hold. 7 mesterskaber på de sidste 10 sæsoner og med over halvdelen af kampene spillet har man 6 point ned med en bedre indbyrdes målscore på +4. Vi har endda set på de sidste 3 uger øget vores forspring til nummer 2.
Folk kritiserer præstationen i dag, og det så ofte uinspirerende fodbold, som vi spiller under Valverde. Jeg mindes ikke hverken at have set panik eller påstande om, at det ser skidt ud i ligaen. Sådan var kritikken også sidste år, og det vil det blive ved med indtil vi begynder at ligne verdens bedste fodboldhold på banen, hvilket vi virkelig sjældent gør, selvom vi har truppen til det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi6Smede skrev:
Piquénbauer skrev:Det er simpelthen ufatteligt så lidt tro der er på dette hold. 7 mesterskaber på de sidste 10 sæsoner og med over halvdelen af kampene spillet har man 6 point ned med en bedre indbyrdes målscore på +4. Vi har endda set på de sidste 3 uger øget vores forspring til nummer 2.
Folk kritiserer præstationen i dag, og det så ofte uinspirerende fodbold, som vi spiller under Valverde. Jeg mindes ikke hverken at have set panik eller påstande om, at det ser skidt ud i ligaen. Sådan var kritikken også sidste år, og det vil det blive ved med indtil vi begynder at ligne verdens bedste fodboldhold på banen, hvilket vi virkelig sjældent gør, selvom vi har truppen til det.
Åh ja. Det har vi sådan ca hørt på efter hvert eneste nederlag efter pep stoppede. Hårde tider.

Og jo denne tråds længde peger alene imod panik. Præcis som da vi spillede uafgjort hjemme mod ath tidligere på sæsonen hvor alt også var oh så slemt.

Men fortsæt endelig. Det har stået på siden 2012 så hvorfor stoppe nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg vil gerne medgive at vi burde spille bedre fodbold generelt end vi gør, og at det er Valverdes manglende kreative evner der ses på vores ideforladte pragmatiske spil.

Spiller for spiller har vi en helt fantastisk trup... Messi, Dembele, Coutinho, Busquets, Rakitic, Arthur, Alba, Pique og nu også spillere som Alena og Semedo..
Og vel og mærke har historiens bedste spiller i vores trup.

Vi burde kunne spille mere tiki taka stilrent og kontrollere kampene... ligesom Pep har lykkes et ENGELSK hold at spille.

Det må og skal falde tilbage på træneren at vi spiller uinspireret bold i de fleste kampe.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Piquénbauer skrev:
Xavi6Smede skrev:
Piquénbauer skrev:Det er simpelthen ufatteligt så lidt tro der er på dette hold. 7 mesterskaber på de sidste 10 sæsoner og med over halvdelen af kampene spillet har man 6 point ned med en bedre indbyrdes målscore på +4. Vi har endda set på de sidste 3 uger øget vores forspring til nummer 2.
Folk kritiserer præstationen i dag, og det så ofte uinspirerende fodbold, som vi spiller under Valverde. Jeg mindes ikke hverken at have set panik eller påstande om, at det ser skidt ud i ligaen. Sådan var kritikken også sidste år, og det vil det blive ved med indtil vi begynder at ligne verdens bedste fodboldhold på banen, hvilket vi virkelig sjældent gør, selvom vi har truppen til det.
Åh ja. Det har vi sådan ca hørt på efter hvert eneste nederlag efter pep stoppede. Hårde tider.

Og jo denne tråds længde peger alene imod panik. Præcis som da vi spillede uafgjort hjemme mod ath tidligere på sæsonen hvor alt også var oh så slemt.

Men fortsæt endelig. Det har stået på siden 2012 så hvorfor stoppe nu.
Altså fans, der forholder sig kritisk til sit hold når det ikke fungerer som ønsket, og diskuterer årsag og hvad der kan gøres? Det altså ikke bare et fænomen i Barcelona. På Madridista.dk har de i årevis diskuteret om hvor vidt de burde skille sig af med Zidane og Ronaldo pga haltende spil, altså i en 3-årig periode hvor de vandt 3 CL og et mesterskab+mere.
Der er ikke nogen, der forventer vi vinder the treble hvert år, og der er næppe heller ikke nogen, der forventer vi spiller ligesom under Pep, omend vi nok er mange, der ville ønske vi havde et mere ligende udtryk i vores spillestil. Og ja, sidste sæson under Valverde med ligaen+Copa del Rey var en flot præstation. Men vi er mange(ser det ud til), der synes vi for det meste spiller røvsygt fodbold, og det er vi selvfølgelig utilfredse med, når det er vores hold og materialet er til andet. Så det fint du er uenig, men det nytter ikke noget at blive fornærmet hver gang der er kritik af Valverde og holdet herinde :-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg bliver ikke fornærmet over noget som helst. Jeg snakker heller ikke om hvordan vi spiller. Jeg snakker om den paniske stemning, om hvordan folk vil pille ved flere ting omkring truppen efter et par dårlige resultater. Har efterhånden skrevet herinde i 10 år og det er det samme hver eneste gang vi rammer en dårlig stime. Så er det altid meget større problemer (enten træneren, x spiller, præsidenten eller andet) den er gal med i stedet for man bare tager det roligt og ser det for det det er - en dårlig stime. Det er helt fint at man mener vi spiller dårligt men det er ikke ensbetydende med at holdet ikke kan vinde. Der har trods alt været bred enighed om at vi ikke har spillet sådan rigtig godt siden pep men vi har nu stadig vundet.

Jeg ved du følger med så du ved udmærket godt at jeg forholder mig kritisk og faktisk også forsøger at fremlægge årsager til vores dårlige stime (det afskrev du bare med en henvisning til Morten Bruun og pls nummer 2). Jeg bruger den bare ikke til at gentage de samme floskler der er blevet sagt gang på gang over de sidste mange år.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 507 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Jeg tror stadig på, at vi vinder La Liga.
Skrækscenariet?
Real vinder La Liga
Juve vinde CL med CR som matchvinder
Barca vinder en sæson mere med Valverde ved roret

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Det bliver godt nok hurtigt et kedeligt debat forum når man ikke må debattere et ringe spillende hold efter en kamp. Skal vi tabe 3 i træk før vi må det? Eller 5?

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Vi debatterer på livet løs... blot er det ude af proprotioner at mene at der skal ske vildt dramatiske ændringer før vi kan vinde noget.
Vi har heller ikke tabt en kamp i lang tid (udover CDR ude mod Sevilla)
Vi har kun en dårlig stime med 3 uafgjorte kampe mod Valencia, Real og Bilbao. Hold som man godt kan forvente at spille uafgjort mod.
Vi bør spille langt bedre end vi før, det kommer nok ikke til at ske med Valverde. Alligevel vinder vi jo flere kampe end vores modstandere, og har i øvrigt lige øget forspringet i La Liga.
Det må da være en slags trøst at vi i vores dårligste kampe alligevel formår at spille uafgjort mod gode hold.
Det jeg er irriteret over er at vi kan vælge at gå all in i CDR for at få vendt resultatet med en indstilling som vi burde bruge i CHL og Liga i stedet.
Det er tydligvis ikke samme måde spillerne er sat op på af vores træner i ligaen som i CDR.
Og der tænker jeg bare,.. hallo.. hvad sagde Messi om vores mål for sæsonen i sommers?
Hvorfor er vi så naive at tro at vi kan lave en vanvidskamp i CDR som betyder nada, hvorefter vi har Valencia i ligaen og Bilbao på udebane i ligaen... med CHL lige om hjørnet.

Det er prioterne der er galt med... jeg ville da hellere have røget ud i CDR med reserverne og spille en brandkamp mod Valencia og Bilbao... få en uges hvil og så gå all ind på CHL .. for så ville Ligaen så godt som være sikret.
Næ nej... vi er Barca og selvfølgelig skal spillerne spille fuld skrue alle kampe alle turneringer... for hey, det kan alle de andre top hold jo gøre..
Ja, kan de det? Hvor tit vinder City the treble? Hvor tit vinder Real the treble... Bayern? Juve?

Det er der nok en grund til. Men hey Barca SKAL partout kunne klare alle turneringer og være sprudlende i hver kamp.. ellers er det træneren der skal fyres, Suarez (2 topscorer i liga) der er fed og uduelig etc.

Det hænger ikke sammen... ned prioter den rådne CDR som betyder ingenting! Opprioter CHL plus liga.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster