19/2 FC Barcelona - Leganés

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 19/2 FC Barcelona - Leganés

Indlæg af JonasV »

Mere generelt omkring oplevelsen af at være på Camp Nou, så var dette den værste kamp, jeg har oplevet på stadion. Den føltes på mange punkter værre end da jeg så os tabe 0-1 til Celta. I den kamp føltes det i det mindste som om vi prøvede. Selvfølgelig var det ekstremt frustrerende at vi tabte kampen, men der var en anden gnist til stede. Og 4 træf på træværket, hvis jeg ikke husker meget galt.

Set fra klods hold, så syntes jeg egentlig vores midtbane sled og kæmpede en del ...men ingen er forpligtet ud over deres evner, og der ligger problemet. Eller ét af problemerne, i hvert fald. Spillerne har bare ikke niveauet. Det mærkes tydeligt når Busi og Ini ikke er der (selv om disse selvfølgelig heller ikke helt har ramt formen denne sæson).

Bort set fra det, havde jeg virkelig fornemt udsyn. Bedste plads, jeg har haft til en Barça-kamp hidtil. Ærgerligt, det lige var denne ;-)

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 19/2 FC Barcelona - Leganés

Indlæg af JonasV »

Starnils skrev:
JonasV skrev:
Kubala skrev:
FCBSOCI skrev:De spanske sportsaviser AS, SPORT, Mundo Deportivo m.fl. beskæftiger sig en del med mishagsytringerne mod Barcas spillere og træner. "El Camp Nou responde con pitos a un pésimo Barça" (Camp Nou svarede et elendigt Barca med piften). Det synes jeg ikke er ok. Som fan bør man støtte op om sit hold under HELE kampen. Det er vidst yderst sjældent at spillere bliver bedre af, at vi buher og pifter af dem. Efter slutfløjtet er det ok, at give sin ærlige mening til kende eller benytte sig af de sociale medier, som vi jo også gør flittigt lige nu. Synes I, at det er ok at pifte af holdet og Lucho under kampen?
Når man er på stadion og det ikke kører for holdet, så hjælper det ikke, at ens egen fans vender mod en.
Nu var jeg jo på stadion, og jeg synes faktisk virkelig, der var fin opbakning. Kan godt have noget at gøre med stedet jeg sad, men set i lyset af hvor ringe holdet præsterede var det altså ganske fornemt hvad der foregik på lægterne. Kan også være, jeg bare blev positivt overrasket fordi det er første gang jeg har været på Camp Nou efter at "stemnings-sektionen" bag det ene mål er blevet etableret. Det gjorde en ret mærkbar forskel i forhold til mine tidligere besøg.

Dog var der én ting - et eller andet de råbte på stemnings-sektionen - som fik mange andre rundt omkring på stadion til at pifte af dem. Kunne ikke høre hvad det var - nogen, der kan hjælpe? Er lidt nysgerrig...
De råbte "Luis Enrique"...
Aaaah...

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 19/2 FC Barcelona - Leganés

Indlæg af Kubala »

JonasV skrev:
Kubala skrev:
FCBSOCI skrev:De spanske sportsaviser AS, SPORT, Mundo Deportivo m.fl. beskæftiger sig en del med mishagsytringerne mod Barcas spillere og træner. "El Camp Nou responde con pitos a un pésimo Barça" (Camp Nou svarede et elendigt Barca med piften). Det synes jeg ikke er ok. Som fan bør man støtte op om sit hold under HELE kampen. Det er vidst yderst sjældent at spillere bliver bedre af, at vi buher og pifter af dem. Efter slutfløjtet er det ok, at give sin ærlige mening til kende eller benytte sig af de sociale medier, som vi jo også gør flittigt lige nu. Synes I, at det er ok at pifte af holdet og Lucho under kampen?
Når man er på stadion og det ikke kører for holdet, så hjælper det ikke, at ens egen fans vender mod en.
Nu var jeg jo på stadion, og jeg synes faktisk virkelig, der var fin opbakning. Kan godt have noget at gøre med stedet jeg sad, men set i lyset af hvor ringe holdet præsterede var det altså ganske fornemt hvad der foregik på lægterne. Kan også være, jeg bare blev positivt overrasket fordi det er første gang jeg har været på Camp Nou efter at "stemnings-sektionen" bag det ene mål er blevet etableret. Det gjorde en ret mærkbar forskel i forhold til mine tidligere besøg.

Dog var der én ting - et eller andet de råbte på stemnings-sektionen - som fik mange andre rundt omkring på stadion til at pifte af dem. Kunne ikke høre hvad det var - nogen, der kan hjælpe? Er lidt nysgerrig...
Det kan sagtens være, at det du oplevede, var rigtigt. Måske blæser medierne det bare op, eller kan det også være, at nogle fans ødelagde det for de fleste. Og måske er det noget helt tredje, en misfortolkning; der blev buhet af nogle fans, der sagde upassende ting.

Jeg skrev bare generelt til spørgsmålet omkring, om det er i orden at buhe af eget hold, når man er på stadion og de er i modgang på banen.

PS. Det er super ærgerligt, at du skulle opleve den affære, selvom det at opleve Barca live er stort.
Senest rettet af Kubala man feb 20, 2017 1:14 am, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 FC Barcelona - Leganés

Indlæg af Piquénbauer »

FCBSOCI skrev:Gad vide om Messis manglende forlængelse hænger sammen med om Lucho forlænger? Altså mon Messi venter med at forlænge til han ved om Lucho fortsætter; og smutter hvis LE fortsætter? Selvom Messi var kampafgørende i dag, så synes jeg ikke, at han virker glad (bare se hans attitude, da han scorede på straffe). Han mistede også usædvanligt mange bolde både mod PSG og Leganes, selvom han naturligvis også lavede et par af sine sædvanlige genialiteter.
Det er jeg ikke et sekund i tvivl om at den ikke gør. Og jeg tror desuden vi skal passe på med at læse alt for meget ind i Messis spil og ageren. Han kan ligeså vel være irriteret over det pifteri der var. Eller sine medspillere. Eller kampen i tirsdags.

Messis kontrakt trækker ud fordi det er en kæmpe kontrakt og klubben forsøger at spare lidt penge. Hvis det var pga lucho så ville Messi sige det og så var han væk. Det tror jeg i hvert fald.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 19/2 FC Barcelona - Leganés

Indlæg af abx »

Jeg tror, at fans buher fordi de ganske enkelt er utilfredse med LE og utilfredse med spillere, der trods spillets lave bundniveau, alligevel formår at præstere dårligere.

Jubler og synger man hele tiden, uden at udtrykke utilfredshed - så kan du regne med at ledelsen ikke ændre en skid. Dvs så hænger vi med samme træner, samme truppe, samme elendige indkøb osv. Den ledelse lytter kun (lidt) når der er pres fra fans (vha medierne) .

Så hvis ikke folk reagerer, så sker der intet
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 19/2 FC Barcelona - Leganés

Indlæg af Storken »

"Barcelona have been awarded 25 penalties in the last 67 La Liga games, while only conceding one."

Det er ret vilde tal, hvis dommerne virkelig var imod Barca.

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 19/2 FC Barcelona - Leganés

Indlæg af Starnils »

Storken skrev:"Barcelona have been awarded 25 penalties in the last 67 La Liga games, while only conceding one."

Det er ret vilde tal, hvis dommerne virkelig var imod Barca.
Hvor mange af dem var klokkeklare ligesom det i dag? Og hvor mange er Barca blevet snydt for i løbet af de 67 kampe?
Socio. no. 54.257

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 FC Barcelona - Leganés

Indlæg af Piquénbauer »

Den der køber jeg ikke abx. Fodbold handler om at vinde og ledelsen kan godt se det ikke fungerer og vi derfor ikke kommer til af vinde.

De vil reagere ligemeget om fansene brokker sig og medierne går bananas. Altså så længe vi ikke vinder.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 19/2 FC Barcelona - Leganés

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:"Barcelona have been awarded 25 penalties in the last 67 La Liga games, while only conceding one."

Det er ret vilde tal, hvis dommerne virkelig var imod Barca.
Hvem siger, at dommerne er imod Barca? Jeg siger det i hvert fald ikke, men der har været kampe, hvor dommerne har dømt skidt, det kan man simpelthen ikke komme udenom.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 19/2 FC Barcelona - Leganés

Indlæg af Xavi6Smede »

abx skrev:Jeg tror, at fans buher fordi de ganske enkelt er utilfredse med LE og utilfredse med spillere, der trods spillets lave bundniveau, alligevel formår at præstere dårligere.

Jubler og synger man hele tiden, uden at udtrykke utilfredshed - så kan du regne med at ledelsen ikke ændre en skid. Dvs så hænger vi med samme træner, samme truppe, samme elendige indkøb osv. Den ledelse lytter kun (lidt) når der er pres fra fans (vha medierne) .

Så hvis ikke folk reagerer, så sker der intet
Der er så mange måder at vise sin utilfredshed på, så det meningsløst at gøre det på en måde, der skader holdet under en fodboldkamp. Når det er sagt, så er det bare sådan det er i to store spanske klubber. Ronaldo skal jo knap nok spille en målløs kamp, før de buher af ham på Bernabeu.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 19/2 FC Barcelona - Leganés

Indlæg af Storken »

Dagens passmap:

Billede

Som sædvanlig har vi intet spil centralt, men bygger op over kanterne. Det kan dog undre, at vi var så dårlige, når nu vi havde en del aktivitet i højre side.*

*Det er gas Piquenbauer. Du kan tage det :-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 FC Barcelona - Leganés

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og Messi lå endda mere ud til siden i dag... Hmm. Desværre kom der så intet fra midten.

Jeg ved det sgu ikke. Det er et stort rod.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 19/2 FC Barcelona - Leganés

Indlæg af Lasse N »

Enhver Cule har ret til at ytre sig negativt, enhver Ultra har ret til at ytre sig negativt!!! Vi kan ikke alle sammen sidde på langsiden med vores Fleece tæppe over benene og klappe lidt hist og her, og råbe "kom igen, det går nok, det er okay det her" FANDME NEJ!!!! Der er så mange rådne træer samt udygtige spillere i truppen og ledelsesgangene, hvilket der har været i mange år, men det er lige præcis nu at det begynder at stinke virkeligt fælt, og lokummet for alvor brænder på.

Ifølge mine øjne, har LE tabt sutten i omklædningsrummet, BIG TIME. Jeg tror rent faktisk at spillerne, meget langt ind i sæsonen, har haft tiltro til ham. Jeg tror at de har gået at sagt til hinanden, at de før har vendt tingene efter en skidt halvsæson, og vundet det hele (Treble sæsonen) De har været tålmodige med sig selv og hinanden, samt staben, og ikke mindst det taktiske og nye system, der bliver prøvet af. Desværre uden nogen som helst funktion.

Efter min egen overbevisning er det fuldstændig GAK GAK, at Barca nu i lange perioder, er blevet et hold, der overlader intativ og boldbesiddelse til modstanderen. Siden hvornår har Barca været gode til at forsvare på egen banehalvdel og ikke være i kontrol i meget lange perioder? Det er et decideret brud på vores DNA, og jeg tror at mange canteranos, kigger sig selv i spejlet, og spørger om de kan kende det her hold efterhånden.. Jeg kan i hvertfald ikke.. Jeg er med på at tiderne er skiftet, og at moderne fodbold idag, ofte består af en god defensiv, samt noget hurtigt kontra baseret omstillingsspil. Det gjorde vi bl.a meget meget godt i treble sæsonen, det var et sindsygt våben vi havde, og jeg får stadig kuldegysninger, når jeg ser nogen kampe fra dengang, vi var fuldstændig flyvende jo. en fornøjelse.

Men Igen, jeg tror tiden er kommet til at der skal fuldstændig nye boller på suppen. helt ny vild energi skal ind omkring det her hold, for at vi ikke skal falde ind i en bølgedal, af dårlige resultater de næste par år. Jeg har næsten ingen foreslag til hvem der kan tage over efter LE. Mange snakker om Sampaoli, Jeg elsker hans facon, men mener samtidig at har store defensive mangler, der tit efterlader hans hold meget åbne og sårbare for især omstillingsspillet. Udover dét, så er det han han har gang i, i Sevilla, jo tæt på at være "det nye Atleti" meget meget spændene- Efter ham tænker jeg Klopp, jeg tror personligt han kan være med til at få spillerne til at blive glade igen, motivere dem vildt og skabe noget god harmoni. Men ja, det er svært.

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 19/2 FC Barcelona - Leganés

Indlæg af Lasse N »

Piquénbauer skrev:Hmm. Desværre kom der så intet fra midten.
Det kan vel efterhånden ikke komme som nogen stor overraskelse?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 19/2 FC Barcelona - Leganés

Indlæg af Lopezzz »

Næste kamp kan blive meget værre end PSG kampen. Her får vi ikke mange chancer og de chancer vi får skal der scores på ellers adios la ligos
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster