27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jep. At fyre en treble og double vindende træner i december ville være åndssvagt og et tegn på fuldkommen panik.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

phpBB [video]

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Det er paradoksalt. Inden sæsonen gik i gang sagde vi alle, at nu havde vi endeligt købt suverænt ind, og fået den bredde vi har manglet og som har været vores problem og (eneste?) svaghed. Nu er det selvsamme spillere, som er problemet. Jeg hører også til det kor, som var begejstret for transfervinduet, så der er ikke noget bagklogskab her.

Jeg har svært ved at forstå, hvad det er som foregår. Men mit bedste bud er, at MSN simpelthen er større end resten af holdet - træneren inklusive - tilsammen. At alt roterer om dem. Og det er sådan set forståeligt nok, de er nok det bedste angreb verden nogensinde har set. Men det har sin pris, lige så fantastiske de er, og lige så mange kampe de vinder for os (eller sikrer point, om ikke andet), lige så meget er resten af holdet uharmonisk og vakler, virker forvirrede og vores træner virker handlingslammet. Da han forsøgte at sætte sig igennem over for MSN, var det nærmest fyringsgrund. At vores trup er bred gør ikke den store forskel, idet MSN er MSN, og ikke bredden.

Jeg havde troet, at det ville være mere vanskeligt at sætte de 3 superstjerner sammen. Det er gået helt over forventning, og de virker i harmoni og homogene. Prisen virker til gengæld til at blive betalt andre steder på banen.
At MSN fylder så meget, er også meget godt illustreret af, at Pedro ikke er i klubben længere. Der er simpelthen ikke plads, til en type som ham - en hårdtarbejdende holdspiller, som dog er alt for god til konsekvent at være henvist til bænken.

Vi spiller ikke tikki-takka længere. Af gode grunde, den slags spillere er hverken M, S, eller N. De er spektakulære og lever på det ekstraordinære, ikke på at spille bolden videre første gang. Jeg tror ærligt talt, at klubben (forstået som truppen) har svært ved at finde sin identitet for tiden. Vores omdrejningspunkt og "top-dog" blev flyttet fra midten (Xavi) frem i forreste geled. Jeg kan ikke se en mirakelkur på, hvordan vi skal til at spille anderledes med vores trup, og jeg kan ikke bebrejde LE. Han formår ikke at løse "problemet", men jeg kan ærlig talt heller ikke se, hvad der kan gøres. MSN vinder os titler hvert år, men spiller bliver også indianerbold - på gode dage - frustrerende, på dårlige. Hvis vi skifter LE efter sæsonen, skulle det være for at få noget ny energi til holdet - det er trænerens lod at gå planken ud, måske ikke altid helt retfærdigt. Jeg tror ærlig talt ikke det vil ændre noget, men omvendt - vi har ikke meget at tabe. MSN er pr. definition fantastiske, så det kan ikke blive meget værre, end det vi gennemgår for tiden.

Og ja.... vi er snotforkælede.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg har før nævnt, at man kunne bruge boldbesiddelse som en forsvarsmekanisme, men jeg tror ikke, at det er muligt, for når holdene presser Barca, så kan man ikke modstå presset.

En anden ting kunne være, at man i kampe som den i går, kunne gå over til at spille med wingbacks og tremandsforsvar, hvor Bussi falder ned. Det vil gøre kæderne mere kompakte og komme afstanden mellem kæderne til livs, noget man gjorde mod Sevilla i anden halvleg. Det var også noget, Luis Enrique fremhævede efter den kamp. Når man spiller mere direkte, så kunne dette være en løsning. Det er nok det bedste alternativ i mine øjne, når spillet bliver mere kaotisk.
Senest rettet af Kubala man nov 28, 2016 3:22 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Guardiola skrev:Jeg havde troet, at det ville være mere vanskeligt at sætte de 3 superstjerner sammen. Det er gået helt over forventning, og de virker i harmoni og homogene. Prisen virker til gengæld til at blive betalt andre steder på banen.
Det er egentlig meget poetisk. Barca var så fokuseret på at få MSN til at blive en enhed af superstjerner, at man glemte, at MSN også skulle fungere med resten af holdet.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Storken skrev:
Guardiola skrev:Jeg havde troet, at det ville være mere vanskeligt at sætte de 3 superstjerner sammen. Det er gået helt over forventning, og de virker i harmoni og homogene. Prisen virker til gengæld til at blive betalt andre steder på banen.
Det er egentlig meget poetisk. Barca var så fokuseret på at få MSN til at blive en enhed af superstjerner, at man glemte, at MSN også skulle fungere med resten af holdet.
Ja. Eller metaforisk: Et par silikonepatter kan isoleret set være meget pæne, men de skal ligesom også passe til resten af kroppen.

Vi har med MSN fået det mest vanvittigt høje topniveau. Vi er det bedste hold i verden, på de gode dage. Men må også konstatere, at vores bundniveau er rykket nedad.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Mht. til de nye tilkomne spillere, så er det rigtigt, at de skal have tid, men jeg mener, at Umtiti, Digne og Paco er etableret spillere, og til en vis grad, må Gomes efterhånden også være en etableret spiller. De har en del kampe på CV'et. De skal dog have tid, og det kan være, at den her sæson slet ikke bliver succesfuldt for dem allesammen, men det må man bære over med.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

This
Ja. Eller metaforisk: Et par silikonepatter kan isoleret set være meget pæne, men de skal ligesom også passe til resten af kroppen.
Hvorfor siger LE ikke sådan noget på pressemødet?
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

JonasV skrev:
Storken skrev:Det værste ved det hele er, at jeg ikke engang er sur længere. Jeg er nået det punkt, hvor jeg ikke tror på det.
Har det på præcis samme måde. Det er en underlig fornemmelse. Det er ikke sådan, man skal have det som culé. Savner at blive sur.
Savner at blive edderspændt rasende.. nu er det sådan lidt, meh....

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hold nu op for indlæg Guardiola! Det er spot on - hvad der er bedst for MSN er ikke nødvendigvis det bedste for resten af holdet. Mere præcist kan det ikke siges.

Der er dog nogle ting som vi kan vende tilbage til som jeg synes vi med tiden er gået væk fra. Det virker som om vi nu er begyndt at sende vores cm'er endnu mere ud på kanten end før hvor de støttede men ikke nødvendigvis var låste på kanten. Sådan virker det nu hvor vi ikke ser dem spille sammen overhovedet og holde sig til hver sin side. Jeg skal ikke sidde her og sige hvorfor man gør det men tænker at det kan have noget at gøre med at man vil "tømme" midten for spillere så Messi kan trække derind og nyde godt af pladsen. Problemet er så bare at det ikke virker. Modstanderne ved at vi ikke er farlige fra kanten da indlæg ikke er noget vi kan bruge (malaga kampen er et godt eksempel). Derfor holder de spillere centralt hvilket betyder at Messi stadig er omringet af spillere.

Hvis det stod til mig så gik vi tilbage til grundstammen af det der fungerede under Lucho - en flydende angreb og velorganiseret hold omkring det. Da vi var toppen fik vi hurtigt lukket modstanderen ned hvorefter MSN kunne nyde godt af at angribe et hold i ubalance. Sådan er det ikke mere. Nu vælter midtbanen rundt mens alt spillet sker i forsvaret. Det gør man sikkert for at lokke modstanderen frem men med den nuværende midt og deres kunnen på bolden så bliver de sat ud af spillet da de mister den når de får den. Det betyder at den bliver spillet langt hvor vi så også mister den. Sagt kort - vi kan ikke få bolden ud af forsvaret på en ordentlig måde. Det hjælper ini med men en spiller er ikke nok. Der må noget nyt på bordet. Vi skal finde en balance som den vi så i anden halvdel mod sevilla. Der dominerede vi fuldstændig men ikke ved at have bolden på midten men ved at lukke dem ned og sætte MSN (især messi) i fokus.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hvis man ikke vil have, at de to centrale midtbanespillere skal over til kanterne, så skal man spille med wingbacks, som tager sig af kanterne og skaber bredde. Luis Enrique skubbede Roberto længere fremme og fik Bussi til at falde ned(mod Sevilla). De to midtbanespillere skal så være dygtige i det defensive arbejde, f.eks. kunne midtbane bestå af Raki og Gomes. Messi ville få muligheden for at falde lidt ned og skabe rum og plads til sig selv og samtidig kan det give ham muligheden for at slå bolde på Neymar, Suarez og wingbacks.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Helt sikkert! Jeg vil egentlig bare gerne se alt andet end det vi gør pt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Luis Enrique had a private talk with all players today and discussed what happened in Anoeta for 20 minutes. [md]
Hva så, Vidal? Hvad skete der?
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Skydefinten skrev:
Leo Messi had a private talk with all players and management team today and discussed what happened in Anoeta for 20 minutes. [md]
Fixed.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 27/11 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Carlos Vela: "Messi, Suarez and Neymar don't do much to help out their team defensively."
Vela med en præcis analyse. :lol: :lol: :cry: :cry:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 45 gæster