22/5 FC Barcelona - Sevilla

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 22/5 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:
Storken skrev:
Kubala skrev:Det er ret fjollet. Man kan jo ikke dræbe selvstændighedssnak ved disse tiltage. Jeg vil umiddelbart tro, at man styrker det, ligesom med alt muligt andet, som man forbyder folk.
Du mener, at det styrker antallet af røverier, når nu det er forbudt? ;-)
Sådan skal det jo ikke kædes sammen. Du forstod det vel godt? Du tager det lidt til nogle yderligheder. Nogle gange kan symbolik være lidt ligegyldigt.
Jeg forstod godt din pointe. Vi mennesker har nogle små rebeller gemt i os, der kan lide at stikke til overmagten.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5437
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 569 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 22/5 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af SpillerSomMESSI »

AGF flag bør også være forbudt i parken...

Just saying...

Eller de burde egentlig være forbudt allesteder overhovedet.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 22/5 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:
Kubala skrev:
Storken skrev:
Kubala skrev:Det er ret fjollet. Man kan jo ikke dræbe selvstændighedssnak ved disse tiltage. Jeg vil umiddelbart tro, at man styrker det, ligesom med alt muligt andet, som man forbyder folk.
Du mener, at det styrker antallet af røverier, når nu det er forbudt? ;-)
Sådan skal det jo ikke kædes sammen. Du forstod det vel godt? Du tager det lidt til nogle yderligheder. Nogle gange kan symbolik være lidt ligegyldigt.
Jeg forstod godt din pointe. Vi mennesker har nogle små rebeller gemt i os, der kan lide at stikke til overmagten.
Jeg tror, at overmagten ville have det bedre med at undgå konfrontationer. De skal imødekomme nogle af ønskerne, så tror jeg, at man dæmmer op for nogle af uoverensstemmelserne. Men hey, det er sgu måske bedre at trumfe ting ned over hovedet på oppositionen? Hvad ved jeg.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 22/5 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Blaugrana92 »

Blaugrana92 skrev:Det er vistnok flaget med den blå trekant og hvide stjerne på, hvis jeg husker rigtigt. Uanset hvad er der pisse latterligt at forbyde det. UEFA gav os også en bøde for noget tid siden, hvor jeg skulle bruge meget få minutter på at finde tydelige beviser på at Sevillas fans har haft andalusiske selvstændighedsflag med på stadion i europæisk forbindelse. Det er én stor, dårlig joke.
Bare lige for at følge op på det der, så er det andet resultat på en billedsøgning på "Sevilla fans Champions League" dette billede:

Billede

Som det kan ses er det fra deres kamp i gruppespillet mod Manchester City i Champions League i denne sæson. Bemærket det grønne og hvide flag, med den røde stjerne i midten. Det er et flag som tilhængere af andalusisk selvstændighed benytter. Det er dog åbenbart ikke en stærk nok bevægelse, til at hverken UEFA eller RFEF gider at bruge nogen som helst kræfter på det.

Athletic Clubs fans har også gjort brug af flag og bannere med særdeles yderligtgående politiske budskaber:

Billede

Billede

På det øverste billede, i venstre side gemt halvvejs væk under det gule flag, og på det nederste billede, i baggrunden i øverste højre hjørne, kan man se dette flag. "Euskal Presoak - Euskal Herrira" betyder "Baskiske fanger til Baskerlandet". Grundlæggende er det et krav om at ETA terrorister skal flyttes fra franske og spanske fængsler til baskiske fængsler. Det er måske i sig selv ikke så slemt et budskab, men det er et flag med en underliggende symbolsk betydning der reelt set består i en støtte-erklæring til ETA.

Om Athletic Club har fået bøder for ovenstående kan jeg faktisk ikke huske, men jeg finder det alligevel slående at RFEF og UEFA har så travlt med at være efter catalanerne, mens andre separatister og selvstændighedsstøtter får noget længere snor. Det handler sikkert i bund og grund om, at den catalanske selvstændighed er en reel risiko for Spanien, men at UEFA begynder at blande sig, uden at være ligeså konsekvente overfor andre lignende bevægelser, omend ikke i samme størrelses-omfang, irriterer mig.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5437
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 569 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 22/5 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Billede
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14921
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1669 gange
Blevet takket: 1110 gange
Kontakt:

Re: 22/5 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Lopezzz »

Jeg tager gerne både Senyera og Estelada med til Milano om små 10 dage og hvis alt går efter planen så ser i mig på banen sammen med Jimmy Jump :glad:
Mig og Jimmy er bedste venner :))
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1631
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 193 gange
Blevet takket: 187 gange

Re: 22/5 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Barcaholic »

Lopezzz skrev:Jeg tager gerne både Senyera og Estelada med til Milano om små 10 dage og hvis alt går efter planen så ser i mig på banen sammen med Jimmy Jump :glad:
Mig og Jimmy er bedste venner :))
Hils Jimmy og ryg en smøg med ham.. ;-)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14921
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1669 gange
Blevet takket: 1110 gange
Kontakt:

Re: 22/5 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Lopezzz »

Barcaholic skrev:
Lopezzz skrev:Jeg tager gerne både Senyera og Estelada med til Milano om små 10 dage og hvis alt går efter planen så ser i mig på banen sammen med Jimmy Jump :glad:
Mig og Jimmy er bedste venner :))
Hils Jimmy og ryg en smøg med ham.. ;-)
Selvfølgelig :cool:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 22/5 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af A$AP »

Tebas (Liga president, Madrid fan, forrmer facist youth leader): "I respect banning flags. They are a symbol for the destruction of Spain."

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 22/5 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af zqa »

Destruction... Mmkay.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22/5 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Piquénbauer »

Kan han ikke bare hold sin kæft? Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor han konstant til befinde sig i centrum... Og når man ved han er realmand så virker det endnu mere sindssygt at han udtaler sig som han gør.

Jeg siger ikke at han er korrupt eller andet men det giver bare et virkelig dårligt billede af la liga ledelsen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 22/5 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Barcaholic skrev:Hvad er forskellen på om det er med eller uden blå trekant. Det kan da være fuldstændig ligegyldigt, alle ved sku da at katalanerne ønsker selvstændighed.
Det er åbenbart en meget udbredt misforståelse.
qepd

FCBSOCI
Indlæg: 2452
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1175 gange
Blevet takket: 514 gange

Re: 22/5 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBSOCI »

Er der nogen der skal se kampen live? Det gad jeg godt. Så Barca spille Copa del Rey finale på Camp Nou for et år siden. Fantastisk oplevelse. Der blev uafhængighedsflaget også flittigt brugt, mens både Barcas og Ath. Bilbaos fans piftede under nationalmelodien. Barca fik da også efterfølgende en stor bøde.

¡Visca el Barca!

FCBSOCI
Indlæg: 2452
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1175 gange
Blevet takket: 514 gange

Re: 22/5 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBSOCI »

Har netop fået mail fra FC Barcelona med overskriften: Copa del Rey final special: Security measures.
Her står der blandt andet:
Security measures for the Barça Fan Zone:
•It is not permitted to be under the influence of alcohol or drugs nor to take drinks out of their specified areas.
Før spurgte jeg om der er nogen der skal se kampen. Svaret finder I ovenfor = Ingen Barca fans på dette forum får mulighed for at se kampen :lol: . Bad luck, boys (and girls).

Off-topic: Det er en sorgens dag. Barca tabte semifinalen i Europa League i rulleskøjtehockey. Hvordan? Ja gæt selv? Det var efter straffe. Tilfældigt? Næppe. Barca og straffe går bare ikke hånd i hånd.

FCBSOCI
Indlæg: 2452
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1175 gange
Blevet takket: 514 gange

Re: 22/5 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBSOCI »

SpillerSomMESSI skrev:Billede
Synes ikke at jeg kan genkende Ney og Messi på billedet. Kan I?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst