10/4 Roma - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Jeg sætter mig til at trøste spise og se venner..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:
MessiPogba skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Man skal lade være med at købe narrativ om den lade attitude. Træneren gjorde ikke sit arbejde ordentligt. Det ideløse spil har stået på længe. I dag betalte man så prisen, modsat de andre gange.
Vi kan alle blive enige om at valverde tog nogle helt elendige beslutning i dag. Men så gode spillere burde sgu kunne løfte sig over dem. Det er desuden de samme spillere der er blevet sendt ud på røv og albuer for tredje sæson i træk.
Hvis du har en Ferrari ude i garagen, og du har en 18-årig til at køre den, så skal du nok forvente, at han ikke forstår at køre den optimalt, eller at hna ødelægger vognen. Sådan er det også med Valverde og hans stilling i Barca. Vi er en Ferrari, han har været vant til at køre en Fiat Punto.

Det er altid trænerens ansvar, at et hold er topmotiveret til en kamp, og de er klar til at yde det maksimale de kan.
Har vi en Ferrari? Hvordan er det gået i de sidste 2 sæsoner?

Jeg er med på at det er trænernes ansvar at sætte holdet og komme med en taktik der virker. Men spillerne burde kunne motivere sig selv.

Jeg gider ikke sidde og forsvare valverde for det fortjener han ærlig talt ikke. Jeg synes dog også at man må se på spillerne. Det vi så i dag var pinligt. Også fra dem.
Vi har Messi, og vi har Suarez, som har bombet mål ind i flere sæsoner, og vi har Iniesta, vi har Busquets, vi har Alba, vi har MAtS, vi har Dembele. Det er alle sammen vanvittige talentfulde spillere med indædt vindermentalitet (Dembele ikke inkluderet endnu i det perspektiv). Så ja, vores trup er sgu en Ferrari. Bare Messi alene er en Ferrari. Eller vent, han er en Bugatti Veyron støbt i all diamanter. En af slagsen.

Helt seriøst, har du bare pørvet at spillet fodbold på lidt højt plan? En træners evne som motivator kan simpelthen ikke undervurderes nok. Selvfølgelig er alle vores spillere talentfulde, men det er træneren, der skal have dem i den rette mentale tilstand, og igangsætte den rigtige taktik til dagen. Valverde har jo bare fejlet grumt, men det kunne være sket tidligere på sæsonen, men modstanderne har bare ikke været skarp nok til at straffe vores store mangler på trænernposten.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Hold kæft jeg er bitter. Både over at vi er ude af turneringen men også måden det skete på. Utilgiveligt. Derudover så se lige de hold der er tilbage nu... Det er vel kun Bayern der rammer sit topniveau der kan stoppe RMD nu? 3 CHL i træk vil sætte Barca alvorligt i skyggen igen. Fucking pis.

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Den eneste der kunne have reddet os mod Roma var Own Goal, men han gider ikke Valverdes spillestil mere :? .

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Man skal lade være med at købe narrativ om den lade attitude. Træneren gjorde ikke sit arbejde ordentligt. Det ideløse spil har stået på længe. I dag betalte man så prisen, modsat de andre gange.
Vi kan alle blive enige om at valverde tog nogle helt elendige beslutning i dag. Men så gode spillere burde sgu kunne løfte sig over dem. Det er desuden de samme spillere der er blevet sendt ud på røv og albuer for tredje sæson i træk.
Jeg køber ikke det narrativ. Det er træneren, den falder på.
Jamen ok. Jeg køber ikke narrativet om at træneren styrer alt. At spillerne ikke kan tænke selv og er slaver for systemet. Det er topspillere vi snakker om. Spillere der har vundet alt og har spillet på mange forskellige måder igennem deres karriere. Det burde kunne slå en aflevering på 2 meter eller modtage en bold uden at miste den.

Vi kan ALLE blive enige om at valverde bærer den største del af skylden. Men når man har spillere rendende rundt der tjener så mange penge så må man også kunne forvente at de kan løfte sig lidt over systemet.
Så spillerne skal droppe trænerens instrukser og taktik? Kører egen taktik og egne instrukser? Hvad skal man så bruge en træner til? Manden skabte ikke rammerne, noget der er essentielt for spillerne.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af LeoMessi »

Selv hvis FC Barcelona havde kvalificeret sig til semifinalen, så havde det jo alligevel været endestationen, for det var virkeligt en skidt præstation i begge opgør.

Det er sjældent jeg alene KUN giver træneren skylden, men hvordan kunne man ikke allerede i det første opgør se, hvor tragisk en konstellation bestående af Sergio Roberto og Semedo egentligt er? Hvad var ideen ligepræcis? Det var totalt idé-fattigt, og der kom absolut intet!

Sidst men ikke mindst, så vælger han først at skifte ud i det 81' minut!? Selvom absolut INTET har fungeret lige siden det sekund bolden trillede? Hvem skifter han så ind, Andres Gomes!, og først i det 85' minut vælger han at sætte Dembélé og Paco Alcácer ind - og sjovt nok, så begyndte der endeligt at ske noget, men der var det alt for sent.

Det er simpelthen tragisk at se på, når man ved at potentialet er LANGT større.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Starnils »

Er i fuldstændig chok.

Det her må være en af de pinligste dage som Barcafan. La Liga virker så ligegyldig nu.
Socio. no. 54.257

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Man skal lade være med at købe narrativ om den lade attitude. Træneren gjorde ikke sit arbejde ordentligt. Det ideløse spil har stået på længe. I dag betalte man så prisen, modsat de andre gange.
Vi kan alle blive enige om at valverde tog nogle helt elendige beslutning i dag. Men så gode spillere burde sgu kunne løfte sig over dem. Det er desuden de samme spillere der er blevet sendt ud på røv og albuer for tredje sæson i træk.
Jeg køber ikke det narrativ. Det er træneren, den falder på.
Jamen ok. Jeg køber ikke narrativet om at træneren styrer alt. At spillerne ikke kan tænke selv og er slaver for systemet. Det er topspillere vi snakker om. Spillere der har vundet alt og har spillet på mange forskellige måder igennem deres karriere. Det burde kunne slå en aflevering på 2 meter eller modtage en bold uden at miste den.

Vi kan ALLE blive enige om at valverde bærer den største del af skylden. Men når man har spillere rendende rundt der tjener så mange penge så må man også kunne forvente at de kan løfte sig lidt over systemet.
Så spillerne skal droppe trænerens instrukser og taktik? Kører egen taktik og egne instrukser? Hvad skal man så bruge en træner til? Manden skabte ikke rammerne, noget der er essentielt for spillerne.

Hold nu op med at forsimple debatten. Selvfølgelig har spillernes egen mentalitet også noget at skulle have sagt. Træneren skal inspirere spillerne. Motivationen skal komme indefra. Spillernes attitude var ringe idag. Valverdes elendighed gør dog sit for at dække over det.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Messi1987 havde ret. I al den tid, har han bare haft ret. Hvor er oraklet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vi har Messi, og vi har Suarez, som har bombet mål ind i flere sæsoner, og vi har Iniesta, vi har Busquets, vi har Alba, vi har MAtS, vi har Dembele. Det er alle sammen vanvittige talentfulde spillere med indædt vindermentalitet (Dembele ikke inkluderet endnu i det perspektiv). Så ja, vores trup er sgu en Ferrari. Bare Messi alene er en Ferrari. Eller vent, han er en Bugatti Veyron støbt i all diamanter. En af slagsen.

Helt seriøst, har du bare pørvet at spillet fodbold på lidt højt plan? En træners evne som motivator kan simpelthen ikke undervurderes nok. Selvfølgelig er alle vores spillere talentfulde, men det er træneren, der skal have dem i den rette mentale tilstand, og igangsætte den rigtige taktik til dagen. Valverde har jo bare fejlet grumt, men det kunne være sket tidligere på sæsonen, men modstanderne har bare ikke været skarp nok til at straffe vores store mangler på trænernposten.
Jeg har min tvivl om det vitterligt er en Ferrari. Ja vi har nogle fremragende spillere. Men de fleste er gamle og har vundet alt. Og det flere gange. For mig virker det som en blokade. De har bare ikke de sidste procent i sig længere.

Og jeg er bare ikke enig i det sidste du skriver. Lucho var en fremragende motivator og det gik ikke. Nu har vi fået en mand ind der er rolig og forsøger at vinde på en anden måde men med samme udfald i cl.

Jeg ved ærlig talt ikke hvad der er galt. Jeg er helt enig i at valverde fejlede i dag (og grumt). Det var tydeligt at han ikke havde rutine på dette plan hvorfor han ikke gjorde som vi ellers har set i ligaen flere gange hvor han retter til. Men spillerne var også helt vildt ringe. De kunne vitterligt ikke tage en bold til sig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Så spillerne skal droppe trænerens instrukser og taktik? Kører egen taktik og egne instrukser? Hvad skal man så bruge en træner til? Manden skabte ikke rammerne, noget der er essentielt for spillerne.
Nej det er overhovedet ikke det jeg mener. Det jeg mener er at de skal kunne modtage en aflevering, slå en aflevering, presse en modspiller. Det kom intet fra dem i dag. SÅ nej rammerne var der ikke. Men det var spillerne godt nok heller ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Uha, en grim en idag. Det umulige, der ikke kunne ske, skete.
Og det var på bagkant af et første opgør, som også var ret misvisende.

Valverde snakken og fyring?
Hm, det er så nemt at skyde den afsted nu, efter et så skuffende exit, men jeg er yderst ambivalent.

1: der var/er noget befriende over en mere resultatorienteriet tilgang. Jo egentlig ret europæisk - som har givet os fremragende resultater i svære udekampe i La Liga, samt i CHL indtil. Mange af kampene selvfølgelig ikke altid retvisende, men udført med en meget præcis kynisme.
Jeg tænkte faktisk, at den tilgang kunne bringe os langt tættere på CHL.

2: det giver mega bagslag når punkt 1 misser, og folk nævner rotation - det medgiver jeg, men må så også lige nævne hvilke alternativer vi har! Valverde har forsøgt i min verden, men mange har ikke grebet mulighederne, trods utallige chancer.
Efter så tungt et nederlag, er det nemt og kærkomment at drøfte La Masia filosofien, samt hele tilgangen til fodbolden.
Men vi glemmer blot, at da Pep røg ud, og “det var ligegyldig boldflytteri”, når niveauet ikke blev ramt.
Og sådan er vi fans så utaknemmeligt ensidige.
Men vi er langt fra tidligere filosofi og tilgang - og jeg savner seneste højdepunkt i spillet, da Pep var ved os.
Der var kontrol, ledere og en langt bedre rollefordeling. Men vi har jo sindssyge stats i år, så den virkelig svær.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Det mest sigende må næsten være, at jeg hverken har slået nogle af mine møbler, kastet med nogle af mine værdigenstande, eller råbt nogle grimme ord af fjernsynet. Ikke fordi jeg var lamslået eller målløs, men snarere bare fordi man havde set den komme. Både nederlaget i dag, efter 1-0 målet, men også bare det uundgåelige kollaps, der har ligget i luften i adskillige måneder, hvor spillet har været helt igennem forfærdeligt. Jeg er ikke sur, men jeg er heller ikke engang skuffet, for jeg havde faktisk forventet et relativt tidligt exit med Valverde ved roret.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Kubala skrev:
Guardiola skrev:
Blaugrana92 skrev:
Guardiola skrev:Den almindelige og gængse brug af ordet er ondskabsfuld, og den anden brug er en ældre. Som det fremgår af retskrivningsordbogen, dansk sprognævn, gyldendahls store danske, mv.
Jeg er også ufatteligt konservativ og gammeldags. Uanset hvordan du nu har lyst til at vende eller dreje det, så betyder gemen altså også almindelig, og jeg vil da vove skindet i en påstand der lyder, at det var nemt nok at gennemskue, at det var hvad jeg mente i mit indlæg.
Ja, du har sgu nok ret. Kendte ikke den betydning, men så bliver man da klogere. Ligesom jeg lærte ordet bæverding i går.

Sidder efter en aften som i aften, og bliver lidt misundelig på Klopp.
Du mener beverding, og ikke bæverding. Bæverding er ikke et ord.
Amen nu stopper i :lol: sådan udtales det i hvert fald. Måske er det der holdet har været op til kampen, de var i hvert fald ikke rigtig tilstede. Ville klæde at se noget ild i øjnene fra Valverde og anførerne nu. Sig det er for elendigt at ryge ud efter 4-1 hjemme, for det er for pokker - ikke det diplomatiske fis. Sig at holdet skal turde spille bold og angribe føringen. Sig gerne, at spillerne skal gøre sig fortjente til den fyrstelige gage, de får smidt i nakjen. Hvor vi dog mangler en Puyol i forsvaret. Gejst og ubetinget offervilje og kloge beslutninger

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Så spillerne skal droppe trænerens instrukser og taktik? Kører egen taktik og egne instrukser? Hvad skal man så bruge en træner til? Manden skabte ikke rammerne, noget der er essentielt for spillerne.
Nej det er overhovedet ikke det jeg mener. Det jeg mener er at de skal kunne modtage en aflevering, slå en aflevering, presse en modspiller. Det kom intet fra dem i dag. SÅ nej rammerne var der ikke. Men det var spillerne godt nok heller ikke.
Det er svært, når rammerne ikke er der. Fejlene opstår på det. Systemet fejlede og deraf fejler spillerne også.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster