10/4 Roma - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis der er en ting jeg gerne vil have se så er det at vores duo helt fremme bliver splittet. Vi har bare ikke råd til at have to så ugidelige spillere på holdet.

Cou, Dembele, griez og så messi til at fodre dem. Det tror jeg vil være bedst for vores hold. Jeg elsker suarez men det går ikke længere. Ikke på højeste niveau.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Når jeg skriver ikke investeret, så er det med henblik på det offensive. Det bliver for et dimensionelt spil, hvis det alene er de to forreste, der skal skabe spillet.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Og det hele bliver bare endnu værre, når man så heller ikke benytter sig af kanter.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Så er vi helt enige!

Jeg kunne personligt sagtens se pointen i at lade Messi og til dels suarez om at skabe det offensive tidligere i sæsonen hvor vi vitterligt ikke havde andet at komme med fra truppen. Men efter dembele og cou er kommet til har det ikke været godt nok. Valverde er endt i en situation hvor han prøver at spille dem ind i et system (442) der virkede tidligere men som ikke gør det med de 2 da de er for offensive og derved ødelægger den organisation der var hele pointen med systemet. Samtidig er Messi og suarez så trætte at de ikke længere kan skabe det offensive i 442 og vi er fuldstændig tandløse.

Jeg har kæmpe respekt for det valverde har præsteret. Med den sommer vi havde og så komme til og muligvis spille sig frem til en double er fremragende trænerarbejde. Det trækker selvfølgelig rigtig meget ned med cl men i det store billede er jeg stadig positiv overfor sæsonen. Men det er nu valverde skal bygge på og vise at han også kan tænke offensivt. Undskyldningerne der kunne bruges i denne sæson er væk fra næste og hvis man står med en trup med Messi, suarez, demb, cou og griez så skal man spille offensivt og flydende. Hvis han ikke kan det så er det selvfølgelig slut med ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det skal forresten lige med at hvis rygterne omkring uenigheder med spillerne (her tænker jeg især på episoden med pique) er rigtige så er valverde fucked. Det får han ikke vendt og så skal han videre. Det håber jeg dog ikke da jeg virkelig ikke gider en til sæson med en ny træner og alle de tilvænninger sådan noget kræver.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Billede

FÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅK

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Piquénbauer skrev:Det skal forresten lige med at hvis rygterne omkring uenigheder med spillerne (her tænker jeg især på episoden med pique) er rigtige så er valverde fucked. Det får han ikke vendt og så skal han videre. Det håber jeg dog ikke da jeg virkelig ikke gider en til sæson med en ny træner og alle de tilvænninger sådan noget kræver.
Hvilke rygter, por favor?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Omkring Messi, så tror jeg, at han render rundt med en skade, eller er på 70-80%, men grundet afhængighed, bruger man ham stadig, i stedet for at give ham et hvil.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Tello skrev:
Piquénbauer skrev:Det skal forresten lige med at hvis rygterne omkring uenigheder med spillerne (her tænker jeg især på episoden med pique) er rigtige så er valverde fucked. Det får han ikke vendt og så skal han videre. Det håber jeg dog ikke da jeg virkelig ikke gider en til sæson med en ny træner og alle de tilvænninger sådan noget kræver.
Hvilke rygter, por favor?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Pique skulle eftersignende have været ude ved valverde efter 2-0 målet og bedt om ændringer hvor valverde bad ham om at passe sig selv. Det er rygter men hvis det er rigtigt så har valverde et kæmpe problem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kawhi »

Skydefinten skrev:10 sidste kvart- og semi udekampe i Europa. 6 nederlag. 2 sejr og 2 afgjort.

0-0 Milan
1-0 Chelsea
2-2 PSG
4-0 Bayern
1-0 Atlético
1-3 PSG
3-2 Bayern
2-0 Atlético
3-0 Juventus
3-0 Roma
Jeg synes at det er ret skræmmende, at Messi blot har scoret et enkelt mål i de 10 kampe. Selvfølgelig bidrager han med en masse andre ting end mål, men der tegner sig alligevel et billede af at præstationen i går ikke var en tilfældighed...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

https://www.sport-english.com/en/news/b ... me-6749701

Enig i samtlige punkter her. Især nummer 5 er spot on. Jeg gider ikke se os gå efter cdr næste sæson. Det kan man gøre når man roterer og har en god bænk men ikke med den nuværende trup.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Gabri rammer i øvrigt hovedet på sømmet: "This wasn't luck, this was the product of what I've been seeing and wondering about for some games now." Det var nemt at se, at kollapset ville komme, meget lig de sidste to sæsoner med Lucho. Ebbe Skovdals miniskørt-kommentar om statistik gælder også for den mest simple statistiske indikator, nemlig resultaterne og pointhøsten. Ti 2-0 sejre kan nemt skjule enorme bagvedliggende problemer med struktur og organisation. Spillet fortæller som regel langt mere om sandheden end resultaterne gør, og derfor var kollapset nemt at se på lang afstand. Det har simpelthen bare ligget i kortene, når man ser på vores spil de sidste 4-5 måneders tid.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Messi har altså været en lille skuffelse i de sidste par års Chl når det gælder. I hvert fald hvis man skal blive ved med at sælge ham som verdens bedste på “at han selv skaber sine mål”.

Tror Barca får et problem uanset træner efter sommer hvis man ikke henter en Iniesta erstatning. Cou er for mig at se blot en lap vi skulle have udover en Iniesta afløser på en historisk ringe Barca midtbane. Der skal en “Eriksen” ind på holdet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Heldigvis er kollapset ikke større end at vi stadig kan ende med en double. Men sådan er det i cl. En dårlig kamp og så er det slut. Og for pokker hvor var det en dårlig kamp!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 10/4 Roma - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Den første kamp var jo også dårlig. Man var bare ekstremt heldige med kendelserne og så målene også.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster