31/3 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 31/3 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

JonasV skrev:
Guardiola skrev:Jeg er med Piquenbauer og FCBSOCI på den her. For mig at se, er der et element af halvtomt/halvfyldt i alt det her. Og nu er katten ude af sækken, men jeg mener helt bestemt det er det "negative kor" (ikke personligt angreb, kom gerne med en bedre betegnelse), der mere end andre bruger argumenter om, hvad "rigtigt" barca spil er eller ikke er. "3 point videre", er i øvrigt for mig en nøgtern konstatering, og kan absolut ikke se, hvad der er galt i det.
Jamen, jeg er som udgangspunkt heller ikke mod Piquenbauer. Slet ikke. Synes, han bidrager med rigtig mange gode ting til dette forum - og jeg synes netop ofte han formår at nuancere sin oplevelse af selve spillet. Men jeg er imod tendenserne til polarisering. Når folk skriver ting i stil med "Nå, hvor er pessimisterne så henne nu?", så synes jeg simpelthen det er at underkende at flere af de folk der ikke ser så lyst på Barça anno 2018 faktisk argumenterer en masse for, hvorfor de har det sådan. Jeg synes godt man kan få en fornemmelse af at man enten tilhører det ene hold eller det andet hold, herinde, og det giver mig simpelthen så lidt lyst til at bruge dette forum. Selvfølgelig er der ingen der har patent på hvad den "rigtige" version Barça er for en størrelse. Jeg synes dog, det er rigtig fint at høre folk fortælle hvad det rigtige Barça er for dem. For mig er det hele et spørgsmål om nuancer, fremfor for/imod.

Og jeg må altså lige endnu en gang pointere at jeg netop synes, det er ok at konstatere "3 point, videre". Det er jo netop det, jeg skriver - altså at det er ok, selv om det slet ikke er sådan fodbold fungerer for mig, rent personligt. Det er sådan, det fungerer for andre.
Jamen det er jo svært at være uenig i Jonas. Det er mange gode pointer her. Synes godt man kan trække det ud af debatten og "tilstanden" i vores kamptråde, at det generelt og for alle er fornuftigt at tænke over sine egne bevæggrunde for at følge Barca og at se de enkelte kampe, samt hvad det konkret er, man ønsker at opnå ved at skrive et indlæg. For faktum er, at Messi, Paulinho, Rakitic, m.v. ikke ændrer spil, eller Valverde taktik, på baggrund af vores forumindlæg. Indlæggene er, i sin natur, rettet mod andre brugere. Og det er også mere end svært at rykke ved andre folks personlige holdninger, ikke mindst et følelsesladet som dette. I den kontekst lyder det måske en kendelse hårdt, men for mig starter man med et handicap, hvis man ønsker at skrive et negativt indlæg. At andre glædes over en kamp/et resultat, som man selv ser negativt på, bør give stof til omtanke, inden man ruller hele arsenalet af negative gloser ud. Den med de 3 point lader vi bare ligge, vi ser fundamentalt forskelligt på, om det er udtryk for en objektiv konstatering, eller et udtryk for hvordan fodbold fungerer.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 31/3 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

emo skrev:
JonasV skrev:
emo skrev:"
@JonasV
Ha! Mener faktisk at jeg for nogle måneder siden gav mig på det punkt, ser det gerne prøvet af. Har fulgt det i Italien nu, det er komisk til tider, men med de fejlmarginer dommeren har i Spanien, bifalder jeg det gerne. Det kan kun komme for sent. Introducer det, og så tune det til efterfølgende.
Åh, det var godt! Ved heller ikke hvorfor jeg lige kan huske en diskussion, der ligger så mange år tilbage.
Jeg er i øvrigt helt enig i at det bestemt trænger til at blive optimeret og finde sin form - men den eneste måde er netop nok bare at kaste sig ud i det.
Det var jo tider dengang. Dengang man som fan stadig mente at man kunne kæmpe imod moderne fodbold, og beholde den romantiske tilgang til sporten.

Men jeg har sq givet op på det. Det udvikler sig kun i en retning, og det er kun imod endnu mere moderne fodbold.

Jeg vil altid være af den opfattelse at det er en trist tendens, men man kan ikke ændre det, det er bare om at acceptere realiteterne. Og når det så er gjort så kan man håbe at de tiltag der kommer kan optimeres til noget ret så brugbart.
Det er også som om, det er begyndt at koste mere og mere med fejlkendelser. Og ellers er det bare fordi vi, Barça, har været mere ramt af det i de senere sæsoner, det kan jeg ikke helt udelukke.
Jeg kan nu også godt være lidt af en fodboldromantiker, i øvrigt. Eksempelvis mener jeg jo det burde udløse en anseelig bøde at spille i neonfarvede støvler ;-)

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 31/3 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Guardiola skrev:
JonasV skrev:
Guardiola skrev:Jeg er med Piquenbauer og FCBSOCI på den her. For mig at se, er der et element af halvtomt/halvfyldt i alt det her. Og nu er katten ude af sækken, men jeg mener helt bestemt det er det "negative kor" (ikke personligt angreb, kom gerne med en bedre betegnelse), der mere end andre bruger argumenter om, hvad "rigtigt" barca spil er eller ikke er. "3 point videre", er i øvrigt for mig en nøgtern konstatering, og kan absolut ikke se, hvad der er galt i det.
Jamen, jeg er som udgangspunkt heller ikke mod Piquenbauer. Slet ikke. Synes, han bidrager med rigtig mange gode ting til dette forum - og jeg synes netop ofte han formår at nuancere sin oplevelse af selve spillet. Men jeg er imod tendenserne til polarisering. Når folk skriver ting i stil med "Nå, hvor er pessimisterne så henne nu?", så synes jeg simpelthen det er at underkende at flere af de folk der ikke ser så lyst på Barça anno 2018 faktisk argumenterer en masse for, hvorfor de har det sådan. Jeg synes godt man kan få en fornemmelse af at man enten tilhører det ene hold eller det andet hold, herinde, og det giver mig simpelthen så lidt lyst til at bruge dette forum. Selvfølgelig er der ingen der har patent på hvad den "rigtige" version Barça er for en størrelse. Jeg synes dog, det er rigtig fint at høre folk fortælle hvad det rigtige Barça er for dem. For mig er det hele et spørgsmål om nuancer, fremfor for/imod.

Og jeg må altså lige endnu en gang pointere at jeg netop synes, det er ok at konstatere "3 point, videre". Det er jo netop det, jeg skriver - altså at det er ok, selv om det slet ikke er sådan fodbold fungerer for mig, rent personligt. Det er sådan, det fungerer for andre.
Jamen det er jo svært at være uenig i Jonas. Det er mange gode pointer her. Synes godt man kan trække det ud af debatten og "tilstanden" i vores kamptråde, at det generelt og for alle er fornuftigt at tænke over sine egne bevæggrunde for at følge Barca og at se de enkelte kampe, samt hvad det konkret er, man ønsker at opnå ved at skrive et indlæg. For faktum er, at Messi, Paulinho, Rakitic, m.v. ikke ændrer spil, eller Valverde taktik, på baggrund af vores forumindlæg. Indlæggene er, i sin natur, rettet mod andre brugere. Og det er også mere end svært at rykke ved andre folks personlige holdninger, ikke mindst et følelsesladet som dette. I den kontekst lyder det måske en kendelse hårdt, men for mig starter man med et handicap, hvis man ønsker at skrive et negativt indlæg. At andre glædes over en kamp/et resultat, som man selv ser negativt på, bør give stof til omtanke, inden man ruller hele arsenalet af negative gloser ud. Den med de 3 point lader vi bare ligge, vi ser fundamentalt forskelligt på, om det er udtryk for en objektiv konstatering, eller et udtryk for hvordan fodbold fungerer.
Jeg forstår godt hvad du skriver og er også enig langt henad vejen. Jeg er også enig i at man skal passe på at forum ikke bare bliver et sted hvor man afreagerer. Det skal have en eller anden relevans i forhold til en sund diskussion og indbyde til noget konstruktivt. Samtidig skal man også lade være pr. automatik at slå, hvad de mindre positive røster skriver, hen som bare værende negativitet for negativitetens skyld. Det synes jeg er arrogant og provokerende. Og just to be clear, så anser jeg ikke mig selv som værende på hverken den ene eller den anden "fløj".
Jeg er altså lidt lost i forhold til hvad du mener vedr. de 3 point. Hvis man ikke mener andet med det end "vi har vundet kampen - man får tre point for at vinde en kamp. Når man har spillet én kamp, skal man spille en anden ved senere lejlighed", så er det måske ikke den helt store grund til at skrive det ;-)

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 31/3 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Raylights


I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/3 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis vi skal komme lidt tilbage til kampen i går så var det tydeligste for mig hvorfor valverde spiller som han gør. Vi har bare ikke holdet på nuværende tidspunkt til at spille 433. Midtbanen kan ikke tage kontrol (det hjalp heller ikke at Busi ikke var der) og når den ikke kan det så bliver vi løbet over. Det var som et flashback til sidste sæson.

442 og så kan folk råbe og skrige om hvor kedeligt det er. Det virker og vi kan dominere kampe. Det kan være vi på sigt kan komme tilbage til en 433 når vi får nye spillere til (Arthur kunne måske hjælpe) men hver gang vi har spillet 433 i denne sæson så har vi haft organisatoriske problemer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 31/3 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Der burde være rummelighed. Man kan også reflektere og lade være med at reagere på de indlæg, man finder negativt og omvendt selvfølgelig også. Der burde ikke afkræves en specifik væremåde.

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 31/3 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Fin tråd, synes jeg. Den kan nok bedst opsummeres med om glasset er halvt fyldt eller halvt tomt.

På den ene side kan man mene, at Barca spillede som en sæk kartofler, burde have tabt med en fire-fem stykker, og var svineheldige. Forsvaret sejlede, angrebet fungerede ikke.

På den anden side kan man anføre, at trods stor modgang undervejs, savnet af Bussi, fraværet af Messi i ca. 1 time osv., så formåede Barca på sensationel vis at score to mål på under et minut og er dermed fortsat ubesejrede. Imponerende.

Om man deler den ene eller anden opfattelse er helt individuelt, og begge synspunkter er i min optik helt valide. Jeg synes ikke man nødvendigvis er “unødigt kritisk”, hvis man deler det første synspunkt og “jubelidiot”, hvis man mere hælder til det andet synspunkt. Det eneste jeg ved med sikkerhed er, at det ville være et kedeligt Forum, hvis alle havde de samme holdninger og synspunkter.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 31/3 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror vi alle er enig om at vi var dårlige. Det var som sådan heller ikke min pointe at snakke om hvorvidt man mener det ene eller andet men mere at jeg personligt mener at man burde kunne fralægge sig sine holdninger og bare være glad når man ser noget vildt. Spillet kan vi snakke nok så meget om men det er sjældent at man ser noget så vildt som det i går.

Men nok om det. Alle er selvfølgelig velkomne til at se på det som de vil. Jeg synes bare vi efterhånden er meget opdelte herinde og det kunne være fedt hvis man engang imellem kunne finde lidt at være enige om. Men nok peace, love and harmony fra mig. Som sagt var det ikke for at hænge folk ud men kan godt se at det kunne se sådan ud.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 31/3 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Jeg er altså lidt lost i forhold til hvad du mener vedr. de 3 point. Hvis man ikke mener andet med det end "vi har vundet kampen - man får tre point for at vinde en kamp. Når man har spillet én kamp, skal man spille en anden ved senere lejlighed", så er det måske ikke den helt store grund til at skrive det ;-)
Når jeg har skrevet det, har det været udtryk for, at spillet ikke været for godt, men at vi har fået 3 vigtige point ud af det, og at vi skal videre til næste kamp, hvor spillet forhåbentligt er bedre. Jeg har omvendt svært ved at forstå, hvordan det hænger sammen med, hvordan fodbold fungerer. Det må du da gerne forklare mig :) jeg har på fornemmelsen, at det mere handler om ordene "videre" end "3 point", men det er muligt jeg tager fejl.

Og bare lige for at være helt tydelig, så mener jeg bestemt der er plads til forskellige holdninger. Det lever et forum af. Men der er også et tidspunkt, hvor man bliver træt af at høre ulven kommer om og om igen, og at der omvendt lukkes i som en østers ved hver positiv lejlighed. Om spillet er pænt eller ej, vil altid være en subjektiv vurdering (imo så har det ikke været for pænt i store dele). Resultaterne kan man forholde sig objektivt til, og de fortjener i den grad anerkendelse og ros efter min mening.

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 31/3 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Piquénbauer skrev:Jeg tror vi alle er enig om at vi var dårlige. Det var som sådan heller ikke min pointe at snakke om hvorvidt man mener det ene eller andet men mere at jeg personligt mener at man burde kunne fralægge sig sine holdninger og bare være glad når man ser noget vildt. Spillet kan vi snakke nok så meget om men det er sjældent at man ser noget så vildt som det i går.

Men nok om det. Alle er selvfølgelig velkomne til at se på det som de vil. Jeg synes bare vi efterhånden er meget opdelte herinde og det kunne være fedt hvis man engang imellem kunne finde lidt at være enige om. Men nok peace, love and harmony fra mig. Som sagt var det ikke for at hænge folk ud men kan godt se at det kunne se sådan ud.
@Piquenbauer
Jeg ved ikke om dit indlæg var henvendt til mig, i så fald vil jeg sige, at jeg på ingen måde føler mig hængt ud. Lad mig også slå fast, at jeg er og var i ekstase efter den sindsyge afslutning i går. Tænk at Barca fortsat har muligheden for at spille en hel sæson i La Liga uden at tabe. Det er i min optik stoooort; og særligt når Barca overkommer knaster på vejen som i går. Det er dog ikke lige så vildt, som da jeg så Barca - PSG 6-1 på Camp Nou, det bliver svært nogensinde at overgå...

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 31/3 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Billede

Stille og roligt.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 31/3 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Denne xG kan jeg ikke rigtig forstå, vi havde jo også 2 på stolpen,., og her er stats fra kampen:

39%
Boldbesiddelse
61%

21
Skud
20

6
Skud på mål
9

10
Skud uden for mål
6

5
Blokerede skud
5

17
Skud inden for målrammen
13

4
Skud udenfor feltet
7

0
Ramt træværk
2

7
Målmands redninger
3

5
Hjørnespark
9

407
Pasninger
622

338
Præcise afleveringer
541

83%
Præcise afleveringer
87%

2
Modangreb
0

4
Offsider
3

11
Fejl
7

2
Gule kort
0

48
Vundne dueller
51
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster