7/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 7/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Meget dårlig kamp men hej, vi er stadigvæk med i alle 3 turneringer ;)
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Storken »

Lopezzz skrev:Meget dårlig kamp men hej, vi er stadigvæk med i alle 3 turneringer ;)
Vi vinder næppe La Liga, men Copa del Rey er næsten i sækken. Vi har ligeledes fine chancer i Champions League, da alle de andre storhold spiller lige så ringe.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af MessiPogba »

Storken skrev:
Lopezzz skrev:Meget dårlig kamp men hej, vi er stadigvæk med i alle 3 turneringer ;)
Vi vinder næppe La Liga, men Copa del Rey er næsten i sækken. Vi har ligeledes fine chancer i Champions League, da alle de andre storhold spiller lige så ringe.
Alle ved, at Leicester vinder CL!

Ej, det er faktisk lidt skræmmende at se at alle storhold i Europa er ringe pt. Bayern er f.eks. fuldkommen middelmådige under Ancelotti. Men i følge alle engelske fans på Facebook, så var Pep heldig med at have så mange stjerner, men jeg håber da, at de nuværende resultater viser, hvor svært det er at håndtere så mange verdensklasse spiller og får dem til at have en ensrettet synergi,som får det hele til at gå op i en højere enhed, som Pep formåede.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Atlético Ma

Indlæg af FCBSOCI »

Der er et interview med Simeone i Mundo Deportivo - den catalanske sportsavis - hvor han blandt andet siger:

"Desde fuera siempre se ve mejor, pero yo tengo claro por qué tenemos siempre más opciones en Champions que en la Copa o en LaLiga”, se quejó sobre los arbitrajes. Sobre la expulsión de Carrasco señaló que “la primera tarjeta que ve es igual en la falta que le hace Rakitic a Gaitán, que tuvo que ser atendido, y Rakitic no ve amarilla y Carrasco por la misma a Arda sí. En la segunda se resbala...”, señaló en declaraciones a GOL TV.

Skægt at læse interviewet. Simeone tuder lige så meget over dommeren, som vi har gjort i hele denne sæson. Hvis jeg var Atl. Madrid fan ville jeg også vær skuffet. Vi må helt ærligt erkende, at de blev snydt for et mål, hvor der ikke var off-side og måske et straffe. Jeg synes dog ikke Simeone har ret mht. de gule kort, selvom Rak måske slap billigt.

Vi skal virkelig løfte spillet, hvis vi ikke skal ryge ud af CL og fortsat kunne true Real Madrid i La Liga. TIl vores fordel taler:
1. Ini og Bussi er klar igen.
2. Vi har roteret og dermed sparet på kræfterne hos vigtige spillere.
3. I MSN har vi stadig en trio, der kan afgøre det på egen hånd - uanset modstander.

Til gengæld er det mere end problematisk, at vores midt er elendig uden Ini og forsvaret sejler.

Bliver spændende at læse, hvad AS og Marca skriver... (Real Madrid tro sportsaviser).
Senest rettet af FCBSOCI ons feb 08, 2017 9:43 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Storken »

Papers of Barca på twitter:
The venue for the final is expected to be the Bernabeu unless Bruce Springsteen needs it for a concert and then he will be given priority. This has happened previously when Barcelona have been in the final and Real Madrid have not, which is most of the time.
:grin: :lol:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 7/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Holdkæft vi var heldige

phpBB [video]
MDCCCXCIX

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Wow, vi kunne have brugt en Neymar til at udfordre med sin pace. ATM var fuldstændig ligeglade med vores venstre side - og lod Arda stå 1 mod 1 hele tiden. Vi var hverken et kontrahold eller et tiki-taka hold. Vi var ingenting i går.

ATM er et super hold, men det var stadig det ringeste, som jeg har set vores hold hjemme i en vigtig kamp i mange mange år.

Messi reddede os igen i går. Det virkede også til at hele holdet satsede på det.

Kampens højdepunkt.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 7/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Skydefinten skrev: Messi reddede os igen i går. Det virkede også til at hele holdet satsede på det.

Kampens højdepunkt.
If you're ever sad just remember the world is 4.5 billion years old and you exist at the same time as Leo Messi :smile:
MDCCCXCIX

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af FCBSOCI »

Sammenfatning:
Optur: Barca er videre, ingen skader, Cillesen, Messis magi
Nedtur: Alt andet

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af FCBSOCI »

Haves: 100.000 tilskuere
Søges: Forsvar og midtbane
Ansøgningsfrist: Udløb for længe siden. Øv, øv, øv.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af !Option »

Det var godt nok en jammerlig kamp at følge på alle parametre nærmest...!

Mine tanker om kampen:

Chillesen: Rigtig stærk kamp. Gode redninger og dejligt sikker spil med fødderne. Jeg har altid været stor fan af Mats, men føler mig på en eller anden måde mere sikker med Chillesen på mål... :eek:

Sergi Roberto: Startede sæsonen stærkt men er hen af vejen bare blevet værre og værre. I går var det absolutte lavpunkt. Han satte ikke én fod rigtigt, var usikker i opspillet og smed den ene bold væk efter den anden, og så var han simpelthen for nem at runde (der var dog heller ikke meget hjælp af hente fra midten/Messi). Og det andet gule kort han trækker?! Havde han bare kunne holde hovedet koldt i 10 sec. længere altså...!

Forsvaret sejlede generelt kampen igennem. Jeg syntes dog Alba i rigtig store dele af kampen spillede rigtig fint (efter en ellers halvsløj sæson), men blev tydeligvis træt til sidst.

Midtbanen: INGEN kontrol overhovedet. Det er hammer frustrerende at se på den måde vores midtbane ikke er i stand til andet end at ligge et middelmådigt pres på boldholderen, for alligevel at blive overspillet. Jeg syntes især Denis Suarez faldt fuldstændig igennem i starten, men fik sig dog kæmpet okay tilbage. André Gomes var bedste mand på midten, med stærke vendinger og gode raids. Dog havde han også en ordentlig blunder hvor ham og Umtiti ikke får kommunikeret. Jeg savner den gamle langhårede Rakitic...

Messi: Egentlig en ret middelmådig kamp, men stråler alligevel med hans raid der fører til vores mål. Lækkert, men samtidigt frustrerende at være så afhængige af hans soloture igen og igen. Men HOLD NU KÆFT et frispark han fik sendt afsted! :eek:

Suarez: Arbejde hårdt som altid, dog uden det store udbytte. God placeringsevne ved hans scoring. Jeg kan ikke helt finde ud hvad jeg syntes om hans andet gule kort... Den kan nok godt forsvares om end den er smule tynd. Men han giver selv dommeren muligheden for at dømme den ved at løfte albuen, dumt. :roll:

Arda: Fint defensivt arbejde, men minimalt hvad han bidrog med offensivt mod hans gamle hold.

Luis Enrique: Hvor skal man starte? Det ligner vitterligt ikke at han har nogen gameplan overhovedet, udover at satse på lidt magi fra Messi. Det sker så heldigvis relativt tit... Jeg er med på, at vi nok aldrig kan få en så kontrollerende midtbane som dengang vi spillede med Xavi, Ini og Bussen, men der må simpelthen kunne etableres noget mere kombinationsspil ind over midtbanen med de boldspillere vi har. Er der forresten nogen der kan komme med en god grund til at Mascherano blev smidt på backen i stedet for Vidal som stod klar på sidelinjen?

Positivt: Vi er i finalen for 4.(?) år i træk. Ini og Bussen er tilbage, som forhåbentlig kan skabe lidt mere ro/kontrol på midten. Vi har et relativt let program det næste stykke tid (PSG undtaget), og er kommet pointmæssigt OK igennem en svær periode, på trods af at vi har roteret rigtig meget.

Jeg syntes desuden at det var ret tydeligt at vi savende Neymar i går. Her tænker jeg især ifht. den artikel Piquenbauer linkede til forleden, der omtaler Neymar som en rigtig sikker spilstation forstået på den måde, at i 9/10 tilfælde når bolden spilles op på ham, så enten kommer han fri eller trækker et frispark omkring midten af banen, hvorfra vi har lidt lettere ved at spille. Yderligere tror jeg også han været giftig på den omstillinger vi forsøgte at køre i går...
Rey Abi!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Luis Enrique (On Jasper): "Jasper was great between the posts. We just don't sign goalkeepers because they're Blonde and Handsome."
:lol:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af ladislau »

Synes det gav god mening, at sætte Masch ind på backen, når vi er 10 mod 11. Det er jo tacklinger og lederskab, der er brug for i den situation. Self har Vidal spillet sig op, men det er frem ad banen. Defensivt havde vi jo huller nok i forvejen.
Synes faktisk vi spiller os rigtig flot op, fra omkring den halve time, og så til den hjernedøde udvisning.
Det er dog bekymrende, at vi ikke kan spille 10 mod 10, men det er bestemt ikke en Ini og Bussi kamp, og de kommer aldrig ind i den.
Er egentlig ikke så rystet over at de kan løbe os over ende de 20-30 min. Det er altså en de 3-4 bedste hold i verden, og nok det absolut bedste under pres.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Hvordan kunne Bussi få gult her, forresten?

Der bliver sparket en bold ind på banen, som Bussi sparker ud igen?
Masch kommer gående op med kampbolden - og det ser dommeren sgu da tydeligt. Han reagerer udelukkende på ATM spillerne krav om kort. En farce.
Billede
Billede
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 7/1 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af JonasV »

Noget siger mig at jeg valgte den helt rigtige kamp at sove fra. Eller én af de helt rigtige kampe at sove fra.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster