17/2 Eibar - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Så kan jeg godt undre mig over den irriterede tone i svarene til mine indlæg, når jeg nu slet ikke lægger skjul på min respekt for Valverdes arbejde og resultater.
Trådens generelle tone gjorde nok at jeg blev lidt mere irriteret end jeg burde. Men jeg har som sådan ikke noget imod dit synspunkt da du godt kan se udover din irritation over spillet og se på hvad der ellers bliver lavet.
Det mener jeg helt bestemt kun er en halv sandhed. Offensivt har vi ved flere lejligheder været dybt, dybt, dybt afhængige af at Messi på egen hånd hev noget op af hatten. Defensivt har vi haft en kollektiv stabilitet, der har muliggjort at en eller to individuelle genialiteter i offensiven har været nok. Men jeg mener helt bestemt ikke, at vi har været nogen velsmurt maskine offensivt, og vi har ofte haft problemer med at finde de afgørende afleveringer på banens sidste tredjdel.
Og det er jeg som sådan enig i. Offensivt har vi ikke været hvor vi skulle. Men det har vi defensivt hvorfor vi ofte har kunne klare os. Jeg synes dog stadig at det er en kæmpe overdrivelse at påstå at vi kun står hvor vi gør pga Messi og MAtS.

Her vil jeg forresten godt henvise til den taktiske analyse jeg har lagt op i barca tråden om hvordan vi offensivt søger Messi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror forresten ikke kun at du bliver anset som sortseer og negativ fordi du ikke kan lide måden vi spiller på. Der er også en del "det går snart galt". Og det både hvad angår ligaen, CdR og cl. Jeg kan forstå det i CL men vi har et godt forspring i ligaen og det virkede ret underligt at du ikke kunne se os gå videre i CdR efter vi vandt første kamp.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Med hensyn til Valverde synes jeg, at han uden tvivl har fået styr på vores defensiv. Vores offensiv er derimod ikke så sprudlende, hvilket i min optik gør, at vi spiller knap så seværdigt fodbold, som jeg kunne ønske.

Det store spørgsmål er om vi under Valverde kunne blive langt bedre defensivt (som er tilfældet) og samtidigt spille underholdende, offensiv fodbold? Det er nok lettere i teorien end i praksis. Måske er savnet af Neymar og hans showbold større end vi troede?

Det virker som om at ledelsen i Barcelona er meget tilfreds med Valverdes indsats. Resultaterne har jo også været mere end godkendt. Spørgsmålet er om det er nok, eller om det kan gå som i Real Madrid, der har fyret trænere, selvom de har vundet titler? Med andre ord er titler altid vigtigere end spillet?

Jer erkender, at jeg hører til den “fløj”, som ikke er helt tilfreds med underholdningsværdien (og fodbold er jo en del af underholdningsindustrien). Sat lidt på spidsen: Hvis Barca kun kunne vinde titler med trænere som Mourinho ved roret, ville jeg så acceptere det? Her må jeg være ærlig og sige “nej tak” til Mourinho. United har tidligere været kendt og elsket for offensiv fodbold, men se på dem nu. Gab.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Folk snakker meget om kedeligt fodbold, om hvad de synes osv. Hvad med at få lidt perspektiv og nogle facts på bordet til at bakke éns pointer op? Den eneste der har turdet det indtil videre er såvidt jeg kan se Piquenbauer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Visca el Barca

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Man kunne godt starte en CFC-tråd op her dagen før? :cool:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Bager skrev:Folk snakker meget om kedeligt fodbold, om hvad de synes osv. Hvad med at få lidt perspektiv og nogle facts på bordet til at bakke éns pointer op? Den eneste der har turdet det indtil videre er såvidt jeg kan se Piquenbauer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvad man synes er underholdende fodbold kan jo simpelthen ikke kvantificeres. Vi var ikke nævneværdigt ringere under Tata end vi har været både før eller siden, men de fleste vil jo nok alligevel mene, at vi spillede markant dårligere og mindre seværdigt fodbold i det store hele. Det er lige præcis den der attitude, der er så grænseløst irriterende at blive mødt af, når man konstaterer, at man ikke er specielt vild med den slags fodbold der bliver spillet under Valverde: "Jamen, kig på resultaterne. Kig på antallet af mål." Ingen af delene er ensbetydende med, at man skal synes spillestilen er underholdende. Der findes jo rent faktisk mennesker, der synes Atlético Madrid spiller underholdende fodbold. Så hvad med at få lidt perspektiv?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men hvad er det der gør at du synes vi spiller så kedeligt? Det vil jeg egentligt gerne vide. Og ja jeg er fint klar over at det er noget personligt men der må simpelthen være mere til det end "jeg hader 4-4-2" og "vi er for pragmatiske". Ikke at du har sagt det men det har mange.

Slår vi for mange indlæg, ikke nok dybdebolde, bruger vi for meget tid i forsvaret, på midtbanen, i angrebet?

Jeg kan godt se at vi ikke helt vildt sprudlende men jeg kan slet ikke forstå hvorfor folk seriøst sammenligner os med mou.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Boldomgangen er som oftest ufatteligt langsom, og vi har et par spillere, der bare dræber tempoet fuldstændig, særligt Paulinho. På den sidste tredjedel af banen, sker der som regel meget, meget lidt, og det er her at vi ofte er endt med at være totalt afhængige af at Messi slår en eller anden guldaflevering eller selv sætter et par mand.

Der mangler bevægelse, og jeg tror især det hænger sammen med, at kanterne enten er typer som Iniesta eller Gomes, eller også er de instrueret i at holde bredden. Som Henry tidligere har snakket om, var det under Guardiola sådan, at man indtil bolden var på den sidste tredjedel af banen var fuldstændig låst til sin position som kant. Og det giver god mening. Så tvinger man modstanderne til ikke at committe sig til den ene side, den anden side eller midten, da man konstant skal tage højde for den bredde to kanter skaber.

Men ligeså snart bolden er nede på den sidste tredjedel, bør man have frihed til at trække væk fra den position, og særligt frihed til at løbe i ryggen på forsvaret. Det sker bare ekstremt sjældent. Den eneste kant der rigtigt har gjort det er Paco. Specielt Iniesta og Gomes, men faktisk også Coutinho og Dembélé, kommer slet ikke med de dybdeløb. Enten er det Suárez - der gerne har to mand på sig - eller Alba der laver de løb.

Alt det gør at vi sjældent ser farlige ud, selvom modstanderne er havnet i en ekstremt dyb position, og vi har bolden næsten helt oppe omkring feltet. Manglen på langskud gør os ikke ligefrem mere farlige i disse situationer.

Det absolut altoverskyggende problem er dog den langsomme boldomgang, der gør vores spil relativt forudsigeligt. Det er kun enten Messi eller Iniesta der laver eksplosionerne i spillet, og det sker af naturlige årsager ikke helt ligeså ofte, som det tidligere i deres karriere gjorde. Det hænder at Busquets også laver dem, med sine vertikale afleveringer, men det forudsætter selvfølgelig, at der rent faktisk er plads til at slå dem. På samme måde laver Sergi Roberto også relativt ofte eksplosionerne, men de er langt nemmere at dæmme op for, når hans startposition er så langt tilbage i banen.

Jeg tror egentlig, at det meget grundlæggende handler om, at Valverdes løbe- og spilmønstre er skabt med to ting for øje: Ekstrem kontrol og defensiv stabilitet. Begge dele er helt fair og forståelige, og som oftest virker det jo også upåklageligt. Jeg synes bare, at det er kedeligt at se på.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/2 Eibar - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Der er rigtig meget af det der jeg godt kan følge dig i. Det er en taktik jeg selv synes er rigtig fed at se på. Det kan godt være det går langsomt og vi ikke rigtigt kommer frem til det store men man kan se hvordan modstanderen lider og bliver kørt ned. Det er også derfor vi har kunne køre de fleste over i anden halvleg.

Men tror du at det er fordi Valverde vil spille på den måde eller tror du at det er noget han gør for at få det bedste ud af truppen? Når jeg ser på holdet og de mange cm'er vi har så giver det imo mening. Vi har forsøgt os med 4-4-3 i starten af sæsonen med demb (indtil han blev skadet og derefter dølle) og det fungerede ikke rigtigt. Så gik vi over til 4-4-2 med fokus på kontrol. Efter cou og demb er kommet tilbage har vi igen forsøgt os med 4-4-3 (seneste mod Getafe) men det har ikke rigtigt fungeret. For mig fordi cou og demb ikke er spillet ind endnu men her ved jeg vi er uenige.

Jeg kan dog se at dette leder os tilbage til truppen vs taktikken som vi tidligere har diskuteret rigeligt. Jeg tror stadig at der har været en fokus på at arbejde fra forsvaret og op. Man har Messi og suarez helt fremme - de skaber mål og derfor har vi kunne få noget der ikke har fungeret længe på plads. Nu er der kommet bedre spillere ind offensivt og så kan det blive lagt på den organisatoriske base man har fået etableret.

Mens jeg skriver det så kan jeg dog godt se at det er en anden tilgang end man normalt ser hos os hvor træneren hovedsageligt griber det an anderledes (angreb er det bedste forsvar osv). I sidste ende tror jeg dog vi rammer et "færdigt produkt" der passer godt med hvad vi tidligere har set i klubben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster