19/4 FC Barcelona - Juventus

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

MAtS, Bravo, Alba, Umtiti og Rak. Det er sgu gode køb og alle til fornuftige penge.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Jønde »

Piquénbauer skrev:Mit valg er Roberto! Fremragende boks til boks spiller!

Enig, men syntes vi har brug for nye ideer og nye muligheder. I øvrigt håber jeg ikke at vi skal til at spille 4-2-3-1 ligesom alle de andre. Jeg syntes vi skal huske vores offensive rødder og ikke forfalde til mainstream på grund af lidt modgang. I min verden kan vi sagtens ændre på systemet, men jeg ser ikke 4-2-3-1 som en barca stil.
Som sagt i anden tråd på ville jeg forsøge med 3-4-3 med en diamant midtbane hvor messi er den forreste. Så 2 boks til boks spillere (rabiot og ini) og naturligvis bussi som ankermand. Vil gerne have mere fart fremme, så williams eller mbappe ser jeg som gode muligheder, sammen med neymar og suarez. I forsvaret har vi brug for mere solide defensive spillere, boateng er drømmen men nok ik så realitisk. Laporte burde være en reel mulighed og i så fald kunne vi stille op pique, umtiti og laporte.
En bænk kunne så tælle, marcherano, marlos og alba til forsvaret. På midten roberto, alena, rafinha og gomes og helt fremme, munir og paco.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

Roberto har ikke spillet særlig mange kampe centralt i denne sæson så han kan vel godt være den nye mand? Og ellers må jeg indrømme at jeg ikke ser den store forskel på ham og rabiot.

Jeg snakker om 4-2-3-1 fordi jeg mener vi har spillerne centralt til det med bussi, Gomes, Roberto og Rak. Men for at være helt ærlig så er jeg lidt ligeglad med systemet. Bare det virker og holdet hænger sammen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Lopezzz »

Barcas sæson 16/17

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
MDCCCXCIX

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 507 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af FCBSOCI »

Synes at der er utroligt mange spændende synspunkter i denne tråd. Vi er allerede i fuld gang med at diskutere fremtiden. Men der er trods alt stadig Copa del Rey at spille for og en sejr i El Clasico åbner ligaen på vid gab.

Med hensyn til forstærkninger tænker jeg, at en ny højre back og 1-2 nye til at forstærke vores midtbane (Veratti?) kan gøre det. Det er selvfølgelig altid nemt blot at sige, at vi skal købe mange nye spillere. Men er det løsningen? Er græsset ikke altid grønnere hos naboen? Lad mig tage et par eksempler. Da Alves tog til Juve var der mange der glædede sig, fordi han fik skyld for bevidstløst at slå indlæg ind i feltet uden adresse. Også flere andre spillere der er rejst fra Barca ønsker mange nu tilbage, fordi de har fået succes i andre klubber. Der er lidt en tendens til, at når det går skidt er det trænerens skyld, fordi han stillede med den forkerte startelver eller med den forkerte taktik. Når Barca så taber, så er det dejligt nemt at være sofatræner og sige, at havde vi blot stillet anderledes op, så var det gået bedre. Alt er meget nemmere set i bakspejlets klare lys.

Jeg er ikke altid enig med Piquenbauer, men et langt stykke af vejen er jeg enig med ham, når han forsvarer Barca. At blive lige så dominerende som vi var i et årti med fire CL titler og spillere som Pyoul, Xavi, Ini, Messi osv. får vi måske aldrig at se igen. Vi har været heldige at være vidne til nogen af de bedste spillere i historien samlet på et hold: Barca.

Off-topic: Jeg har mange gange efterlyst bedre stemning på Camp Nou. Men hold da op i går (og mod PSG) var stemningen bare vild. Fik næsten tårer i øjnene. Håber at det fortsætter sådan...

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Jønde »

Jeg er bestemt heller ikke en del af det højt råbene kritik kor, sådan bare for en gid ordens skyld. Men når det er sagt, så syntes jeg at det er en naturlig del af gamet at man efter hver sæson fornyere truppen en anelse. Så er det klart at efter en super sæson, skal man passe på ikke at ødelægge noget der virker ved at hente for meget nyt ind som kan forstyrre balancen i truppen og efter en skidt sæson (som nu) skal man hente så meget nyt ind at truppens balance netop bliver tilpas forstyret. De sidste par vinduere har vi ikke hentet godt nok ind og det må vi ikke gentage. Vi skal efter min mening hente 4-5 nye spillere hvor 3-4 af dem er profiler ( rabiot,laporte,iniaki williams ) og så måske 1 eller 2 bredde spillete afhænigt af hvad der sælges.

Jeg syntes ikke at roberto har vist et niveau, der gør at han bør være en sikker starter i en klub der vil vinde det hele ( og det vil vi), ej heller som midtbane spiller. Jeg ser rabiot som mere komplet, med mere fysik ( som vi seriøst mangler) og med mere solide defensive kvaliteter uden det kompromitere hans offensive blik for spillet og flair. En midtbane med ham og iniesta, bussi bagved som ankermand og messi lige foran som 10'er ser jeg som meget komplet og potentiel meget seværdig. I den konstalation ser jeg roberto som reserve for rabiot og iniesta. Rafinha som reserve for messi og gomes som reserve for bussi.
I det her system med messi på midten, skal vi så hente en ny kant i stedet for messi og her tænker jeg at williams er realistisk og med super kvaliteter i form af fart, frækhed og flair.

Spiller vi 3 mand i forsvaret fast er det selvsagt at vi skal købe her. Vi har pique, umtiti, marsh og marthiu. Marthiu er næsten helt sikkert en færdig mand i barca og mon ikke også at marsch er færdig, det stiller og med kun pique og umtiti. Jeg tænker at alba godt kan spille med i et 3 mands forsvar, desuden kan marlos rykkes op, han virker solid nok. Men det stiller os stadig kun med 4 mand til 3 pladser, derfor skal der handles. Jeg tænker ideelt set at så køber man 1 "stjerne" (laporte) og en bredde spiller ( lemos?).

Bare lidt tænker fra en drømmer.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Bager »

Nu da støvet har lagt sig lidt er her mine tanker:

- Fatter ikke camp nou. Jeg er utrolig skuffet over holdet. At man taber 4-0 mod PSG og at man formår at komme igen burde være nok til at lære lektien. Men så taber man gudhjælpemig 3-0 igen. Man har lært intet. Det er mig ubegribeligt at man kan tage så nonchalant på tingene. I returopgøret sidder man så med røven i vandskorpen og skal lave mission impossible 2, men det kan man naturligvis ikke. Vi har 17 skud mod mål, men hvad 1-2 på mål? Der er simpelthen et mentalt problem med det her hold.
- Neymar græd efter kampen, men manden mister bolden 46 gange. SEKSOGFYRRE gange mister manden bolden. Hvor er det dog elendig ringe. Neymar er og bliver aldrig samme niveau som Messi. Han har simpelthen ikke dygtig eller konsistent nok.
- Masch har spillet mange gode kampe for os, men han har sq også spillet nogle ringe. I det første opgør viser han endnu engang hvorfor man ikke bør omskole en midtbanespiller til centerback. Det er dog fortrøstningsfuldt at det lader til at man endelig har indset dette og hentet Umtiti, der dog bringer lidt håb for fremtiden.
- Iniesta er min yndlingsspiller, men selv jeg må nok erkende, at med den begrænsede mængde spilletid han har præsteret i denne sæson, at han nok ikke holder en stamplads meget mere. Og på den måde kommer min barca-tid til en fuld cirkel. Han er den sidste fra det oprindelige hold der fik mig til at se Barca. Iniesta har ikke været på det niveau vi kender, måske fordi han ikke har fundet rytmen. Det bringer mig til næste punkt.
- Vi kan ikke erstatte Xavi og Iniesta. Vi har heller ikke rigtig prøvet. Vi er gået i en anden retning, som går fra at være boldbesiddende til nu at være direkte. Tak for det Lucho... Jeg synes vi burde vende tilbage til det boldbesiddende, men vi har ikke spillerne til det. Og vi får det ikke foreløbigt.

Jeg glæder mig lidt til på søndag, for når vi har smidt yderligere point der, så vil jeg holde fodboldfri indtil ultimo august, hvor vi begynder den nye sæson med en ny træner, som forhåbentlig har andet og mere at byde på end Lucho.
Visca el Barca

maba
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons feb 27, 2013 9:29 am
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af maba »

Piquénbauer kan godt lide din positivitet omkring Barca, men knap så meget at du ikke lytter til andre;)

Vi er blevet kørt bagud de seneste par år - Resultaterne lyver ikke.
Kig på truppen og sammenlign med Madrid og Bayern. Jeg ville beholde de 3 forreste, mts, umtiti, pique og iniesta fordi han er mr Barca.

Købmandskabet har været for dårligt det er ingen hemmelighed. Ja Real Madrid købte James dyrt, men manden er ung og bliver helt sikkert solgt til næsten samme sum. påtrods af han har været skidt i år er han da stadig bedre end dem på vores bænk.
Ud over neymar (som ingen ved hvad vi har betalt for) har vi købt alt for mange gamle som man ikke kan få penge for ved videre salg.
Vermaelen, turan, mathieu, David villa.
Bravo solgt til en rigtig fin pris.

Nu er jeg stor fan af AGF (der må ikke mobbes:)) og må sige dine argumenter minder mig om Glen efter hver kamp de har tabt.
Fordi folk snakker "dårligt" om Barcelona kan man stadig godt elske klubben og holdet.
Forza Barca og alle jer som holder med dem

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af !Option »

Mange fornuftige pointer, men dog også nogle som jeg godt vil kommentere lidt på :lol:
Bager skrev:Nu da støvet har lagt sig lidt er her mine tanker:

- Neymar græd efter kampen, men manden mister bolden 46 gange. SEKSOGFYRRE gange mister manden bolden. Hvor er det dog elendig ringe. Neymar er og bliver aldrig samme niveau som Messi. Han har simpelthen ikke dygtig eller konsistent nok.

Det er meget muligt Neymar mister bolden mange gange, men han er i min optik MoTM by far! Han prøver igen og igen og igen at skabe noget. Der mangler måske lidt slutprodukt på det, men han er utrættelig og kæmper forbilledeligt i hele kampen for at gøre en forskel.

- Masch har spillet mange gode kampe for os, men han har sq også spillet nogle ringe. I det første opgør viser han endnu engang hvorfor man ikke bør omskole en midtbanespiller til centerback. Det er dog fortrøstningsfuldt at det lader til at man endelig har indset dette og hentet Umtiti, der dog bringer lidt håb for fremtiden.

Mascherano har været en bundsolid CB i mange år for os, men han lakker mod enden. Jeg tror han er fortid til sommer, eller som minimum bliver tildelt en langt mere sekundær rolle. Han er en spiller jeg egentlig holder ret meget af, da jeg syntes han viser lidt af de samme værdier som Puyol med fightervilje og fairplay. Umtiti virker som du også er inde på som en rigtig god investering.

- Iniesta er min yndlingsspiller, men selv jeg må nok erkende, at med den begrænsede mængde spilletid han har præsteret i denne sæson, at han nok ikke holder en stamplads meget mere. Og på den måde kommer min barca-tid til en fuld cirkel. Han er den sidste fra det oprindelige hold der fik mig til at se Barca. Iniesta har ikke været på det niveau vi kender, måske fordi han ikke har fundet rytmen. Det bringer mig til næste punkt.

Det er næsten det mest smertelige. Iniesta har i denne sæson kun i meget begrænset omfang vist den klasse han ellers altid har været garant for. Jeg håber og tror at han får en sekundær rolle i næste sæson, som vi også så det med Xavi i hans sidste tid i klubben. Jeg mener han vil have en stor værdi for de nye/unge i truppen.

- Vi kan ikke erstatte Xavi og Iniesta. Vi har heller ikke rigtig prøvet. Vi er gået i en anden retning, som går fra at være boldbesiddende til nu at være direkte. Tak for det Lucho... Jeg synes vi burde vende tilbage til det boldbesiddende, men vi har ikke spillerne til det. Og vi får det ikke foreløbigt.

Xavi og Iniesta kan ikke erstattes. Du finder ikke en duo som kan dominere en midtbane på samme måde med ren possesion som de kunne. Derfor mener jeg også til dels at det er fair nok, at der er søgt mod lidt nyere ideer. Selv hvis vi lader drømmene få frit løb og siger vi fx fik en midtbane næste sæson bestående af Bussi, Veratti og Thiago, vil vi ikke se samme form for dominans, omend det da forståeligt nok er ønskeligt.

Jeg glæder mig lidt til på søndag, for når vi har smidt yderligere point der, så vil jeg holde fodboldfri indtil ultimo august, hvor vi begynder den nye sæson med en ny træner, som forhåbentlig har andet og mere at byde på end Lucho.

Det siger ret præcist hvordan den her sæson har føltes! Man har løst til at holde fri fra holdet... Så hårdt har det i perioder været! Med det sagt, så mener jeg stadig det her hold fortjener fuld opbakning sæsonen ud, på samme måde som Camp Nou viste det forleden. Smukt syn!

Det bliver en spændende sommer og forhåbentligt er vi med helt fremme igen næste år!

Visca el Barca!

Rey Abi!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Piquénbauer »

maba skrev:Piquénbauer kan godt lide din positivitet omkring Barca, men knap så meget at du ikke lytter til andre;)

Vi er blevet kørt bagud de seneste par år - Resultaterne lyver ikke.
Kig på truppen og sammenlign med Madrid og Bayern. Jeg ville beholde de 3 forreste, mts, umtiti, pique og iniesta fordi han er mr Barca.

Købmandskabet har været for dårligt det er ingen hemmelighed. Ja Real Madrid købte James dyrt, men manden er ung og bliver helt sikkert solgt til næsten samme sum. påtrods af han har været skidt i år er han da stadig bedre end dem på vores bænk.
Ud over neymar (som ingen ved hvad vi har betalt for) har vi købt alt for mange gamle som man ikke kan få penge for ved videre salg.
Vermaelen, turan, mathieu, David villa.
Bravo solgt til en rigtig fin pris.

Nu er jeg stor fan af AGF (der må ikke mobbes:)) og må sige dine argumenter minder mig om Glen efter hver kamp de har tabt.
Fordi folk snakker "dårligt" om Barcelona kan man stadig godt elske klubben og holdet.
Forza Barca og alle jer som holder med dem
Nej en double i sidste sæson lyver ikke. Spillet var der ikke men vi viste vi kunne konkurrere med. Og nu hvor du beskylder andre for ikke at lytte efter så kunne det være en ide selv at gøre det. Jeg er IKKE kun positiv om barca men jeg ved godt det kan fremstå således når man er på "alt er noget lort og det er ledelsens/luchos skyld-vognen". Jeg leder derimod efter nuancer så når du skriver at købmansskabet har været dårligt så kigger jeg på holdet og ser at ledelsen har hentet 5 spillere der startede på de hold der vandt en treble og en double.

Når jeg kigger på bayern og madrids hold så ser jeg hos madrid et hold der har gjort lige præcis det som jeg er kritisk overfor med henblik på vores ledelse - de har købt ungt men over tid. Vores ledelse forsøgte at købe det hele på en gang og så lade dem fungere som bredde. Det har været en forkert fremgangsmåde da spillerne for det første ikke har været klar og for det andet lagt dem under for meget pres. Hvis man ser på hvordan madrid har kørt kovacic ind så giver det meget bedre mening. Han var ringe første sæson men der var ikke samme pres på ham. Med det sagt så er der også køb som james (der ikke bliver solgt for det samme - det ville simpelthen ikke give mening når man ser på hvad han har præsteret) og danilo der begge må betegnes som flop. Og endda dyre af slagsen

Bayern står ligesom os overfor nogle udfordringer og skal erstatte lahm, alonso, robben og ribery snart. Det får de problemer med.

Men nej jeg mener virkelig ikke vi er så langt efter de hold som det fremlagt. IMO er problemet systemet. Det er det der har kostet os. Det er det der har gjort det umuligt for de nye spillere. Når det kommer på plads og vi får købt et par spillere (som vi selvfølgelig skal) så er jeg overbevist om at vi kan lege med nogle år endnu.

Hvorfor du forresten bliver ved med at se bort fra Bussi forstår jeg simpelthen ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

maba
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons feb 27, 2013 9:29 am
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af maba »

Jeg forsøger altid at lytte - bryder mig ikke om folk der kun synes om deres eget standpunkt. ellers kan man jo ikke diskutere/debattere.

Jeg er enig i man med taktisk snilde kan komme langt - se bare Conte i Chelsea og det Danske Landshold i 1992, men det vil undre mig meget hvis en taktisk ændring kan ændre holdet til en CHL og LIGA sejr i 2018.

Jeg synes ikke godt købmandskab kan gøre op i om man vinder en sæson eller to. Hvis du køber en spiller som David Villa for 350Mil (husker ikke tallet) og sælge ham 2 sæsoner efter for 5 MIL, skal han satme have skrabet nogle titler på bordet før købet kan betale sig.
Man ikke bare købe talenter hele vejen igennem så vinder man ingen ting. Generelt synes jeg bare Barca køber spillere med hovedet under armen - alt for kortsigtet i deres tankegang.
Der mangler spillere som ryger ud af porten med en profit eller et lille tab i det mindste. Se Thiago - han røg for en 2 krone og kan købes for 450 Milliarder Dollars. helt skidt.
Alle klubber laver transfer fejl synes bare der sker for mange i Barca.

jeg var helt tosset med Bussi en gang, jeg synes bare kun han fungere på en måde og det er med et hold der har bolden 90% af tiden og det kommer ikke til at ske igen. Jeg vil følge ham mod Real i weekenden med ukritiske øjne og håber han overrasker.

Så forstår jeg slet ikke folk er efter Neymar. Han har udviklet sig så meget.. elskede at se hvordan han igennem hele kampen mod Juve tog spurten hjem gang efter gang... selv i det 87min. Havde han haft Ronaldos jernvilje var han blevet den bedste i verden de næste par år, men sådan er det med 90% af Brasilianerne - for meget sjov og ballede trods deres kæmpe talent.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Journalisten »

For mig at se, som tilhænger af rivalen, er jeres største problem jo utvivlsomt midtbanen. Det er ingen nyhed, men håber da for jer, at det er den kæde, som der fokuseres på til sommerens transfervindue.

Det har været en skør sæson i år. Det har altid været sådan, at RM og FCB har tabt point i ligaen, men når det er sket, har det som regel været med en utal af brændte chancer og en modstander, der smed en kasse ind på kontra. I år, synes jeg, at det har været overraskende, hvor mange kampe i rent faktisk er blevet matchet fuldstændigt. Det har været alt fra Sociedad til Betis, der har spillet kampe, hvor det har været jævnbyrdigt.

Ud fra det vil jeg påstå, og det er I jo naturligvis enige i, at der skal ske ting og sager. Sad jeg med den blå-røde kasket på, ville jeg ønske mig en midtbane, der fyldte mere. Nu har jeg set samtlige FCB-kampe i år, og jeg har ikke været vanvittigt imponeret af Busquets. Jeg tror dog stadig, at han har niveauet, så man bør finde to nye ved siden af ham, og efterhånden kører Iniesta ind som rotationsspiller. Typemæssigt tænker jeg, at én spiller bør være ekstremt stærk med bolden, men også have en vis eksplosivitet og stærke vendinger, der kan skabe overtal. Sådan en spiller er Modric, men det samme kan siges om Verratti, der bør være et stort transfermål. Til den tredje midtbaneposition bør i - hvis man vil beholde Busquets på CDM - finde en spiller, der fylder meget, som viser noget vilje, og som samtidig er nogenlunde på fødderne. Jeg tænker spillere som Kanté, Vidal, Matuidi og lignende.

Jeres angreb er jo uovertruffent og forsvaret er også fint, selvom det har lidt af en meget ringe opbakning fra midtbanen. Sidst, men ikke mindst, skal I naturligvis have en ny træner med en ny filosofi, der kan banke noget tro ind i truppen.

To nye midtbanespillere og en god træner ville klart være mit ønske, hvis jeg stod i jeres situation. For min egen er det naturligvis ændringer længere fremme i banen, men det kan vi tage på et andet tidspunkt :-)

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Raman93 »

Journalisten skrev:For mig at se, som tilhænger af rivalen, er jeres største problem jo utvivlsomt midtbanen. Det er ingen nyhed, men håber da for jer, at det er den kæde, som der fokuseres på til sommerens transfervindue.

Det har været en skør sæson i år. Det har altid været sådan, at RM og FCB har tabt point i ligaen, men når det er sket, har det som regel været med en utal af brændte chancer og en modstander, der smed en kasse ind på kontra. I år, synes jeg, at det har været overraskende, hvor mange kampe i rent faktisk er blevet matchet fuldstændigt. Det har været alt fra Sociedad til Betis, der har spillet kampe, hvor det har været jævnbyrdigt.

Ud fra det vil jeg påstå, og det er I jo naturligvis enige i, at der skal ske ting og sager. Sad jeg med den blå-røde kasket på, ville jeg ønske mig en midtbane, der fyldte mere. Nu har jeg set samtlige FCB-kampe i år, og jeg har ikke været vanvittigt imponeret af Busquets. Jeg tror dog stadig, at han har niveauet, så man bør finde to nye ved siden af ham, og efterhånden kører Iniesta ind som rotationsspiller. Typemæssigt tænker jeg, at én spiller bør være ekstremt stærk med bolden, men også have en vis eksplosivitet og stærke vendinger, der kan skabe overtal. Sådan en spiller er Modric, men det samme kan siges om Verratti, der bør være et stort transfermål. Til den tredje midtbaneposition bør i - hvis man vil beholde Busquets på CDM - finde en spiller, der fylder meget, som viser noget vilje, og som samtidig er nogenlunde på fødderne. Jeg tænker spillere som Kanté, Vidal, Matuidi og lignende.

Jeres angreb er jo uovertruffent og forsvaret er også fint, selvom det har lidt af en meget ringe opbakning fra midtbanen. Sidst, men ikke mindst, skal I naturligvis have en ny træner med en ny filosofi, der kan banke noget tro ind i truppen.

To nye midtbanespillere og en god træner ville klart være mit ønske, hvis jeg stod i jeres situation. For min egen er det naturligvis ændringer længere fremme i banen, men det kan vi tage på et andet tidspunkt :-)
Jeg er enig i mange ting her. Det kommer til at afhænge af, hvilken formation vi kommer til at stille op i. Hvis vi forsætter med 4-3-3, er jeg enig i, at vi behøver to centrale midtbanespillere. Iniesta kan ikke længere præstere på samme måde over en hel sæson, men har stadig et højt topniveau. Rakitic gjorde det godt i 14/15, men præsteret skuffende siden.

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 507 gange

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af FCBSOCI »

[quote="maba"]

Piquénbauer kan godt lide din positivitet omkring Barca, men knap så meget at du ikke lytter til andre;)

Vi er blevet kørt bagud de seneste par år - Resultaterne lyver ikke.
Kig på truppen og sammenlign med Madrid og Bayern. Jeg ville beholde de 3 forreste, mts, umtiti, pique og iniesta fordi han er mr Barca.

Købmandskabet har været for dårligt det er ingen hemmelighed. Ja Real Madrid købte James dyrt, men manden er ung og bliver helt sikkert solgt til næsten samme sum. påtrods af han har været skidt i år er han da stadig bedre end dem på vores bænk.
Ud over neymar (som ingen ved hvad vi har betalt for) har vi købt alt for mange gamle som man ikke kan få penge for ved videre salg.
Vermaelen, turan, mathieu, David villa.
Bravo solgt til en rigtig fin pris.

Nu er jeg stor fan af AGF (der må ikke mobbes:)) og må sige dine argumenter minder mig om Glen efter hver kamp de har tabt.
Fordi folk snakker "dårligt" om Barcelona kan man stadig godt elske klubben og holdet.
Forza Barca og alle jer som holder med dem[/

@maba: Ved ikke om dit indlæg er myntet på mig. Men jeg prøver absolut at lytte til andre argumenter, og bilder mig på ingen måde ind, at mine synspunkter er bedre eller rigtigere end andres. Synes da kun det er herligt, at vi ikke alle sammen er enige. Der bliver da ikke meget diskussion, hvis alle Barca fans på dette forum var enige om alt. Så længe vi bare bevarer en god tone, hvilket jeg synes, at vi gør. I modsætning til bold.dk, hvor jeg aldrig kunne finde på at skrive indlæg (er heller ikke tilmeldt), fordi folk sviner hinanden til ved enhver tænkelig lejlighed.

Det bliver utroligt spændende at se, hvad der sker med Barcas trup til næste sæson. Uanset hvad, skal det nok give anledning til lystige diskussioner og hede debatter her på sitet.

God weekend til jer allesammen og ¡VISCA EL BARCA!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 19/4 FC Barcelona - Juventus

Indlæg af Lopezzz »

Raman93 skrev:
Jeg er enig i mange ting her. Det kommer til at afhænge af, hvilken formation vi kommer til at stille op i. Hvis vi forsætter med 4-3-3, er jeg enig i, at vi behøver to centrale midtbanespillere. Iniesta kan ikke længere præstere på samme måde over en hel sæson, men har stadig et højt topniveau. Rakitic gjorde det godt i 14/15, men præsteret skuffende siden.
Han tjener millioner af kroner om året og han skal bare træne fodbold og spille en kamp om ugen, nogen gange 2 kampe om ugen. Hvis han kan ikke holde ud hele sæsonen så skal han finde sig et nyt job ;-)
Det samme gælder de andre spiller.
De skal bare se på Totti, en levende legende.
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster