6/11 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Parla skrev:Enrique må være god til teamtalks fordi jeg synes altid vi kommer bedre ud til anden halvleg end vores modstandere.
Ja det så man imod Manchester City ;-)
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Virkelig sørgeligt at folk ikke kan diskutere ordenligt herinde. Kan vi ikke godt få den pæne og gode tone frem igen? Vi er forhelved en lille familie..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det er de der halvlege, ligesom tidligere, hvor man ikke kan holde niveau i begge, men kun i den ene af dem. Enten har man en god første halvleg eller en god anden halvleg. I dag(lige nu; i går) vil jeg dog sige, at det er meget godt kæmpet tilbage af holdet. Det skal bare ikke blive det generelle billede af Barca, for det har man ikke spillerne til. Sådan en kamp kræver også rigtig meget af de tre forreste.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Parla skrev:Enrique må være god til teamtalks fordi jeg synes altid vi kommer bedre ud til anden halvleg end vores modstandere.
Det er ikke mere end en kamp tilbage, at det ikke var tilfældet (læs: City).

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20606
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1107 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:Første halvleg:

Boldbesiddelse (Sevilla 51 - Barca 49)
Afleveringsprocent (Sevilla 82 - Barca 83)
Skud (Sevilla 9 - Barca 4)
Taklinger (Sevilla 12 - Barca 7)
Driblinger (Sevilla 7 - Barca 7)

Anden halvleg:

Boldbesiddelse (Sevilla 45 - Barca 55)
Afleveringsprocent (Sevilla 81 - Barca 88)
Skud (Sevilla 6 - Barca 10)
Taklinger (Sevilla 11 - Barca 17)
Driblinger (Sevilla 4 - Barca 15)

Nat og dag. Virkelig flot at få vendt kampen på hovedet. Jeg ved ikke hvad der blev sagt i pausen men respekt til drengene for at komme ud og vende det.
Rigtig fin anden halvleg. Stik modsat kampen mod City. Og så var Leo i godt spillehumør, han er så vild.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2810
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Bekymrende første halvleg, men synes faktisk at vi spillemæssigt fik godt styr på det i anden halvleg. Hvorfor kan vi ikke spille to gode halvlege i en kamp? Men lækkert resultat!

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Denis imponerede mig faktisk i anden halvleg. Umtiti har vist sit værd, Digne er en god backup til Alba, Gomes er god, Denis er god, Cillesen har ikke haft muligheden endnu og Paco skal bare bombe Malaga!

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Tænk at vi fik Umtiti for 25 mio. Det må være sommerens klart bedste handel. Han er et monster.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Piquénbauer skrev:Tænk at vi fik Umtiti for 25 mio. Det må være sommerens klart bedste handel. Han er et monster.
Da han tog sine raids i går, turde ingen at gå til ham, haha. 10 sekunder senere stod han i forsvaret igen. Han har en vild disciplin.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Spanish TV: “Today Messi was both Messi & Xavi. I don't know what the limit of this genius is - or if he has one.”
Elsker Messis fodboldhjerne!
Han vælger naturligvis venstre nederste hjørne, da han ved den går ind der som regel:
Billede

Pique på Twitter:
Si el Balón de Oro se diera al mejor jugador del mundo, Leo lo tendría que haber ganado cada año desde el 2009. Otro nivel.
(Hvis Golden Ball blev givet til den bedste spiller i verden, bør Leo have vundet det hvert år siden 2009. Et anden niveau.)
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Tænk hvis vi kunne begynde at levere på dét niveau, vi præsterede i anden halvleg, på fast basis. Det kunne være smukt. Det bliver dog stadig for ukontrolleret, hvor vi giver store chancer væk.

Men altså, vild, inspireret indsats af Messi, som bør vinde alle priser nogensinde. Inkl. P3 Guld osv.
Dejligt at se Mascherano med sine klassiske veltimede, vigtige tacklinger. Dejligt at se D. Suarez oppe sig så gevaldigt. Dejligt at se Rakitic' frisure blive klappet af banen. Dejligt at se Umtiti bosse den. Dejligt at se L. Suarez score på en af sine chancer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvilke store chancer gav vi væk i anden halvleg? Jeg husker et hovedstød fra n'zonzi hvor MAtS desværre ikke har droppet sine brainfarts og et sløjt skud fra nasri. Ellers var der da ikke så meget eller husker jeg helt forkert?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Det kan godt være, der reelt kun var de to store chancer, hvilket dog også er rigeligt. Min egentlige anke er også at kampen får lov at bølge sådan frem og tilbage, så skal der ikke mange tilfældigheder til før vi får en stor chance imod os. Mit blodtryk savner virkelig at se os klemme livet ud af en kamp ved at trille en føring hjem i trekanter, som vi gjorde under Tito. Bare engang imellem. Og over en hel kamp får vores modstandere alt for mange muligheder for at nette. Men klart, anden halvleg var en klar forbedring, hvor vi var noget mere i kontrol.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Enig! Men samtidig må man også se lidt på det materiale der var/er. Der er immervæk markant forskel på at have bussi, xavi og Iniesta (thiago, Cesc) og så bussi, Denis og rak (gomes). Ikke sagt at vi ikke kunne spille med mere kontrol men især rak og Gomes har ikke de færdigheder der kræves til trekanter og kontrol. Og slet ikke når de er under et massivt pres.

Og så synes jeg lidt at det bliver glemt hvor mange chancer barca altid har givet væk. Ja det har været slemt i denne sæson (slemmere end normen) men når man spiller med så høj en backkæde som vi gør mens man presser osv så vil vi altid være sårbare over for kontra. Sådan synes jeg det har været i flere år.

Med det sagt så er jeg dog helt enig i at vi skal være bedre til at forsvare os med bolden. Pt bruger vi forsvaret for meget når vi gør det hvor midten skal involveres mere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Jeg tror, vi er ganske enige, Piquenbauer. Du har ret i at man ikke kan forvente så boldsikker, elegant, velfungerende og bare pisse lækker midtbane som Xavi-Busi-Don Andrés. Den bliver svær at toppe nogensinde igen. Men vi kan gøre det bedre end vi gør lige nu, er jeg sikker på. Bliver dejligt at få Ini tilbage.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster