20/2 Chelsea - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 20/2 Chelsea - FC Barcelona

Indlæg af Gnomitz »

Gode pointer Kubala, nu så man jo også ved Willians mål hvor man kan sige at der var en mangel på organisation (Willian var jo fri som fuglen), men vil dog sige at Chelsea reelt kun var farlige når Willian havde en halv banelængde at løbe på, samt hans modbydelige højrefod.

Man er jo vant til at forsvare med et højt forsvar og et pres der starter højt oppe på banen, så at forsvare på en måde som spillerne ikke er vant til er, som du siger nok ikke en særlig god ide.

Sendt fra min ALE-L21 med Tapatalk
Lad vær og bliv ved, op til dig.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 20/2 Chelsea - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Det jeg er mest forundret over dagen efter kampen, er hvordan der i diverse kamp- og klubtråde bliver snakke om, at 3-1 til Chelsea ikke havde været ufortjent, og at der hvis de kan skabe samme mængder af chancer på Camp Nou klarer de den nok. Ja, de ramte stolpen to gange, og Hazard have et skud lidt over mål efter et hjørne vist, men det er jo ikke chancer, som i gennemspillede chancer. De to langskud fra Willian kommer efter boldtab fra os, og så rigtig gode afslutninger udefra. Nu er expected goals ikke alt, men den viser jo tydeligt, at ingen af holdene skabte nævneværdigt meget, og da slet ikke til at 3-1 til Chelsea ville have været helt fortjent.

Yderligere bliver der selvfølgelig stadig tudet ørerne fulde om, at vi spiller så kedeligt og bare spiller bolden rundt. Det gør vi ja, og vi skal være mere farlige, men hvad regner folk med, når modstanderholdet pakker sig 80 % af kampen? Skal vi smide bolden væk, så de kan komme frem? Det er simpelthen så himmelråbende dumt nogle gange.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 20/2 Chelsea - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jep, det var en klar fejl med Willian. Der skulle have været en derude, især fordi, han havde haft to skud på stolpen. Sådan en spiller må man ikke give så meget tid på bolden og plads. Og ja til alt det andet. Jeg tror ikke, at man kan forsvare så dybt som Chelsea gjorde. Barcas organisation og kontrol under Valverde har været gennem boldbesiddelse.

Bare kig på Eibar-kampen, hvor man gav slip på boldbesiddelse. Der kom man i problemer.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 20/2 Chelsea - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Chelsea skabte heller ikke noget, mindre end Barca. De var dog langt bedre til skud udefra. Generelt en skidt kamp.

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 20/2 Chelsea - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Bager skrev:
FCBSOCI skrev:
Bager skrev:Vi lavede en ret defensiv kamp igår. Ikke meget forskellig fra hvordan vi har grebet udebanekampe i CL an tidligere. Men det går ud over underholdningsværdien. Vi leder også efter formen og det flydende spil i øjeblikket. Det er selvfølgelig også februar, hvor vi er notorisk under niveau. Jeg forudser at når vi rammer marts, begynder vi at finde det gode offensive spil frem. Defensivt er vi i bedre forfatning end i årevis.

Mange havde snakket om Hazard op til kampen, men for mig var det klart Willian der var Chelseas farligste spiller. Han er en meget dygtig spiller. Han gør det altid godt, når jeg ser Chelsea spille.

Resultatsmæssig er det et godt udgangspunkt for returen. Når vi møder Chelsea igen er det på hjemmebane og - sidst, men ikke mindst - marts!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, det er hårdt at spille fodbold i februar. De andre hårde måneder er maj, august, januar, marts, november, oktober, april, december og september.

Hvorfor kan du ikke bare forholde dig sagligt hvad jeg skriver frem for at have kværulant-hatten på? Det er jo ikke ligefrem fordrende for en god tone. Alle der har set Barca de sidste mange år ved vi normalt har et formdyk omkring februar.
@Bager
Sorry, det var et forsøg på at være morsom. Det virkede helt åbenbart ikke. Jeg beklager, jeg er selv fortaler for en god tone og undlader af og til at kommentere, netop fordi debatten af og til løber af sporet. Ja, mit indlæg var ikke sagligt, det er jeg med på, at dit var.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 20/2 Chelsea - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »



Ffs.. Jeg troede hans gule kort var på grund af brok efter sammenstødet med Rudiger.. Hvor er det dumt, men også en smule sjovt.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 20/2 Chelsea - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

A$AP skrev:

Ffs.. Jeg troede hans gule kort var på grund af brok efter sammenstødet med Rudiger.. Hvor er det dumt, men også en smule sjovt.
Synes nærmere det er en smule alarmerende, at det der giver gult kort... næsten suspekt at linjedommeren overhovedet fokuserer på Suarez reaktion i det halve sekund han fejrer målet.
Forumlegende

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 20/2 Chelsea - FC Barcelona

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Men er vi sikre på, det er derfor? Den måde dommeren gestikuler på over for Suarez kan betyde så meget andet i den situation.
qepd

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 20/2 Chelsea - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

meget fin analyse.
Pau får også hug her.
phpBB [video]
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster