10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg siger for fanden ikke at det er den eneste grund. Det var da ufatteligt som du bliver ved. Jeg siger det er en af grundene og et så hårdt program har konsekvenser. Det er vitterligt det.

Vi tabte desuden ikke i går.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Piquénbauer skrev:Jeg siger for fanden ikke at det er den eneste grund. Det var da ufatteligt som du bliver ved. Jeg siger det er en af grundene og et så hårdt program har konsekvenser. Det er vitterligt det.

Vi tabte desuden ikke i går.
Slap af og styr dit temperament. Du er endda anført som mere nuanceret i mit indlæg. Skal jeg skrive et personligt til hver enkelt af jer? Du anfører det ikke som eneste grund, men du kommer heller ikke med andre. Derimod tropper du lidt bedrevidende op med "Copa" argumentet og "driller" folk der er frustreret efter kampen. Det burde du, med din erfaring på forummet, se dig for god til.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej det vil jeg egentlig ikke. Det er trættende at høre på i længden at det umuligt kan være pga cdr. Ikke et eneste argument udover at vi spiller "elendigt", "Valverde", "suarez" osv. Jeg har desuden skrevet at vi mangler spillere og har karantæne til andre hvilket selvfølgelig ikke gør det nemmere.

Jeg driller ikke nogen som helst. Jeg pointerer at mit argument med cdr faktisk kan være korrekt. Hvis du opfatter det som bedrevidende så må det stå for egen regning. Personligt kan jeg ikke se hvorfor det er mere ukorrekt end: "Vi spiller elendigt i år. Hvis Real eller ATM spillede som de plejede, ville vi ikke engang være med i titelræset. Forsvaret har sejlet, og der har været en del kampe, hvor offensiven kun er blevet reddet af Messis uhørt høje topniveau." Det er de samme klicheer som er blevet genbrugt gang på gang siden 2012.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Det er sindsygt trættende at læse indlæg efter indlæg af folk der bruger Cdr som en undskyldning. Kæft det er for meget, latterlig grund, imo.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Allez...

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Kan se du ikke gider læse mine indlæg, hvis du ikke mener jeg kommer med argumenter. Jeg kom med en del konkrete ting ift. kampen igår, hvor jeg mener Valverde fejler. Jeg har desuden ikke sagt, at ekstra kampe ikke kan have en betydning, men en 6-1 kamp mod Sevilla er jo blevet tillagt helt vanvittigt meget betydning?! Er du uenig i det? Mener du at fokus bør være COPA-træthed ift. alt det der var galt igår?

Men af oprigtig interesse, siden du nu bliver vildt sur, fordi jeg ikke er enig med dig. Hvor vil du mene, jeg tager fejl i følgende:

Vi spiller elendigt i år
Forsvaret har sejlet
Messi har reddet offensiven
Vi ville være ude af titelræset hvis....

Den sidste er jo objektiv meget let at vurdere:

Ville vores antal point være nok til La Liga sejr i de forgående år?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Jeg syntes virkelig at det er utroligt, at folk ikke kan overveje, om det måske ikke lige er de 5-10%, der mangler, når man skal præstere i et tætpakket program.

De sidste 15 år, har vi haft et gennemgående konkurrencedygtigt hold, men har trods alt kun 2 trebler. Man SKAL prioritere. Nærmest ingen andre top teams har vundet en treble.

At andre faktorer også kan komme i spil, som skader, formnedgang, skilsmisser og karantæner, gør jo ikke den anden teori mindre sandsynlig!

"Vi er barca og det skal professionelle spillere kunne klare" er simpelthen en rigid og fastlåst tankegang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Det er sindsygt trættende at læse indlæg efter indlæg af folk der bruger Cdr som en undskyldning. Kæft det er for meget, latterlig grund, imo.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Selvfølgelig synes du det er en latterlig grund. Det beviser jo at du var fuldstændig forkert på den da du råbte på stærkeste opstilling i cdr.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Goaaal skrev:Kan se du ikke gider læse mine indlæg, hvis du ikke mener jeg kommer med argumenter. Jeg kom med en del konkrete ting ift. kampen igår, hvor jeg mener Valverde fejler. Jeg har desuden ikke sagt, at ekstra kampe ikke kan have en betydning, men en 6-1 kamp mod Sevilla er jo blevet tillagt helt vanvittigt meget betydning?! Er du uenig i det? Mener du at fokus bør være COPA-træthed ift. alt det der var galt igår?

Men af oprigtig interesse, siden du nu bliver vildt sur, fordi jeg ikke er enig med dig. Hvor vil du mene, jeg tager fejl i følgende:

Vi spiller elendigt i år
Forsvaret har sejlet
Messi har reddet offensiven
Vi ville være ude af titelræset hvis....

Den sidste er jo objektiv meget let at vurdere:

Ville vores antal point være nok til La Liga sejr i de forgående år?
Inden x'et mod valencia havde vi vundet de seneste 8 kampe i la liga med en målscore på 22-2.

Jeg synes ikke vi spiller elendigt - vi er ikke imponerende men elendigt? Nej. Forsvaret sejlede i starten af sæsonen men er blevet bedre. Messi har som altid spillet en stor del i vores offensiv, men suarez, som du selv gang på gang har rost, har også hjulpet til. Og jeg ved ikke hvad real og atms niveau er. Vi har vundet ligaen 7 ud af 10 sæsoner så det er svært at argumentere for at vi ikke ville kunne følge med deres "normale" niveau.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

"Vi er barca og det skal professionelle spillere kunne klare" er simpelthen en rigid og fastlåst tankegang.
Og den går begge veje. Internt sætter man sig selv under et enormt pres og samtidig gør den tankegang at der eksternt (medier, fans) er et komplet sammenbrud hver gang der bliver smidt point hvilket betyder endnu større pres.

Når man skal vinde alt så vil alt andet også blive betragtet som en fiasko.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Piquénbauer skrev:
Goaaal skrev:Kan se du ikke gider læse mine indlæg, hvis du ikke mener jeg kommer med argumenter. Jeg kom med en del konkrete ting ift. kampen igår, hvor jeg mener Valverde fejler. Jeg har desuden ikke sagt, at ekstra kampe ikke kan have en betydning, men en 6-1 kamp mod Sevilla er jo blevet tillagt helt vanvittigt meget betydning?! Er du uenig i det? Mener du at fokus bør være COPA-træthed ift. alt det der var galt igår?

Men af oprigtig interesse, siden du nu bliver vildt sur, fordi jeg ikke er enig med dig. Hvor vil du mene, jeg tager fejl i følgende:

Vi spiller elendigt i år
Forsvaret har sejlet
Messi har reddet offensiven
Vi ville være ude af titelræset hvis....

Den sidste er jo objektiv meget let at vurdere:

Ville vores antal point være nok til La Liga sejr i de forgående år?
Inden x'et mod valencia havde vi vundet de seneste 8 kampe i la liga med en målscore på 22-2.

Jeg synes ikke vi spiller elendigt - vi er ikke imponerende men elendigt? Nej. Forsvaret sejlede i starten af sæsonen men er blevet bedre. Messi har som altid spillet en stor del i vores offensiv, men suarez, som du selv gang på gang har rost, har også hjulpet til. Og jeg ved ikke hvad real og atms niveau er. Vi har vundet ligaen 7 ud af 10 sæsoner så det er svært at argumentere for at vi ikke ville kunne følge med deres "normale" niveau.

Jeg er stadig stor fortaler for Suarez. Det er jeg også for Valverde. Jeg synes dog, at vi har spillet bekymrende dårligt i perioder. Det er vitterligt Arthur og Dembele, der har været forskellen, i de kampe vi har været gode. Med andre spilleres nuværende niveau og skader til dem, så er jeg altså bekymret for ligatitlen. Suarez har virket træt i flere kampe. Derfor fastholder jeg også, at det var en kæmpe fejl at spille ham igår. Han skulle som minimum være taget ud i halvvejen, og det bekymrer mig, at Valverde ikke gør det. Er han bange for det? Eller mener han at vores bænk er så dårlig? Der er mange kampe, hvor det giver mening at holde ham inde, fordi han pludselig "er der", men igår var det tydeligt, at der skulle have været skiftet (bagklog - i know). Derudover fastholder jeg også mine andre kritikpunkter fra igår, som jeg mener har mere betydning end copa-træthed. Jeg tror at antallet af point, der skal til for at vinde Ligaen i år, bliver meget lav. Jeg anerkender dog dit COPA-argument, bare ikke den vægt (nogen) herinde har givet den. God dag.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Han er bange for at smide point. Det er sådan Valverde tænker. Han er pisse konservativ. Det er derfor det er så farligt også at gå efter cdr da det eneste det betyder er flere kampe til starterne. Han er blevet bedre til at rotere men han er stadig ikke god og han går til samme spillere hver eneste gang der er en tæt kamp.

For mig er skader og de mange kampe grunden til at vi står hvor vi står. Ifølge mange har vi spillet elendigt stort set hele tiden under Valverde men vi har stadig vundet og vundet. Så der må være noget andet "driller". Men altså jeg er stadig meget fortrøstningfuld. Jeg har set real været i rigeligt med stimer og så smider de nogle åndssvage point lige pludseligt. Vi skal "bare" igennem feb med et forspring på 3-4 point og så burde vi kunne håndtere ligaen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Piquénbauer, synes det er lidt vildt at folk ikke må have en anden holdning end dig. Uden du skyder dem ned og siger de trættene at høre på? Fint du har din holdning, men respektere at folk ser anderledes på det end dig.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil råde dig til at læse tråden igennem igen michman. For sådan står det vitterligt ikke til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Goaaal skrev:
Piquénbauer skrev:
Goaaal skrev:Kan se du ikke gider læse mine indlæg, hvis du ikke mener jeg kommer med argumenter. Jeg kom med en del konkrete ting ift. kampen igår, hvor jeg mener Valverde fejler. Jeg har desuden ikke sagt, at ekstra kampe ikke kan have en betydning, men en 6-1 kamp mod Sevilla er jo blevet tillagt helt vanvittigt meget betydning?! Er du uenig i det? Mener du at fokus bør være COPA-træthed ift. alt det der var galt igår?

Men af oprigtig interesse, siden du nu bliver vildt sur, fordi jeg ikke er enig med dig. Hvor vil du mene, jeg tager fejl i følgende:

Vi spiller elendigt i år
Forsvaret har sejlet
Messi har reddet offensiven
Vi ville være ude af titelræset hvis....

Den sidste er jo objektiv meget let at vurdere:

Ville vores antal point være nok til La Liga sejr i de forgående år?
Inden x'et mod valencia havde vi vundet de seneste 8 kampe i la liga med en målscore på 22-2.

Jeg synes ikke vi spiller elendigt - vi er ikke imponerende men elendigt? Nej. Forsvaret sejlede i starten af sæsonen men er blevet bedre. Messi har som altid spillet en stor del i vores offensiv, men suarez, som du selv gang på gang har rost, har også hjulpet til. Og jeg ved ikke hvad real og atms niveau er. Vi har vundet ligaen 7 ud af 10 sæsoner så det er svært at argumentere for at vi ikke ville kunne følge med deres "normale" niveau.

Jeg er stadig stor fortaler for Suarez. Det er jeg også for Valverde. Jeg synes dog, at vi har spillet bekymrende dårligt i perioder. Det er vitterligt Arthur og Dembele, der har været forskellen, i de kampe vi har været gode. Med andre spilleres nuværende niveau og skader til dem, så er jeg altså bekymret for ligatitlen. Suarez har virket træt i flere kampe. Derfor fastholder jeg også, at det var en kæmpe fejl at spille ham igår. Han skulle som minimum være taget ud i halvvejen, og det bekymrer mig, at Valverde ikke gør det. Er han bange for det? Eller mener han at vores bænk er så dårlig? Der er mange kampe, hvor det giver mening at holde ham inde, fordi han pludselig "er der", men igår var det tydeligt, at der skulle have været skiftet (bagklog - i know). Derudover fastholder jeg også mine andre kritikpunkter fra igår, som jeg mener har mere betydning end copa-træthed. Jeg tror at antallet af point, der skal til for at vinde Ligaen i år, bliver meget lav. Jeg anerkender dog dit COPA-argument, bare ikke den vægt (nogen) herinde har givet den. God dag.
Det her er virkeligt ikke for at provokere, men dine kritikpunkter fra i går, var primært på netop kampen i går. Som jeg læser dine indlæg.
Du er utilfreds med pres spillet, suarez, semedos placering, samt valverdes dispositioner bl a ift udskiftninger, Ik?

Som jeg læser det, så kan en del af dine kritikpunkter netop tilskrives fatigue. Dette kan jo så både være pga copaen, men selvfølgelig også manglende rotation.

Han har roteret mere, men stadig ikke helt nok. Havde han det, havde vi været ude før semi.

Syntes bare det er lidt malplaceret, at kritisere holdets indsats, for netop noget der kan tilskrives det som du opponerer imod skulle have en betydning.

Vi ligger trods alt nr 1 og som alle store hold, så er betydningen af ens nøglespillere (Alba, Arthur, Busquets, Demb, Messi, Suarez) ret afgørende.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Anti - Tak for indlægget.

Det er jo en diskussion, der har udviklet sig lidt det her. Jeg har haft 2 pointer med mine indlæg gennem tråden. 1) At nervøsiteten omkring at smide ligaen ikke er uberettiget. 2) At COPA kampene er blevet tillagt for stor betydning.

Jeg har flere gange gjort opmærksom på, at jeg ikke siger COPA ikke kan have en betydning :-) Jeg synes bare ikke, at det er den mest nærliggende forklaring for spillet igår, og så synes jeg at Sevilla kampen har fået overdreven stor betydning. Derimod synes jeg, at der er markante taktiske brølere og en underpræstation af nøglespillere. Udover de ting du opsummerer, så undrer vores løb uden bold mig også. Det sad virkelig ikke i skabet igår - og det har været et problem længe. Det er rigtigt, at jeg ikke er en af dem, der er kritisk omkring hele vores sæson, men jeg har nu i noget tid "påstået", at vi ikke vinder CHL, hvis vores defensiv ikke strammer an (gjorde det ok igår). Jeg har også pointeret det kritiske i, at det nærmest kun er Alba, der kan ramme en medspiller i feltet. Vi spiller for meget gennem midten, og lukker man ned for Messi er der ikke andre der tager over. Her har Dembele og Arthur så overrasket, men nu er de skadet/ikke op toppen.

Men klart - jeg ved da ikke 100%, om de spillede dårligt og uinspirerende pga., de var trætte efter COPA, men bevisbyrden må være den samme på begge sider... I ved ret beset heller ikke, om det dårlige spil skyldes træthed fra COPA ;-) ... Det man helt objektivt kunne se, synes jeg, det var, at Valverde traf nogle forkerte dispositioner.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster