12/8 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9231
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Rb88 skrev:Nu I bruger mål per kamp som primær sammenligning grundlag så vil det i det mindste klæde at sammenligne mål scoret uden straffespark. For ellers stilles Suarez i dårligere lys. Ronaldo scorer vel 5-8 mål på straffe per sæson som der burde modregnes hvis I endelig vil lave sammenligningen

Just saying

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Det store net fortæller om 26 str scoringer fra 14-15 til 17-18:)

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5490
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

MessiPogba skrev:
Og jeg vil gerne vide, hvem der har kaldt Ronaldo for boldmongol af Real-fans?
Det er en overvejende generel holdning der er kommet til udtryk i specielt de sidste 2-3 sæsoner.

Jeg har altid læst med på Madridista og kan huske rigtig mange gange han er blevet beskrevet enten som boldmongol eller i vendinger der tangerer det..

Blot et lille udpluk fra nogle få brugere fra Madridista.dk for nylig:
Det betyder så, at de tre forreste skal stå for dette, og det kan hverken Bale eller Ronaldo. De er begge boldmongoler

At vi så heller ikke evner førstegangsberøringerne, og du flere gange har skrevet op og ned om boldmongolerne i front, gør det blot endnu sværere at lave førstegangsafleveringer igennem 7-8 mand.

BBC - En boldmongol, en patient og en gammel mand, der ikke er skide farlig

Der var en grund til, at jeg fremhævede spiller. For ja, Ronaldo spiller som en afdanket 'Serie 5' spiller

Jeg ved, at vi kommer til at savne ham når han er væk. Ikke så meget for hans spil på banen, men mere for hans utallige mål

Faktum er altså at man skal være ualmindeligt stor CR7 fan for ikke at kunne se hans niveau er styrtdykket de sidste 2 sæsoner

Han er faldet så meget i niveau, at det faktisk er skrækkeligt. Det handler ikke om, at han ligepludselig bomber derud af igen, men at han simpelthen er blevet så ordinær i sit spil


Men det gider jeg ikke diskutere, da det er en tangent - vi taler her om hvorfor Valverde bruger Suarez.. og det er simpelt.. *ikke* pga. Suarez evner som fodboldspiller i øvrigt, men pga. hans mange mål.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af LeoMessi »

Men er man ikke derhenne hvor Suárez gøre mere skade end gavn? Det synes jeg i hvert fald var tilfældet i Sevilla kampen, og jeg kan godt forstå, at nogle af fansene stiller sig enormt uforstående over for, hvorfor det var en velspillende Dembélé der skulle skiftes ud, fremfor en Suárez der mildest talt var fornærmende ringe.

Havde Sevilla scoret på straffesparket, så havde det altså set rigtig skidt ud for FC Barcelona, og det kan man blandt andet takke Valverde for, med sine - igen - elendige udskiftninger.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5490
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

LeoMessi skrev:Men er man ikke derhenne hvor Suárez gøre mere skade end gavn? Det synes jeg i hvert fald var tilfældet i Sevilla kampen, og jeg kan godt forstå, at nogle af fansene stiller sig enormt uforstående over for, hvorfor det var en velspillende Dembélé der skulle skiftes ud, fremfor en Suárez der mildest talt var fornærmende ringe.

Havde Sevilla scoret på straffesparket, så havde det altså set rigtig skidt ud for FC Barcelona, og det kan man blandt andet takke Valverde for, med sine - igen - elendige udskiftninger.
Jeg er enig, og selv tilhænger af at spille uden Suarez.

Jeg modgik blot den der "Messi bestemmer - derfor spiller Suarez" konspiration.. Der er jo gode grunde til at Valverde vælger at spille Suarez.. han er jo nærmest garant for mål.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Havde Sevilla scoret på straffesparket, så havde det altså set rigtig skidt ud for FC Barcelona, og det kan man blandt andet takke Valverde for, med sine - igen - elendige udskiftninger.
Igen? Hvis der er noget Valverde er god til så er det udskiftninger. Sidste sæson fik vi rigtig mange point på det. Jeg mener at kunne huske at Valverde på et tidspunkt havde haft en afgørende hånd i 10 kampe hvor han direkte vendte kampen med sine indskiftninger.

Jeg ved desuden ikke hvorfor det så skidt ud for Barca? Sevilla havde intet i anden halvleg og Barca havde trods alt fået cou, rak og vidal ind.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af LeoMessi »

Piquénbauer skrev:
Havde Sevilla scoret på straffesparket, så havde det altså set rigtig skidt ud for FC Barcelona, og det kan man blandt andet takke Valverde for, med sine - igen - elendige udskiftninger.
Igen? Hvis der er noget Valverde er god til så er det udskiftninger. Sidste sæson fik vi rigtig mange point på det. Jeg mener at kunne huske at Valverde på et tidspunkt havde haft en afgørende hånd i 10 kampe hvor han direkte vendte kampen med sine indskiftninger.

Jeg ved desuden ikke hvorfor det så skidt ud for Barca? Sevilla havde intet i anden halvleg og Barca havde trods alt fået cou, rak og vidal ind.
Igen skal forstås som en hentydning til Roma kampen, hvor den første offensive udskiftning først kom i det 85' minut(?), selvom intet indtil da havde fungeret.

Jeg synes ikke rigtig, at udskiftningerne gjorde noget godt for offensiven? Man havde stadig på fornemmelsen, at det skulle komme fra Messi, men det kom så i stedet fra Dembélé. Herefter skifter man ham så ud og deraf har man altså en spiller mindre som har en positiv indvirkning på det offensive, og man hænger stadig fast i Suárez.

Hvorfor Vidal bliver nævnt er jeg også lidt uforstående overfor, jeg ser ham overhovedet ikke som en forstærkning og selvom han kun er 31 år gammel, så minder han mig om - jeg beklager - en afdanket pensionist.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Sevilla havde overhovedet ikke været farlige. Med spillere som Messi, cou osv så havde Barca stadig rigeligt med firepower til af vinde kampen. Markant mere end Sevilla i hvert fald.

Omkring vidal så venter jeg lige og ser tiden an. Jeg ved ikke hvad planerne er og blandt Bayern fans bliver han ikke beskrevet som du gør. Og jeg vægter ærlig talt deres mening en del højere end en madridista.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Antimadridista skrev:
Rb88 skrev:Nu I bruger mål per kamp som primær sammenligning grundlag så vil det i det mindste klæde at sammenligne mål scoret uden straffespark. For ellers stilles Suarez i dårligere lys. Ronaldo scorer vel 5-8 mål på straffe per sæson som der burde modregnes hvis I endelig vil lave sammenligningen

Just saying

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Det store net fortæller om 26 str scoringer fra 14-15 til 17-18:)
Det er også 6.5 mål per sæson. Og Suarez tager ikke straffe for os. Så de skal lige modregnes hvis man laver sammenligningen på mål

Men tak for du fandt statistikker [emoji6]

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 57 gæster