19/4 FC Barcelona - Juventus

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

Så længe du har et minimum der hedder verratti så bliver du voldsomt skuffet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

maba
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons feb 27, 2013 9:29 am
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af maba »

Sikke en møg kamp i går og sikke et møg år generelt. Tror desværre vi går et år eller to i møde hvor holdet skal genopbygges. set over hel sæsonen har problemerne været midtbanen og backs og synes igen i går det er her vi halter.

Sergi Roberto har faktisk spillet sig op de sidste par kampe, men manden er ikke back. Alba har heller ikke været god.

Det vi mangler har netop været madrids styrke i år. Nogle helt fantastiske Back: Marcelo har været den bedste på sin position i år og carvajal har udviklet sig helt vildt godt.

Madrids midtbane løber barca over på lørdag. Kroos, Isco, Modric, Casemiro har alt det vi mangler. Synes faktisk det er en ung udgave af XAVI (kroos) Iniesta (modric) Busi (Casemiro) kan så ikke helt sammen lignes da Busi er bedre på bolden, men Busi er så også langsommere end en gennemsnitlig serie 5 spiller.

Et andet problem er vi slet har nogle talenter eller salgkræft på bænken (hvor er la masia??? skal vi vente på drengene fra U13 holdet kommer op før der er nye stjerner?).
Barcas Bænk: en masse aldrende forsvars spillere, som har toppet. midtbane/angribere (suarez, Rafinha, Gomes, Alcacer) som ikke har talentet til topfodbold.
tager vi udgangspunkt i Madrids Bænk: James Rodríguez, Álvaro Morata, Marco Asensio, Mateo Kovacic der er altså mulighed for at ændre en kamp. Marco Asensio ser jeg som en stjerne i svøb. Hold nu kæft han er vild taget hans alder i betragtning.

Sælg nogle af de spillere som kan give penge i kassen og byg op forfra. Busi, Rakitic til City, D Suarez og Digne burde også kunne give nogle millioner. kender ikke mash den rygende franskmands løn, men er de høje så videre med dem.
tag på rov i Monaco og Dortmund og køb spiller som besidder hurtighed og fysik og ikke er under 170CM. kunne være dejligt med en sæson hvor man ikke skulle være nervøs ved samtlige dødbolde til modstanderen.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Tello »

Tror i overhovedet Valverde kan gøre en forskel?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Skydefinten »

Det kommer HELT an på indkøbene:)

Med 4 rigtige gode indkøb, kunne jeg i en portvins-brændert føre holdet til titler.

Nu synes jeg bare vi skal holde fokus på om der kommer gær-krise.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg synes slet ikke indkøb er så vigtige som de bliver gjort til. VI skal selvfølgelig have et par gode startere (back og en kant hvis vi går over i 4-2-3-1) men ellers er truppen fin (de nye er spillet ind). Det klart vigtigste er at vi begynder at spille som et hold igen - at kæderne hænger sammen, at vi presser som et hold, at alle deltager offensivt og ikke kun MSN.

Der er rigeligt med kvalitet i truppen og der skal ikke en revolution til her. Systemet og taktikken må dog gerne få et ordentligt spark i røven for der halter vi efter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af emo »

Hvor er det i ser denne kvalitet centralt? Rakitic og Gomes kan ikke vlre startere, de er ikke gode nok pt., Gomes kan måske blive det på sigt (tvivler), Rakitic er ikke god nok til at være en starter. Iniesta ser træt og slidt ud, jeg ved ikke om der kommer mere fra ham eller om han holde sig fri fra skader i en hel sæson. Busquets og Iniesta er de eneste sikre spiller centralt (forbehold for Inirsta) , resten er bare ikke toppen.

Vi skal så meget styrke centreret med en der kan gå direkte ind. Hvem, Dunno.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Skydefinten »

Piquénbauer skrev:Jeg synes slet ikke indkøb er så vigtige som de bliver gjort til. VI skal selvfølgelig have et par gode startere (back og en kant hvis vi går over i 4-2-3-1) men ellers er truppen fin (de nye er spillet ind). Det klart vigtigste er at vi begynder at spille som et hold igen - at kæderne hænger sammen, at vi presser som et hold, at alle deltager offensivt og ikke kun MSN.

Der er rigeligt med kvalitet i truppen og der skal ikke en revolution til her. Systemet og taktikken må dog gerne få et ordentligt spark i røven for der halter vi efter.
Vi er "færdige" uden et par FORSTÆRKNINGER.
Jeg frygter, at Iniesta er på retræte - og Raki blev overmatchet igen i går mod Juves midtbane. Gomes synes jeg heller ikke har niveau til vores start 11'er.
Ja, vi skal da begynde at spille som et hold igen, men der er jo ingen rød tråd mellem midtbane og angreb pt. Det kræver meget bedre spillere på midtbanen - eller en Ini i tidsmaskinen.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Kubala »

Som jeg ser det, så burde der købes tre spillere. Det er nødvendigt. Arda og Mathieu skal videre.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Kubala »

Arda vil kunne bringe lidt ind, men Mathieu vil nok gå fri eller hvis man er heldige, så en-tre mio. euro.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Kubala »

Jeg er efterhånden også overbevist om, hvad man købte Gomes for, men jeg tror, at selv den rolle kan han ikke udfylde og spørgsmålet er, om han overhovedet kommer til det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

Skydefinten skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg synes slet ikke indkøb er så vigtige som de bliver gjort til. VI skal selvfølgelig have et par gode startere (back og en kant hvis vi går over i 4-2-3-1) men ellers er truppen fin (de nye er spillet ind). Det klart vigtigste er at vi begynder at spille som et hold igen - at kæderne hænger sammen, at vi presser som et hold, at alle deltager offensivt og ikke kun MSN.

Der er rigeligt med kvalitet i truppen og der skal ikke en revolution til her. Systemet og taktikken må dog gerne få et ordentligt spark i røven for der halter vi efter.
Vi er "færdige" uden et par FORSTÆRKNINGER.
Jeg frygter, at Iniesta er på retræte - og Raki blev overmatchet igen i går mod Juves midtbane. Gomes synes jeg heller ikke har niveau til vores start 11'er.
Ja, vi skal da begynde at spille som et hold igen, men der er jo ingen rød tråd mellem midtbane og angreb pt. Det kræver meget bedre spillere på midtbanen - eller en Ini i tidsmaskinen.
Jeg håber at valverde (hvis det bliver ham) tager sin 4-2-3-1 med. Og hvis han gør det så vil messi få 10'eren (ini på bænken) mens bussi og rak/roberto vil skulle spille centralt. Det mener jeg er en rigtig stærk midtbane.

Det vi så skal bruge er en back og en højrekant. Hvis det bliver købt så kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skal kunne spille med om alt igen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Raman93 »

Piquénbauer skrev:
Skydefinten skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg synes slet ikke indkøb er så vigtige som de bliver gjort til. VI skal selvfølgelig have et par gode startere (back og en kant hvis vi går over i 4-2-3-1) men ellers er truppen fin (de nye er spillet ind). Det klart vigtigste er at vi begynder at spille som et hold igen - at kæderne hænger sammen, at vi presser som et hold, at alle deltager offensivt og ikke kun MSN.

Der er rigeligt med kvalitet i truppen og der skal ikke en revolution til her. Systemet og taktikken må dog gerne få et ordentligt spark i røven for der halter vi efter.
Vi er "færdige" uden et par FORSTÆRKNINGER.
Jeg frygter, at Iniesta er på retræte - og Raki blev overmatchet igen i går mod Juves midtbane. Gomes synes jeg heller ikke har niveau til vores start 11'er.
Ja, vi skal da begynde at spille som et hold igen, men der er jo ingen rød tråd mellem midtbane og angreb pt. Det kræver meget bedre spillere på midtbanen - eller en Ini i tidsmaskinen.
Jeg håber at valverde (hvis det bliver ham) tager sin 4-2-3-1 med. Og hvis han gør det så vil messi få 10'eren (ini på bænken) mens bussi og rak/roberto vil skulle spille centralt. Det mener jeg er en rigtig stærk midtbane.

Det vi så skal bruge er en back og en højrekant. Hvis det bliver købt så kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skal kunne spille med om alt igen.
Det er jeg i enig. Jeg ville dog hente en virkelig god CM også. Dog begrænset hvad der er på markedet. Jeg ville dog prøve mulighederne for Koke. Det ville også give muligheder for at spille 4-3-3 i svære kampe, hvor det ikke går med to CM's pga. MSN vage defensive arbejde.

Koke, Fabinho og Bernado Silva - opryk Alena, Marlon, hent Munir og Deulofeu hjem.

Det bliver spændende at se, hvad der kommer til at ske, især taget Messis kontraktforlængelse og dertilhørende lønforhøjelse i betragtning. Lønninger fylder allerede enormt meget af vores udgifter.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

Der er ikke noget jeg hellere vil have end en rigtig stærk cm... Jeg kan dog ikke komme i tanke om et realistisk bud. Og slet ikke når vi skal ud og købe en back og muligvis også en kant. Og så tror jeg egentlig også at en midt med roberto og bussi kan fungere hvis de især skal tage sig af det defensive og at fordele bolde.

Men 4-2-3-1 er også drømmen for mig. Det vil tillade os at falde ned i en 4-4-2 defensivt med Messi og Suarez helt fremme i det hurtige pres, Ney og ? til at støtte vores backs og så en stærk defensiv midt med bussi og roberto. Det burde kunne gøre en forskel. Og offensivt vil vi med Messi som spilfordeler være pisse farlige. Især fordi vi igen vil få en højreside.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Xavi6Smede »

Jeg kan på ingen måde se 4-2-3-1 blive succesfuld med vores hold. Vores midtbane har allerede kæmpe problemer i vores nuværende system, så hvorfor skulle en langsom Busquets og en middelmådig makker skulle kunne tage styringen på midtbanen? Havde vi nu haft et hårdtarbejdende angreb, så kunne det måske lade sig gøre, men det er langt fra tilfældet. Holdet ville knække over i to, og kontrafodbold ville blive den nye stil.

Har denne taktik overhovedet været på tale til næste sæson, siden den ofte bliver brugt som udgangspunkt til næste sæson?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

Valverde spiller 4-2-3-1.

Hvorfor det ikke kan fungere kan jeg ikke se. Bussi og Rak/Roberto (som ikke er middelmådige) kan give den støtte til Messi som han har brug for. Både defensivt og med hensyn til at fordele bolde. Hvis midten så får defensiv støtte fra kanterne hvor neymar bare skal fortsætte (han har arbejdet hårdt hele sæsonen) og en ny hårdarbejdende kant (der skal købes) så kan jeg virkelig ikke se hvorfor vi skulle knække over i 2?

Men nej midten vil ikke blive spilstyrende som tidligere set. Den vil fungere mere defensivt. Lidt som vi har set juve i de 2 kampe mod os. Her mener jeg egentlig også at en midtbane bestående af bussi, rak/roberto og Messi er bedre end khedira, pjanic og dybala.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster