27/7 FC Barcelona - Manchester United

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af JonasV »

Positiv første halvleg, hvor De Gea virkelig gør forskellen for United. Damn, han er god. Men dejligt at se så livlig bold. Som forventet gik vi noget ned i kadence i anden halvleg, men det kan jeg godt leve med. Men Arda, ik'? Han ser simpelthen så uskarp ud. Der blev truffet mange forkerte beslutninger efter pausen og dér må man da sige at han trak læsset :roll:

I øvrigt, virkelig fin præstation af Cillesen - og en forbedret præstation af Suarez. Dejligt at se ham sparke de der uventede, halvumulige bolde.
Senest rettet af JonasV tors jul 27, 2017 12:03 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

27/7 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af Flax_Generous »

Lasse N skrev:Lad os snakkes ved når United står som vinder af Premier League 17/18 - Husk det er altid i Mou's 2 sæson at tingene sker :) :)
United bliver næppe mestre i den kommende sæson, men man skal rigtigt nok passe på med at konkludere noget på baggrund af venskabskampe. For to år siden vandt United 3-1 over Barca i USA, men der endte United på femtepladsen i ligaen og blev slået ud af Champions League-gruppespillet af Wolfsburg og PSV, mens Barca vandt mesterskabet og Copa del Rey.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af MessiPogba »

JonasV skrev:Positiv første halvleg, hvor De Gea virkelig gør forskellen for United. Damn, han er god.
Det er lige før, at hvis Neymar og hans far så gerne vil væk og have flere penge, så burde vi næsten sende Neymar til United i retur for de Gea plus en pose penge. de Gea er så ekstrem god. Han er en målmand, der redder dig 9-15 point på en sæson og ofte holder dig inde, når lokummet brænder på.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af MessiPogba »

Lasse N skrev:
MessiPogba skrev:Hold kæft, hvor er det United-hold dog elendigt under Mourinho. De har absolut ingen anelser om, hvad de skal gøre, når de har bolden. Mourinhos defensive indstilling til tingene er allerede dybt forplantet i deres tankegang. Ofte var backerne ikke mere end ved midterlinjen, klar til at stoppe et eventuelt kontraangreb fra modstanderen, og så var det hele overladt til at Lukaku skulle gøre alt alene, som var han Messi anno 2012.

Pogba har begået en massiv brøler, hvis Mourinho forbliver United-manager i mange år. Det er en omgang skrammel at se på det.

Jeg har tidligere været stor United-sympatisør, da jeg synes, at de under Ferguson ofte var risikovillige og gerne ville frem over stepperne og Ferguson aldrig var bleg for at give de unge chancen. Men de har da godt og grundigt ødelagt enhver romantisk fodboldtanke ved at ansætte Mourinho. Hold da kæft et selvmål.

Jeg synes også, der var en del paralleller mellem vores Cruyff-filosofi og så Fergusons tid i Untied. Frem over stepperne, god, offensiv fodbold, give akademi-spillere chancen og så underhold. Men det er i hvert fald ikke ting, jeg finder ved Mourinho de ideologier der. Der er det bare at vinde. Om det så er med 11 mand bag bolden, eller at Fellaini skader modstanderens bedste spiller og scorer med hånden, det er fuldkommen ligegyldigt.
Lad os snakkes ved når United står som vinder af Premier League 17/18 - Husk det er altid i Mou's 2 sæson at tingene sker :) :)
I know, men jeg tvivler stærkt. I sidste sæson var United meget dårlige til at skabe noget mod busparkeringer, og med en som Lukaku på holdet, som er en kontraspiller fremfor en som Zlatan, der var en mere visionær og kreativ spiller, så har jeg svært ved at se United formå at ændre de mange uafgjorte. De så hamrende rådvilde ud, når de ikke havde mulighed for at lave kontraer og der var masser af rum at løbe i.

De har groft sagt kun Martial, der kan skabe ting ud af ingenting. Mkhitaryan er mere en direkte spiller, som skal have rum at løbe i, Pogba ligner ikke Pogba under Mourinho, Rashford er jo blot en klassisk engelsk spiller. Masser af fart og kraft, men ingen fodboldhjerne til at understøtte det godt nok og for et ordinært touch på bolden, og så er der Mata, der groft sagt bliver misbrugt under Mourinho som kantspiller. Endeligt er backerne under Mourinho meget defensive. De krydser sjældent midterlinjen, og når de gør, så er det ofte med for svagt leverance i form af assist eller indlæg.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:I know, men jeg tvivler stærkt. I sidste sæson var United meget dårlige til at skabe noget mod busparkeringer, og med en som Lukaku på holdet, som er en kontraspiller fremfor en som Zlatan, der var en mere visionær og kreativ spiller, så har jeg svært ved at se United formå at ændre de mange uafgjorte. De så hamrende rådvilde ud, når de ikke havde mulighed for at lave kontraer og der var masser af rum at løbe i.

De har groft sagt kun Martial, der kan skabe ting ud af ingenting. Mkhitaryan er mere en direkte spiller, som skal have rum at løbe i, Pogba ligner ikke Pogba under Mourinho, Rashford er jo blot en klassisk engelsk spiller. Masser af fart og kraft, men ingen fodboldhjerne til at understøtte det godt nok og for et ordinært touch på bolden, og så er der Mata, der groft sagt bliver misbrugt under Mourinho som kantspiller. Endeligt er backerne under Mourinho meget defensive. De krydser sjældent midterlinjen, og når de gør, så er det ofte med for svagt leverance i form af assist eller indlæg
Det er simpelthen ikke sandt. Jeg har skrevet om det før, så jeg gider ikke gentage mig selv, men kort sagt var Uniteds problem primært ineffektivitet og kun sekundært (og til sidst på sæsonen) mangel på risikovillighed. Lukaku skal være med til at løse det første problem, mens det andet problem skyldes Mourinhos taktiske forsigtighed snarere end spillere som Rashford, Martial, Mkhitaryan og Mata (som alle er opfindsomme og teknisk fine spillere).

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af Flax_Generous »

Du har dog ret i, at United ofte spiller med 3-4 mand stående permanent i forsvaret i stedet for blot 2 som de fleste andre tophold. Det er uden tvivl en taktisk disposition fra Mourinhos side, og det er enormt irriterende at se på.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af MessiPogba »

Flax_Generous skrev:
MessiPogba skrev:I know, men jeg tvivler stærkt. I sidste sæson var United meget dårlige til at skabe noget mod busparkeringer, og med en som Lukaku på holdet, som er en kontraspiller fremfor en som Zlatan, der var en mere visionær og kreativ spiller, så har jeg svært ved at se United formå at ændre de mange uafgjorte. De så hamrende rådvilde ud, når de ikke havde mulighed for at lave kontraer og der var masser af rum at løbe i.

De har groft sagt kun Martial, der kan skabe ting ud af ingenting. Mkhitaryan er mere en direkte spiller, som skal have rum at løbe i, Pogba ligner ikke Pogba under Mourinho, Rashford er jo blot en klassisk engelsk spiller. Masser af fart og kraft, men ingen fodboldhjerne til at understøtte det godt nok og for et ordinært touch på bolden, og så er der Mata, der groft sagt bliver misbrugt under Mourinho som kantspiller. Endeligt er backerne under Mourinho meget defensive. De krydser sjældent midterlinjen, og når de gør, så er det ofte med for svagt leverance i form af assist eller indlæg
Det er simpelthen ikke sandt. Jeg har skrevet om det før, så jeg gider ikke gentage mig selv, men kort sagt var Uniteds problem primært ineffektivitet og kun sekundært (og til sidst på sæsonen) mangel på risikovillighed. Lukaku skal være med til at løse det første problem, mens det andet problem skyldes Mourinhos taktiske forsigtighed snarere end spillere som Rashford, Martial, Mkhitaryan og Mata (som alle er opfindsomme og teknisk fine spillere).
Jeg gør ikke særlig meget brug af statistik, da de ofte vildleder en.

Som nævnt, jeg har haft et blødt punkt for United pga. Ferguson og hans måde at styre et fodboldhold på, så jeg har altid set en del United-kampe og i mange af Uniteds kampe sidste år så jeg samme mønstre. Der var ikke nogen decideret gennemspillede angreb i mange af deres kampe. Det hele var en stor vildrede, hvor mange af spillerne ofte tyede til mærkværdige metoder for at skabe noget. Især mod bundholdene var det jo måske 3-4 kampe, hvor modstanderens målmænd havde en drømmekamp, men ellers var det ofte halvhjertede chancer, som United forsøgte at konvertere til mål. Det indgår jo i statistikken og giver derfor i min optik et forkert billede af kampen.

Jeg var på ingen måder imponeret af Uniteds offensive spil. Når de mødte hold, der pakkede sig, så var det ofte meget, meget skidt, det United foretog sig, og det hele er Mourinhos skyld, da han på ingen måder er en træner, der er vant til at kapere hold, der pakke sig. Han er en omstillingstræner, og det havde mange af PL-holdene luret, hvorfor de gav United teten til at styre kampene velvidende, at United vil få det svært med at skabe chancer, da Mourinhos måde at anskue fodbold på sjældent lægger sig op ad dette. Man så det også i hans begge tider i Chelsea, hvor ofte svært det var for dem, når de mødte hold, der gav dem bolden. Mourinho vil ikke have bolden.

Ja, Mkhitaryan er en fandens dygtig spiller. Bare ikke på de små områder. Han er i min optik en fantastisk kontraspiller. Han er allerbedst, når han bare kan være direkte og flyve mod mål med 120 km/t. Rashford synes jeg godt no ker en overhyped spiller. Han har masser af fart og styrke, men hans teknik er virkelig middelmådigt. Især hans teknik på de meget små områder er ofte meget skidt.

United mangler decideret spillere, der er utrolig gode til at håndtere de små rum. De har vel relativt set kun Mata, Pogba og Martial lige pt. til det. Og to af de tre nævnte bliver misbrugt under Mourinho, mens Pogba har svært ved at finde fodfæste i Mourinhos rigide anskuelse af fodbold.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:Jeg gør ikke særlig meget brug af statistik, da de ofte vildleder en.
Vås. United havde i april - før Mourinho sked i bukserne af skræk og begyndte at spille defensivt - flest afslutninger i Premier League, flest afslutninger inden for målrammen, flest afslutninger inden for det lille felt, suverænt flest afslutninger på træværket, mest spil på modstanderens tredjedel af banen, mindst spil på egen tredjedel af banen, fjerdemest boldbesiddelse, næstflest chanceskabende afleveringer, fjerdeflest korte afleveringer og fjerdefærrest lange afleveringer. Alligevel havde United kun scoret syvendeflest mål. Der er intet vildledende i det. Det viser åbenlyst og korrekt et hold som dominerede og skabte chancer, men som havde svært ved at få bolden indover stregen. Det var også derfor, at United havde fjerdeflest big chances, men kun scorede 11. flest mål på disse chancer.
MessiPogba skrev:Som nævnt, jeg har haft et blødt punkt for United pga. Ferguson og hans måde at styre et fodboldhold på, så jeg har altid set en del United-kampe og i mange af Uniteds kampe sidste år så jeg samme mønstre.Der var ikke nogen decideret gennemspillede angreb i mange af deres kampe. Det hele var en stor vildrede, hvor mange af spillerne ofte tyede til mærkværdige metoder for at skabe noget. Især mod bundholdene var det jo måske 3-4 kampe, hvor modstanderens målmænd havde en drømmekamp, men ellers var det ofte halvhjertede chancer, som United forsøgte at konvertere til mål. Det indgår jo i statistikken og giver derfor i min optik et forkert billede af kampen.
Jeg så stort set alle Uniteds kampe sidste sæson. Jeg kan ikke genkende din påstand, og jeg kan heller ikke finde statistisk belæg for den.

Din bedømmelse af Ibrahimovic, Mkhitaryan, Rashford, Mata, Martial og Pogba tyder også på, at du ikke rigtig har fulgt United tæt. Martial var jo den værste af de nævnte spillere sidste sæson, men du forestiller dig, at han er den farligste af dem? Og Rashford er stærk, men har en ringe teknik? Har du overhovedet set ham spille?

United var generelt ikke gode sidste sæson, men det største problem var ineffektivitet foran målet snarere end mangel på idéer. Da sæsonen lakkede mod enden og de store kampe kom ugentligt valgte Mourinho så at satse på røvkedelig, defensiv fodbold, og det var enormt bedrøveligt at overvære (selvom det gav sejre i Europa League og League Cup), men det ændrer ikke på, at United tidligere på sæsonen skabte rigeligt med chancer.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af Storken »

United burde helt sikkert have scoret flere mål på baggrund af deres underliggende stats (skud, expected goals osv). Der var flere af deres kampe mod de mindre hold, hvor de var svine uheldige.

Det skal dog siges, at United var et helt andet hold, når de mødte Burnley end top 6. Jeg mindes deres to udekampe mod Liverpool og City, hvor United nærmest ikke turde spille fodbold.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af Flax_Generous »

Storken skrev:United burde helt sikkert have scoret flere mål på baggrund af deres underliggende stats (skud, expected goals osv). Der var flere af deres kampe mod de mindre hold, hvor de var svine uheldige.

Det skal dog siges, at United var et helt andet hold, når de mødte Burnley end top 6. Jeg mindes deres to udekampe mod Liverpool og City, hvor United nærmest ikke turde spille fodbold.
Ja, Mourinho spillede defensivt mod de store hold, i særdeleshed sidst på sæsonen. Det var faktisk i de kampe, hvor United prøvede at satse på omstillinger, at det fungerede dårligst. Det var reelt kun 2-0-kampen mod Chelsea, 1-0-kampen mod Spurs og Europa League-finalen mod Ajax hvor den taktik lykkedes, og det er jo ikke ligefrem et imponerende antal, når Mourinho stort set ikke turde andet i sæsonens sidste to måneder.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af MessiPogba »

Flax_Generous skrev:
MessiPogba skrev:Jeg gør ikke særlig meget brug af statistik, da de ofte vildleder en.
Vås. United havde i april - før Mourinho sked i bukserne af skræk og begyndte at spille defensivt - flest afslutninger i Premier League, flest afslutninger inden for målrammen, flest afslutninger inden for det lille felt, suverænt flest afslutninger på træværket, mest spil på modstanderens tredjedel af banen, mindst spil på egen tredjedel af banen, fjerdemest boldbesiddelse, næstflest chanceskabende afleveringer, fjerdeflest korte afleveringer og fjerdefærrest lange afleveringer. Alligevel havde United kun scoret syvendeflest mål. Der er intet vildledende i det. Det viser åbenlyst og korrekt et hold som dominerede og skabte chancer, men som havde svært ved at få bolden indover stregen. Det var også derfor, at United havde fjerdeflest big chances, men kun scorede 11. flest mål på disse chancer.
MessiPogba skrev:Som nævnt, jeg har haft et blødt punkt for United pga. Ferguson og hans måde at styre et fodboldhold på, så jeg har altid set en del United-kampe og i mange af Uniteds kampe sidste år så jeg samme mønstre.Der var ikke nogen decideret gennemspillede angreb i mange af deres kampe. Det hele var en stor vildrede, hvor mange af spillerne ofte tyede til mærkværdige metoder for at skabe noget. Især mod bundholdene var det jo måske 3-4 kampe, hvor modstanderens målmænd havde en drømmekamp, men ellers var det ofte halvhjertede chancer, som United forsøgte at konvertere til mål. Det indgår jo i statistikken og giver derfor i min optik et forkert billede af kampen.
Jeg så stort set alle Uniteds kampe sidste sæson. Jeg kan ikke genkende din påstand, og jeg kan heller ikke finde statistisk belæg for den.

Din bedømmelse af Ibrahimovic, Mkhitaryan, Rashford, Mata, Martial og Pogba tyder også på, at du ikke rigtig har fulgt United tæt. Martial var jo den værste af de nævnte spillere sidste sæson, men du forestiller dig, at han er den farligste af dem? Og Rashford er stærk, men har en ringe teknik? Har du overhovedet set ham spille?

United var generelt ikke gode sidste sæson, men det største problem var ineffektivitet foran målet snarere end mangel på idéer. Da sæsonen lakkede mod enden og de store kampe kom ugentligt valgte Mourinho så at satse på røvkedelig, defensiv fodbold, og det var enormt bedrøveligt at overvære (selvom det gav sejre i Europa League og League Cup), men det ændrer ikke på, at United tidligere på sæsonen skabte rigeligt med chancer.
Blot fordi du kan finde en helvedes masser statistikker frem, er det stadigvæk ikke ensbetydende med, at United skulle have været bedre. Og ej hellere betyder det ikke, at jeg er forkert på den. Jeg så med egne øjne flere gange samme mønster gentage sig og gentage sig. Fodbold måles på ingen måder i blot statistik, at du ved det.

Du kan med garanti sikkert også finde identiske statistik for Barca fra sidste sæson og de ville givetvis også illustrere, at vi skulle være dominerende, når billedet relativt ofte var noget helt andet, at vi som hold var en større rodebutik med manglende gameplan, rodet affære og skidt fodboldspil.

Modstanderne tillod United gøre at stå med bolden foran deres mål. Det var jo et mønster, du så i flere og flere kampe. Modstanderen gav United glædeligt bolden og parkere bussen - velvidende, at United på ingen måder havde et modsvar til det, da det ikke er noget, Mourinho er god til at afklare. Det var et simpelt trick, og Mourinho hoppede på hver gang. De vidste, at backerne sjældent søger med frem, hvorfor kanterne ofte skulle stå for meget af det offensive. Derudover var leveringen ganske enkelt skrækkeligt fra kanterne, da indlæggene var ofte af dårligt kvalitet (Valencias indlæg var ofte blot en hård bold i feltet og deraf håbe på en eller anden satte en fod på, mens Darmian angiveligt ikke tør at krydse midterlinjen).

Du må herudover meget gerne se, hvori jeg skriver, at har sagt at Martial har været god? Jeg skrev blot, at han er en af de få spillere, United har, som kan operere i de meget små rum - noget som United har brug, da United slet ikke kan trænge igennem en jernhård defensiv, som mange af modstanderne, hovedsageligt på Old Trafford mødte op med. Jeg er udemærket godt klar over, at Martial var dårlig - faktisk rædsom i mange af kampene, men det ændrer ikke på, at han stort set er den eneste af Uniteds offensive spillere, som har evnen til at lave noget helt uventet ud af ganske enkelt ingenting. Han er i samme kategori som Neymar, Messi, Hazard osv.. Spillere, som altid kan hive en kanin op ad ærmet, fordi de er så fantastisk dygtige driblere.

Og ja, jeg har set Rashford spille. Han er en fin spiller, men han er på ingen måder et teknisk vidunder. Det er tydeligt, at han er englænder med hans alt for lange trick og for mange gange, hvor han kludrer i det. Han er stadigvæk ung, men jeg personligt synes godt nok det er at strække den at kalde Rashford for teknisk fantastisk. Han er meget engelsk på det punkt. Han har masser af fart og er god til at tage trækket udenom en spiller og løbe bolden op, men en decideret dribler, det er han godt nok ikke i min optik. Sammenlign ham med Coutinho, Iniesta, Neymar, Messi, Hazard, Robben, Ribery, Douglas Costa, Dybala, Asensio, Isco, Willian, Griezmann osv i forhold til, hvordan de sætter deres mand af. De kan glide af på en spiller uden det mindste besvær, mens Rashford ser presset ud, når tomrummet bag manden er lukket af.
Senest rettet af MessiPogba tors jul 27, 2017 3:28 pm, rettet i alt 1 gang.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af Storken »

@MessiPogba

Du bør overveje det en ekstra gang inden du starter et indlæg med "Kære Flax". Det giver indlægget en ret nedladende tone, hvilket er ødelæggende for enhver sober debat.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af MessiPogba »

Storken skrev:@MessiPogba

Du bør overveje det en ekstra gang inden du starter et indlæg med "Kære Flax". Det giver indlægget en ret nedladende tone, hvilket er ødelæggende for enhver sober debat.
Hermed rettet, Tak for tippet. Det var sgu ikke min intention.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:Blot fordi du kan finde en helvedes masser statistikker frem, er det stadigvæk ikke ensbetydende med, at United skulle have været bedre. Og ej hellere betyder det ikke, at jeg er forkert på den. Jeg så med egne øjne flere gange samme mønster gentage sig og gentage sig. Fodbold måles på ingen måder i blot statistik, at du ved det.
Hvis du havde ret i, at United var "meget dårlige til at skabe noget mod busparkeringer," så ville det afspejle sig i antallet af skabte chancer. Men det gør det ikke. United havde derimod chokerende mange afbrændere, det er kold fakta, og det resulterede i en stribe af uafgjorte kampe og meget få mål. Selvfølgelig var Uniteds offensiv ikke flyvende, og slet ikke til sidst da Mourinho gik over til antifodbold, men du fejldiagnosticerer simpelthen svaghederne.

Hvordan vil du ellers forklare, at United endte med færre mål end man kunne forvente af et gennemsnitligt Premier League-hold ud fra kvaliteten og antallet af chancer (se her)? Min påstand er, at det bl.a. skyldes, at Ibrahimovic var den spiller i Premier League som brændte suverænt flest big chances (defineret som "a situation where a player should reasonably be expected to score usually in a one-on-one scenario or from very close range"), at Pogba var den spiller som ramte træværket flest gange, og at Lingard, Rooney, Martial og Rashford generelt havde det svært foran mål.

Det er vel også derfor, at United har købt en 9'er i stedet for en 10'er. Lukaku har været en af de skarpeste afsluttere i Premier League i de seneste par sæsoner, og hvis han kan fortsætte det niveau, så vil han - også selvom han er en begrænset spiller i mange andre facetter - gøre en enorm forskel.
MessiPogba skrev:Modstanderne tillod United gøre at stå med bolden foran deres mål. Det var jo et mønster, du så i flere og flere kampe. Modstanderen gav United glædeligt bolden og parkere bussen - velvidende, at United på ingen måder havde et modsvar til det, da det ikke er noget, Mourinho er god til at afklare. Det var et simpelt trick, og Mourinho hoppede på hver gang. De vidste, at backerne sjældent søger med frem, hvorfor kanterne ofte skulle stå for meget af det offensive. Derudover var leveringen ganske enkelt skrækkeligt fra kanterne, da indlæggene var ofte af dårligt kvalitet (Valencias indlæg var ofte blot en hård bold i feltet og deraf håbe på en eller anden satte en fod på, mens Darmian angiveligt ikke tør at krydse midterlinjen).
Du bliver ved med at gentage dig selv, men det bliver det jo ikke mere korrekt af.

Mourinho viste sit sande og velkendte jeg sidst på sæsonen, men der havde United allerede smidt masser af point og var blevet blæst ud af mesterskabskampen, fordi de ikke kunne få bolden i mål. Jeg synes efterhånden, at jeg har fremlagt en del belæg for den påstand.
MessiPogba skrev:Du må herudover meget gerne se, hvori jeg skriver, at har sagt at Martial har været god? Jeg skrev blot, at han er en af de få spillere, United har, som kan operere i de meget små rum - noget som United har brug, da United slet ikke kan trænge igennem en jernhård defensiv, som mange af modstanderne, hovedsageligt på Old Trafford mødte op med. Jeg er udemærket godt klar over, at Martial var dårlig - faktisk rædsom i mange af kampene, men det ændrer ikke på, at han stort set er den eneste af Uniteds offensive spillere, som har evnen til at lave noget helt uventet ud af ganske enkelt ingenting. Han er i samme kategori som Neymar, Messi, Hazard osv.. Spillere, som altid kan hive en kanin op ad ærmet, fordi de er så fantastisk dygtige driblere.

Og ja, jeg har set Rashford spille. Han er en fin spiller, men han er på ingen måder et teknisk vidunder. Det er tydeligt, at han er englænder med hans alt for lange trick og for mange gange, hvor han kludrer i det. Han er stadigvæk ung, men jeg personligt synes godt nok det er at strække den at kalde Rashford for teknisk fantastisk. Han er meget engelsk på det punkt. Han har masser af fart og er god til at tage trækket udenom en spiller og løbe bolden op, men en decideret dribler, det er han godt nok ikke i min optik. Sammenlign ham med Coutinho, Iniesta, Neymar, Messi, Hazard, Robben, Ribery, Douglas Costa, Dybala, Asensio, Isco, Willian, Griezmann osv i forhold til, hvordan de sætter deres mand af. De kan glide af på en spiller uden det mindste besvær, mens Rashford ser presset ud, når tomrummet bag manden er lukket af.
Jeg har set næsten alle kampe de to har spillet for United, og du overvurderer altså Martial og undervurderer Rashford. Ja, Martial er en bedre dribler, men Rashford er også ganske habil med bolden for fødderne, og så er han samtidig bedre til at bevæge sig uden bolden, han arbejder hårdere, han er bedre til at indgå i små kombinationer, og han afslutter marginalt bedre og er nok også hurtigere. Men det er en helt anden diskussion.

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 27/7 FC Barcelona - Manchester United

Indlæg af Lasse N »

Flax_Generous skrev:
Lasse N skrev:Lad os snakkes ved når United står som vinder af Premier League 17/18 - Husk det er altid i Mou's 2 sæson at tingene sker :) :)
United bliver næppe mestre i den kommende sæson
Vent og se du. Man skal aldrig afskrive Mourinho. Og United var ikke så ringe spillemæssigt sidste år som mange mener, de havde bare et problem med at få lukket kampene, de ellers dominerede voldsomt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster