23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Og det er derfor vi skal gå efter kontrol så vi lige netop kan slippe for den slags situationer.

Bolden skal holdes i egne rækker og real skal løbe uden bold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

B-Freak skrev:
MessiPogba skrev:Valverde
Semedo - Piqué - Verminator - Alba
Bussen
Roberto - Paulinho
Messi Suarez Iniesta

Tænker umiddelbart dette må være vores bedste mulighed. Bare Rak ikke starter inde og Roberto er væk fra højre back og spiller og spiller CM er jeg glad.

Real Madrid har offensivt virkelig gang i en noget skidt sæson, så jeg håber, den tendens forsætter i morgen. Pique må gerne lige tage sig sammen og være klar 100 procent i hvert fald.
Valverde på mål er stærkt set! Hehe [emoji14]
Godmorgen til mig da!
Piquénbauer skrev:Hvorfor Roberto skal væk fra backen forstår jeg simpelthen ikke. Han har gjort det bedre end semedo. Og på trods af at rak som sådan ikke har gjort det helt vildt godt så har holdet fungeret i vores 4-4-2. Vi har stået godt på banen og tilstedeværelsen af Roberto har gjort at vi har været endnu bedre til at holde på bolden da han kan gå med i spillet på midten.

Jeg synes vi skal holde os langt fra at tage chancer.

MAtS
Roberto, Pique, Verm, Alba
Rak, Pau, Bussi, Iniesta
Messi, Suarez

Gå efter kontrol og at holde dem fra kontrachancer. Vi skal nok komme frem til chancer selvom vi ikke satser helt vildt offensivt.

Real skal vinde så de vil sikkert komme flyvende. Vi skal være kølige og hvis vi kan overleve starten så burde vi have gode chancer da de vil blive mere og mere desperate.
Ja, jeg er så træt af Rak. Jeg er langt mere fan af at have Alba og Semedo på backerne, så vi kan holde noget bredde i vores spil, ellers er vi for nemme at lukke ned. Det kan give de løb, Messi bl.a. har brug for at kunne være mest effektiv, så han kan iscenesætte dem og få de bolde i feltet, han skal have.

Desuden er jeg og bliver aldrig fan af Roberto som back. Slet ikke når du har en type som Semedo i truppen, som giver offensiven en helt anden dimension. Jeg vil langt hellere udnytte Robertos kvaliteter centralt end som back, hvor han slet ikke kommer nok til udtryk.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Roberto har offensivt været bedre end semedo. Og ligeledes bringer han samme bredde. Det kan være semedo bliver bedre på sigt men på nuværende tidspunkt er Roberto bedre som back.

Så kan man selvfølgelig mene at rak skal ud osv men jeg har det sgu ok med at man ikke tager chancer. Og det ville være en chance med semedos lidt skuffende form in mente.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Nu så jeg ikke kampen mod Deportivo, men jeg husker ærlig talt ikke én eneste offensivt god kamp fra Roberto.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Husker du en fra semedo?

Og Roberto var fint offensivt mod depor. Han havde blandt andet end assist.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Det er trods alt kun Roberto der kan fremføre et ryk som han gjorde sidste gang på Bernabeu, dybt inde i overtiden. Jeg har også mine tanker om Semedo. Men Roberto er bare så stabil, at jeg ikke kan klage over ham. Hold kæft det var et vildt løb, han lige lavede ud af ingenting :lol:.

Lige præcis til kampen i morgen, passer det mig fint at han starter. Man skal dog også se, at få Semedo ordentligt implementeret.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jep!

Det vigtigste er dog stadig at han kan indgå i spillet som en cm og derved hjælpe os med at holde kontrollen. Det er derfor jeg ser ham starte.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Hvis vi taber i morgen så er det fordi Valverde og co. gad ikke at læse herinde
MDCCCXCIX

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Starnils »

Kan slet ikke komme i julestemning, før den her kamp er blevet spillet. Alle mine tanker er på El clasico (og eksamen)

For min skyld må det gerne være en kontrolleret kamp, hvor man går efter en uafgjort. Alt endet end Madrid-sejr, er en sejr for os
Socio. no. 54.257

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Jeg håber på denne opstilling:

-----------------------Ter Stegen------------------
Semedo----------Piqué-----------Masch-------Alba
----------------------Busquets-------------------
---------------Rakitic----------Paulinho-------------
-Messi--------------------------------------Iniesta-
-----------------------Suarez----------------------

Kommentar:
Semedo er ganske enkelt bare bedre defensivt end Roberto i mine øjne, hvorfor han er at foretrække til at dæmme op for CR. Selvom Verm har gjort det godt på det seneste, er der brug for Clasico-erfaring i centerforsvaret, så derfor håber jeg, at Masch får startpladsen ved siden ad Piqué. Alba har vist storform, og han kan følge RMs offensiv til dørs og samtidig komme med farlige overlap i offensiven. Busquets som DM, og så håber jeg på Rakitic og Paulinho på midtbanen. Det er ikke den mest sexede midtbane, men de fylder mest defensivt, og de kan give sikker boldomgang. I fraværet af en ordentlig venstre kant ryger Iniesta op som kantspiller med Messi på den højre og Suarez på toppen.

Siden opgørene i Supercuppen er det kun gået én vej for os - forbedring. Vi har vist os at være bundsolide defensivt, og på trods af Dembeles fravær og Suarez' dårlige form scorer vi alligevel mange mål. Jeg tror og håber derfor på en sejr idag i Madrid. Et uafgjort resultat ville også være fint for os, men jeg mener vores resultater og spil berettiger, at vi kan gøre os forhåbning om en sejr.

God kamp, folkens. VAMOS!
Visca el Barca

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Starnils »

Hver gang før der er El Clasicos, sætter jeg videoer på som denne for at opbygge hadet til Real

Socio. no. 54.257

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Godmorgen, så er der ca. 5 timer til vi ved om det blev en god jul.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Jeg er bange for at spillerne fik ikke sovet godt i nat og at de er ikke udhvilet nok. Men det kan jeg godt forstår når man tænker på hvilken hadsk stemning venter dem i denne kamp. Det så man også da de ankom i Madrids lufthavn hvor man kunne høre en flok spanske aber råber og skriger og sviner dem til. Spillernes ansigtsudtryk siger alt. Det bliver ikke sjovt denne gang. Det kan man sammenligne med når Bosnien møder Serbien men forhåbentlig bliver magten ikke brugt her.
Hele situationen i Spanien er meget anspændt og det kan nemt ende i en borgerkrig men jeg håber at de snart finder en fredelig løsning.

Hvis vi ikke lader os distrahere på banen så skal det nok går men det bliver meget svært.
Glæder mig til Messis solo mål :cool:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Damn jeg har nerver på....
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 23/12 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Borgerkrig? Det skal du nok ikke regne med.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 27 gæster