5/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Ja ja, denne lineup slog ATM i Madrid i september.
Stegen; Roberto, Masche, Vermaelen, Alba; Busquets, Rakitić, Iniesta; Rafinha, Suárez, Neymar.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Torres var jo en kegle. 2 min inden at han fik rødt kom han også for sent ind i en tackling hvor han var heldig ikke at blive vist ud. Og så gør han det fandeme igen et par minutter senere. Jeg synes egentlig ikke at dommeren kunne gøre andet end at smide ham ud. Det virkede næsten som om at Torres tiggede om det.
Jeg siger heller ikke, det ikke var ok, for det var det. Men man ser sku tit i de her kampe, at dommeren trækker det andet gule kort meget, pga. kampens alvor og specielt tidspunktet i kampen. Det burde være ligegyldigt, men det er det jo sjældent.
Piquénbauer skrev:Og ja Suarez skulle være sendt ud men de der situationer bliver sjældent set. Udover det så lavede Augusto også en sindssyg tackling som imo var til rødt og i de sidste 15-20 min fløjtede dommeren konstant frispark til atm som så kunne trække tiden (hvilket de gjorde i 30 (!!) min).
Fuldstændig ligegyldigt om situationerne sjældent bliver set. I min verden skal han have karantæne for den efterfølgende, selvom det vil reducere vores chancer. Den opførsel skal ud af sporten, og han skal have et sigtekorn på sig hele tiden med hans historik.
Piquénbauer skrev:Jeg kan seriøst ikke forstå hvordan man kan brokke sig over at barca fik hjælp.
Nej, men nu råber folk jo altid op, når de taber og hvis de ikke kan lide klubben. Bare se herinde, hvor folk igennem lang tid har store konspirationsteorier om hvordan Real har købt dommerne til at få mange straffespark.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Vil folk forresten hellere se Rafinha foran Arda i køen til spilletid? Eventuelt en starter plads i weekenden?
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af klogfyr »

Skydefinten skrev:Vil folk forresten hellere se Rafinha foran Arda i køen til spilletid? Eventuelt en starter plads i weekenden?
Well han kan jo næsten kun gøre det bedre end Arda. Arda har været komplet ligegyldig indtil videre.

Jeg er som sådan ikke skuffet over Arda ikke har tilspillet sig en større rolle på holdet. han skal lige falde til. Det mest skuffende er sgu, at han lunter rundt med et kæmpe smil på læben, mens modspillerne løber forbi ham som ingenting. Komplet anden attitude og tilgang end da han spillede i Atletico.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg siger heller ikke, det ikke var ok, for det var det. Men man ser sku tit i de her kampe, at dommeren trækker det andet gule kort meget, pga. kampens alvor og specielt tidspunktet i kampen. Det burde være ligegyldigt, men det er det jo sjældent.
Jamen hvorfor så overhovedet nævne det? Det var da bare fedt at dommeren gjorde sit arbejde hvilket han burde have ros for.
Fuldstændig ligegyldigt om situationerne sjældent bliver set. I min verden skal han have karantæne for den efterfølgende, selvom det vil reducere vores chancer. Den opførsel skal ud af sporten, og han skal have et sigtekorn på sig hele tiden med hans historik.
Det eneste jeg siger er at det er en svær situation at se og derfor hovedløst at man skal høre på uefalona som om dommerne var klar over at suarez lavede den lille svinestreg. Og ja uefa må da meget gerne gå ind i sagen så længe at de bare holder deres linje i fremtiden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af kklaus »

Når man spiller 11 mod 10:

Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Jamen hvorfor så overhovedet nævne det? Det var da bare fedt at dommeren gjorde sit arbejde hvilket han burde have ros for.
Fordi der er så mange situationer i afgørende kampe, hvor dommeren netop ikke giver det andet gule kort så hurtigt. Så det er jo nok derfor kritikken kommer. Det er jo altid en diskussion for/imod og de fleste Barca fans evner ikke at se sådan en situation fra særlig mange vinkler. Jeg forstår godt kritikken på samme tid med at dommeren som sådan intet har gjort forkert. Det er en regel vs norm-diskussion.
Piquénbauer skrev:Det eneste jeg siger er at det er en svær situation at se og derfor hovedløst at man skal høre på uefalona som om dommerne var klar over at suarez lavede den lille svinestreg. Og ja uefa må da meget gerne gå ind i sagen så længe at de bare holder deres linje i fremtiden.
Argh, come on. Den svinestreg er ret voldsom. Han fuldfører et ret kraftigt spark mod modspilleren, der intet har med spillet at gøre. Det er desværre, igen igen igen igen igen, historien om Suarez.

Mht uefalona, er det så ikke snart på tide at være bare marginalt mere voksen end folk, der faktisk bruger udtrykket? Jeg tænker det er bold.dk/madridista-folk, der har skabt begrebet. Det er lidt utroligt, at det faktisk kan pisse nogen af.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Fordi der er så mange situationer i afgørende kampe, hvor dommeren netop ikke giver det andet gule kort så hurtigt. Så det er jo nok derfor kritikken kommer. Det er jo altid en diskussion for/imod og de fleste Barca fans evner ikke at se sådan en situation fra særlig mange vinkler. Jeg forstår godt kritikken på samme tid med at dommeren som sådan intet har gjort forkert. Det er en regel vs norm-diskussion.
Ah ok. Så fordi der er en masse dommere der ikke gør deres arbejde godt nok så er det et problem når en dommer faktisk gør det. Jeg er med.
Argh, come on. Den svinestreg er ret voldsom. Han fuldfører et ret kraftigt spark mod modspilleren, der intet har med spillet at gøre. Det er desværre, igen igen igen igen igen, historien om Suarez.
Jeg ser jo ikke bort fra selve handlingen som helt rigtigt var svinsk. Jeg siger bare at situationen ikke blev set hvorfor det er hovedløst at fremstille det som om dommeren var med barca.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Ah ok. Så fordi der er en masse dommere der ikke gør deres arbejde godt nok så er det et problem når en dommer faktisk gør det. Jeg er med.
Det er vidst snart en ret etableret praksis at dommerne praktiserer reglerne lidt mere blødt end reglerne tilskriver. Nogen vil naturilgvis mene det er pudsigt at han ændrer praksisk relativt til andre dommere og kampe, men jeg er enig, han har ikke gjort noget galt, omend jeg godt forstår kritikken. Du vælger så at forsimple det, fair nok. Den kommer vi nok ikke længere med.
Piquénbauer skrev:Jeg ser jo ikke bort fra selve handlingen som helt rigtigt var svinsk. Jeg siger bare at situationen ikke blev set hvorfor det er hovedløst at fremstille det som om dommeren var med barca.
Dine diskussioner med små drenge på bold.dk/madridista og andre dejlige steder skal jeg sku ikke kunne svare på. Jeg vil umiddelbart mene du spilder din tid med de folk, men dig om det. Det er lidt en kamp, du aldrig kan vinde.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe jeg fatter heller ikke hvorfor jeg bruger min tid på det ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Hehe jeg fatter heller ikke hvorfor jeg bruger min tid på det ;-)
Lige børn leger bedst ;-)

Det er gas, du kan tage det :glad:

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Hehe jeg fatter heller ikke hvorfor jeg bruger min tid på det ;-)
Haha, ja ok. Så nåede vi dertil.

Brugeravatar
Dahl
Indlæg: 155
Tilmeldt: tirs apr 17, 2012 10:21 am
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Dahl »

Fritte skrev:
Skydefinten skrev:Ja ja, denne lineup slog ATM i Madrid i september.
Stegen; Roberto, Masche, Vermaelen, Alba; Busquets, Rakitić, Iniesta; Rafinha, Suárez, Neymar.
Messi var skadet dengang, ikke? Damn vi spillede godt back then.
Messi startede på bænken og kom ind og scorede det afgørende mål. Fantastiske 20-25 minutter han havde.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Luis Enrique »

Nå, jeg kunne ikke lige kommentere med i går, og i det omfang min kommentar er interessant, så synes jeg vi spillede skidt i 1. halveg, fortrinligt - næsten fremragende - i 2. halveg, og at vi har en god mulighed for at spille os videre. Dog er det værste, at Atlético kan gå videre med 1-0, hvilket de formentlig regner for et godt udgangspunkt. Men så skal de selvfølgelig stoppe Suárez, der er helt uimodståelig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/4 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Mascherano: "The second half against Atletico was our best second half since I'm here. We played with ambition and with our heart."
Det var smukt at se!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster