2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2015/2016

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

I første halvleg spillede man meget overbevisende, næsten overlegent, men der var Real for passive og ville ikke noget. De havde trukket sig tilbage, hvilket er farligt taktisk mod Barca. Man kunne have lukket kampen i første halvleg, hvis Suarez og Neymar havde scoret på deres chancer. I anden halvleg kom Real rigtigt ud, da de havde ændret på taktikken. De mødte Barca højt, pressede og ville spille med, hvilket er opskriften på at ryste Luis Enriques Barca, i hvert fald i disse dage.

Kampen mod Atleti kan blive afgørende for CL, men ikke ligaen som sådan. Man kan sagtens levere en overbevisende præstation mod Atleti og så dumme sig mod Real Soc. Jeg håber at Real kampen var en enlig svale(hvad angår store og vigtige kampe). Jeg tror på, at man kan vinde ligaen og CdR, men man skal op i gear, hvis man skal gøre sig forhåbninger om CL.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af emo »

Jeg forstår ikke logikken, hvad har vores omstændigheder med spillet at gøre. Hvorfor er det at vi ikke kan spille dominerende og sikkert, på baggrund af vores transferforbud? Jeg forstår det ikke... Hvad er det der er sket med os siden vi ikke kan føre en 2-0 kamp til ende?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Det er egentligt ret simpelt - spillerne er trætte og har ikke overskudet pga en smal trup. Hvis det bare handlede om at tage kontrollen og det så var svaret så havde man jo gjort det? Jeg kan ikke se logikken i at folk tror at det samme hold som har givet os fremragende bold nu pludselig bare ikke gider mere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Enig med pbauer. Selvfølgelig er det et hårdt slag at tabe på hjemmebane til den største rival men vi er godt kørende, fører stort i ligaen, er i CDR finalen og er kun 5 kampe fra at vinde CL. Intet har ændret sig.
Det eneste ting som går mig på er at det var real som stoppede vores sejrsstimme og at vi ikke vandt på grund af Cruyff, ellers er der intet at bekymre sig over endnu.
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har fuld forståelse for at folk er utilfredse med spillet men samtidig så er det ærgerligt at holdets imponerende sæson bliver negligeret fordi spillet ikke helt har været som det plejer. Det er naturligt at holdet efterhånden er udbrændt hvilket desværre kan ses. Men alligevel har drengene spillet en sæson som de fleste fans kun kan drømme om.

Jeg er pisse stolt over vores sæson og jeg er overbevist om at det flotte spil nok skal komme igen. Men det ser desværre ud til at vi må vente lidt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dahl
Indlæg: 155
Tilmeldt: tirs apr 17, 2012 10:21 am
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dahl »

Ærgerlig og virkelig skidt kamp i går. Jeg vil dog ikke male fanden på væggen. Vi fører fortsat ligaen, vi er i finalen i Copa del Rey, og fortsat med i Champions League. Hvis vi skal vinde Champions League skal der dog helt andre boller på suppen, for det var været tvivlsomt rent spillemæssigt de seneste par uger. Det kan der være mange årsager til, men jeg har en forhåbning om, at vi vender stærkt tilbage på tirsdag, og det bliver startskuddet på en fantastisk sæsonafslutning.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af kklaus »

Ny kamptråd? :-)

Den her må gerne stille og roligt dø.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 2/4 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Interessant at Kenn Nielsen ikke mener at der var frispark/straffe (og gult kort til Ramos) ved Messi-situationen.

http://lortedommer.dk/en-classico-analyse/

En af de meget omtalte situationer var Messi vs. Ramos. Jeg har tidligere forklaret, at man sagtens kan lave frispark, selvom man rammer bolden. Men denne her synes jeg nu er helt clean. Ramos strækker benet ud, spiller bolden, og så vælter Messi over hans ben efterfølgende. Jeg synes, det er en helt ren tackling. Intet hensynsløst over den.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster