11/4 Juventus - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 11/4 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:
Guardiola skrev:Det kan godt være, at Juve ikke var frygtindgydende. Men det var vi satme heller ikke. Og jeg synes problemet i vores apati, opløsningstendenser, og manglende lederskab på banen forklejnes en smule Storken og Piquen. Det er alvorlige problemer, som bliver er svære at rette op på. Vi mangler organisation i samtlige kæder. Værst står det selvfølgelig til i forsvaret + målmand. Det kan godt være at expected goals siger det var en lige kamp. Vi har sindssygt meget individuel klasse i angrebet, så vi er nærmest umulige at holde fra chancer. Men vi spiller os ikke frem til organiserede chancer, og vores forsvar pisser det hele væk. Der er kæmpe ubalance på holdet, og det lader til, at Unzue nu køres i stilling. Jeg er normalt ikke pessimistisk anlagt, men jeg har svært ved at se lyst på næste sæson. Også fordi, at jeg ikke engang kan se hvad et drømmescenarie, der løser vores udfordringer, ville være. Jeg mener vi har malet os lidt op i en krog. Der skal gejst til holdet, det tror jeg ikke på er gjort ved en ny træner alene, selvom det er helt essentielt, at et trænerskifte skal til.
Jeg siger jo lige netop at det var os der gjorde dem gode? Det var sådan set min pointe. De vandt fordi vi gav dem muligheden.
Det synes jeg er en simplificering. Så kan du sige, at vores elendige forsvar gør, at mange modstandere som vinder mod os skyldes, at vi gjorde dem gode. At tabe fordi, at man selv var dårlig, eller fordi man gjorde de andre gode, er vel i og for sig heller ikke andet end en strid om ord. Faktum er, at vores indsats medførte et nederlag.

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 11/4 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Fodbold er ofte sort/hvid uden plads til nuancer. Med en smule held i sprøjten - og vanlig skarphed - kunne Ini, Messi og Suarez have scoret. Ini burde have udlignet til 1-1, hvorefter Juve scorer lige umiddelbart efter. Det er helt analogt til kampen mod PSG, hvor Gomes burde have udlignet. Så på mange måder kampen mod Juve om den mod PSG. Kan ikke rigtigt blive klog på om Barca bare ikke er bedre eller om vi har haft utur i CL?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Men vi ved det ikke? VI har ingen anelse om hvad han står for.

Og jo man kan sagtens være assistent og stå for noget andet. Men det er nu heller ikke det vi har brug for men det er en længere snak ;-)
Det er jo netop pointen. Hvorfor vælge en ubekendt, når du er verdens bedste klub? Der burde være frit valg på alle hylder, så man kan med fordel vælge toptrænerne, der har bevist deres værd.
Fordi han lige netop ikke er ubekendt? De ved hvem han er, hvordan han fungerer med truppen osv. Det er en meget større ubekendt at hente en træner med et stort navn og så se hvordan han bliver taget imod i truppen.
Det svarer til at sætte flaskeautomat medarbejderen til at bestyre Bilka. Det er muligt, at han er en klog knægt, men det er fandme et stort skridt at tage.
Ah det er det nu ikke. Unzue er assistent. Han er ikke flaskedreng ;-)

Og det er nu heller ikke fordi jeg vil have Unzue. Jeg er bare træt af at han allerede nu bliver omtalt som en fiasko. Især fordi vi fans har en tendens til at fastlåse os på en holdning og så ikke gå væk fra den.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 11/4 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Billede
Senest rettet af Skydefinten tirs apr 11, 2017 11:16 pm, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 11/4 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:Hvis det stod til mig så så vi skriften på væggen og spillede 2 defensivt anlagte cm'er bag messi på den offensive. Vi har ingen dirigent centralt og vi kan ikke få fat i en. Så hellere lade messi tage den rolle mens vi har 2 cm'er der kan støtte bedre defensivt.

En ny back, en kant og så over i en 4-5-1. Det har vi spillerne til og det burde vi kunne få noget godt ud af.
Det synes jeg lyder rigtig interessant faktisk. Messi trukket lidt længere ned, og et system bygget op omkring ham, tror jeg ville kunne fungere og bevæge os tilbage mod en dominerende spillestil. Men der skal, som du skriver, ske noget med det forsvar.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Guardiola skrev:
Piquénbauer skrev:
Guardiola skrev:Det kan godt være, at Juve ikke var frygtindgydende. Men det var vi satme heller ikke. Og jeg synes problemet i vores apati, opløsningstendenser, og manglende lederskab på banen forklejnes en smule Storken og Piquen. Det er alvorlige problemer, som bliver er svære at rette op på. Vi mangler organisation i samtlige kæder. Værst står det selvfølgelig til i forsvaret + målmand. Det kan godt være at expected goals siger det var en lige kamp. Vi har sindssygt meget individuel klasse i angrebet, så vi er nærmest umulige at holde fra chancer. Men vi spiller os ikke frem til organiserede chancer, og vores forsvar pisser det hele væk. Der er kæmpe ubalance på holdet, og det lader til, at Unzue nu køres i stilling. Jeg er normalt ikke pessimistisk anlagt, men jeg har svært ved at se lyst på næste sæson. Også fordi, at jeg ikke engang kan se hvad et drømmescenarie, der løser vores udfordringer, ville være. Jeg mener vi har malet os lidt op i en krog. Der skal gejst til holdet, det tror jeg ikke på er gjort ved en ny træner alene, selvom det er helt essentielt, at et trænerskifte skal til.
Jeg siger jo lige netop at det var os der gjorde dem gode? Det var sådan set min pointe. De vandt fordi vi gav dem muligheden.
Det synes jeg er en simplificering. Så kan du sige, at vores elendige forsvar gør, at mange modstandere som vinder mod os skyldes, at vi gjorde dem gode. At tabe fordi, at man selv var dårlig, eller fordi man gjorde de andre gode, er vel i og for sig heller ikke andet end en strid om ord. Faktum er, at vores indsats medførte et nederlag.
Vi kommer ikke videre med det her. Ordene bliver bare vendt og vendt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 11/4 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:
Guardiola skrev:
Piquénbauer skrev:
Guardiola skrev:Det kan godt være, at Juve ikke var frygtindgydende. Men det var vi satme heller ikke. Og jeg synes problemet i vores apati, opløsningstendenser, og manglende lederskab på banen forklejnes en smule Storken og Piquen. Det er alvorlige problemer, som bliver er svære at rette op på. Vi mangler organisation i samtlige kæder. Værst står det selvfølgelig til i forsvaret + målmand. Det kan godt være at expected goals siger det var en lige kamp. Vi har sindssygt meget individuel klasse i angrebet, så vi er nærmest umulige at holde fra chancer. Men vi spiller os ikke frem til organiserede chancer, og vores forsvar pisser det hele væk. Der er kæmpe ubalance på holdet, og det lader til, at Unzue nu køres i stilling. Jeg er normalt ikke pessimistisk anlagt, men jeg har svært ved at se lyst på næste sæson. Også fordi, at jeg ikke engang kan se hvad et drømmescenarie, der løser vores udfordringer, ville være. Jeg mener vi har malet os lidt op i en krog. Der skal gejst til holdet, det tror jeg ikke på er gjort ved en ny træner alene, selvom det er helt essentielt, at et trænerskifte skal til.
Jeg siger jo lige netop at det var os der gjorde dem gode? Det var sådan set min pointe. De vandt fordi vi gav dem muligheden.
Det synes jeg er en simplificering. Så kan du sige, at vores elendige forsvar gør, at mange modstandere som vinder mod os skyldes, at vi gjorde dem gode. At tabe fordi, at man selv var dårlig, eller fordi man gjorde de andre gode, er vel i og for sig heller ikke andet end en strid om ord. Faktum er, at vores indsats medførte et nederlag.
Vi kommer ikke videre med det her. Ordene bliver bare vendt og vendt.
Lige netop min pointe. Skal du nu til at vende det også?



;)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Guardiola skrev:
Piquénbauer skrev:Hvis det stod til mig så så vi skriften på væggen og spillede 2 defensivt anlagte cm'er bag messi på den offensive. Vi har ingen dirigent centralt og vi kan ikke få fat i en. Så hellere lade messi tage den rolle mens vi har 2 cm'er der kan støtte bedre defensivt.

En ny back, en kant og så over i en 4-5-1. Det har vi spillerne til og det burde vi kunne få noget godt ud af.
Det synes jeg lyder rigtig interessant faktisk. Messi trukket lidt længere ned, og et system bygget op omkring ham, tror jeg ville kunne fungere og bevæge os tilbage mod en dominerende spillestil. Men der skal, som du skriver, ske noget med det forsvar.
Jeg synes ikke vores forsvar er decideret dårligt. Jeg synes ikke de får nok hjælp. I dag var det f.eks. ligeså meget iniesta der ikke gik på dybala ved første mål og masche der ikke fulgte dybala ved andet.

Holdet er ikke afstemt og det lider især forsvaret under. De kommer til at se lettere idiotiske ud fordi vi konstant tillader modstanderen at løbe direkte mod dem. Og under de forhold kunne vi have de bedste spillere overhovedet dernede og vil ville stadig se skidt ud.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 11/4 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Håbløst.. Ganske enkelt håbløst.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

MAtS
? - Pique - Umtiti - Alba
Bussi - Rak (Roberto, Gomes)
? - Messi - Ney
Suarez

Det hold ville have en stabilitet og kunne stadig gøre ekstremt ondt på modtanderen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 11/4 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:
Guardiola skrev:
Piquénbauer skrev:Hvis det stod til mig så så vi skriften på væggen og spillede 2 defensivt anlagte cm'er bag messi på den offensive. Vi har ingen dirigent centralt og vi kan ikke få fat i en. Så hellere lade messi tage den rolle mens vi har 2 cm'er der kan støtte bedre defensivt.

En ny back, en kant og så over i en 4-5-1. Det har vi spillerne til og det burde vi kunne få noget godt ud af.
Det synes jeg lyder rigtig interessant faktisk. Messi trukket lidt længere ned, og et system bygget op omkring ham, tror jeg ville kunne fungere og bevæge os tilbage mod en dominerende spillestil. Men der skal, som du skriver, ske noget med det forsvar.
Jeg synes ikke vores forsvar er decideret dårligt. Jeg synes ikke de får nok hjælp. I dag var det f.eks. ligeså meget iniesta der ikke gik på dybala ved første mål og masche der ikke fulgte dybala ved andet.

Holdet er ikke afstemt og det lider især forsvaret under. De kommer til at se lettere idiotiske ud fordi vi konstant tillader modstanderen at løbe direkte mod dem. Og under de forhold kunne vi have de bedste spillere overhovedet dernede og vil ville stadig se skidt ud.
Det er rigtigt til en vis grad. Men jeg synes vores forsvar begår ualmindeligt mange personlige fejl som koster. Fejl som ikke skyldes manglende opbakning. Det er klart at vores offensive stil gør, at der vil opstå flere situationer, hvor forsvarsspilleren er alene og en fejl derfor ikke kan reddes af en anden. Men forsvaret begår mange banale fejl, også i dag hvor først Mathieu bliver ved at bakke, hvorefter Pique med hænderne på ryggen står og kigger på mens Dybala stille og roligt for tid til at placere bolden i netmaskerne. Det er ikke godt nok. Masche har det med at oversatse i tacklinger, som skaber farlige situationer. Umtiti træffer til tider mærkelige beslutninger. Stegen har det med at begå nogle mærkelige brølere. Det er som om, at koncentration er en samlet mangelvare.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 11/4 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Vores forsvar stinker, med eller uden midtbanens hjælp.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

De bakker fordi de ikke har støtte. De ved at hvis de bliver slået så er det slut. Mathieu turde ikke gå på cuardado da han var alene om ham.

Jeg er stadig sikker på at problemet er holdet og ikke spillerne. Eller jo mathieu er ikke god nok men spillere som Pique, Umtiti, Masche og alba har kvaliteten. Og MAtS har været virkelig godt spillende i 2017.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 11/4 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:MAtS
? - Pique - Umtiti - Alba
Bussi - Rak (Roberto, Gomes)
? - Messi - Ney
Suarez

Det hold ville have en stabilitet og kunne stadig gøre ekstremt ondt på modtanderen.
Ja. Kunne godt tænke mig at se det. Messis teknik, vision og blik for spillet, ville helt sikkert også åbne mere op for Ney til at skabe 1-1 sitationer, hvis Messi trækkes lidt længere tilbage og modstanderen som konsekvens rykker lidt længere frem. I ovenstående er jeg dog lidt bange for, om både Bussi og Rak er for langsomme til at ligge som bølgebrydere samtidigt. Men opstillingen ser jeg klart perspektiver i.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/4 Juventus - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Så kunne det være roberto sammen med bussi. Roberto var forresten god i dag. Han arbejdede virkelig og synes også han var fin på bolden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster