14/2 PSG - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Piquénbauer skrev:
Xavi6Smede skrev:Forskellen er at Xavi mistede sin plads, fordi hans niveau ikke var højt nok til at starte. Iniesta er vel stadigvæk en top 3 midtbanespiller.

Fordi Messi intet fylder defensivt? Real Madrid havde samme problem under Benitez. Han fik stor kritik for at bruge Casemiro, hvilket var årsagen til at droppede ham i El Classico, hvor James kom ind i stedet for. Her blev de totalt udstillet på trods af en midtbane med Modric, Kroos og James. Altså de måske to bedste midtbanespillere og en, der arbejder langt hårdere end Messi. Lige siden har Casemiro været fast mand.. Kan ikke se hvorfor Busquets på en ny position, og Rakitic der mangler niveau, samt Messi der ikke arbejder.. Hvorfor de skal kunne skabe balance på midten.
Det er fuldstændig irrelevant at iniesta er en top 3 midtbanespiller når han ikke passer ind. Masche er også en af de bedste dm'er overhovedet men han passer heller ikke ind. Jeg ville elske at vi kunne spille på en måde der gør at ini kunne spille hver eneste kamp men pt fungerer det bare ikke.

Og det vil give holdet markant mere balance hvis man har to kanter der trækker ned og støtter samt en cm der faktisk kan presse. På nuværende tidspunkt er vores hold skævt da messi ikke bidrager defensivt. Se hvor meget psg angreb over vores højreside i går. Det var helt vildt og det gør de fordi de ved at de kommer i overtal derude hvorfor det er spild at vi har en af vores stærkere defensive spillere til højre (gomes/rak) da de alligevel bliver overspillet.

Balancen på holdet er helt fucked og det er nødvendigt at der bliver gjort noget ved det. Og jeg kan virkelig ikke se 4-3-3 være svaret med mindre vi kan købe en tidsmaskine og hente en ung alves til klubben igen. Ellers går det bare ikke at have en højreside som nu. Hele holdet lider under det.
Og så er vi der igen.. Kan man ikke findes plads til Iniesta pga taktikken, så det nok taktikken der er noget galt med.

Balancen er det helt store problem, men vi løser ikke vores højrekant ved at give modtanderen frit løb på hele banen.. De 4 forreste skal i hvert fald tonse rundt som var de Pedro og Alexis før det vil virke.
Jeg vil klart hellere sælge ud i MSN frem for at gå i den retning du foretrækker.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vil du sælge ud af vores bedste spillere fordi en legende som Ini ikke kommer til at spille hver kamp? Det giver jo ingen mening overhovedet. Det er præcis den slags valg der vil gøre at vi ender som Milan eller Pool når vores stamme bliver for gamle. Iniesta er snart 33 år. Der er ingen fremtid i ham. Vi bliver nødt til at se fremad.

Og modstanderen vil jo ikke få frit løb på hele banen. Der vil være balance på vores hold. Vi vil få en anden kant som arbejder ligeså hårdt som Ney og centralt vil vi stå bedre med rak og Bussi som begge er fine defensivt.

Hvilken retning er det forresten jeg foretrække? Det virker til at du forsøger at putte mig i en eller anden anti-barca boks.

Du må meget gerne komme med nogle forslag til hvad vi kan gøre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Piquénbauer skrev:Vil du sælge ud af vores bedste spillere fordi en legende som Ini ikke kommer til at spille hver kamp? Det giver jo ingen mening overhovedet. Det er præcis den slags valg der vil gøre at vi ender som Milan eller Pool når vores stamme bliver for gamle. Iniesta er snart 33 år. Der er ingen fremtid i ham. Vi bliver nødt til at se fremad.

Og modstanderen vil jo ikke få frit løb på hele banen. Der vil være balance på vores hold. Vi vil få en anden kant som arbejder ligeså hårdt som Ney og centralt vil vi stå bedre med rak og Bussi som begge er fine defensivt.

Hvilken retning er det forresten jeg foretrække? Det virker til at du forsøger at putte mig i en eller anden anti-barca boks.

Du må meget gerne komme med nogle forslag til hvad vi kan gøre.
..
"Iniesta er snart 33 år. Der er ingen fremtid i ham."
Men han er stadig en af de bedste på sin plads i verden.. Imo
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Uden tvivl. Men vi snakker ikke ret lang tid før hans niveau virkelig begynder at falde. Holdet bliver simpelthen nødt til at udvikle sig hvis vi vil følge med.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Det på ingen måde på grund af Iniesta. Og umiddelbart har jeg ingen interesse i at sælge nogen af dem. Men ender det med, at holdet skal arbejde så hårdt for at få fronttrioen til at fungere, at holdet som enhed bliver svækket, så skal MSN's værdi for klubben overvejes. Og lige nu er holdet på vej i den retning..

Jeg kan ikke forestille mig at det ville fungere. Som sagt skal alle 4 foran arbejde hårdt, også Messi, og det tror jeg ikke på.

Jeg har ærlig talt ingen forslag. Jo, at Messi spiller højre kant, og at han sammen med Suarez begynder at arbejde defensivt. At rykke Messi ind centralt og tilføje endnu en offensiv stjerne til højre kanten, det ser jeg ikke som svaret.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Og så går du i en retning hvor en spiller med Iniestas egenskaber ikke passer ind, åbenbart. Hvilket vil sige endnu længere væk fra det, som mange af os gerne vil finde tilbage til.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg snakker ikke om en offensiv stjerne men en spiller der vil arbejde ligeså hårdt som ney. Og det vil lige netop ikke kræve at de 4 arbejder sindssygt hårdt da holdet vil få markant mere balance. Vi forsvarer på nuværende tidspunkt i en 4-4-2 men iniesta er ikke stærk nok centralt til at tage det defensive slæb. Og Gomes/Rak er for langsom på kanten. Det problem vil blive løst hvis man gik over til en 4-2-3-1.

Men nu gider jeg ikke rigtigt bruge mere tid på det da det ikke kommer til at ske nu. Jeg dog at sampaoli kommer til med sin 4-2-3-1 eller poch med sin 3-4-3.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi6Smede skrev:Og så går du i en retning hvor en spiller med Iniestas egenskaber ikke passer ind, åbenbart. Hvilket vil sige endnu længere væk fra det, som mange af os gerne vil finde tilbage til.
Han passer ind. Men bare ikke i samme omfang som nu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Piquénbauer skrev:
Xavi6Smede skrev:Og så går du i en retning hvor en spiller med Iniestas egenskaber ikke passer ind, åbenbart. Hvilket vil sige endnu længere væk fra det, som mange af os gerne vil finde tilbage til.
Han passer ind. Men bare ikke i samme omfang som nu.
Han kan ikke passe særlig godt ind hvis han skal bænkes for at give plads til Rakitic eller Gomes :grin:

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Når man taber en kamp som den igår på den måde vi gjorde, så mister man perspektiv.

Rigtig meget gik galt igår, men at lave fuldstændig om på holdet er en overreaktion. Selvfølgelig skal vi satse på MSN de næste 2-3 år. Der er intet - INTET - som antyder at Iniesta er ved at tabe niveau. Han var ikke helt klar igår, men det er på ingen måde en tendens. Han har selvfølgelig ikke mange år tilbage på topniveau, det er klart.

Teoretisk kan jeg ikke se hvorfor, man ikke skulle kunne have en boldbesiddende midtbane ala Xavi-Busquets-Iniesta kombineret med MSN. I så fald skulle Messi og neymar nok skulle have deres udgangspunkt lidt længere tilbage på banen ala Pedro og Villa. Hvis man går denne vej, hvilket jeg personligt er tilhænger af, så skal vi have nogle vævre, tekniske, boldbesiddende midtbanespillere. Rakitic ville nok være der grænsen går. Han har akkurat den tekniske kunnen det kræver. Men det kræver ekstraordinære offensive tekniske midtbanespillere, som kan ca lige så meget offensivt som defensivt. De skal være i stand til at vende med bolden, og ryste deres oppasser af. Det er noget jeg ser meget sjældent midtbanespillere gøre udover Iniesta - og Xavi i sin tid. Om Rafinha og Dennis er dem man skal satse på som førstevalg er stadig et spørgsmål der blæser i vinden. Gomes har ikke overbevist mig endnu. Han havde en skrækkelig kamp igår, men han har også haft udmærkede kampe.

Jeg så gerne vi havde nogle wing backs der var stærkere defensivt. En spiller som Abidal eller Alves er det bedste jeg har set. Vidal, Digne og Roberto er gode spillere, men ikke samme klasse som førnævnte. Alba har sine spidskompetencer, men absolut også defensive begrænsninger. Piqué har stadig nogle gode år i sig. Umtiti ser jeg som en spiller, der er værd at satse på.
Visca el Barca

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:
phpBB [video]


Han har simpelthen fortjent mere respekt end hvad han får.
Hvem er det helt præcist, der ikke giver Lucho nok respekt? Er konsensus ikke bare at han rent taktisk er en dårlig træner - efter Barcelona-standarden - og at han alt for ofte virker ualmindeligt handlingslammet? Jeg tror da ikke, at der er nogen herinde, der ikke respekterer ham for, hvad han har opnået i klubben, både som spiller og som træner. Jeg tror da også at de fleste herinde, er ret vilde med hans personlighed. Han har bare ikke niveauet rent taktisk. Ganske enkelt.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Det er vist mig han mener når han skriver at folk ikke giver ham nok respekt. Jeg elsker manden. Men vi har ikke spillet godt i den her sæson, samt synes jeg hans indkøb har været rigtig dårlige.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Parla
Indlæg: 763
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Parla »

Piquénbauer skrev:Uden tvivl. Men vi snakker ikke ret lang tid før hans niveau virkelig begynder at falde. Holdet bliver simpelthen nødt til at udvikle sig hvis vi vil følge med.
Der skal bare købes ind til fremtiden så vi ikke ender med halve løsninger ligesom da Puyol stoppede.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Ny kamptråd?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 14/2 PSG - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Jeg sidder i et fly på vej til BCN. Sært tidspunkt at skulle se en kamp på, med holdet/kampånden i den forfatning. Men jeg skal gøre mit bedste for at piske en stemning op på Camp'en på søndag.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster