18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af zqa »

Ja, det er rigtig sjovt.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:
Er du flink at svare på mit spørgsmål; Hvorfor i alverden vælge, at ikke fortsætte som i første halvleg og endegyldigt lukke kampen?
Den var lukket og det var tydeligvis ikke nødvendigt at gå mere efter det.

Men nu hvor vi er i gang kan du så ikke besvare mit spørgsmål: Hvis vi vitterligt var så pressede og det var så hårdt hvorfor gik vi så ikke over i vores kompakte 442? Vi har gjort det i stort set alle kampe hvor vi var pressede men i dag lod vi være selvom spillerne var der til det. Hvorfor?
En 2-0 føring er aldrig nogensinde lukket. Jøsses et absurd argument. Og siden hvornår er en klub som Barca af den mentalitet at 2-0 føringer skal forsvares hjem, når modstanderne ikke ejer et forsvar!?

Dit spørgsmål er ingenlunde relevant og tjener udelukkende at dreje fokus over på en diskussion vi ikke har her. Vi diskuterer hvorfor man dog vælger at spille passivt så snart man fører med 2 mål, fremfor at lukke kampene og være tro mod klubbens DNA.
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Daluigi »

zqa skrev:
Piquénbauer skrev: Ath havde intet at sige. De var ringe og fik kun lov til at komme ind i kampen da vi lod dem have bolden.
................
Piquenbauer... Du lukker selv debatten :lol: Kan se på forrige side, at absurditeten i dit vrøvl allerede er blevet udstillet. Det der Rasmus modsathalløj du altid har kørende, håber jeg du en dag vil pakke væk. Det er umådeligt trættende at læse herinde uge efter uge.

Og ja jeg beklager ordvalget “vrøvl”. Men ingen andre ord passer på det. Og du sætter selv tonen med dit “LOL”.... Indrøm nu for engangs skyld, når du har været lige hurtigt nok ude med nogle påstande. Hvis du ikke mener at Bilbao havde store optræk til chancer igår, så er du blind. Og hvis du ikke kan se, at der især i 2. Halvleg var kæmpe forskel på farligheden hos gæsterne kontra første halvleg, så bør du se kampen igen.

“Den var lukket”.... der stod 2-0. Hvor arrogant har man lov at være....
Forumlegende

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Goaaal »

Men den var jo lukket? Man vandt 2-0. Planen lykkedes. Kan du/I nævne 1 kamp under Valverde hvor det er gået galt med en +2 måls føring man har ville “chille” hjem?


Edit. Mine pointer er i forhold til den lidt unuancwrede kritik, hvor alt skal hagles ned herinde uden nogen form for anerkendelse af hvor vild en sæson Barca har gang i. Kan godt forstå man ikke synes 2. halvvej var fed, men kan ikke forstå man bliver så sur, når man nu rent faktisk lykkedes med at holde 2-0 hjem.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af zqa »

Så skulle du læse indlæggene igen. Det er meget tydeligt hvorfor der er så stor utilfredshed.
#jesuisSheep

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Xavi6Smede »

Goaaal skrev:Det er så negativt herinde. Helt vildt. Man spiller dem ud af banen i første halvvej. Så bliver de dælme kritiseret for at være for direkte.

I 2. Halvvej vælger man så at tage højde for at man stadig spiller CHL i en sæson hvor bredden på holdet er rekord dårlig. Derfor kører man den stensikkert hjem mens man sparer kræfter. Så skal præstationen idag fuldstændig negligeres og træner og hold bliver savet over. Vildt.

2-0 sejr. Ingen tvivl om outcome. Hvis man ikke mener alt var under kontrol idag, bør man se mere italiensk fodbold. Der er andre måder at forsvare en sejr hjem på end ved at trille bolden rundt i egne rækker. Det var også en “klasse præstation” i 2 halvvej. Røv kedelig ja. Men man kører den stensikkert hjem. 11 point til nummer 2!
Ja helt vildt. Der var EN negativ kommentar til første halvleg, og så vælger du søreme at fremhæve den :D Alle andre var dybt tilfredse.

Valverde har desuden selv udtalt, at 2.halvleg var dårlig, spillerne troede forkert at kampen var ovre, og at vi skal blive bedre til at holde niveauet kampen igennem. Altid noget han selv kan se det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Piquénbauer »

Ok først Daluigi. Skru ned for de der personlige stikpiller. Jeg gider ærlig talt ikke høre på at jeg er Rasmus modsat og hvad du ellers får kastet efter mig. Det bidrager ikke rigtigt til andet end at trække debatten ned i niveau. Jeg tror desuden ikke at zqa bliver synderligt provokeret af et lol idet han ofte selv har brugt det svar.
En 2-0 føring er aldrig nogensinde lukket. Jøsses et absurd argument. Og siden hvornår er en klub som Barca af den mentalitet at 2-0 føringer skal forsvares hjem, når modstanderne ikke ejer et forsvar!?
Der er to ting her. Selve kampen og så mentaliten. Jeg mener sagtens man kan mene at kampen var lukket. Vi lukker stort set ikke mål ind i denne sæson og ath var virkelig dårligt spillende.

At det så er kedeligt er en anden snak og her er jeg enig. Og har været det fra starten.
Dit spørgsmål er ingenlunde relevant og tjener udelukkende at dreje fokus over på en diskussion vi ikke har her. Vi diskuterer hvorfor man dog vælger at spille passivt så snart man fører med 2 mål, fremfor at lukke kampene og være tro mod klubbens DNA.
Mit spørgsmål er skam relevant da det som jeg fra starten har været interesseret i er den påstand at vi var åh noget så pressede og vi løb os selv helt ihjel. Jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke gik over i den kontrollerende og kompakte 442 hvis det virkelig var tilfældet?

Vi var ikke pressede. Kampen var lukket. Vi cruisede den hjem som vi har gjort en mio gange før men nu kan vi gøre det uden bold. Kedeligt ja men for mig intet nyt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Piquénbauer »

https://understat.com/match/8167

Her kan man se xg for kampen. Ja ath havde flere skud i anden halvleg men det var knap nok chancer. De havde en større chance i det 91. minut ved Aduriz men det var det.
"Kampen afhang i et vist omfang af, hvordan vi ville komme ud af deres pres. Vi spillede med god intensitet og var afgørende i første halvleg, hvor vi scorede to mål der afgjorde kampen. I anden halvleg lettede vi ubevidst foden fra speederen" indledte han med at sige.

"Vi spillede på et højt niveau i første halvleg. En ting er at dominere, en anden er at skabe så mange målchancer. Det var to meget forskellige halvlege. Måske på grund af vores første halvleg, kom der ikke mange chancer i anden, hverken til dem eller os" fortsatte han.
Det er ret tydeligt på valverdes bemærkninger at man cruisede. Han pointerer desuden korrekt at de ikke rigtigt kom frem til noget.

Hele sæsonen har vi hørt på at valverde er så pragmatisk. Men i går blev han lige pludselig idelogisk og fortsatte med 433 selvom vi blev presset og var ved at løbe os ihjel? Nej. Han havde ændret taktik hvis det var tilfældet.

Det var ikke kønt og jeg kan sagtens forstå man bliver irriteret men der er intet nyt i det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af JonasV »

En første halvleg, man kunne nyde i fulde drag. Men om jeg begriber hvorfor vi ikke fortsætter noget tilsvarende i anden halvleg. Fodbold handler om point, ja. Og man skal spare kræfter, ja. Men det handler også om spilleglæde, gnist, inspiration, leg, æstetik og andet.
Når jeg bliver enormt ærgerlig over at vi spiller sådan en anden halvleg, er det ikke fordi, der ikke er plads til at gøre sådan en gang imellem (selv om jeg på ingen måde følte mig sikker med den 2-0 føring - én tilfældig episode i vores felt og så ville Athletic pludselig være med i kampen igen), det handler også om hvor meget det har præget den overordnede fornemmelse, denne sæson.
Det er vanvittigt flot at vi har skrabet så mange point sammen og endnu er ubesejrede i ligaen, men for mig har der simpelthen været for mange "3 point, videre"-kampe. Det kan godt være, det er forkælet, når nu vi ligger til at vinde ligaen, er i CdR-finalen og stadig er med i CL. Men for mig handler fodbold i høj grad om passion og inspiration - to komponenter der har været for fraværende til min smag.
Jeg er slet ikke fast besluttet på at jeg ønsker mig en anden træner end Valverde, men jeg ønsker mig mere fodboldfest.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Piquénbauer »

Nu skal jeg selvfølgelig ikke gøre mig til psykolog og fortælle hvorfor man har det på en bestemt måde men kan det ikke også skyldes andre ting end spillet? Jeg tænker en trup med nye ansigter kombineret med en fantastisk stamme af spillere der desværre en efter en nærmer sig enden. Kan det være at man bare er lidt træt af den situation holdet er i? At de ikke kan det samme som tidligere?

Jeg synes virkelig at der har været meget irritation over spillet i denne sæson og dele af det kan jeg godt forstå. Det var da hamrende irriterende at vi i den grad slappede af i går fremfor at fortsætte. Men jeg mener ikke det er noget nyt. Det er imo noget vi har gjort sæson efter sæson (omend på en anden måde). Især når det spidser til i slutningen af sæsonen.

Udover det så virker det som om man stadig "kræver" det samme som for 5-10 år siden. I sommers var der en enorm afmagt blandt fansene hvor flere nærmest troede det var slut for Barca. Men som sæsonen er skredet frem og vi vinder og vinder så er det alligevel ikke nok. Væk er tankerne omkring en dårlig trup, en forfærdelig opstart og nu vil man underholdes. Og det kan kun gå for langsomt.

Personligt begyndte jeg at se anderledes på holdet efter luchos første sæson. Jeg råbte og skreg på at han skulle fyres efter den dårlige start men da det vendte gik det også op for mig at det var nye tider og Barca var ved at ændre sig (især da Xavi smuttede). Jeg har personligt skruet ned for forventningerne omkring spillet. Så længe vi går spiller offensiv possession fodbold med os i føresædet så har jeg det fint. Det behøver ikke være nær så sprudlende og jeg kan egentlig godt lide at der er blevet arbejdet lidt med defensiven.

Derfor synes jeg stadig at vi til tider spiller noget fremragende fodbold men truppen er bare ikke nær så spændende spillermæssigt og samtidig er stammen ved at være gammel hvorfor de ikke kan levere som tidligere (i hvert fald over en hel sæson). Jeg ser holdet som en ultra professionel sammensætning af rutinerede spillere der gør det der skal til. Og det har jeg det ok med. De behøver ikke imponere mig mere (omend jeg bliver glad når de gør det). Det har de gjort. Jeg ved hvad de kan.

Det her er forresten ikke en direkte møntet på dig jonasv. Det er bare nogle tanker der udsprang af det du skrev.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:
Spoiler
Vis
Nu skal jeg selvfølgelig ikke gøre mig til psykolog og fortælle hvorfor man har det på en bestemt måde men kan det ikke også skyldes andre ting end spillet? Jeg tænker en trup med nye ansigter kombineret med en fantastisk stamme af spillere der desværre en efter en nærmer sig enden. Kan det være at man bare er lidt træt af den situation holdet er i? At de ikke kan det samme som tidligere?

Jeg synes virkelig at der har været meget irritation over spillet i denne sæson og dele af det kan jeg godt forstå. Det var da hamrende irriterende at vi i den grad slappede af i går fremfor at fortsætte. Men jeg mener ikke det er noget nyt. Det er imo noget vi har gjort sæson efter sæson (omend på en anden måde). Især når det spidser til i slutningen af sæsonen.

Udover det så virker det som om man stadig "kræver" det samme som for 5-10 år siden. I sommers var der en enorm afmagt blandt fansene hvor flere nærmest troede det var slut for Barca. Men som sæsonen er skredet frem og vi vinder og vinder så er det alligevel ikke nok. Væk er tankerne omkring en dårlig trup, en forfærdelig opstart og nu vil man underholdes. Og det kan kun gå for langsomt.

Personligt begyndte jeg at se anderledes på holdet efter luchos første sæson. Jeg råbte og skreg på at han skulle fyres efter den dårlige start men da det vendte gik det også op for mig at det var nye tider og Barca var ved at ændre sig (især da Xavi smuttede). Jeg har personligt skruet ned for forventningerne omkring spillet. Så længe vi går spiller offensiv possession fodbold med os i føresædet så har jeg det fint. Det behøver ikke være nær så sprudlende og jeg kan egentlig godt lide at der er blevet arbejdet lidt med defensiven.

Derfor synes jeg stadig at vi til tider spiller noget fremragende fodbold men truppen er bare ikke nær så spændende spillermæssigt og samtidig er stammen ved at være gammel hvorfor de ikke kan levere som tidligere (i hvert fald over en hel sæson). Jeg ser holdet som en ultra professionel sammensætning af rutinerede spillere der gør det der skal til. Og det har jeg det ok med. De behøver ikke imponere mig mere (omend jeg bliver glad når de gør det). Det har de gjort. Jeg ved hvad de kan.

Det her er forresten ikke en direkte møntet på dig jonasv. Det er bare nogle tanker der udsprang af det du skrev.
Der er helt klart noget om at det er et urimeligt krav at efterfølge den generation, der blomstrede i fuldt flor under Pep - og, i min optik, spillede det mest besnærende fodbold nogensinde. Når det så er sagt, så synes jeg bare at vi besidder potentialet til at spille langt mere fantasifuldt og sprudlende, end vi ser. Bevares, det er også Valverdes første sæson, men jeg synes netop vi ser få glimt af noget, man kunne udfolde i langt højere grad. Måske kommer der automatisk noget overskud ved at folk som Dembele og Coutinho finder mere fast grund under fødderne, det er svært at sige.
Man kan måske også argumentere for at vores bundniveau er blevet hævet. Vi bliver aldrig løbet helt og aldeles over ende, men der mangler til gengæld noget når det kommer til topniveauet. Jeg savner henrykkelse. Den er der i få, små glimt hist og her - hvilket gør at jeg synes, det er ok at kræve flere af disse momenter. Jeg forventer ikke at vi skal spille ligeså magisk som vi til tider gjorde under Pep, men man kan altid sigte efter stjernerne og så havne et sted nord for Ramblaen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg venter med de store konklusioner omkring holdet da det lige netop er valverdes første sæson og vi faktisk er begyndt at spille med offensivt med dembele og cou. imo har starten under valverde handlet om at få det bedste ud af truppen og det mener jeg han har gjort ved blandt andet at hæve bundniveauet som du påpeger.

Resten af sæsonen skal gå med at spille dembele og cou ind og så vinde alt hvad man kan. Men vi har snakket om det her flere gange så det er ikke rigtigt nødvendigt at køre det igennem igen.

Jeg tænkte bare at man nogle gange lod irritation over andre ting smitte af på bedømmelsen af holdet. Det var bare en teori og noget jeg selv har rodet med til tider da vores nuværende hold bare ikke er nær så "smukt" som tidligere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:https://understat.com/match/8167

Her kan man se xg for kampen. Ja ath havde flere skud i anden halvleg men det var knap nok chancer. De havde en større chance i det 91. minut ved Aduriz men det var det.
"Kampen afhang i et vist omfang af, hvordan vi ville komme ud af deres pres. Vi spillede med god intensitet og var afgørende i første halvleg, hvor vi scorede to mål der afgjorde kampen. I anden halvleg lettede vi ubevidst foden fra speederen" indledte han med at sige.

"Vi spillede på et højt niveau i første halvleg. En ting er at dominere, en anden er at skabe så mange målchancer. Det var to meget forskellige halvlege. Måske på grund af vores første halvleg, kom der ikke mange chancer i anden, hverken til dem eller os" fortsatte han.
Det er ret tydeligt på valverdes bemærkninger at man cruisede. Han pointerer desuden korrekt at de ikke rigtigt kom frem til noget.

Hele sæsonen har vi hørt på at valverde er så pragmatisk. Men i går blev han lige pludselig idelogisk og fortsatte med 433 selvom vi blev presset og var ved at løbe os ihjel? Nej. Han havde ændret taktik hvis det var tilfældet.

Det var ikke kønt og jeg kan sagtens forstå man bliver irriteret men der er intet nyt i det.
Der er intet nyt i det under Valverde, nej. Det er lige netop folks største anke - at det er unødvendigt kedeligt at spille sådan. Ganske enkelt. Min kommentar omkring Rasmus modsat, er netop fordi at du utrolig ofte nyder at dreje diskussionerne over på noget hvor du kan være uenig. Du indrømmer jo selv at du forstår folks irritation over de unødvendige kedelige spil. Der var absolut INGEN grund til ikke at score 5 mål i kampen. Det plejer Barcahold at gøre og det forventer fansene med rette. At du så forsøger at diskutere om det er nyt, om kampen var lukket osv, det er malplaceret i forhold til folks anke.

Og at påstå en kamp er lukket ved 2-0 er slet og ret manglende fodboldviden. Argumenterne har du allerede hørt, men som altid er du ikke lydhør overfor dem.

Og drop nu lige nærtagenheden, Piquenbauer. Du vælger jo selv at have en gennemgående tendens i dine indlæg. Så er det folks gode ret, til at kommentere på de tendenser. Jeg kalder dig hverken skældsord eller andre “personlige ring”. Jeg mener blot, at du er en Rasmus modsat. Og fred være med det ;-)
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Piquénbauer »

Og at påstå en kamp er lukket ved 2-0 er slet og ret manglende fodboldviden. Argumenterne har du allerede hørt, men som altid er du ikke lydhør overfor dem.
Jeg spørger dig igen: Hvis kampen ikke var lukket hvorfor gik valverde ikke over i sin kompakte og kontrollerende 442? Hvorfor fortsatte han med at spille 433 hvis der var risiko for at ath var ved at komme ind i kampen igen? Kan det tænkes at man efterhånden stoler på et forsvar der er det bedste i europa?

Det har du stadig ikke svaret på. Så kan du beskylde mig for manglende fodboldviden osv men hverken træneren eller spillerne virkede synderligt bekymrede. Som det blev pointeret fra begge sider så tog man foden af speederen og cruisede den hjem. Man scorede ikke 5 mål da det var hårdere at gøre det end det man gjorde.

Omkring resten du skriver så handler det egentlig bare om at snakke fodbold. Jeg synes det er ret kedeligt bare at brokke sig. Jeg ved godt at flere får nydelse ud af det men jeg finder det ensformigt. Så jeg prøver at gå lidt dybere end "føj og kedeligt". Og hvis man ikke er interesseret i at snakke om andre ting så kan man jo bare lade være. Jeg kan i hvert fald ikke forstå hvorfor man bliver provokeret af at jeg pointerer at der intet nyt er i at Barca tager en slapper i anden halvleg når man er foran eller at kampen var lukket.

Jeg ville i hvert fald have foretrukket at du havde holdt dig fra at kommentere da du ikke rigtigt har været interesseret i andet end at kalde mine pointer for vrøvl, mine argumenter for tynde og absurde, påstå at jeg mangler fodboldviden og kalde mig for Rasmus modsat (hvilket forresten er personligt da du mener jeg får nydelse ud af at være uenig).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster