6/11 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Vigtig sejr. Jeg elsker Leo.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det var en meget bedre anden halvleg, med enkelte usikkerheder. Suarez scorede, men brændte tre 100% chancer.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det er fair nok, at man ikke helt havde styr på tingene, især i sådan en kamp(Sevilla også taget i betragtning; man mødte en af de bedre hold i dag i ligaen), som i dag, hvor man blev slået omkuld af deres intensitet og tempo, men det her må ikke blive et generelt billede af Barca.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Jeg får ondt i æggene hver gang jeg hører udtrykket "100% chance" om en type chance, der vel scores på 30-50% af gangene.
qepd

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Jeg får ondt i æggene hver gang jeg hører udtrykket "100% chance" om en type chance, der vel scores på 30-50% af gangene.
Så, så, det skal nok gå.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Jeg får ondt i æggene hver gang jeg hører udtrykket "100% chance" om en type chance, der vel scores på 30-50% af gangene.
Jeg hørte tidligere i dag en kommentator kritisere Harry Kane for at misse en hovedstødschance, hvor man måske scorer 15% af gangene. Det er jo håbløst.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Storken skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Jeg får ondt i æggene hver gang jeg hører udtrykket "100% chance" om en type chance, der vel scores på 30-50% af gangene.
Jeg hørte tidligere i dag en kommentator kritisere Harry Kane for at misse en hovedstødschance, hvor man måske scorer 15% af gangene. Det er jo håbløst.
Det sker ofte. Man vil generelt gerne se mål, så det er måske hjernen, der tegner den perfekte bue for bolden inde i hovedet, inden afslutningen sker. Og så derefter skuffelsen, der fremkalder kritikken. Men ja, det er ofte håbløst.

F.eks. at kalde Suarez' på "frit mål" for en sikker chance.... Han spurtede væk, afsluttede godt en meter fra baglinjen, var ca. tre meter fra stolpen, og Sevilla havde en forsvarsspiller ved forreste stolpe.... Så er vinklen altså utroligt lille, jeg vil gerne se nogen sætte den chance ind mere end 10-15% af tiden. Man kan måske kritisere ham for ikke at se Messi, men han har reelt ikke mulighed for at se sig omkring, hvis han skal holde bolden i spil samtidigt. Han skulle nok nærmere have hørt Messi/Messi skulle have råbt.
qepd

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Der menes jo ikke 100% sikkerhed for et mål med de deres "100% chancer", men at det er en stor chance. Det er ikke bogstaveligt. Jeg forstår heller ikke folk, der tager alle ting så bogstaveligt(eller er for melodramatisk;)), men vi er jo forskellige, så fred være med det.

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Barcaholic »

Dejlige 3 point. Fik lige set en halv times tid på mobilen. Hvad sker der for at give gult kort til en der har fået trådt støvlen af? Hvad blir det næste, gult for at få en flaske i hovedet?

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Kubala skrev:Der menes jo ikke 100% sikkerhed for et mål med de deres "100% chancer", men at det er en stor chance. Det er ikke bogstaveligt. Jeg forstår heller ikke folk, der tager alle ting så bogstaveligt(eller er for melodramatisk;)), men vi er jo forskellige, så fred være med det.
Nej nej, jeg forstår selvfølgeligt godt, at det er leg med sproget at lave sådan en overdrivelse. :) Jeg tror, det går mig på, fordi jeg synes kommentatorer og tilskuere generelt er alt for hårde ved fodboldspilleres afslutninger. Det er pissesvært at sparke bolden i mål. Folk glemmer, at man er blandt de bedste, hvis man kun brænder fire ud af fem chancer. Jeg er med på, at alle chancer ikke er lige store, men overordnet set er folk for hårde ved spillere, der ikke scorer.
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Første halvleg:

Boldbesiddelse (Sevilla 51 - Barca 49)
Afleveringsprocent (Sevilla 82 - Barca 83)
Skud (Sevilla 9 - Barca 4)
Taklinger (Sevilla 12 - Barca 7)
Driblinger (Sevilla 7 - Barca 7)

Anden halvleg:

Boldbesiddelse (Sevilla 45 - Barca 55)
Afleveringsprocent (Sevilla 81 - Barca 88)
Skud (Sevilla 6 - Barca 10)
Taklinger (Sevilla 11 - Barca 17)
Driblinger (Sevilla 4 - Barca 15)

Nat og dag. Virkelig flot at få vendt kampen på hovedet. Jeg ved ikke hvad der blev sagt i pausen men respekt til drengene for at komme ud og vende det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Piquénbauer skrev:Første halvleg:

Boldbesiddelse (Sevilla 51 - Barca 49)
Afleveringsprocent (Sevilla 82 - Barca 83)
Skud (Sevilla 9 - Barca 4)
Taklinger (Sevilla 12 - Barca 7)
Driblinger (Sevilla 7 - Barca 7)

Anden halvleg:

Boldbesiddelse (Sevilla 45 - Barca 55)
Afleveringsprocent (Sevilla 81 - Barca 88)
Skud (Sevilla 6 - Barca 10)
Taklinger (Sevilla 11 - Barca 17)
Driblinger (Sevilla 4 - Barca 15)

Nat og dag. Virkelig flot at få vendt kampen på hovedet. Jeg ved ikke hvad der blev sagt i pausen men respekt til drengene for at komme ud og vende det.
Anden halvleg var rigtig god. Fysikken spillede en stor rolle. Sevilla-spillerne var tydeligt mere end trætte end vores.
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det blev især dyrt for dem at N'Zonzi ikke kunne holde niveauet. Men imo var den helt store forskel den aggressivitet vi kom ud med. Vi matchede dem og da vi begyndte at trække fra så faldt de sammen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Kubala skrev:Der menes jo ikke 100% sikkerhed for et mål med de deres "100% chancer", men at det er en stor chance. Det er ikke bogstaveligt. Jeg forstår heller ikke folk, der tager alle ting så bogstaveligt(eller er for melodramatisk;)), men vi er jo forskellige, så fred være med det.
Nej nej, jeg forstår selvfølgeligt godt, at det er leg med sproget at lave sådan en overdrivelse. :) Jeg tror, det går mig på, fordi jeg synes kommentatorer og tilskuere generelt er alt for hårde ved fodboldspilleres afslutninger. Det er pissesvært at sparke bolden i mål. Folk glemmer, at man er blandt de bedste, hvis man kun brænder fire ud af fem chancer. Jeg er med på, at alle chancer ikke er lige store, men overordnet set er folk for hårde ved spillere, der ikke scorer.
Det er måske pga. Suarez' form for tiden. Der er flere faktorer involveret, derfor bliver kritikken måske for hårdt til tider. Og ja, hvis man kigger statistisk på det, så er snakken jo en helt anden; så er det helt ok et eller andet sted at have en conversion rate på 25%.
Senest rettet af Kubala man nov 07, 2016 1:02 am, rettet i alt 1 gang.

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 6/11 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Parla »

Enrique må være god til teamtalks fordi jeg synes altid vi kommer bedre ud til anden halvleg end vores modstandere.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 48 gæster