28/1 FC Barcelona - Alavés

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 28/1 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Når man vælger at se håndbold frem for Barca så har man ærlig talt ikke fortjent at få besvaret sine spørgsmål ;-)
Tro mig, jeg var skam også mindre arrig. Men ham, vi har hos, er lidt af en tøffelhelt og tør ikke at gå sin kæreste imod, og hun er svensker, så vi drenge var tvangsindlagt til at se kampen.

Skal vi ikke bare sige, at hun ikke var særlig glad for mig til sidst, da Spanien gik amok og vandt, og jeg sang Barca-hymnen foran hende, for det er det eneste spanskrelateret, jeg kan synge/nynne.

Men svar lige på mine spørgsmål.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 28/1 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af PuyolErGud »

MessiPogba skrev:
Piquénbauer skrev:Når man vælger at se håndbold frem for Barca så har man ærlig talt ikke fortjent at få besvaret sine spørgsmål ;-)
Tro mig, jeg var skam også mindre arrig. Men ham, vi har hos, er lidt af en tøffelhelt og tør ikke at gå sin kæreste imod, og hun er svensker, så vi drenge var tvangsindlagt til at se kampen.

Skal vi ikke bare sige, at hun ikke var særlig glad for mig til sidst, da Spanien gik amok og vandt, og jeg sang Barca-hymnen foran hende, for det er det eneste spanskrelateret, jeg kan synge/nynne.

Men svar lige på mine spørgsmål.
Barcahymnen er så catalansk, og i disse tider skal du nok være varsom med at forbinde det catalanske med, at være noget spansk [emoji6]

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 28/1 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af whidgee »

MessiPogba skrev:
Piquénbauer skrev:Når man vælger at se håndbold frem for Barca så har man ærlig talt ikke fortjent at få besvaret sine spørgsmål ;-)
Tro mig, jeg var skam også mindre arrig. Men ham, vi har hos, er lidt af en tøffelhelt og tør ikke at gå sin kæreste imod, og hun er svensker, så vi drenge var tvangsindlagt til at se kampen.

Skal vi ikke bare sige, at hun ikke var særlig glad for mig til sidst, da Spanien gik amok og vandt, og jeg sang Barca-hymnen foran hende, for det er det eneste spanskrelateret, jeg kan synge/nynne.

Men svar lige på mine spørgsmål.
Haha. Vælger at se håndbold frem for Barca og kalder Barca-hymnen for spansk. Hvordan synes du selv det går?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 28/1 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Lopezzz »

Shit der venter skraldespand i næste kamp. Jeg håber at vi kan gøre det bedre denne gang
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 28/1 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Kubala »

Valverde fik vendt på tingene og man vandt. Opstilling var forfejlet. Cou duer ikke som højrekant eller i højreside. Digne og især Semedo var ikke gode nok. Man kom bagud. Busi var savnet. Så derfor tilbage til, at Valverde reagerede hurtigt og skiftede ud, hvilket gjorde, at man vendt kampen. Det skal han roses for.

I øvrigt, så var Suarez' mål helt fair. Hvad vil du have, at Pique gør? Skær armene eller hvad? Messis frisparksmål var man heldige med, da Paco var i offside, så dommeren burde ikke have dømt frispark i den situation.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 28/1 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af MessiPogba »

PuyolErGud skrev:
MessiPogba skrev:
Piquénbauer skrev:Når man vælger at se håndbold frem for Barca så har man ærlig talt ikke fortjent at få besvaret sine spørgsmål ;-)
Tro mig, jeg var skam også mindre arrig. Men ham, vi har hos, er lidt af en tøffelhelt og tør ikke at gå sin kæreste imod, og hun er svensker, så vi drenge var tvangsindlagt til at se kampen.

Skal vi ikke bare sige, at hun ikke var særlig glad for mig til sidst, da Spanien gik amok og vandt, og jeg sang Barca-hymnen foran hende, for det er det eneste spanskrelateret, jeg kan synge/nynne.

Men svar lige på mine spørgsmål.
Barcahymnen er så catalansk, og i disse tider skal du nok være varsom med at forbinde det catalanske med, at være noget spansk [emoji6]

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
whidgee skrev:
MessiPogba skrev:
Piquénbauer skrev:Når man vælger at se håndbold frem for Barca så har man ærlig talt ikke fortjent at få besvaret sine spørgsmål ;-)
Tro mig, jeg var skam også mindre arrig. Men ham, vi har hos, er lidt af en tøffelhelt og tør ikke at gå sin kæreste imod, og hun er svensker, så vi drenge var tvangsindlagt til at se kampen.

Skal vi ikke bare sige, at hun ikke var særlig glad for mig til sidst, da Spanien gik amok og vandt, og jeg sang Barca-hymnen foran hende, for det er det eneste spanskrelateret, jeg kan synge/nynne.

Men svar lige på mine spørgsmål.
Haha. Vælger at se håndbold frem for Barca og kalder Barca-hymnen for spansk. Hvordan synes du selv det går?
Come on, drenge. Selvfølgelig ved jeg, at det er katalansk, og der er lidt stramme tider, men faktum er nu, at Barcelona er de forsvarende mestre i den spanske håndboldliga og også den mest vindende klub i landet. :)

Jeg måtte jo finde på et eller andet at drille hende morderen med, siden hun har dræbt min vens mandighed og underlagt sig hende.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 28/1 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af FCBSOCI »

Stor ros til Valverdes taktiske dispositioner. Han så, at Own Goal ikke var på toppen og lavede derfor dette skifte:
Ud: Own Goal
Ind: Dommeren

Lad os se om dommeren fortsætter sin form fremgang :grin:

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 28/1 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Valverde fik vendt på tingene og man vandt. Opstilling var forfejlet. Cou duer ikke som højrekant eller i højreside. Digne og især Semedo var ikke gode nok. Man kom bagud. Busi var savnet. Så derfor tilbage til, at Valverde reagerede hurtigt og skiftede ud, hvilket gjorde, at man vendt kampen. Det skal han roses for.

I øvrigt, så var Suarez' mål helt fair. Hvad vil du have, at Pique gør? Skær armene eller hvad? Messis frisparksmål var man heldige med, da Paco var i offside, så dommeren burde ikke have dømt frispark i den situation.
Nej, men bolden ændrer jo retning. Den havde aldrig gået i mål uden hjælp af Piques hænder. Jeg ved, at jeg var blevet pissed, hvis Alaves havde scoret sådan et mål imod os. Jeg synes med rette, at Alaves kan føle sig bortdømt der.

Hvad var det, der gik galt med Coutinho i højre side? Anonym, dårlige beslutninger eller noget helt tredje?

Og ja, det er faktisk temmelig utroligt, hvordan hele sammenhængen fra forsvaret og midtbanen knækker, når Busquets ikke er med. Rakitic ville jeg have forventet tilnærmelsesvis kunne løse lidt af hans opgaver, men han har før fejlet.

Busquets og Iniesta er sammen med Messi nok de tre vigtigste spillere vi har i den måde vi spiller på. Deres tilstedeværelse har vi ingen på holdet, som kan erstatte i nogen former. Når Busquets er fraværende, er vi hamrende nervøse på bolden. Når Iniesta ikke er med, mangler vi flow og temposkift dybt fra banen, og når Messi ikke er med, er vi sløje rent offensivt.

Jeg håber, vi kan finde en eller anden erstatning for Busquets snart. En ung gut, som vi kan oplære i nogle år, for Busquets bliver jo ikke yngre, og han skal ikke tæskes igennem 60 kampe non-stop henover en sæson og så landskampe oveni. Han er ikke helt ung mere.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/1 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Piquénbauer »

Imo var det største problem med cou i højre at semedo er så passiv offensivt. Cou skulle klare det alene og det har han ikke farten til. Der var en situation hvor semedo løb dybt og cou fremragende afleverede til ham. Men der var ikke ret meget mere end det.

Jeg vil dog lige se ham med Roberto før jeg giver op. Tror de vil kunne kombinere sig frem til noget godt. Især hvis Messi også komme ud og leger med. Men med det sagt så burde dembele ikke have de store problemer med at tage pladsen når han kommer tilbage.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 28/1 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Rb88 »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Pau er imo en indskifter. Og han skal komme ind i kampe hvor han ikke skal være ret meget på bolden. Der er han værdifuld.
Jep. Hvis man jagter mål f.eks. Den rolle er han helt perfekt til. Han er det her holds Keita, bare på sin egen måde.
Spot on! og siden hans afgang har vi reelt manglet den Keita type der er anderledes og har mere fysik og dybdeløb ind i boksen

Keita var heller ikke klasse som Xavi, Iniesta eller Busquest men han var vigtig for holdet fordi han bidrog med noget ANDET

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 28/1 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Kubala »

Rb88 skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Pau er imo en indskifter. Og han skal komme ind i kampe hvor han ikke skal være ret meget på bolden. Der er han værdifuld.
Jep. Hvis man jagter mål f.eks. Den rolle er han helt perfekt til. Han er det her holds Keita, bare på sin egen måde.
Spot on! og siden hans afgang har vi reelt manglet den Keita type der er anderledes og har mere fysik og dybdeløb ind i boksen

Keita var heller ikke klasse som Xavi, Iniesta eller Busquest men han var vigtig for holdet fordi han bidrog med noget ANDET
Keita var dog en bedre pasningsspiller end Pau. Pau er god til at finde rum og være de rette steder, det er også det, man skal bruge ham til.

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 28/1 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af De La Barça »

MessiPogba skrev:Jeg ved, at jeg var blevet pissed, hvis Alaves havde scoret sådan et mål imod os. Jeg synes med rette, at Alaves kan føle sig bortdømt der.
Ser man klippet af målet, så er der ingen af Alaves-spillerne, der brokker sig. Det plejer at være en god indikation.
Iturralde González, resident referee at AS, said: "It's not a hand-ball. He's lost control of his body because he's falling over and the ball hits his hand"
Jeg vil give Iturralde González ret.

Derudover synes jeg ikke du kategorisk kan sige, at bolden ikke ville været gået ind.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 28/1 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Valverde fik vendt på tingene og man vandt. Opstilling var forfejlet. Cou duer ikke som højrekant eller i højreside. Digne og især Semedo var ikke gode nok. Man kom bagud. Busi var savnet. Så derfor tilbage til, at Valverde reagerede hurtigt og skiftede ud, hvilket gjorde, at man vendt kampen. Det skal han roses for.

I øvrigt, så var Suarez' mål helt fair. Hvad vil du have, at Pique gør? Skær armene eller hvad? Messis frisparksmål var man heldige med, da Paco var i offside, så dommeren burde ikke have dømt frispark i den situation.
Nej, men bolden ændrer jo retning. Den havde aldrig gået i mål uden hjælp af Piques hænder. Jeg ved, at jeg var blevet pissed, hvis Alaves havde scoret sådan et mål imod os. Jeg synes med rette, at Alaves kan føle sig bortdømt der.

Hvad var det, der gik galt med Coutinho i højre side? Anonym, dårlige beslutninger eller noget helt tredje?

Og ja, det er faktisk temmelig utroligt, hvordan hele sammenhængen fra forsvaret og midtbanen knækker, når Busquets ikke er med. Rakitic ville jeg have forventet tilnærmelsesvis kunne løse lidt af hans opgaver, men han har før fejlet.

Busquets og Iniesta er sammen med Messi nok de tre vigtigste spillere vi har i den måde vi spiller på. Deres tilstedeværelse har vi ingen på holdet, som kan erstatte i nogen former. Når Busquets er fraværende, er vi hamrende nervøse på bolden. Når Iniesta ikke er med, mangler vi flow og temposkift dybt fra banen, og når Messi ikke er med, er vi sløje rent offensivt.

Jeg håber, vi kan finde en eller anden erstatning for Busquets snart. En ung gut, som vi kan oplære i nogle år, for Busquets bliver jo ikke yngre, og han skal ikke tæskes igennem 60 kampe non-stop henover en sæson og så landskampe oveni. Han er ikke helt ung mere.
Om bolden ændrer retning eller ej, så kan Pique ikke gøre noget. Total uforsætligt og korrekt dømt af dommeren. Mål nr. 2, frisparksmålet, var man heldige med.

Mht. Cou i højre, så fungerede det ikke, fordi han ikke havde samme muligheder, som han ville have, hvis han spillede i venstre. Kunne ikke skære ind. Det betød at de afgørende afleveringer udeblev og skud muligheder udeblev også.
Senest rettet af Kubala man jan 29, 2018 4:49 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 28/1 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Rb88 »

Kubala skrev:
Rb88 skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Pau er imo en indskifter. Og han skal komme ind i kampe hvor han ikke skal være ret meget på bolden. Der er han værdifuld.
Jep. Hvis man jagter mål f.eks. Den rolle er han helt perfekt til. Han er det her holds Keita, bare på sin egen måde.
Spot on! og siden hans afgang har vi reelt manglet den Keita type der er anderledes og har mere fysik og dybdeløb ind i boksen

Keita var heller ikke klasse som Xavi, Iniesta eller Busquest men han var vigtig for holdet fordi han bidrog med noget ANDET
Keita var dog en bedre pasningsspiller end Pau. Pau er god til at finde rum og være de rette steder, det er også det, man skal bruge ham til.
Enig. Men så igen - alle er en bedre pasningsspiller end Pau. Tror selv Pinto var bedre :cool: og så alligevel :roll:

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 28/1 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Kubala »

Rb88 skrev:
Kubala skrev:
Rb88 skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Pau er imo en indskifter. Og han skal komme ind i kampe hvor han ikke skal være ret meget på bolden. Der er han værdifuld.
Jep. Hvis man jagter mål f.eks. Den rolle er han helt perfekt til. Han er det her holds Keita, bare på sin egen måde.
Spot on! og siden hans afgang har vi reelt manglet den Keita type der er anderledes og har mere fysik og dybdeløb ind i boksen

Keita var heller ikke klasse som Xavi, Iniesta eller Busquest men han var vigtig for holdet fordi han bidrog med noget ANDET
Keita var dog en bedre pasningsspiller end Pau. Pau er god til at finde rum og være de rette steder, det er også det, man skal bruge ham til.
Enig. Men så igen - alle er en bedre pasningsspiller end Pau. Tror selv Pinto var bedre :cool: og så alligevel :roll:
Han mangler en del ift. Keita, men hvis han skal have succes, så skal man udnytte det, han kan bedst, ellers kommer han i problemer, hvis man beder om mere.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster