10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Syntes sku lige man skal stikke en finger i jorden her.

Bilbao havde 4-1-2 siden julepausen. De har et udmærket run.

Barca kommer fra 9 kampe på 4 uger. I nøjagtig samme periode har "fantastiske" City spillet 8 kampe, hvoraf 2 var deciderede walkovers med næsten lutter reserver mod Burton. De har mødt et godt hold i perioden: Arsenal. Barca har mødt Sevilla*2 + Real!

Endvidere manglede 3 af de vigtigste, en fra hver kæde: Alba, Arthur og Dembele.

Det var ikke nogen god præstation i går, men syntes det hele bliver gjort væsentlig værre.

Nu har de en uges pause. Dernæst 3 meget vigtige kampe, som burde kalde på noget nær stærkeste opstilling hver gang. Så copaen som burde blive 2 b-hold!
Men det handler en del om stillingen på det tidspunkt. Har vi øget til 8-9 point (som dog ud fra kampprogrammet virker usandsynligt) så bliver liga opgøret knap så vigtigt. Altså liga opgøret mod Real.

Vamos Ajax ;-)

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Tak for et afblanceret indlæg!

Dog synes jeg også at det er lidt alarmerende at netop Messi har et formdyk/skade lige nu... samt Coutinho ikke har steppet op her mod CHL og Arthur desværre også har en skade.

Messi skulle helst være 100 % efter næste uges pause, Umtiti er snart tilbage, Semedo har steppet op og Demb er ligeledes tilbage.

Det vigtigste er er Messi spiller på højeste niveau de næste 3-4 mdr og at han ikke skal spille landsholdskampe.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:Tak for et afblanceret indlæg!

Dog synes jeg også at det er lidt alarmerende at netop Messi har et formdyk/skade lige nu... samt Coutinho ikke har steppet op her mod CHL og Arthur desværre også har en skade.

Messi skulle helst være 100 % efter næste uges pause, Umtiti er snart tilbage, Semedo har steppet op og Demb er ligeledes tilbage.

Det vigtigste er er Messi spiller på højeste niveau de næste 3-4 mdr og at han ikke skal spille landsholdskampe.
Tror virkelig at det er påkrævet, med en Messi på noget nær max niveau ude mod Lyon. Tror det bliver en potentiel rigtig barsk opgave, hvor vi bliver trykket godt ned!. Dembele er forhåbentlig snart på niveau igen. Derudover så jeg gerne Coutinho bænket mod Lyon. Hellere Vidal i stedet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Rb88 skrev:Det bliver godt nok hurtigt et kedeligt debat forum når man ikke må debattere et ringe spillende hold efter en kamp. Skal vi tabe 3 i træk før vi må det? Eller 5?

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Stop nu med det der. Der er ingen der siger man ikke må debattere. Vi var feks nogle der flere gange påpegede at vores hårde program ville have konsekvenser. Det blev så ofte bare fejet til side men det er immervæk en mulig forklaring på lige netop det vi ser nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor skal City overhovedet bringes på banen? De fører ikke engang deres egen liga. Udover det så tabte de vitterligt 2 kampe i deres hårde juleprogram.

Vi har spillet kamp på kamp. Vi har haft skader og karantæner. Vi har smidt point. Sådan går det. Vi er stadig oppe med 6 point, lever i cdr (jubii) og er ikke engang gået i gang med ko-kampene i cl. Der skal simpelthen lidt ro på. Især fordi Messi og demb får en uge mere til at komme i gang nu. Og Alba er tilbage!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Enig. Det er en MULIG forklaring. Men det lyder hurtigt som om at spillede vi ikke CDR så vandt vi alt i ligaen. Der er ingen garantier. Selvfølgelig kan cdr spille ind men jeg tror det spiller mindre ind end det gøres til herinde

Jeg er ikke typen det kritiserer for enkelte udfald. Det skal der være plads til både i forhold til point, holdet og enkelte spillere. Jeg opponerer normalt kun når man ser uheldige trends der ikke bliver gjort noget ved. "det er okay at lave en fejl, men det er dumt at lave den samme fejl mange gange"

Derfor opponerer jeg primært mod coutinhos rolle der ikke fungerer.
At Semedo skal spille vb da jeg syntes han fortjener tid på hb.
At vi alt for ofte mangler fart på holdet, hvilket igår var ALT for tydeligt. Specielt når der ingen overlap eller dybdeløb kommer.

Så med fare for at blive upopulær så mener jeg bare det igen falder tilbage på Valverde og et manglende koncept. Primært i det offensive. Vi ser at vi skaber absolut intet igår når vi stiller op som vi gør, og Messi har en offdag.

Jeg ved ikke hvorfor det skal være upopulær at ønske Setien. Aviserne har sat os i forbindelse med ham før. Ja, vi kan ikke sige om han gør det bedre end Valverde. Igen, der er ingen garantier. Men han har klaret det glimrende for betis og han har et udtryk der appellerer til mange Barca fans som vi os samtidigt ved vi har spillerne til at praktisere.
Rygterne om at ledelsen ønsker Valverde fortsætter uagtet om han vinder noget er dybt problematisk syntes jeg. For det første er jeg ikke typen der gider at vi skal vinde for enhver pris. Når det er sagt er det selvfølgelig stadig sjovere at vinde end tabe hvis spillet er det samme. Men hvis Valverde ikke vinder titler er der bare ikke meget tilbage, for vores udtryk på banen er sjældent specielt flot pånær når Messi og Dembele laver magiske ting på egen hånd


Og som slutnote. En del af os kommer jo ikke med "dommedags stemning" pga 1 kamp, men mod en gentagen problemstilling der går længere tilbage. Ligesom jeg tror de fleste er bekymrede for MÅDEN vi spiller på, og ikke placering i ligaen da den stadig er fremragende. Men det er vores udtryk på banen der bekymrer jo

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Men vi må da indrømme at det var en helt anden indstilling vi kom til retur kampen mod Sevilla i CDR end det vi så mod Valencia og Bilbao i ligaen... ended med en sprudlende Cou

Hvordan kan man forklare at vi kan tage os sådan sammen i en CDR kamp når vi ikke kan i ligaen

Træneren burde sætte prioteten på CHL og Liga i stedet for at gå all in og spille fantastisk i EB CDR kamp som betyder ingenting i forhold til de 2 andre turneringer

Hvorfor kunne vi spille sådan i CDR?
Fordi vi absolut skulle vinde... hvorfor har han ikke prioteret anderledes?

Det er det jeg anfægter.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Vi burde ha vundet kampen, da der var straffe til os i overtiden :mad:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Det er nemt at forholde sig til en returkamp. Du har et udgangspunkt fra første kamp. Du ved det er sidste kamp hvis du taber. Der er kun et muligt resultat der er godkendt. Jeg tror det er nemt at forholde sig til som spiller

At det så er problematisk er noget andet. Det må falde tilbage på Valverde at denne mentalitet ikke kan overføres til en Liga kamp i så fald

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Rb88 skrev:Det er nemt at forholde sig til en returkamp. Du har et udgangspunkt fra første kamp. Du ved det er sidste kamp hvis du taber. Der er kun et muligt resultat der er godkendt. Jeg tror det er nemt at forholde sig til som spiller

At det så er problematisk er noget andet. Det må falde tilbage på Valverde at denne mentalitet ikke kan overføres til en Liga kamp i så fald

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Lige nøjagtig!

Og hvem af os ville ikke have byttet Sevilla kampens indstilling med Liga?

Få styr på prioteterne Valverde!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Vores næste kamp er hjemme mod Valladolid. Hvis ikke vi får roteret halvdelen af holdet her, så kan man sgu ikke blive ved med at undskylde dem med træthed og Copa Del rey, så er det bare ren naivitet og selvforskyldelse. Her skal vi bruge spillere som Murillo, Prince og Malcom, Messi og Suarez skal ikke spille. Og vi bør alligevel vinde komfortabelt. Det er en ''gavekamp'' i den måned vi er inde i.

Mats
Semedo - Murillo - Lenglet - Alba
Vidal - Busquets - Alena/Coutinho
Malcom - Prince - Dembele

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

SpillerSomMESSI skrev:
Rb88 skrev:Det er nemt at forholde sig til en returkamp. Du har et udgangspunkt fra første kamp. Du ved det er sidste kamp hvis du taber. Der er kun et muligt resultat der er godkendt. Jeg tror det er nemt at forholde sig til som spiller

At det så er problematisk er noget andet. Det må falde tilbage på Valverde at denne mentalitet ikke kan overføres til en Liga kamp i så fald

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Lige nøjagtig!

Og hvem af os ville ikke have byttet Sevilla kampens indstilling med Liga?

Få styr på prioteterne Valverde!
Så simpelt er det jo ikke. Omstændighederne er anderledes ved cup og det kan ikke bare overføres. Og igen - bare fordi man så sparer i cdr er det ikke ensbetydende med at vi vinder i ligaen

Det må og skal være muligt at kunne sætte holdet op indstillings mæssigt til begge kampe/turneringer. At man så derefter skal roterer mere for at spille 2 turneringer er en anden ting

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

A$AP skrev:Vores næste kamp er hjemme mod Valladolid. Hvis ikke vi får roteret halvdelen af holdet her, så kan man sgu ikke blive ved med at undskylde dem med træthed og Copa Del rey, så er det bare ren naivitet og selvforskyldelse. Her skal vi bruge spillere som Murillo, Prince og Malcom, Messi og Suarez skal ikke spille. Og vi bør alligevel vinde komfortabelt. Det er en ''gavekamp'' i den måned vi er inde i.

Mats
Semedo - Murillo - Lenglet - Alba
Vidal - Busquets - Alena/Coutinho
Malcom - Prince - Dembele
Det er lidt som om folk ikke rigtigt har opfattet at kritikken omkring cdr hovedsageligt var rettet mod Valverde. For sådan en opstilling får du næppe at se. Slet ikke efter vores seneste kampe hvor nervøsiteten for et pointtab vil være stor. Samtidig vil kampen sikkert blive brugt til at få holdet tilbage i den rigtige retning hvilket kan ske ved at man tæsker et bundhold.

Jeg kan rigtig godt lide Valverde. Synes han gør mange ting rigtigt med unge spillere, mandsskabspleje og taktiske tiltag omend han ofte er konservativ. Men hans tilgang til turneringerne bærer præg af at Barca er det største klub han har trænet. Derfor går han feks efter cdr selvom det burde være for reserverne. Og det har betydning i de andre turneringer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Suarez; "Vi kommunikerede ikke nok med hinanden".

Også Suarez; "De fortjente at vinde".

Flot måde at flygte fra dit eget elendige lortespil. Din egen kommunikation består jo også hovedsageligt af at råbe og skrige af alle andre som ikke hedder Messi. Bums.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10/2 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

15 sejre

2 tabte

6 uafgjorte

!

Det er simpelthen så vildt, at "I" insisterer på at Copa - som vi HAR sparet spillere i - er årsagen til at vi taber igår. Piq måske lidt mere nuanceret - men du ryger med i "I" ;-)

Vi spiller elendigt i år. Hvis Real eller ATM spillede som de plejede, ville vi ikke engang være med i titelræset. Forsvaret har sejlet, og der har været en del kampe, hvor offensiven kun er blevet reddet af Messis uhørt høje topniveau.

Jeg har hele tiden plæderet for, at Copa skulle være en B-spiller turnering, så det er ikke fordi jeg er uenig med jer. Men at placere skylden der, det mener jeg er helt forfejlet.

Valverde fejler stort igår, sammen med vores offensive trio. Det er der fokus bør være.

Edit: Jeg taler stadig ikke om fyring af Valverde. Jeg siger bare, at jeg ikke synes nervøsiteten er så uberettiget, som I giver udtryk for.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster