14/4 FC Barcelona - Valencia

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Daluigi »

Kubala skrev:Hahaha. De der udtalelser. Jeg ved ikke, hvor meget, jeg vil lægge i dem, men helt fair, at folk har det sådan. Faktummet er dog, at CL er den største og mest prestigefyldte turnering i klubs henseende.
Det er dælme ikke “faktum” :lol: ... Porto var ikke det bedste hold i 2004. Ej heller Pøl i 2005. Af de 4 hold der er tilbage, er det kun Bayern, som kan opnå titlen som Europas bedste ved at vinde CL.

De andre hold ligger ikke engang nr. 2 i deres hjemlige liga. Det siger vel det hele om dit “faktum”.
Forumlegende

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kawhi »

Daluigi skrev:
Kubala skrev:Hahaha. De der udtalelser. Jeg ved ikke, hvor meget, jeg vil lægge i dem, men helt fair, at folk har det sådan. Faktummet er dog, at CL er den største og mest prestigefyldte turnering i klubs henseende.
Det er dælme ikke “faktum” :lol: ... Porto var ikke det bedste hold i 2004. Ej heller Pøl i 2005. Af de 4 hold der er tilbage, er det kun Bayern, som kan opnå titlen som Europas bedste ved at vinde CL.

De andre hold ligger ikke engang nr. 2 i deres hjemlige liga. Det siger vel det hele om dit “faktum”.
Det er jo igen en smagssag. Fordi at Bayern ligger 1'er i en liga uden reel modstand betyder det vel ikke at de er mere egnede til at være Europas bedste end de 3 andre hold?
Det hele handler vel om, at klubberne vægter turneringerne forskelligt.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Antimadridista »

Ift klubbernes forskellige vægtning af de samme turneringer. Det virker til at Real, generelt de senere år, er mere indstillet på at have fuld fokus på CL efter nytår, på bekostning af copa del rey.
Man skulle næsten tro at der hos Barca, fra toppen af, bliver pointeret at copaen skal vægtes næsten på lige fod med ligaen og CL.
Jeg forstår det ikke og er også rimelig træt af det efterhånden. I feb 16, skrev jeg et indlæg på Bold.dk, hvor jeg frygtede for hvordan de hårde copa kampe som der (også) var det år, ville have en effekt på CL...

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kawhi »

Antimadridista skrev:Ift klubbernes forskellige vægtning af de samme turneringer. Det virker til at Real, generelt de senere år, er mere indstillet på at have fuld fokus på CL efter nytår, på bekostning af copa del rey.
Man skulle næsten tro at der hos Barca, fra toppen af, bliver pointeret at copaen skal vægtes næsten på lige fod med ligaen og CL.
Jeg forstår det ikke og er også rimelig træt af det efterhånden. I feb 16, skrev jeg et indlæg på Bold.dk, hvor jeg frygtede for hvordan de hårde copa kampe som der (også) var det år, ville have en effekt på CL...
Sådan ser jeg også på det og det er problematisk, hvis det bliver en generel tendens. Vi må gøre op med os selv, hvilke turneringer der skal vægtes højest, så der kan roteres tilsvarende.

Ser vi på Zidane, så formår han at spare de bedste spillere til slutningen af sæsonen ved at rotere voldsomt.
Messi har fx. spillet 800 minutter mere end Ronaldo på nuværende tidspunkt i sæsonen.
Set i bagklogskabens lys, så er jeg også uforstående over for hvorfor Messi absolut skal spille hele kampen på hjemmebane mod Leganes. Nu lavede han godt nok samtlige af vores mål, men vi bør vel kunne køre en sikker sejr hjem uden at han skal i spil i de her kampe?

Jeg er godt klar over, at ingen havde set at vi ville smide en 4-1 føring mod Roma et par dage senere, men mon ikke at Messi kunne have bidraget med en assist eller et mål i Rom, hvis han havde haft friske stænger?

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af emo »

CR sad ude i 4-5 kampe i starten af sæsonen, så der røg jo mange minutter på Messis konto der.
Allez...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Antimadridista »

Kan forstå at vi drikker lidt den samme kaffebønne:).

Fatter heller ikke det med Messi. Generelt tænker jeg at Messi og Ronaldo selv, næsten, bestemmer hvor meget de vil spille, derfor forstår jeg bare ikke at Messi ikke aktivt går lidt ind og pointerer hvad der er de primære pointeringer. Altså det MÅ jo være CL, både for ham og for holdet, det virker bare sådan lidt: alle kampe er vigtige agtigt!!??

Ved ikke hvor meget Messi tænker over petsonlig hæder, men det ville være mærkeligt om ikke han tænker bare lidt over de der ballon/Best priser og at Ronaldo er godt på vej (hvor syret det end måtte være) til at overgå ham her.

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kawhi »

emo skrev:CR sad ude i 4-5 kampe i starten af sæsonen, så der røg jo mange minutter på Messis konto der.
Omvendt har CR så også spillet 117 minutter mere CL + været til klub VM.

Min pointe er bare, at prioriteringen af Messis spilletid ikke virker så gennemtænkt. Det kan selvfølgelig også være at jeg tager fejl og at Messi selv føler sig 100 % klar fysisk og psykisk. Håber bare ikke at han bliver "slidt op" frem mod VM.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Antimadridista »

Ift CL er jeg nok stadig mest ærgelig over at 2016 endte som den gjorde med CL ift i år. Der var alle muligheder for en CL back to back. Så Barca som det stærkeste hold det år. I stedet snøvler Real den ind ad bagdøren og hvordan er det gået siden..

I år, havde jeg det efter 4-1, at wauw så kom vi sku alligevel pludselig i en semi igen. Langt over mine forventninger, det kom vi så mærkværdigvis ikke alligevel. Men er bare ikke lige så skuffet i år, mere bare forundret over at det nu også kunne ske mod Roma!!

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kawhi »

Antimadridista skrev:Kan forstå at vi drikker lidt den samme kaffebønne:).

Fatter heller ikke det med Messi. Generelt tænker jeg at Messi og Ronaldo selv, næsten, bestemmer hvor meget de vil spille, derfor forstår jeg bare ikke at Messi ikke aktivt går lidt ind og pointerer hvad der er de primære pointeringer. Altså det MÅ jo være CL, både for ham og for holdet, det virker bare sådan lidt: alle kampe er vigtige agtigt!!??

Ved ikke hvor meget Messi tænker over petsonlig hæder, men det ville være mærkeligt om ikke han tænker bare lidt over de der ballon/Best priser og at Ronaldo er godt på vej (hvor syret det end måtte være) til at overgå ham her.
Drikker du også Gevalia? ;-)

Det er svært at afgøre. Jeg hælder mest til at Messi selv vurderer om han bør spille eller sidde over.
Hans motivation til at spille La Liga-kampene kan måske skyldes, at han gerne vil sikre en sæson uden nederlag i ligaen? Eller følge med/distancere Salah i Golden Boot regnskabet? Eller vise verden at de skal glemme Ronaldos saksespark hurtigst muligt?
Det er mine bedste gæt...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Antimadridista »

Jeg tjekkede Messi og Ronaldos min for ikke så længe siden. Ronaldos VM og lidt ekstra CL opvejes af Messis Copa. Messi har spillet ca 700 min mere i alt.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Antimadridista »

Nej vi ved det ikke. Kan blot undre os? Håber også at han er mere frisk til VM end i 14. Og så håber jeg at Portugal får 0 point og scorer 0 mål:)

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kawhi »

Antimadridista skrev:Nej vi ved det ikke. Kan blot undre os? Håber også at han er mere frisk til VM end i 14. Og så håber jeg at Portugal får 0 point og scorer 0 mål:)
Hvor uretfærdigt det end er, så har medierne sørget for at alt pres ved VM-slutrunder ligger på Messis skuldre, mens Ronaldo nærmest ikke kan skuffe.

Det skyldes nok at Messi "skal leve op til" Maradonas VM-meritter, mens Ronaldo ikke har en portugisisk legende at måle sig med.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Antimadridista »

Syntes medierne generelt elsker disse ekstroverte "look at me now" agtige typer aka Cristiano!

Tror Messi lider under et abnormt pres pt ift VM. Man kan håbe han slapper af og nyder de sidste par Barca år når VM er forbi( hvordan det end er gået), med Griezeman, Arthur (som vi får før tid), Thiago, der bare VIL hjem, Alena der får et fantastisk gennembrud, samt Dembele der viste sig, vi havde en 100% retur ret på:)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:Syntes medierne generelt elsker disse ekstroverte "look at me now" agtige typer aka Cristiano!
Jeps, han er lige som Kardashians. Han skaber sig så han kommer i fokus og alle slags medier tjener enorm penge på det mens Messi er en kedelig type. Messi er ikke interessant mens Ronaldo elsker opmærksomhed og det skaffer ham helt vildt mange stemmer.
Det er mega træls for os og Messi men vi kan intet gøre ved det. Der er simpelthen alt for mange intet vidende fjolser som stemmer på Ronaldo.

Men det største problem for Gustav er at han har et stort kompleks. Han er som en kvinde der kan ikke leve uden makeup, en som bruger rigtig meget tid om dagen på at ser godt ud og han skal hele tiden tænke på at når der er kamera så skal han spille smart. Sikke en lorte og falsk liv.
Noget som Messi kan kun grine af da han er helt modsat af Ronaldo. Derfor er Messi den evige vinder, både på og udenfor banen.
MDCCCXCIX

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 14/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af JonasV »

Svær udebanekamp i aften. Tør vi bede om en ny kamptråd?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster