8/1 Villarreal - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20393
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1081 gange

Re: 8/1 Villarreal - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Starnils skrev:Det er skræmmende, at vi skaber så lidt, efter vi kommer bagud... Det er ligaen, der er på spil, og der sker ingenting.
Der sker som regel noget de sidste 10 minutter, som om at spillerne pludselige tænker: Gud ja, vi er ved at tabe.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: 8/1 Villarreal - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:Der er ingen der skal sælges og ingen der skal fyres (nu). Panik panik panik. Det som har adskildt os fra real er at vi over de sidste 10 år hovedsageligt har haft stor tålmodighed med truppen og træneren. Det skal vi fortsætte med.

Så kan det godt være der skal en ny træner ind til sommer (tror ikke lucho bliver alligevel hvilket jeg godt kan forstå når man tænker på hvor meget lort han har hørt på i de sidste 3 år) og man skal skifte på 1-2 positioner. Men det der med sælg neymar, suarez osv kommer ikke til at ske. Og det skal det heller ikke.
Hvor mange år skal vi kritisere LE, før du dropper dit vås omkring panik??...

Selvfølgelig skal vi ikke sælge nogen fra angrebet. Vi skal have en træner, der kan give dem et hold og system at spille med.
Forumlegende

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: 8/1 Villarreal - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

FCBarcelonaChr skrev:
Starnils skrev:Det er skræmmende, at vi skaber så lidt, efter vi kommer bagud... Det er ligaen, der er på spil, og der sker ingenting.
Der sker som regel noget de sidste 10 minutter, som om at spillerne pludselige tænker: Gud ja, vi er ved at tabe.
Vi kunne nærmest lige så godt starte alle kampe i det 80. minut, bagud med 1 mål.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 8/1 Villarreal - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Indskiftningen af Denis gjorde holdet godt. Spillet bliver alt for låst med Gomes og Bussi. De kan spille sammen, hvis man vil lukke kampen af, men de må ikke starte sammen, i hvert fald mod storklubber.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 8/1 Villarreal - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Reevenge skrev:
Blaugrana92 skrev:
Reevenge skrev:Det hviler og falder med træneren, velsagtens - Men det er for nemt at skyde den af på LE. Både Suarez og Neymar har ikke haft kvaliteten i denne sæson, vi mangler afgørende mål i de tætte opgør; noget som kun Leo har præsteret konsistent.

Vi mangler en habil højreback og en stærk kreatør foruden Ini på midten, men jeg synes personligt MSN har virket alt for tandløst i år (igen, Messi undtaget). Vi har ikke et alternativ i Paco som nok har lidt under den lave selvtillid qua hans manglende scoringer, når han har fået chancen (hvilket har været for få gange).

Men det flyder ikke i angrebet, hvilket hele holdet og dets præstationer lider under - Vi skulle have lukket den hjemme mod Real, vi skulle have vundet sikkert idag og der har været for mange kampe hvor vi har virket ideforladte og ufarlige, specielt i ligaen.

Jeg kan godt se ligningen med en ny træner til sommer, men det er for letkøbt og symptombehandling i min optik. Man skal se nærmere på hvorvidt der findes bedre muligheder for os i angrebet - være det til bænken eller endda start 11'eren.

Hverken Neymar eller Suarez er urørlige i min bog, vi er verdens største klub og med den løn og de sportslige rammer Barcelona har, skal der præsteres hver uge; det kan virke urimeligt, men jeg synes også at konkurrencen i moderne fodbold forudsætter at man finder alternativer, såfremt tingene ikke fungerer. Jeg siger ikke entydigt vi skal sælge Neymar eller Suarez, men vi skal have noget slagkraft i angrebet på EN eller anden måde. Suk.
Nu er vi blevet konsistent dårligere og dårligere, både for så vidt angår spil og resultater, siden vi vandt Champions League forrige år. Jeg synes ikke det er for let at tørre den af på Lucho. Han har helt åbenlyst ikke nogen som helst form for løsning, på de problemer der bare har hobet sig op det sidste års tid.
Enig, især taktisk halter LE langt efter toptrænerne i europæisk fodbold - Men jeg er bange for en ny træner frigør spillerne fra det ansvar de også står med. Vi kommer trods alt til chancer. De bliver bare ikke omstillet til mål. Vi har kvaliteten på papiret, men spillerne viser ikke nok offensivt - om det egenhændigt er trænerens manglende evne til at indgyde den rette indstilling, vil jeg lade stå usagt, men jeg synes vi udviser en lad holdning foran mål. Der mangler gnist, tænding og skarphed, i den grad. Ikke noget man umiddelbart ville sige om MSN for blot et år tilbage (Messi undtaget, lol).
De offensive problemer bekymrer mig ikke halvt så meget som de defensive. Det hele står og falder med defensiven. Også for os. Hvis vi havde en dygtig backkæde, der kunne afvise omstillinger, havde vi sikkert taget alle tre point i dag, for Villarreal kunne slet ikke etablere noget spil på vores banehalvdel. Udover en lille håndfuld omstillinger, var de reelt set ikke nogen som helst trussel; og så er det simpelthen bare utilgiveligt, at en af de få omstillinger resulterer i en scoring.

Hvis vi kunne stole på vores defensiv, ville vi i det mindste kunne hive smalle sejre eller uafgjorte i hus; i stedet spiller vi uafgjort i de kampe, som vi burde vinde snævert, mens vi taber de kampe, som vi burde have spillet uafgjort. Se blot på vores nederlag i denne sæson; med undtagelse af City kampen, har vi tabt alle med ét enkelt mål, i kampe hvor vi har scoret mål, men slet ikke har været i stand til at lukke af bagtil.

Antonio Conte er en mand, der har forstået det; et godt fodboldhold starter med en stærk defensiv. Derfor vinder hans hold formentlig også sin liga. Igen igen igen.
Senest rettet af Blaugrana92 man jan 09, 2017 12:01 am, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/1 Villarreal - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:Der er ingen der skal sælges og ingen der skal fyres (nu). Panik panik panik. Det som har adskildt os fra real er at vi over de sidste 10 år hovedsageligt har haft stor tålmodighed med truppen og træneren. Det skal vi fortsætte med.

Så kan det godt være der skal en ny træner ind til sommer (tror ikke lucho bliver alligevel hvilket jeg godt kan forstå når man tænker på hvor meget lort han har hørt på i de sidste 3 år) og man skal skifte på 1-2 positioner. Men det der med sælg neymar, suarez osv kommer ikke til at ske. Og det skal det heller ikke.
Hvor mange år skal vi kritisere LE, før du dropper dit vås omkring panik??...

Selvfølgelig skal vi ikke sælge nogen fra angrebet. Vi skal have en træner, der kan give dem et hold og system at spille med.
Det er da ekstremt panisk at fyre træneren midt i sæsonen når man stadig er med i cl og cdr?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10688
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 596 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 8/1 Villarreal - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Xavi6Smede skrev:
Michman skrev:Altså dem der tror på et mesterskab er HÅBLØSE optimister..
Men endnu mere håbløst når folk afskriver mesterskabet, hvilket folk altid er alt for hurtige til. Der skal ikke mere end et nederlag til ude imod Sevilla, før vi selv kan reducere hullet til 2 point. At holdet fungerer så håbløst, at det er svært at forestille sig at vi kan ende med titlen, det kan man ikke ikke komme uden om, og jeg tror heller ikke på det. Men ting vender hurtigt, det skal vi ikke mere end et år tilbage for at se.
For at vi skal ned på en 2 points forskel kræver det lige et nederlag til udover mod Sevilla. Real har en kamp i baghånden.

Sendt fra min HTC One mini med Tapatalk

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 8/1 Villarreal - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

PuyolErGud skrev:
Xavi6Smede skrev:
Michman skrev:Altså dem der tror på et mesterskab er HÅBLØSE optimister..
Men endnu mere håbløst når folk afskriver mesterskabet, hvilket folk altid er alt for hurtige til. Der skal ikke mere end et nederlag til ude imod Sevilla, før vi selv kan reducere hullet til 2 point. At holdet fungerer så håbløst, at det er svært at forestille sig at vi kan ende med titlen, det kan man ikke ikke komme uden om, og jeg tror heller ikke på det. Men ting vender hurtigt, det skal vi ikke mere end et år tilbage for at se.
For at vi skal ned på en 2 points forskel kræver det lige et nederlag til udover mod Sevilla. Real har en kamp i baghånden.

Sendt fra min HTC One mini med Tapatalk
Her nævner han jo, at Barca skal reducere det til 2 point, hvis Sevilla slår Real.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 8/1 Villarreal - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Uanset, hvordan man ser på situationen i ligaen, håber jeg stadig, at man stiller stærkt og vinder sine kampe.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/1 Villarreal - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det kommer vi også til.

Og så er jeg bare glad for at vi har spillet ude mod ath bilbao, villarreal, sevilla, celta, valencia og real soc mens real stadig mangler nogle af dem. Så har vi godt nok atm og real ude men hvem ved? Måske begynder vi pludseligt at spille fodbold igen.

Nu har vi et ok program over de næste uger og så må vi håbe på at real smider lidt point. Bare så vi kan få lidt liv i mesterskabet igen for ellers bliver det sgu for kedeligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/1 Villarreal - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:Der er ingen der skal sælges og ingen der skal fyres (nu). Panik panik panik. Det som har adskildt os fra real er at vi over de sidste 10 år hovedsageligt har haft stor tålmodighed med truppen og træneren. Det skal vi fortsætte med.

Så kan det godt være der skal en ny træner ind til sommer (tror ikke lucho bliver alligevel hvilket jeg godt kan forstå når man tænker på hvor meget lort han har hørt på i de sidste 3 år) og man skal skifte på 1-2 positioner. Men det der med sælg neymar, suarez osv kommer ikke til at ske. Og det skal det heller ikke.
Hvor mange år skal vi kritisere LE, før du dropper dit vås omkring panik??...

Selvfølgelig skal vi ikke sælge nogen fra angrebet. Vi skal have en træner, der kan give dem et hold og system at spille med.
Hva forumlegende - kan du ikke svare? Ville det ikke være panisk at fyre Lucho midt i sæsonen når man stadig er med i cl og cdr?

Det er desuden det eneste jeg skriver om panik med hensyn til ham. Siger endda det kunne være man skulle tjekke markedet til sommer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: 8/1 Villarreal - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:
Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:Der er ingen der skal sælges og ingen der skal fyres (nu). Panik panik panik. Det som har adskildt os fra real er at vi over de sidste 10 år hovedsageligt har haft stor tålmodighed med truppen og træneren. Det skal vi fortsætte med.

Så kan det godt være der skal en ny træner ind til sommer (tror ikke lucho bliver alligevel hvilket jeg godt kan forstå når man tænker på hvor meget lort han har hørt på i de sidste 3 år) og man skal skifte på 1-2 positioner. Men det der med sælg neymar, suarez osv kommer ikke til at ske. Og det skal det heller ikke.
Hvor mange år skal vi kritisere LE, før du dropper dit vås omkring panik??...

Selvfølgelig skal vi ikke sælge nogen fra angrebet. Vi skal have en træner, der kan give dem et hold og system at spille med.
Hva forumlegende - kan du ikke svare? Ville det ikke være panisk at fyre Lucho midt i sæsonen når man stadig er med i cl og cdr?

Det er desuden det eneste jeg skriver om panik med hensyn til ham. Siger endda det kunne være man skulle tjekke markedet til sommer.
Du skriver, at han bør gå fordi folk er så onde ved ham....

Jeg har ønsket manden væk siden kampen mod Sociedad i 2015. Hvornår det bliver, er jeg efterhånden ligeglad med, så længe han ikke er hos os næste sæson.
Forumlegende

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 8/1 Villarreal - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev:
Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:Der er ingen der skal sælges og ingen der skal fyres (nu). Panik panik panik. Det som har adskildt os fra real er at vi over de sidste 10 år hovedsageligt har haft stor tålmodighed med truppen og træneren. Det skal vi fortsætte med.

Så kan det godt være der skal en ny træner ind til sommer (tror ikke lucho bliver alligevel hvilket jeg godt kan forstå når man tænker på hvor meget lort han har hørt på i de sidste 3 år) og man skal skifte på 1-2 positioner. Men det der med sælg neymar, suarez osv kommer ikke til at ske. Og det skal det heller ikke.
Hvor mange år skal vi kritisere LE, før du dropper dit vås omkring panik??...

Selvfølgelig skal vi ikke sælge nogen fra angrebet. Vi skal have en træner, der kan give dem et hold og system at spille med.
Hva forumlegende - kan du ikke svare? Ville det ikke være panisk at fyre Lucho midt i sæsonen når man stadig er med i cl og cdr?

Det er desuden det eneste jeg skriver om panik med hensyn til ham. Siger endda det kunne være man skulle tjekke markedet til sommer.
Ikke synderligt. Frem mod næste sæson ville det give ok mening, at en ny træner havde en halvsæson til at få indført sine ideer og indflydelse.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8/1 Villarreal - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:
Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:Der er ingen der skal sælges og ingen der skal fyres (nu). Panik panik panik. Det som har adskildt os fra real er at vi over de sidste 10 år hovedsageligt har haft stor tålmodighed med truppen og træneren. Det skal vi fortsætte med.

Så kan det godt være der skal en ny træner ind til sommer (tror ikke lucho bliver alligevel hvilket jeg godt kan forstå når man tænker på hvor meget lort han har hørt på i de sidste 3 år) og man skal skifte på 1-2 positioner. Men det der med sælg neymar, suarez osv kommer ikke til at ske. Og det skal det heller ikke.
Hvor mange år skal vi kritisere LE, før du dropper dit vås omkring panik??...

Selvfølgelig skal vi ikke sælge nogen fra angrebet. Vi skal have en træner, der kan give dem et hold og system at spille med.
Hva forumlegende - kan du ikke svare? Ville det ikke være panisk at fyre Lucho midt i sæsonen når man stadig er med i cl og cdr?

Det er desuden det eneste jeg skriver om panik med hensyn til ham. Siger endda det kunne være man skulle tjekke markedet til sommer.
Du skriver, at han bør gå fordi folk er så onde ved ham....

Jeg har ønsket manden væk siden kampen mod Sociedad i 2015. Hvornår det bliver, er jeg efterhånden ligeglad med, så længe han ikke er hos os næste sæson.
Nej jeg skriver at jeg godt kan forstå hvis han smutter. Men inden det skriver jeg "Så kan det godt være der skal en ny træner ind til sommer". Nogle ville derfor mene at jeg også faktisk selv mener det er på tide at se om vi kan få en anden ind (jeg har så andre årsager end dig). Så måske skulle du slappe lidt af?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 8/1 Villarreal - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ja, det tvivler jeg heller ikke på, men håber ikke, at holdet lige pludseligt er i chok over de to nederlag, da yderligere point kunne resultere i dødsstødet.

Atleti og Real kampe er de allerværste, så her skal man virkelig op i topgear, men næsten mod de fleste andre hold, burde en indsats på 85-90 % kunne give sejr.

Jeg er også enig med Blau omkring, at det er defensiven, den er galt med. Her er midten for svag til at kunne hjælpe forsvaret. Havde man haft spillere, der havde mere flair, udover Ini, så kunne man komme dette problem til livs, eller også ændre på tingene, så Rakitic og Ini får det fulde ud af det på midten.
Senest rettet af Kubala man jan 09, 2017 12:33 am, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster