17/2 Eibar - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

he infamous Cuneyt Cakir set to be referee for Barcelona-Chelsea game
Det skal nok blive godt. Ikke den værste, heller ikke den bedste dommer.

Billede

Er det for tidligt at spørge om Chelsea-tråden??

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

A$AP skrev:
he infamous Cuneyt Cakir set to be referee for Barcelona-Chelsea game
Det skal nok blive godt. Ikke den værste, heller ikke den bedste dommer.

Billede

Er det for tidligt at spørge om Chelsea-tråden??
Vildt at vi får en Real Madrid-fan som dommer. Fuck. Han er en ringe dommer.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er sgu ganske imponerende, hvor mange undskyldninger du kan finde frem for det her fastlåste, rigide, absurd kedelige fodboldspil, vi har praktiseret under Valverde, Piquenbauer.

At man skal til at begynde nu med at sige, ting tager tid.
For det første så skal jeg ikke undskylde for noget som helst. Jeg har et andet syn på holdet end dig. Og jeg mener overhovedet ikke at holdet spiller som du siger. Jeg kunne i stedet sige organiseret, klogt, spiller til holdets styrker, dominerende.

Og ting tager tid. Det er helt ufatteligt at man overhovedet bliver nødt til at skrive det.
Pep fik sit hold til at spille sit absurde form for boldbesiddelsesfodbold efter 3 træningskampe i sidste sæson. Hvorfor skal Valverde med historiens bedste spiller, en af de bedste angribere i de sidste 6-7 år i Suarez, en af de mest domierende midtbanespillere i historien i Iniesta, verdens bedste defensive midt i Busquets, en af de allerbedste back i verden i Alba, en meget rutineret verdens- og europamester i Pique lige pludselig bruge to verdenskrige og fire parsec på at indføre sin filosofi? Selv Mourinho fik United til at forstå hans park the bus-mentalitet i for første forsøg.
Jamen valverde har da lige netop fået de spiller til at løfte deres niveau. Messi leverer på et helt vanvittigt niveau ( suarez har efter Valverde viste ham tillid fundet sit niveau (og efter du skreg om at han skulle på bænken), ini, pique og Busi har genfundet deres niveau og alba er eksploderet som en vigtig offensiv spiller.

Valverde har indført sin ideer og de fungerer. Men det er ikke ensbetydende med at det ikke kan blive endnu bedre med tiden.. Så jo Valverde har skam fået nogle ting på plads, men det kan blive bedre. Det samme er jo tilfældet med pep ikk? Hvordan gik hans første sæson?
Det er jo ikke den dybe tallerknen Valverde vil opfinde med sit spil, at det lige pludselig skal tage så lang tid at indfør efor at blive dominerende igen.
Vi er dominerende. 7 point foran i ligaen uden et nederlag og med den klart bedste målforskel, finale i cdr og videre i cl.
At man kan bortforklare det nu med tid illustrerer meget godt, at jer der er meget glade for Valverde er da snart løbet tør for ammunition. Det her er, hvad Valverde vil med vores hold, og det er tydeligt, at han opdeler os fans klart.
Nej for det handler ikke om at forsvare ham. Hvornår forstår du det? Det handler om at se noget andet end du gør. Jeg har ikke samme snævre forståelse af hvordan fodbold skal spilles. Jeg ser os stadig som et offensivt bolddominerede hold. Det er det jeg vil have. Jeg synes f.eks. at første kamp ude mod valencia var et mindre mesterværk og den bedste kamp jeg har set os spille i år.
Det her er simpelthen ikke Barca-værdig for mig. Vi spiller som et middelhold. Valverde havde sejlet rundt, hvis det ikke havde været for en storspillende MAtS og Messi, der orkestrerer det hele. Det er langt mere de individuelle præstationer, der har gjort forskellen, end det er systemet og holdet, der har gjort det, og når det er i den grad problematisk, da en form nedgang til de to spillere kan hurtigt ændre glansbilledet af Valverdes fodboldstil.
Det er fint at du ikke kan lide måden vi spiller på. Problemet er at du negligerer holdets arbejde til enkeltpræstationer. Det her hold spiller for første gang i noget tid sammen. Hver mand har en rolle der gør at det fungerer. Holdet vinder ikke på trods af Valverde men på grund af ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Messi er ikke igang med nogen specielt god sæson. Nu har jeg set stort set alle Barcelona og Manchester Citys kampe i denne sæson, og jeg synes slet ikke det kan diskuteres, at De Bruyne har været bedre spillende end Messi. Det skyldes at De Bruyne spiller i et system, hvor hans kvaliteter kan bruges bedst muligt. Det gør Messi langt fra.

Alias-A
Indlæg: 642
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 73 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Alias-A »

Enig med dem der synes at vi ikke spiller seværdig fodbold for tiden. Kæft hvor er det blevet kedeligt at se på under Valverde. Respekt for at han hiver pointene hjem med sin pragmatiske taktik, men det er alt andet end underholdende at se på, hvilket Barca ellers normalt står for.
At Ter Stegen og Messi har reddet vores røv flere gange synes jeg ikke er Valverdes fortjeneste. De har leveret solopræstationer i situationer, hvor det ikke burde være muligt, fordi de er så gode som de er. Ikke som resultat af den kollektive indsats.
Men igen, hver sin mening... og præference...
93' Iniesta

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil lige prøve at komme frem til hvor det er at folk går skævt af hinanden. For det her bliver hurtigt lidt diffust at snakke om.

Når jeg siger at jeg tror at holdet bliver bedre (kommer til at spille bedre fodbold) så er det indenfor de rammer Valverde har lagt nu. Organisation, balance, skiftende systemer og med en fokus på dominans på midten. Jeg tror ikke at vi pludselig kommer til at spille vanvittigt offensivt presspil ala klopp. Eller jo måske i nogle kampe men det bliver ikke den generelle tendens.

De rammer har jeg intet problem med. Det er for mig en del mere pep end det er lucho. Det som der halter pt er det offensive (kreativitet, løbe osv) og det er noget jeg tror der vil komme med tiden. Jeg tror at cou og dembele vil kunne bringe noget her på sigt når de bliver spillet ind. Ligeledes tror jeg at holdet vil blive bedre med tiden idet man får et endnu større kendskab til valvereds tanker og måde at gribe det an på.

Så når jeg snakker om at vi bliver bedre så er det indenfor de rammer jeg allerede mener der er blevet lagt. Hvis man så har et problem med de rammer så kommer vi ikke rigtigt længere da man efter alt at dømme vil fortsætte med at være utilfreds.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi6Smede skrev:Messi er ikke igang med nogen specielt god sæson. Nu har jeg set stort set alle Barcelona og Manchester Citys kampe i denne sæson, og jeg synes slet ikke det kan diskuteres, at De Bruyne har været bedre spillende end Messi. Det skyldes at De Bruyne spiller i et system, hvor hans kvaliteter kan bruges bedst muligt. Det gør Messi langt fra.
Så du mener ikke at det er bedst for Messi at han spilles fuldstændig frit og ikke har en eneste defensiv pligt?

Jeg er desuden uenig i alt det andet du skriver.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Piquénbauer skrev:
Xavi6Smede skrev:Messi er ikke igang med nogen specielt god sæson. Nu har jeg set stort set alle Barcelona og Manchester Citys kampe i denne sæson, og jeg synes slet ikke det kan diskuteres, at De Bruyne har været bedre spillende end Messi. Det skyldes at De Bruyne spiller i et system, hvor hans kvaliteter kan bruges bedst muligt. Det gør Messi langt fra.
Så du mener ikke at det er bedst for Messi at han spilles fuldstændig frit og ikke har en eneste defensiv pligt?

Jeg er desuden uenig i alt det andet du skriver.
Jo, desværre. Men jeg synes også det trækker ned i hans vurdering, at han ikke deltager når vi ikke har bolden, hvilket blandt andet er en grundene til, at vi har svært ved at spille med højt genpres. De Bruyne er derimod fuldstændig fantastisk når de ikke har bolden.
Messi har flere gange vist i denne sæson, at han verdens klart bedste fodboldspiller, men vi får slet ikke det bedste ud af ham, efter min mening.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Messi har ikke rigtig deltaget i det defensive i en del tid efterhånden. Bevares til tider presser han lidt (i store kampe f.eks.) men generelt gør han ikke. Det synes jeg ærlig talt ikke skal trække ned.

Hvordan ville du så få det bedste ud af ham? Hvad er det du vil have udover det vi ser nu?

Jeg er forresten enig i at det er svært at spille med et højt genpres hvorfor det er så vigtigt at der igen er kommet balance og en bedre organisation.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er egentlig ret pudsigt at se hvor ofte kedeligt bliver brugt herinde. Det var noget af det man så mest når neutrale snakkede om peps Barca. Og det kommer efter at vi er gået væk fra indianerbold og over til en markant mere dominerende tilgang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Hvordan kan det ikke trække ned? Det er lidt ligesom at sige, at Ronaldo's manglende kompetencer i spillet ikke skal trække ned, fordi han scorer så mange mål,- han bidrager så næsten ligeså lidt i defensiven.
Messi er dog så god, at han vel som den eneste kan tillade sig den rolle på højeste niveau.

Først og fremmest offensive mønstre. I denne sæson er det stort set kun Alba han har haft at lege med. Som sagt viser han stadigvæk sine genialiteter i stort set hver kamp, men han har fandme også været anonym i store dele af alt for mange kampe.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Nu ender det med at lyde som en stor kritik af Messi. Jeg synes han har været fantastisk, men jeg mener ikke, at vi får det optimale ud af ham.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Indianerbold, er det du kalder Enrique spil for?

Det var også kedeligt, kedeligt fordi vi ikke havde en dyt kontrol over kampene, og det bare var op til fronten.

Valverde jar styrket defensiven, men ikke gjort vores midtbane markant bedre eller organiseret. En kamp som i går, vi løb efter de konstant, på intet tidspunkt kan man sige at nu styrede vi kampen.

Vi er kedelige, Juve var kedelige under deres Conte tid, og på trods ad den succes han havde, og fik holdet op på højeste hylde igen, så var der en stor glæde blandt fans da han smuttede.

Vinder vi alt, så kan ingen af os vlre utilfredse med det, men for fanden hvor kan vi og hvor må vi vlre kritiske med den møde det sker på.

Føj!

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi6Smede skrev:Hvordan kan det ikke trække ned? Det er lidt ligesom at sige, at Ronaldo's manglende kompetencer i spillet ikke skal trække ned, fordi han scorer så mange mål,- han bidrager så næsten ligeså lidt i defensiven.
Messi er dog så god, at han vel som den eneste kan tillade sig den rolle på højeste niveau.

Først og fremmest offensive mønstre. I denne sæson er det stort set kun Alba han har haft at lege med. Som sagt viser han stadigvæk sine genialiteter i stort set hver kamp, men han har fandme også været anonym i store dele af alt for mange kampe.
Det kan ikke trække ned da det ikke er hans opgave og holdet kan klare sig uden. Det er ikke nødvendigt at Messi render rundt og presser. Det er derimod nødvendigt at han leverer offensivt hvilket han gør. Og i meget højere grad end Ronaldo hvorfor de to selvfølgelig ikke skal sammenlignes.

Enig i at han mangler løb omkring sig. Det har der ikke været nok af og det er et af de store kritikpunkter for mig. Der skal komme mere og han skal have mere støtte. Det er nok også grunden til at han til tider har været anonym da modstanderen har kunne koncentere sig om ham.

Med det sagt så er han stadig den mest dominerende offensive spiller i verden. Og hans betydning for holdet er helt enorm.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi6Smede skrev:Nu ender det med at lyde som en stor kritik af Messi. Jeg synes han har været fantastisk, men jeg mener ikke, at vi får det optimale ud af ham.
Hehe jeg er med!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster