1/11 Manchester City - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2016/2017

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Plan B er at gøre Plan A bedre.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Jeg ved ikke, om man helt kan gå tilbage til 2015 udgave, for holdene havde modsvar til dette, hvilket Luis Enrique har prøvet at komme til livs ved ændringer i sit system; f.eks. ved at bygge spillet mere og mere fra bagkæden og gennem backs.

Problemet med Bussi skal løses, for Pep snakkede om, at komme i overtal der med 2 mod 2 eller 3 mod 2, så her bliver diagonale bolde vigtige og bolde i dybden vigtige. Man skal slå dem på de andre midtbanespillere længere fremme samt kanterne og Suarez. Det er faktisk noget, man prøver på med Umtiti, Masch osv. Hvis man alene søger Bussi, så ville de andre hold lægge pres på Bussi og derved neutralisere Luis Enriques Barca. Desuden kunne man også slå dem på backs, som rykkede lidt længere fremme, f.eks. fra Stegen.

Midtbane kunne i visse perioder kvæle kampene med at forsvare med bolden, altså have boldbesiddelse som ikke fører til chancer, men som en forsvarsmekanisme; ved at køre den mere rundt for at trætte og derefter give slip og slå på omstillinger og kontraer. Det er noget, man ikke har gjort særlig meget, og noget Luis Enriques skal begynde på. Det ville være kedeligt i perioder, men kunne være effektivt langsigtet.
Når jeg siger man skal gå tilbage til 2015 så er det mere omkring midten som fungerede der. Vi fik lukket pladsen ned osv. Jeg er desuden helt enig i det sidste du skriver - det ville være sundt at have en måde hvorpå man kunne trække noget tempo ud af kampen og forsvare sig.
Ja, jeg ved, hvad du mente, men tror, at man ikke helt har gået tilbage til dette, da de andre hold har luret det aspekt af systemet, derfor spiller man også mere hektisk.

Jeg tænker, at boldbesiddelse baseret på ren forsvarsmekanisme kunne være det nye; f.eks. skulle man have gjort mere af det i går, når man var kommet foran. Det kan give ro i en periode, hvor man ikke behøver at løbe efter bolden og forsvare, men forsvare med bolden i stedet. Det er noget, man skal gøre, når man foran eller hvor der er for meget intensitet og man lige skal have en lille puster.
Jeg ved ikke om det er luret men jeg ved at det vi gør pt i hvert fald ikke virker. Der er alt for meget plads på midten. Så hellere stå kompakt selvom det er læst.

Og jeg er fuldkommen enig i det sidste du skriver. Det ville være et fremragende "våben" at have!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Så er alle vist enige. Luk tråden Wenner!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:Plan B er at gøre Plan A bedre.
For mig lyder det som om, at man skal ændre sit koncept, når den der snak om Plan B starter. Det kan man bare ikke, da man har et system, som man skal spille efter; på godt og ondt. Der er ingen trænere derude, som ændrer sit koncept. Om det er Ancelotti, Conte, Simeone, Mourinho eller Pep, så har de alle deres system, som de arbejder ude fra. Man skal derimod finde løsninger på de problematikker, der opstår i systemet, hvilket Luis Enrique gør. At han ikke lykkes med det, er noget andet. Jeg har ikke været fortaler for Luis Enriques koncept, men jeg erkender, at han prøver at finde løsninger, bare inden for sit system. Så er spørgsmålet, om man kan lide det eller ej.

Pep prøvede det samme i Barca i sin sidste periode, men han blev der ikke længe nok til at se, om det kunne lykkes, og mens han var her i den sidste periode, så lykkedes det ikke for holdet at få det til realisere.

At skifte systemer, koncepter og konstellationer; ligesom Mourinho prøver på i United med Herrera-Pogba, Pogba-Fellaini samt oppe foran, er katastrofalt. Det giver ikke holdet kontinuitet, for man spiller hele tiden med nye makkere.
Senest rettet af Kubala ons nov 02, 2016 5:19 pm, rettet i alt 2 gange.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Jeg ved ikke, om man helt kan gå tilbage til 2015 udgave, for holdene havde modsvar til dette, hvilket Luis Enrique har prøvet at komme til livs ved ændringer i sit system; f.eks. ved at bygge spillet mere og mere fra bagkæden og gennem backs.

Problemet med Bussi skal løses, for Pep snakkede om, at komme i overtal der med 2 mod 2 eller 3 mod 2, så her bliver diagonale bolde vigtige og bolde i dybden vigtige. Man skal slå dem på de andre midtbanespillere længere fremme samt kanterne og Suarez. Det er faktisk noget, man prøver på med Umtiti, Masch osv. Hvis man alene søger Bussi, så ville de andre hold lægge pres på Bussi og derved neutralisere Luis Enriques Barca. Desuden kunne man også slå dem på backs, som rykkede lidt længere fremme, f.eks. fra Stegen.

Midtbane kunne i visse perioder kvæle kampene med at forsvare med bolden, altså have boldbesiddelse som ikke fører til chancer, men som en forsvarsmekanisme; ved at køre den mere rundt for at trætte og derefter give slip og slå på omstillinger og kontraer. Det er noget, man ikke har gjort særlig meget, og noget Luis Enriques skal begynde på. Det ville være kedeligt i perioder, men kunne være effektivt langsigtet.
Når jeg siger man skal gå tilbage til 2015 så er det mere omkring midten som fungerede der. Vi fik lukket pladsen ned osv. Jeg er desuden helt enig i det sidste du skriver - det ville være sundt at have en måde hvorpå man kunne trække noget tempo ud af kampen og forsvare sig.
Ja, jeg ved, hvad du mente, men tror, at man ikke helt har gået tilbage til dette, da de andre hold har luret det aspekt af systemet, derfor spiller man også mere hektisk.

Jeg tænker, at boldbesiddelse baseret på ren forsvarsmekanisme kunne være det nye; f.eks. skulle man have gjort mere af det i går, når man var kommet foran. Det kan give ro i en periode, hvor man ikke behøver at løbe efter bolden og forsvare, men forsvare med bolden i stedet. Det er noget, man skal gøre, når man foran eller hvor der er for meget intensitet og man lige skal have en lille puster.
Jeg ved ikke om det er luret men jeg ved at det vi gør pt i hvert fald ikke virker. Der er alt for meget plads på midten. Så hellere stå kompakt selvom det er læst.

Og jeg er fuldkommen enig i det sidste du skriver. Det ville være et fremragende "våben" at have!
Jeg tror bare ikke, at man går tilbage, men prøver at finde en måde, hvorpå man kan komme dette problem til livs; at pladsen på midten kan neutralisere, så selvom holdene får mere plads fra Barca af, kan man modstå det.

Man inviterer jo holdene til åben krig, fordi det giver chancer den anden vej, hvor Messi, Suarez og Neymar nyder godt af det, når det kører for dem. I perioder, hvor det ikke kører for de tre, så oplever man desværre kampe, som man har set i 2016, hvor man er blevet udstillet.

Man må bare ikke lave personlige fejl af de karakterer, som man har set, så tror jeg også, at holdet vil modstå det værste; der vil stadig opstå chancer til de andre hold, men de ville være mindre, end hvad tilfældet er.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Vi kender nok først Luchos betydning, når han en dag ikke er her mere. Det er sgu nogle gange svært at sige om MSN kunne vinde kampene for os, selvom Troels Bech var træner.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er nu ikke rigtigt storken. Prøv at se på hvordan han har fået liv i spillere som var helt væk. Pique er igen en af de bedste. Alves blomstrede op. Messi har ligeledes været på et højere niveau. Det samme kan siges om iniesta.

Som jeg skrev tidligere så tror jeg han var et friskt pust til et hold der var ved at gå ned. Spørgsmålet er om han kan fortsætte med at holde dem i gang eller om de langsomt begynder at gå ned igen efter igen igen at have vundet alt.

Og den der med at man bare vinder fordi man har gode spillere holder altså ikke. Det ved du også godt. Vi har gang på gang set hold med klassespillere vinde nada.

Men ja jeg tror virkelig det vil gå op for mange at han var vigtigere end de troede. Ligeledes vil folk græmmes over så meget de brokkede sig mens vi var i den bedste æra i klubbens historie med den bedste spiller nogensinde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Mht. at gå tilbage, så glemmer alle også Alves' betydning. Rakitic, Alves og Messi samarbejde var centralt for succesen i 2015, det er lidt noget andet med Roberto på backen. Han kommer med sine attributter.

@Storken

Ja, man finder først ud af, hvad Luis Enrique var for en størrelse, når han ikke er her mere. Desuden finder man også ud af, hvad Luis Enrique kan taktisk, når han skifter til et andet tophold.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 1/11 Manchester City - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Det er nu ikke rigtigt storken. Prøv at se på hvordan han har fået liv i spillere som var helt væk. Pique er igen en af de bedste. Alves blomstrede op. Messi har ligeledes været på et højere niveau. Det samme kan siges om iniesta.

Som jeg skrev tidligere så tror jeg han var et friskt pust til et hold der var ved at gå ned. Spørgsmålet er om han kan fortsætte med at holde dem i gang eller om de langsomt begynder at gå ned igen efter igen igen at have vundet alt.

Og den der med at man bare vinder fordi man har gode spillere holder altså ikke. Det ved du også godt. Vi har gang på gang set hold med klassespillere vinde nada.

Men ja jeg tror virkelig det vil gå op for mange at han var vigtigere end de troede. Ligeledes vil folk græmmes over så meget de brokkede sig mens vi var i den bedste æra i klubbens historie med den bedste spiller nogensinde.
Lucho var uden tvivl et frisk pust til en flamme, der var langsomt ved at gå ud. Effekten er bare ved at aftage, hvis man ser på året 2016 ift. 2015.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster