18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
Og at påstå en kamp er lukket ved 2-0 er slet og ret manglende fodboldviden. Argumenterne har du allerede hørt, men som altid er du ikke lydhør overfor dem.
Jeg spørger dig igen: Hvis kampen ikke var lukket hvorfor gik valverde ikke over i sin kompakte og kontrollerende 442? Hvorfor fortsatte han med at spille 433 hvis der var risiko for at ath var ved at komme ind i kampen igen? Kan det tænkes at man efterhånden stoler på et forsvar der er det bedste i europa?

Det har du stadig ikke svaret på. Så kan du beskylde mig for manglende fodboldviden osv men hverken træneren eller spillerne virkede synderligt bekymrede. Som det blev pointeret fra begge sider så tog man foden af speederen og cruisede den hjem. Man scorede ikke 5 mål da det var hårdere at gøre det end det man gjorde.

Omkring resten du skriver så handler det egentlig bare om at snakke fodbold. Jeg synes det er ret kedeligt bare at brokke sig. Jeg ved godt at flere får nydelse ud af det men jeg finder det ensformigt. Så jeg prøver at gå lidt dybere end "føj og kedeligt". Og hvis man ikke er interesseret i at snakke om andre ting så kan man jo bare lade være. Jeg kan i hvert fald ikke forstå hvorfor man bliver provokeret af at jeg pointerer at der intet nyt er i at Barca tager en slapper i anden halvleg når man er foran eller at kampen var lukket.

Jeg ville i hvert fald have foretrukket at du havde holdt dig fra at kommentere da du ikke rigtigt har været interesseret i andet end at kalde mine pointer for vrøvl, mine argumenter for tynde og absurde, påstå at jeg mangler fodboldviden og kalde mig for Rasmus modsat (hvilket forresten er personligt da du mener jeg får nydelse ud af at være uenig).
Spørg Valverde.. men en kamp er ALDRIG lukket ved 2-0 i pausen... uanset modstander.


Havde det været 2-0 i 92' minut med 3 tillægsminutter, ville den være lukket...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Piquénbauer »

Ok det siger vi bare. Underligt at man ikke virkede synderligt interesseret i at ændre på kampens udvikling og tydeligvis slappede af i stedet men sådan er det vel engang imellem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:Ok det siger vi bare. Underligt at man ikke virkede synderligt interesseret i at ændre på kampens udvikling og tydeligvis slappede af i stedet men sådan er det vel engang imellem.
Det er nemlig underligt - for det er en tosset indstilling at have.

At man anfægter trænerens dispositioner er jo ikke ensformigt brok. Helt fair hvis du er træt af folk, som kun skriver enstavelsesord omkring kampene, men det kan du næppe påstå, at jeg har gjort i denne tråd. Igen forstår jeg ikke sin trang til at sætte dig på en piedestal og påstå du går “dybere” ind i tingene end kritikerne. Man kan sagtens have overblik over vores spil og årsagerne dertil, men stadig være uenig og frustreret. Ganske enkelt.

Det koster ikke flere kræfter at sprudle som i første halvleg end at halse efter og gispe efter vejret som eksempelvis Pique og Alba gjorde. Men selv hvis du vil påstå det sparrer kræfter, så er der altså landsholdspause om en uge.... hvad i alverden sparrer man kræfter for. Der er ingen valide undskyldninger for den anden halvleg.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Piquénbauer »

Det er nemlig underligt - for det er en tosset indstilling at have.
Det er noget vi har set i alt den tid jeg har fulgt holdet. Det er fuldstændig normalt at man skruer ned i anden halvleg. Forskellen er nu at man kan gøre det uden bold og her virker det til at en stor del af barcafans automatisk tror man er ved at falde fra hinanden når man ikke har bolden. Det her hold er dog anderledes. Vi står bedre på banen og vi lader os ikke panikke som tidligere.
At man anfægter trænerens dispositioner er jo ikke ensformigt brok. Helt fair hvis du er træt af folk, som kun skriver enstavelsesord omkring kampene, men det kan du næppe påstå, at jeg har gjort i denne tråd. Igen forstår jeg ikke sin trang til at sætte dig på en piedestal og påstå du går “dybere” ind i tingene end kritikerne.
Jeg snakker generelt og ikke kun om denne tråd.

Desuden var det eneste jeg gjorde at påpege at det var normalt for Barca at skrue ned i anden halvleg og at jeg mente at kampen var lukket. Ganske enkelt. Så jeg prøver faktisk at forholde mig til kritikken: "Hvorfor stoppede vi med at spille?" Fordi man havde et resultat, man sparede kræfter og det er normalt. Det synes jeg er et bedre svar end valverde er en kujon/mou og hvad der ellers bliver skrevet.
Det koster ikke flere kræfter at sprudle som i første halvleg end at halse efter og gispe efter vejret som eksempelvis Pique og Alba gjorde. Men selv hvis du vil påstå det sparrer kræfter, så er der altså landsholdspause om en uge.... hvad i alverden sparrer man kræfter for. Der er ingen valide undskyldninger for den anden halvleg.
Underligt at man så gjorde det frivilligt. Endnu mere underligt at paco selv udtalte at man slappede af (http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/alcac ... lvleg.html).

Vi har desuden 16 spillere afsted på landsholdspause. Mange af dem er startere. Det er ikke ferie. Så jeg kan godt forstå at Pique, Umtiti, Alba, Rak, Pau, Cou, dembele, Messi osv tog det roligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af zqa »

Der er ingen der har noget imod at gassen siver lidt ud. Der er dog mange der imod måden det sker på. At forsvare med bold er lettest og kræver færre kræfter.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Piquénbauer »

Og så er vi tilbage ved starten.

Jeg ved godt at der er en ide om at det er tilfældet men kan du fortælle mig hvorfor paco sagde man slappede af så? Kan du fortælle mig hvorfor valverde ikke ændrede taktikken hvis det var hårdt for spillerne?

Jeg kan vitterligt ikke se logikken i det og derfor har jeg spurgt flere gange. Vi har et system som lige netop forsvarer med bold og vi har brugt det flittigt (det er det der bliver kaldt kedeligt) men vi brugte det ikke i søndags.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Piquénbauer »

Det er sgu også mig der roder rundt i det hele. Jeg prøver lige at gå det igennem.
Der er ingen der har noget imod at gassen siver lidt ud.
Jeg ved ikke om alle er helt enige i dette men fair. Det var egentlig bare det jeg ville frem til.
Der er dog mange der imod måden det sker på.
Også fair hvis man ikke mener det er måden Barca gør det på. Ideologi, med bolden osv.
At forsvare med bold er lettest og kræver færre kræfter.
Men hvis man er irriteret over måden det blev gjort på pga ovenstående så er jeg uenig. Hvis det virkelig var tilfældet så ville paco ikke udtale sig som han gjorde og valverde ville have ændret det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Lopezzz »

Skal vi ikke varme op til weekendens kamp med en ny kamptråd :smile:
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster