14/2 PSG - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Kubala skrev:
Michman skrev:
Kubala skrev:
Michman skrev:
Kubala skrev:
Michman skrev:
Piquénbauer skrev:
Michman skrev:LE burde stå skole ret for det han lavede igår..
Det har han jo gjort? Hvad mere vil du have? Pisk?
"Det er mit ansvar" er ikke at stå skole ret..
Hvad er? At han indgiver sin opsigelse?
Kan vi blive enige om Barca har været elendige i hele den her sæson?.
Godt. Hvis han ikke kan klare opgaven så ja. For det der igår var simpelthen pinligt. Vi har ingen spille stil mere overhovedet.
Arh, du forlanger virkelig meget af ham.
Forlanger at vi har en spille stil?.. Det er en træners første opgave.
Jamen, det er for meget at sige, at han skal indgive sin opsigelse, hvilket er at stå skoleret.

Edit: I øvrigt er det ledelsens ansvar, der med at irettesætte en træner. De kan jo vælge at fyre ham.
Vil ikke gøre mig noget. Bare ikke nu. 1. Vi er midt i sæsonen. 2. Vi har ingen erstatning.
Men hvad blev der af det spil vi spillede i 2015?..
Der havde vi faktisk en midtbane.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Så er jeg her igen. Jeg synes lidt jeg får lagt ord i munden som overhovedet ikke passer på min ide omkring måden vi skal spille på.

For mig giver det mening at den bedste kæde offensivt får hovedopgaven når det kommer til at "skabe" kampen. Det betyder ikke at de andre kæder bare skal stå og glo mens der bliver angrebet eller at de ikke har noget at sige offensivt. Men for mig er MSN de spillere vi har der er bedst til at skabe chancer og derfor er det logisk for mig hvis hovedansvaret ligger hos dem. Og derfor handler det om at give dem de bedste muligheder for at gøre dette. Det kunne f.eks. være defensivt hvor det får meget støtte (de skal stadig gøre deres del) så de er friske i den anden ende men også offensivt hvor midten skal hjælpe med at skabe plads gennem dybdeløb, driblinger, afleveringer osv. Det har rak f.eks. været god til ved at lave en masse arbejde uden bold. Ini har også virkelig kunne hjælpe ney ved at trække en mand til sig og så giv ham bolden mens han har plads foran sig.

Under Pep lå opgaven for at skabe kampen hovedsageligt hos Ini, Xavi og Messi. De andre måtte altid byde ind men det var dem man gik til. Derfor så man f.eks. spillere som pedro og alexis der arbejdede ekstremt meget uden bold for at give disse spillere de bedste muligheder.

Så nej jeg vil ikke være tilfreds med at vi bare bliver et omstillingshold der trækker sig tilbage og slår bolden op til MSN. Jeg vil have et hold der fungerer i alle kæder og det har det desværre kun gjort i ca 1 år samlet under Lucho. Der synes jeg så også at vi spillede noget af det fedeste bold jeg kan huske at have set. Vi gjorde lidt det samme som PSG i går hvor vi bare maste modstanderen. MSN var protagonisterne men Ini, rak og vores backer kom også med en masse offensivt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

@Michman

For en gut med et barcalogo tatoveret på din krop er det ufatteligt så hård du er ved en person der har givet så meget til klubben. Han har vitterligt brugt flere år på at svede for holdet og så vil du have at han skal stå skoleret fordi vi får bank. Come on.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

@Michman

1. Jeg ved ikke, hvad der blev af spillet fra 2015.
2. Ledelsen skal vælge til sommer, om de vil fortsætte med ham.
3. Vælger ledelsen, at de vil fortsætte, men LE ikke kan se, at man kan løfte holdet, så håber jeg, at han selv vælger at sige stop.
4. Det skal ikke være sådan, at den eneste måde, at man skal stå skoleret efter et dårligt resultat, er ved at indgive en opsigelse, eller det skal ikke være det ultimatum fra Barcas side af til trænere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

phpBB [video]


Han har simpelthen fortjent mere respekt end hvad han får.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

@Piquenbauer

Jeg prøver ikke at lægge ord i mund på dig, men jeg forstod bare ikke, hvad det var, du mente, og tolkede det som rent defensivt arbejde. Jeg kan dog læse, at du ikke mener alene rent defensivt arbejde.

Jeg mener godt, at man kan producere mere end det, man så i 2015 fra midten. Og her er kravet ikke, at midten skal være den dominerende faktor, hvad angår chanceskabelse, men kan deltage i det. Det må gerne være primært de tre forreste, der skaber det meste, men midten skal ikke kun lave dybdeløb og gode bevægelser.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

PÅ nuværende tidspunkt kan vi ikke men ja det kan være. Jeg siger bare at jeg vil være tilfreds med en midtbane der fungerede som i 2015. Det ville da være fedt hvis den kunne endnu mere (blandt andet kontrollere til tider) men det vigtigste for mig er at vi kommer tilbage til noget lignende det igen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det bedste holdet kunne gøre imo er dog at gå væk fra 4-3-3 så længe at Messi ikke spiller mere til højre. Så kunne vi gå over i en 4-2-3-1 (MAtS - Ny HB, Pique, Umtiti, Alba - Bussi, Rak/Gomes - Ny kant, Messi, Ney - Suarez) eller en 3-4-3 (MAtS - Masche, Pique, Umtiti - Vidal, Alba - Bussi, Rak/Gomes - Messi - Suarez, Ney).

Det ville betyde at Ini røg på bænken men han ville kunne spille flere af pladserne og indgå i rotationen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, hvis man vil spille med, at man vil kontrollere mere, så skal man nok ændre formationen. Enten til 4-2-3-1 eller 3-4-3.

Edit: Det andet var noget vrøvl, mente det foroven nu end det tidligere indlæg.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Så vi i en situation hvor Iniesta skal sættes af, fordi Messi ikke gider tage udgangspunkt til højre? Altså vores eneste centrale verdensklassemidtbanespiller, og den vel nok 3.største spiller i klubbens historie? Ham sætter man ikke pga en andens spiller ego, heller ikke selv om det er Messi.
Og så skal Rakitic og Gomes da smides uendelig langt væk fra den startformation. Ellers ender vi da hurtigt med at have den dårligste midtbane af samtlige topklubber i verden...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej han skal indgå i rotationen. Du ved ligesom Xavi gjorde til sidst. Det er der intet underligt i når man snart fylder 33 år. Om du vil det eller ej så kan han ikke blive ved for evigt.

Og jeg kan ikke se hvorfor en midtbane bestående af Bussi, Rak og Messi skulle være dårlig? Tværtimod.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ini kunne godt indgå i 4-2-3-1, men kan ikke indgå i 3-4-3. Personligt vil jeg ikke have ham væk, og har heller ikke lyst til, at man skal gå så meget på kompromis med måden at spille på, men skrev bare, hvad det ville betyde, hvis man fortsatte i LE 2015-stilen.

En anden ting er, at man skal erstatte Ini snart, medmindre man tror på, at det er Gomes, Rafinha eller D. Suarez, der skal være afløsere for ham.

Edit: Det kunne selvfølgelig også være Messi, der gjorde det, men så skal man købe en kant.
Senest rettet af Kubala ons feb 15, 2017 8:00 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Piquénbauer skrev:@Michman

For en gut med et barcalogo tatoveret på din krop er det ufatteligt så hård du er ved en person der har givet så meget til klubben. Han har vitterligt brugt flere år på at svede for holdet og så vil du have at han skal stå skoleret fordi vi får bank. Come on.
Jeg har kæmpe respekt for ham. Men det er jo ikke kun fordi vi fik bank mate. Det er hans indkøb jeg ikke forstår. Det er hans "spille stil" som nærmest er forsvundet. En fyring er for meget. Men at bede ham om en plan hvad han vil med holdet er vel ikke..?
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ved ikke om ini er god nok defensivt til at fungere i en 2-mands midt. Det ville dog gøre at midten fik mere hjælp fra kanterne så måske kunne det godt fungere alligevel.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Michman skrev:
Piquénbauer skrev:@Michman

For en gut med et barcalogo tatoveret på din krop er det ufatteligt så hård du er ved en person der har givet så meget til klubben. Han har vitterligt brugt flere år på at svede for holdet og så vil du have at han skal stå skoleret fordi vi får bank. Come on.
Jeg har kæmpe respekt for ham. Men det er jo ikke kun fordi vi fik bank mate. Det er hans indkøb jeg ikke forstår. Det er hans "spille stil" som nærmest er forsvundet. En fyring er for meget. Men at bede ham om en plan hvad han vil med holdet er vel ikke..?
Hvorfor pokker skulle han gå ud og fortælle sin plan til os? Jeg kan simpelthen ikke se hvad du vil have fra ham. Han får enorme tæsk i medierne i dag og det virker til at spillerne er godt trætte af ham. Jeg ved ikke hvad mere der skal til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster