2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af kklaus »

Om ikke andet så det her da fint ud:

Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

kklaus skrev:
Piquénbauer skrev:
Det er altid surt at tabe til Real Madrid. Altid, altid, altid. Det der dog bekymrer mest, det er spillet. Tvivlen har meldt sin ankomst. Er spillerne slidt efter de mange kampe? Er vi på vej mod en mindre nedtur? Kan vi ikke bryde forbandelsen og blive det første hold til at genvinde pokalen med de store ører?

Det er utroligt, men sådan er mekanismerne, at blot en dårlig kamp kan vende op og ned på det hele. Før var vi i pressen nærmest uovervindelige og sikre på at gentage triumferne fra sidste år. Nu?

Er spændt på hvad de skriver i SPORT og El Mundo Deportivo. Tror, at vi får tørt på.
Jeg synes ikke spillet har været så slemt som flere gør det til. Men i dag var det. Jeg vil dog lige have kampen mod ATM med før jeg maler fanden på væggen. Det kan dog ikke udelukkes at truppen er ved at gå kold. Det har været en lang sæson med en dårlig optakt og en ekstremt smal trup som ovenikøbet har haft lidt skader (messi, rafinha). Derfor er det vi har set indtil videre også endnu mere imponerende imo (sejrsrekord osv).
Tjoooo. Jeg synes nu et eller andet sted, at det har været så slemt. Det er muligt, vi har været ubesejret i urimeligt mange kampe, men i mange af dem, har vi spillet med sådan en "hvis bare vi spiller sådan her, så bør vi vinde 80% af gangene"-attitude - og det er muligt, det virker i 90% af tilfældene*, men det er bare ikke sådan, jeg har lyst til at se os spille (snot forkælet, i know).

Men som dig, ser jeg også frem mod kampen på tirsdag. Den bliver IMO ret afgørende for, hvilke forventninger man skal have for resten af sæsonen.


*Messi-effekten.
Ok og fred være med det. Men hvorfor er det at folk konsekvent brokker sig over spillet uden at se på de omstændigheder holdet "arbejder" under? Det her er jo ikke bare en normal sæson. Vi har haft ekstremt meget imod os og alligevel var dagens nederlag det første i et halvt år. Så kan det godt være at spillet ikke har været så godt som det plejer men imo er der en del "undskyldninger" for dette. Jeg er ekstremt stolt over det drengene har præsteret i år og jeg tror egentlig bare at de er hamrende trætte og forsøger at gøre deres bedste.

Jeg håbede at dykket i niveau i starten af året var fordi man forsøgte at få drengene i en bedre form. Men jeg må også indse at det måske ikke har virket (mener stadig det er for tidligt at sige). Derfor er jeg fint tilfreds med ligaen og cdr. Det gode spil osv må komme når omstændighederne også er der. Jeg tror i hvert fald ikke på at hverken lucho eller holdet bare laller for at gøre det. Som pep sagde:
"Allow me to have faith in my team. They've achieved too much in short time for me not to have faith in them."
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af kklaus »

Barcaholic skrev:Fantastisk classico debut til mig, yay..
Har ikke læst igennem tråden, men blev Messi ikke snydt for et straffe, og dømte dommeren ikke meget ensidet, udover Bales annullerede mål, som en nu tidligere ven blev nødt til at skrive til mig at det var en skandale det ikke talte. Synes virkelig dommeren dømte forfærdeligt, men igen jeg sad højt oppe, så kan sagtens være mig der bare så ting.
Det var en klar forseelse på Messi, men svært at se, om det var udenfor eller på linjen (og såvidt jeg husker, så er "på linjen" = straffe(?)). Til gengæld burde det jo så have resulteret i Ramos's 2. gule kort.
Det var ikke nogen stor forseelse ved Bales annullerede mål, men han stikker altså en arm ud i nakken på Alba for at holde ham væk, så et eller andet sted, så kan den godt forsvares. Ellers synes jeg ikke der er så meget at sige til dommerpræstationen. Det var i hvert fald ikke derfor, at vi tabte (hvilket dog er noget fjollet noget at sige, for hvis Ramos var blevet udvist i 1. halvleg, så havde kampforløbet nok været anderledes...).

Jeg håber du havde en okay oplevelse alligevel - og ellers må du jo nyde byen, mens du er der :-)
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Barcaholic skrev:Fantastisk classico debut til mig, yay..
Har ikke læst igennem tråden, men blev Messi ikke snydt for et straffe, og dømte dommeren ikke meget ensidet, udover Bales annullerede mål, som en nu tidligere ven blev nødt til at skrive til mig at det var en skandale det ikke talte. Synes virkelig dommeren dømte forfærdeligt, men igen jeg sad højt oppe, så kan sagtens være mig der bare så ting.
Den med Messi var svær men en ting er sikkert - der skulle minimum have været frispark og rødt til ramos. Suarez kunne også være blevet smidt ud. Og så var der bales mål som aldrig skulle have været annulleret.

Kort sagt - elendig dommer!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af kklaus »

Piquénbauer skrev:
kklaus skrev:
Piquénbauer skrev:
Det er altid surt at tabe til Real Madrid. Altid, altid, altid. Det der dog bekymrer mest, det er spillet. Tvivlen har meldt sin ankomst. Er spillerne slidt efter de mange kampe? Er vi på vej mod en mindre nedtur? Kan vi ikke bryde forbandelsen og blive det første hold til at genvinde pokalen med de store ører?

Det er utroligt, men sådan er mekanismerne, at blot en dårlig kamp kan vende op og ned på det hele. Før var vi i pressen nærmest uovervindelige og sikre på at gentage triumferne fra sidste år. Nu?

Er spændt på hvad de skriver i SPORT og El Mundo Deportivo. Tror, at vi får tørt på.
Jeg synes ikke spillet har været så slemt som flere gør det til. Men i dag var det. Jeg vil dog lige have kampen mod ATM med før jeg maler fanden på væggen. Det kan dog ikke udelukkes at truppen er ved at gå kold. Det har været en lang sæson med en dårlig optakt og en ekstremt smal trup som ovenikøbet har haft lidt skader (messi, rafinha). Derfor er det vi har set indtil videre også endnu mere imponerende imo (sejrsrekord osv).
Tjoooo. Jeg synes nu et eller andet sted, at det har været så slemt. Det er muligt, vi har været ubesejret i urimeligt mange kampe, men i mange af dem, har vi spillet med sådan en "hvis bare vi spiller sådan her, så bør vi vinde 80% af gangene"-attitude - og det er muligt, det virker i 90% af tilfældene*, men det er bare ikke sådan, jeg har lyst til at se os spille (snot forkælet, i know).

Men som dig, ser jeg også frem mod kampen på tirsdag. Den bliver IMO ret afgørende for, hvilke forventninger man skal have for resten af sæsonen.


*Messi-effekten.
Ok og fred være med det. Men hvorfor er det at folk konsekvent brokker sig over spillet uden at se på de omstændigheder holdet "arbejder" under? Det her er jo ikke bare en normal sæson. Vi har haft ekstremt meget imod os og alligevel var dagens nederlag det første i et halvt år. Så kan det godt være at spillet ikke har været så godt som det plejer men imo er der en del "undskyldninger" for dette. Jeg er ekstremt stolt over det drengene har præsteret i år og jeg tror egentlig bare at de er hamrende trætte og forsøger at gøre deres bedste.

Jeg håbede at dykket i niveau i starten af året var fordi man forsøgte at få drengene i en bedre form. Men jeg må også indse at det måske ikke har virket (mener stadig det er for tidligt at sige). Derfor er jeg fint tilfreds med ligaen og cdr. Det gode spil osv må komme når omstændighederne også er der. Jeg tror i hvert fald ikke på at hverken lucho eller holdet bare laller for at gøre det. Som pep sagde:
"Allow me to have faith in my team. They've achieved too much in short time for me not to have faith in them."
Altså, det er svært at være uenig i noget af det du skriver. Kort sagt, så tror jeg mest det skyldes, at vi som barcafans, igennem de seneste år, er blevet voldsomt forkælet, så det er svært at glæde sig over en 2-1-sejr mod et midterhold, hvis ikke vi har domineret og skabt masser af chancer.
Det er sgu ikke ret mange andre hold, der går ind til en hvilken som helst kamp med en fornemmelse af, at hvis de spiller op til deres bedste, så bør de vinde.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Billede

Første billede er fra kampen mod ATM og andet fra dagens kamp.

Vi spillede fuldstændig uden kanter og med messi som off midt bag ney og suarez. Og det fungerede ikke! Håber virkelig at Lucho har lært af denne fejl for det var ikke kønt at se hvordan MSN pludselig ikke var ret meget værd.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Altså, det er svært at være uenig i noget af det du skriver. Kort sagt, så tror jeg mest det skyldes, at vi som barcafans, igennem de seneste år, er blevet voldsomt forkælet, så det er svært at glæde sig over en 2-1-sejr mod et midterhold, hvis ikke vi har domineret og skabt masser af chancer.
Det er sgu ikke ret mange andre hold, der går ind til en hvilken som helst kamp med en fornemmelse af, at hvis de spiller op til deres bedste, så bør de vinde.
Det har du uden tvivl ret i. Hvad skal der dog ikke ske med os fans når denne periode stopper? Det ender med et kollektivt sammenbrud ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Barcaholic »

Okay, tak for svar, regner med at se kampen i morgen aften, hvis jeg kan finde den online..
Suarez skylder mig 3 mål på tirsdag, forfærdelig afbrænder han havde i starten af kampen..
Jeg nød kampen indtil Benzema scorede, der døde det hele, stemning, spillet og Cruyff igen.
Fantastisk hyldest til Cruyff af fansene, skandale hyldest af holdet..!
Virkelig en op/ned oplevelse, minder meget om den første kamp jeg så, Barca - Espanyol 2007 :(

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Der var ikke straffe til Leo, frispark på kanten af feltet og Ramos burde have været vist ud, fred være med det. IMO var vi heldige at Bale's mål blev underkendt, nederlaget kunne have været meget større.. Men for fanden mand, hvis Suárez havde scoret på åbent mål efter 9 minutter, havde vi set en helt anden kamp...

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Barcaholic »

Lige en ting. Hold kæft det var respektløst af de idioter der råbte under det ene minuts stilhed. Pinlig opførsel.!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Barcaholic skrev:Lige en ting. Hold kæft det var respektløst af de idioter der råbte under det ene minuts stilhed. Pinlig opførsel.!
Lagde jeg slet ikke mærke til. Så kampen med min Arsenal kammerat, og han stod også op og klappede.

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Barcaholic »

Der var flere social tabere der havde behov for at udrykke deres ligegyldigheder, i nok den mest ærede stilhed vi har haft på Camp Nou.. Virkelig pinligt !

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Barcaholic skrev:Der var flere social tabere der havde behov for at udrykke deres ligegyldigheder, i nok den mest ærede stilhed vi har haft på Camp Nou.. Virkelig pinligt !
Det er grimt så lidt respekt folk har for en legende som Cruyff..

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Barcaholic »

phpBB [video]

Selv Ronaldo rystede på hovedet af de tosser.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Det er fandeme respektløst det der, føj.. Smuk mosaik og alt det der og så er der nogen der vil ''ødelægge'' det. Har et meget ambivalent forhold til Ronaldo, men lige dér, steg han et par grader, i den rigtige retning.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster