4/11 FC Barcelona - Sevilla

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Michman »

Paco skal simpelthen starte.. Ud med Luis Suarez..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBSOCI »

Vi spiller grimt, men har 31 point for 11 kampe og er minimum 8 point foran Real Madrid, når runden er slut. Ikke så ringe endda, som de ville sige i Jylland.

Vi spiller vitterligt ikke særligt flot fodbold - desværre - men mon ikke det bliver glemt, hvis vi vinder La Liga? I forhold til det spillermateriale som Barca har til rådighed kan vi måske ikke forlange mere?

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Raman93 »

I øvrigt fin kamp af Semedo, han gør det godt defensivt men bidrager ikke så meget offensivt. Det et nok en kombination af taktikken og fordi han er ny i klubben. Det kommer forhåbentligt med mere selvtillid og Dembele

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

I forhold til det spillermateriale som Barca har til rådighed kan vi måske ikke forlange mere?
Det kan vi godt og det viste de første 30 min fint.

Jeg har intet imod at man er lidt pragmatiske og til tider bruger andre "våben" end det man normalt ser fra Barca. Men 4-4-2 og en ret defensiv indstilling efter 30 min holder ikke. Det er for konservativt og vi har ikke spillerne til det.

Med det sagt så skal vi have noget mere offensiv kreativitet ind på holdet. ALLE søger Messi og det bliver for nemt at lukke ned. Vi skal have nogle spillere ind som kan være farlige alene.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af MessiPogba »

FCBSOCI skrev:Vi spiller grimt, men har 31 point for 11 kampe og er minimum 8 point foran Real Madrid, når runden er slut. Ikke så ringe endda, som de ville sige i Jylland.

Vi spiller vitterligt ikke særligt flot fodbold - desværre - men mon ikke det bliver glemt, hvis vi vinder La Liga? I forhold til det spillermateriale som Barca har til rådighed kan vi måske ikke forlange mere?
Vi skal aldrig stille os tiflredse med at bare vinde. Vi skal vinde med vores stil, som vi har henrykt verdenen med. Det er det, der har adskillet os fra alle andre klubber i verden. Du kan ikke komme her og være pragmatisk. Det er ikke i vores blod, det er ikke vores DNA, og det er slet ikke måden, vi fans vil acceptere det. Det er ikke det, nogen som helst af os er blevet fan pga.

Så nej, det vil sgu ikke blive glemt for mit vedkommende, hvis vi vandt en La Liga med en røvsyg spillestil, en pragmatisk træner, der ikke turde at bænke en pivringe stjernespiller, og slet ikke på en måde, hvor vi har haft langt mere held i vores vej end det er acceptabel.

Det er jo ikke for sjovt, at vi kun var gode i dag i de 30 minutter, hvor Messi kørte med klatten og så gik noget ned på autopilot, så kom modstanderne med i kampen.

Valverdes jobsikkerhed er Messi. Intet andet. Han har intet gjort ved vores hold. Vores offensiv er om nogen endnu ringere under ham end den var under Lucho, og vores defensiv er på ingen måder forbedret. Vi er nem atk omme til chancer i mod.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBSOCI »

I min optik har Barca p.t. følgende styrker/svagheder - set i et overordnet perspektiv:
Målmand - Ter Stegen har været fremragende.
Forsvar: Semedo og Umtiti har været rigtigt gode køb. Pique er faldet kraftigt i niveau. Måske er der alt for meget af det, der foregår uden for banen, som optager ham?
Centralt: Her er Barca voldsomt udfordret. Vi har bunker af spillere, men når Ini er ude, kniber det gevaldigt med kreativiteten. Ini har desværre noget en alder, hvor han ofte er skadet og ikke har ressourcer til at spille alle kampe.
Offensivt: Uden Messi var vi ilde stedt. Suarez er helt væk. Paco kom måske i gang i dag. Det kunne være lækkert. Dembele er jokeren, jeg ved ikke rigtigt, hvad vi kan forvente, men er optimistisk.

Man siger at ingen kæde er stærkere end det svageste led, og at et godt hold er kendetegnet ved at have en stærk akse op gennem midten. Her er Barca stærk på målmandsposten, men udfordret i det centrale forsvar (Pique), centralt midt og offensivt midt på 9’er positionen. Ergo er vores akse ikke helt på det niveau, som jeg gerne så.

Hvad synes I? Vær gerne uenige, men lad os holde debatten i en god tone - ingen bold.dk debat, tak.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Valverdes jobsikkerhed er Messi. Intet andet. Han har intet gjort ved vores hold. Vores offensiv er om nogen endnu ringere under ham end den var under Lucho, og vores defensiv er på ingen måder forbedret. Vi er nem atk omme til chancer i mod.
Doh. Gu fanden er vores offensiv dårligere da vi har mistet ney (du ved ham som du mente vi sagtens kunne erstatte). Det er ikke et tab man kommer sig over. Men at påstå at vores defensiv ikke er forbedret er grænsende til idiotisk. Vi står 10 gange bedre på banen (nok fordi vi er mere defensive) og holdet fungerer markant bedre defensivt.

Vi har desuden ikke været ret heldige. I dag blev vi f.eks. snydt for 2 kæmpe straffespark. Det er nok at sige at vi spiller dårligt - det er ikke nødvendigt at overdrive som du gør det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Goaaal »

Defensiven er langt bedre. Det ændrer 1 mål scoret af et af Ligaens bedste hold gennem de senere år ikke på.

Selvfølgelig tør Valverde tage Suarez ud idag. Hvorfor gør han det så ikke? Han er nødt til at få ham igang, derfor (vil jeg tro) beholder han ham inde.

Jeg synes lidt at folk overvurderer spillermaterialet herinde. Jeg glæder mig også til det sprudlende Barca vender tilbage. Mener dog stadig det kræver Dembele tilbage og et par signings der kan stå for det kreative og uventede. Indtil da er det fantastisk at vi bibeholder muligheden for at vinde ligaen. Det gør vi blandt andet pga. Valverde er en dygtig træner der har givet os den bedste liga start nogensinde oven på en tumult sommer og til trods for Suarez, fristes man til at sige. Jeg kan i alle de år jeg har fulgt Barca ikke huske at folk har været så krævende som nu. Vi slog Sevilla! Super vigtigt.

Edit: Fik da ramt helt skidt på det mobil tastatur haha
Senest rettet af Goaaal søn nov 05, 2017 12:16 am, rettet i alt 1 gang.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:
Valverdes jobsikkerhed er Messi. Intet andet. Han har intet gjort ved vores hold. Vores offensiv er om nogen endnu ringere under ham end den var under Lucho, og vores defensiv er på ingen måder forbedret. Vi er nem atk omme til chancer i mod.
Doh. Gu fanden er vores offensiv dårligere da vi har mistet ney (du ved ham som du mente vi sagtens kunne erstatte). Det er ikke et tab man kommer sig over. Men at påstå at vores defensiv ikke er forbedret er grænsende til idiotisk. Vi står 10 gange bedre på banen (nok fordi vi er mere defensive) og holdet fungerer markant bedre defensivt.

Vi har desuden ikke været ret heldige. I dag blev vi f.eks. snydt for 2 kæmpe straffespark. Det er nok at sige at vi spiller dårligt - det er ikke nødvendigt at overdrive som du gør det.
Vi står på ingen måder bedre på banen. Tre afleveringer, og du har 9 ud af 10 gange en oplagt chance i mod os.

Alle spillere kan erstattes, hvis du skaber det rette system. Problemet er, at ingen ved, hvad fanden Valverde vil. Neymar er en af verdens allerbedste spiller og hans savn kan mærkes, det er da klart, men det er op til træneren at skabe et system, der dækker hans afgang. Det er det dygtige trænere gør. Valverde har dygtige spillere til rådighed men har skabt et system, som på ingen måder er gavnligt. Det hele falder tilbage på Valverde.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBSOCI »

MessiPogba skrev:
FCBSOCI skrev:Vi spiller grimt, men har 31 point for 11 kampe og er minimum 8 point foran Real Madrid, når runden er slut. Ikke så ringe endda, som de ville sige i Jylland.

Vi spiller vitterligt ikke særligt flot fodbold - desværre - men mon ikke det bliver glemt, hvis vi vinder La Liga? I forhold til det spillermateriale som Barca har til rådighed kan vi måske ikke forlange mere?
Vi skal aldrig stille os tiflredse med at bare vinde. Vi skal vinde med vores stil, som vi har henrykt verdenen med. Det er det, der har adskillet os fra alle andre klubber i verden. Du kan ikke komme her og være pragmatisk. Det er ikke i vores blod, det er ikke vores DNA, og det er slet ikke måden, vi fans vil acceptere det. Det er ikke det, nogen som helst af os er blevet fan pga.

Så nej, det vil sgu ikke blive glemt for mit vedkommende, hvis vi vandt en La Liga med en røvsyg spillestil, en pragmatisk træner, der ikke turde at bænke en pivringe stjernespiller, og slet ikke på en måde, hvor vi har haft langt mere held i vores vej end det er acceptabel.

Det er jo ikke for sjovt, at vi kun var gode i dag i de 30 minutter, hvor Messi kørte med klatten og så gik noget ned på autopilot, så kom modstanderne med i kampen.

Valverdes jobsikkerhed er Messi. Intet andet. Han har intet gjort ved vores hold. Vores offensiv er om nogen endnu ringere under ham end den var under Lucho, og vores defensiv er på ingen måder forbedret. Vi er nem atk omme til chancer i mod.
Jeg tror også, at vi kan spille flot fodbold, hvis Valverde giver slip på den stramme disciplin. Vi må dog også erkende, at vi ikke længere har den fronttrio - MSN - som var garant for underholdningen.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Daluigi »

Vi spiller ikke kønt. Vi spiller ikke som Barca skal. Valverde piller en dobbelt målscore ud istedet for den fede Lui...

Mange negative elementer og ikke betryggende for Valverde som træner.

Men.... Vores midtbane er mere kompakt og dermed solid. Busquets kommer til sin ret i det her system, og han er klasser bedre end sidste sæson. Faktisk er han dissideret glimragende.

Jeg aner ikke om vi vinder en titel i år. Jeg synes ikke spillermaterialet er godt nok, til at vi kan forvente meget mere - og igen; sejrene kommer. At vi så får høvl i CL snart og mod de bedre La Liga hold måske, det er en anden snak til en anden tid. Jeg synes det er positivt at vi selvfølgelig står bedre defensivt end sidste år, come on? Midtbanen er ikke den samme motorvej mere. Men Lui er fuldstændig død og færdig. Og Paco vil man ikke bruge selv om han i min optik har grebet chancen flere gange siden sin miserable start i klubben. Han fortjener da minutter på banen!?

Jeg kan ikke blive klog på Valverde - men jeg tror at han selv ønsker mere kvalitet i truppen. Mon ikke der til vinter kommer en stor signing?... Jeg tror det.

31 point efter 11 kampe?... Lad os lige droppe forkælelsen engang og trods alt nyde det faktum at vi kan forbedre os selv når vi endda vinder!
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

MessiPogba skrev:
Piquénbauer skrev:
Valverdes jobsikkerhed er Messi. Intet andet. Han har intet gjort ved vores hold. Vores offensiv er om nogen endnu ringere under ham end den var under Lucho, og vores defensiv er på ingen måder forbedret. Vi er nem atk omme til chancer i mod.
Doh. Gu fanden er vores offensiv dårligere da vi har mistet ney (du ved ham som du mente vi sagtens kunne erstatte). Det er ikke et tab man kommer sig over. Men at påstå at vores defensiv ikke er forbedret er grænsende til idiotisk. Vi står 10 gange bedre på banen (nok fordi vi er mere defensive) og holdet fungerer markant bedre defensivt.

Vi har desuden ikke været ret heldige. I dag blev vi f.eks. snydt for 2 kæmpe straffespark. Det er nok at sige at vi spiller dårligt - det er ikke nødvendigt at overdrive som du gør det.
Vi står på ingen måder bedre på banen. Tre afleveringer, og du har 9 ud af 10 gange en oplagt chance i mod os.

Alle spillere kan erstattes, hvis du skaber det rette system. Problemet er, at ingen ved, hvad fanden Valverde vil. Neymar er en af verdens allerbedste spiller og hans savn kan mærkes, det er da klart, men det er op til træneren at skabe et system, der dækker hans afgang. Det er det dygtige trænere gør. Valverde har dygtige spillere til rådighed men har skabt et system, som på ingen måder er gavnligt. Det hele falder tilbage på Valverde.
Sikke dog en gang vrøvl. At påstå at vi ikke står bedre efter kun at have lukket 4 mål ind er simpelthen tåbeligt.

Og nej det kan de virkelig ikke. Som i overhovedet ikke. Man kan ikke erstatte en spiller som ney. Eller Xavi, Puyol og jeg skal komme efter dig. Det er det som folk åbenbart ikke fatter. "Vi spiller tiki-taka så vi skifter bare lige vores nuværende spillere ud og så kører det".

Desuden har du ingen anelse om hvad spillerne ved. Jeg er selv ekstremt utilfreds med meget af det vi ser men dine overdrivelser er så ufatteligt trættende. Man kan godt forholde sig til noget uden det behøver at være så ekstremt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Valverde har dygtige spillere til rådighed men har skabt et system, som på ingen måder er gavnligt.
Jeg faldt lige over den her. I sommers skrev du helt seriøst at vi skulle af med minimum 6 spillere fra starteren da de ikke var gode nok (http://fcb.dk/debat/viewtopic.php?f=18& ... start=7155). Men det er de nu?

Og holdet ligner faktisk et hold der ved hvad de skal. At de så ikke er specielt spændende er noget andet men man river ikke så mange point hjem hvis man ikke ved det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:
Valverde har dygtige spillere til rådighed men har skabt et system, som på ingen måder er gavnligt.
Jeg faldt lige over den her. I sommers skrev du helt seriøst at vi skulle af med minimum 6 spillere fra starteren da de ikke var gode nok (http://fcb.dk/debat/viewtopic.php?f=18& ... start=7155). Men det er de nu?

Og holdet ligner faktisk et hold der ved hvad de skal. At de så ikke er specielt spændende er noget andet men man river ikke så mange point hjem hvis man ikke ved det.
Ja, det står jeg stadigvæk fast ved, da der skal fornyelse til, da spillerne flere af dem virker mætte (Rakitic, Pique).

Men han har stadigvæk Dølle, Denis Suarez, som f.eks. er begge dygtige spillere men aldrig får en værdig chance.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/11 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Aldrig får en værdig chance? De har begge fået fint med spilletid. Hvis der er en der ikke har fået en chance så er det paco.

Jeg kan dog hurtigt sige at ingen af de nævnte spillere er gode nok til at bygge noget op omkring dem. Det er alle fine rotationsspillere og hvor ville jeg dog håbe at de ville udvikle sig endnu mere men på nuværende tidspunkt er de ikke andet.

Faktum er at Valverde ikke har ret dygtige spillere til rådighed offensivt. Der er Messi og det er vel det med dembeles skade, suarez' form og så vores rotationsspillere. Det er virkelig ikke ret godt. Ville jeg håbe at Valverde satsede mere? Ja men samtidig kan jeg sagtens forstå at han foretrækker at vinde lige nu. Og her har han faktisk lavet noget der virker.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster