17/4 FC Barcelona - Valencia

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Samper skal hives op. Hvis man henter D. Suarez, så har man allerede to. På et eller andet tidspunkt skal Halilovic også prøves af.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har min tvivl omkring samper og halil. Men Suarez skal helt sikkert tilbage!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Halilovic er 19 år og kan spille en hulens masse positioner, så man skal pleje og være tålmodig med ham, så skal han nok blomstre. Det samme er tilfældet med Samper. Man skal give dem tid på førsteholdet. Det nytter jo ikke noget, at man kasserer talenter så hurtigt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Det er jeg helt enig i. Lovende spillere skal aldrig kasseres. Mener dog at begge ville have godt af at blive lånt ud i minimum en sæson til. Halil gerne til en top 8 klub (celta, sevilla, villarreal).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Man kan jo kigge på Roberto. Han har været omkring førsteholdet i seks sæsoner, hvor han i de seneste tre langsomt har fået en plads på holdet. Man er nødt til at gøre sådan noget, ellers skal man snart begynde at købe unge spillere udefra.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og man kan kigge på alle de andre talenter vi har sendt væk over de sidste år som var i truppen og aldrig spillede hvilket gjorde at de ikke udviklede sig. Det er svært at sige hvad der er rigtigt og forkert men når det kommer til talenter så tror jeg trods alt at spilletid er det vigtigste. Og det får de ikke rigtigt hos os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Luis Enrique »

Samper er 21. Han skulle have haft flere chancer for længst på førsteholdet. Det er aldeles ubegribeligt, at han først fik La Liga-debut i marts i år.

Det er ikke så festligt, men det ser ud til at klubben nu får eftersendt et par regninger fra de seneste år. Der er ikke købt breddespillere; der er givet for få chancer til lovende spillere.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Man har bare kasseret en hulens masse talenter, som kunne have udviklet sig til noget, hvis man havde investeret lidt mere i dem. Tendensen fortsætter, hvilket man vil betale prisen for.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Arg... Det er ikke fordi de er gået helt amok i andre klubber.

Jeg er dog enig i det LE skriver. Ledelsen har ikke gjort et godt nok arbejde og det betaler man for nu. Jeg håber imidlertid at de tager sig sammen og retter op på deres fejl omkring truppen til sommer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Men nogle af de klubber har dog en anden filosofi omkring talentarbejde samt andet handlekraft; bruger summer på unge spillere udefra. I øvrigt skriver jeg jo det samme som ham.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tænkte på breddespillere og samper. Jeg tror ikke at spillere som jeffren, tello, cuenca osv ville have gjort en forskel for os. Og det selvom vi havde investeret mere i dem. Men det bliver vi ikke enige i da jeg ikke ser la masia som et automatiske kvalitetsstempel.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Luis Enrique »

Der kan skrives en alenlang liste over folk, der har været udråbt som den næste sikre mand i start-11'eren. Piquénbauer har ret: La Masia kan ikke bruges som et rendyrket kvalitetsstempel.

Fejlen de senere år har været, at der ikke har været en fast strategi bag. Folk er gledet ind og ud ad holdet, ud på mere eller mindre meningsfyldte lejeophold, nogen har måttet vente til de er 21-22 år, før de får chancen i mere end 2-3 kampe.

Sergi Roberto og Rafinha er vel de eneste, der lige nu og her burde spille (meget) mere - at Rafinha ikke har, er der en god grund til. Munir er lige ved og næsten. Sandro ligner i mine øjne ikke en mand, der kommer til at kunne bruges til noget. Og hvad vil man med Marc Bartra (25), Montoya (25) og Cristian Tello (24)? For slet ikke at tale om Agostinho Cá (næsten 23)

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Jeg taler da heller ikke om Tello, Cuenca eller Jeffren. Jeg har heller ikke sagt, at La Masia er et kvalitetsstempel. Hvis man ikke har kunnet efterleve de mange års filosofi og arbejde, så kunne man have købt mere smart ind i de senere år. Måske købe lidt ungt til førsteholdet.
Senest rettet af Kubala man apr 18, 2016 4:48 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er enig i at man ikke har haft en ordentlig strategi men samtidig så har spillerne bare ikke været gode nok til at man kunne give dem nok spilletid. Derfor har man udlejet og for rafinha samt suarez ser det ud til at have været en fin beslutning.

Jeg er personligt mere til at man udlejer spillere. Tror ikke på at unge spillere udvikler sig nok ved bare at være i truppen. Det har vi set slå fejl med mange spillere efterhånden. Og samtidig så er fanbasen ekstremt kritiske. Munir har f.eks. fået en del bank. MAtS har også været udsat for stor kritik. Det mærker også de unge spillere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 17/4 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Blaugrana92 »

Sammenligner du lige Marc-André ter Stegen på 23 år og med +100 Bundesliga-kampe på bagen med Munir på 20 år og med 25 La Liga kampe bag sig? De er forhåbentlig blevet holdt op til to vidt forskellige standarder, hvor standarden alt andet lige skal være noget højere når snakken falder på ter Stegen.

Pointen er at som udgangspunkt vil jeg mene at vi godt kan tillade os at forvente markant mere af ter Stegen end af Munir. Derfor er kritik af ter Stegen også markant lettere at retfærdiggøre end kritik af en 20 årig der sjældent får gode chancer for at vise sig frem.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster